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市場調査レポート
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1734901

自動車バンパー市場の2032年までの予測: 車両タイプ別、タイプ別、ポジショニング、材料別、製造プロセス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Automotive Bumper Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type, Type, Positioning, Material, Manufacturing Process, End User and By Geography


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ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.83円
自動車バンパー市場の2032年までの予測: 車両タイプ別、タイプ別、ポジショニング、材料別、製造プロセス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年05月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、自動車バンパーの世界市場は2025年に225億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.2%で成長し、2032年には343億1,000万米ドルに達する見込みです。

自動車バンパーは、自動車の前端と後端に固定される構造要素であり、主に小さな衝突の衝撃を吸収することによって乗客の安全性を向上させることを目的としています。バンパーは通常、複合材料、スチール、アルミニウム、プラスチックで構成され、自動車のフレームやエンジンや排気管のような重要部品への損傷を軽減します。さらに、最近のバンパーは洗練されたデザインで車両全体のスタイリングを引き立て、衝突保護という実用的な機能に加え、視覚的な魅力も高めています。安全技術や運転支援システムをサポートするため、ADAS(先進運転支援)バンパーにはセンサー、カメラ、エアバッグトリガーなどの機能が頻繁に組み込まれています。

米国自動車部品工業会(MEMA)によると、自動車部品メーカーは米国最大の製造業雇用主であり、米国内総生産の3%近くに貢献しています。自動車部品サプライヤーは、直接・間接雇用の合計で426万人の雇用を創出し、2012年以来18%近く増加しています。

自動車製造と販売の成長

国際自動車工業会(OICA)の報告によると、2023年の世界の自動車生産台数は前年比で9,300万台以上に増加します。この一貫した増加は、特にブラジル、インド、東南アジアなどの発展途上国で顕著であり、都市化と可処分所得の増加により、個人用と業務用の両方の自動車需要が増加しています。バンパーは1台の自動車に最低2個必要であるため、生産量はバンパーの需要に直結します。

原材料の変動費

鉄鋼、アルミニウム、プラスチックのような原材料の価格変動は、自動車バンパー市場にとって最大の障壁の一つです。これらの原材料はバンパー製造コストの大部分を占めるため、変動はメーカーの収益性に直接的な影響を与えます。例えば、原油価格の高騰、サプライチェーンの中断、地政学的緊張などはすべて、樹脂やポリマーの価格を急上昇させる原因となります。需要と競合はこの不確実性によって影響を受け、メーカーは余分な費用を吸収するか、顧客に転嫁せざるを得なくなります。

リサイクル可能で持続可能な素材の進歩

環境意識の高まりとプラスチック廃棄物削減の規制圧力の結果、リサイクル可能、生分解性、またはバイオベースの材料で作られたバンパーの市場は拡大しています。再生熱可塑性プラスチック、バイオ複合材料、天然繊維で強化したプラスチックなど、環境に配慮した革新的な代替材料を開発できる企業は競争力を持つと思われます。北米や欧州のように、持続可能性が消費者と規制当局の両方から評価されている市場では、このチャンスは拡大します。その他の特典として、OEMやアフターマーケット企業は、バンパーの再製造や消費者廃棄物の利用といった循環型経済活動から、経済的にも環境的にも恩恵を受けることができます。

市場の飽和と激しい価格競争

バンパーを含む自動車部品分野では、特にティア2やティア3のサプライヤー間で価格競争が激しいです。サプライヤーは、経費削減と利益率維持のため、OEMから最低価格を提示するよう頻繁に圧力を受けています。特に、多くのメーカーが同等のデザインのバンパーを販売している市場では、このような競争から底辺への競争が生じる。このため、環境にやさしい素材や品質の向上、技術革新に投資しながら、価格競争力を維持するのは難しいです。老舗の競合企業でさえ、バンパーのコモディティ化により、競合との差別化を図ったり、プレミアム価格を守ることが難しくなっています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は自動車バンパー市場に短期的に大きな影響を与えたが、その主な理由はサプライチェーンのボトルネック、消費者の自動車需要の減少、世界の自動車生産の混乱でした。主要な自動車工場が閉鎖されたり、生産能力が低下したりしたため、閉鎖期間中、バンパーの需要は急激に減少し、OEMとアフターマーケットの両方の販売に影響を与えました。また、原材料、特に金属部品とプラスチック樹脂の供給が途絶えたため、納期遅延と費用増が発生しました。しかし、経済が徐々に開放され、モビリティ動向が回復するにつれて、市場は回復し始めました。この背景には、需要の掘り起こし、自動車産業に対する政府の支援、より安全な通勤のための自家用車所有への関心の高まりがあります。

予測期間中、ステップバンパーセグメントが最大となる見込み

ステップバンパーセグメントは、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。特にピックアップトラックやSUVでは、トラックの荷台にアクセスするための実用的なステップとなり、後方からの衝撃を保護します。その頑丈な設計、牽引アクセサリーと連動する能力、有用性の向上により、OEMと顧客の両方にとって人気のある選択肢となっています。さらに、北米では実用車の人気がステップバンパーの普及につながり、市場の需要を高めています。その設計適応性と便利な機能は、個人用車両と商用車両の両市場での継続的な人気を保証しています。

予測期間中、反応射出成形(RIM)分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、反応射出成形(RIM)分野が最も高い成長率を示すと予測されます。燃費を改善し、現代の衝突安全規制を満たす軽量で耐久性の高いバンパーへのニーズの高まりが、この拡大を後押ししています。RIMは、ポリウレタンまたは同等の材料から複雑で薄肉のバンパー部品を製造できるため、高級車や電気自動車に最適です。従来の成形方法と比較して、このプロセスは表面仕上げが良く、サイクルタイムが短いです。さらに、自動車メーカーによる高度な複合材料と空力設計の使用が、バンパー製造におけるRIMの役割を急速に拡大させています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、日本、インドといった国々の主要な自動車製造業がこの成長の主な原動力となっています。これらの国々で需要の高い乗用車と商用トラックは、安全性と美観の両面から洗練されたバンパー技術を必要としています。また、同地域の急速な都市化、中間層の拡大、自動車製造能力の拡大の結果、市場も成長しています。さらに、アジア太平洋地域には大規模な自動車メーカーやサプライヤーが存在し、コスト効率の高い生産、技術の進歩が見られるため、アジア太平洋地域は引き続き世界の自動車バンパー市場を独占しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、中東・アフリカ地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。サウジアラビア、アラブ首長国連邦、南アフリカのような発展途上国における自動車製造の開発が、この拡大の主な要因です。同地域の都市化の進展、可処分所得の増加、高級車やSUV車に対する需要の高まりはすべて、洗練されたバンパー・システムに対する需要の増加に寄与しています。さらに、この地域では、より安全で弾力性のある自動車へのニーズやインフラの開発も、自動車バンパーの迅速な普及に一役買っており、これが高い成長率につながっています。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査資料
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車バンパー市場:車両タイプ別

  • 乗用車
    • ハッチバック
    • セダン
    • SUV
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 大型商用車(HCV)

第6章 世界の自動車バンパー市場:タイプ別

  • ディープドロップバンパー
  • ロールパンバンパー
  • ステップバンパー
  • チューブバンパー
  • 標準バンパー

第7章 世界の自動車バンパー市場:ポジショニング別

  • フロントバンパー
  • リアバンパー

第8章 世界の自動車バンパー市場:材質別

  • 鋼鉄
  • アルミニウム
  • ゴム
  • プラスチック
    • ポリプロピレン(PP)
    • HDPE(高密度ポリエチレン)
    • ポリカーボネート
    • 熱可塑性ポリオレフィン(TPO)
    • カーボンファイバー
  • グラスファイバー

第9章 世界の自動車バンパー市場:製造プロセス別

  • 射出成形
  • 反応射出成形(RIM)
  • ブロー成形
  • 圧縮成形

第10章 世界の自動車バンパー市場:エンドユーザー別

  • OEM
  • アフターマーケット

第11章 世界の自動車バンパー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Hyundai Mobis Co., Ltd
  • Toray Industrieson Inc
  • Magna International, Inc.
  • Toyoda Gosei Co., Ltd
  • Flex-N-Gate Corporation
  • Plastic Omnium SA
  • Kirchhoff Group
  • Faurecia SA
  • Sankei Giken Kogyo Co., Ltd.
  • Benteler Automotive Inc
  • NTF Group Holding Inc
  • Futaba Industrial Co., Ltd
  • SMP Deutschland GmbH
  • Montaplast Gmbh
  • Samvardhana Motherson Group(SMG)
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Vehicle Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Passenger Vehicle (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Hatchback (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Sedan (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Bumper Market Outlook, By SUV (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Commercial Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (LCV) (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (HCV) (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Deep Drop Bumper (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Roll Pan Bumper (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Step Bumper (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Tube Bumper (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Standard Bumper (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Positioning (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Front Bumper (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Rear Bumper (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Material (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Steel (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Aluminum (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Rubber (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Plastic (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Polypropylene (PP) (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Bumper Market Outlook, By HDPE (High-Density Polyethylene) (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Polycarbonate (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Thermoplastic Polyolefins (TPOs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Carbon Fiber (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Fiberglass (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Manufacturing Process (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Injection Molding (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Reaction Injection Molding (RIM) (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Blow Molding (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Compression Molding (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Automotive Bumper Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Automotive Bumper Market Outlook, By OEMs (2024-2032) ($MN)
  • Table 37 Global Automotive Bumper Market Outlook, By Aftermarket (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC29538

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Bumper Market is accounted for $22.52 billion in 2025 and is expected to reach $34.31 billion by 2032 growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. An automobile bumper is a structural element that is fastened to the front and rear ends of a car and is mainly intended to improve passenger safety by absorbing impact in small collisions. Bumpers, which are usually composed of composite materials, steel, aluminum, or plastic, reduce damage to the vehicle's frame and vital components like the engine and exhaust. Moreover, modern bumpers have sleek designs that complement the overall styling of a vehicle, adding to its visual appeal in addition to their practical function of providing crash protection. In order to support safety technologies and driver assistance systems, advanced bumpers frequently incorporate features like sensors, cameras, and airbag triggers.

According to the Motor & Equipment Manufacturers Association (MEMA), motor vehicle component manufacturers are the largest employer of manufacturing jobs in the U.S., contributing nearly 3% of the U.S. gross domestic product. Motor vehicle parts suppliers generate a total direct and indirect employment impact of 4.26 million jobs, up nearly 18% since 2012.

Market Dynamics:

Driver:

Growth in automobile manufacturing and sales

The International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA) reports that global vehicle production increased to over 93 million units in 2023 compared to prior years. This consistent rise is especially noticeable in developing nations like Brazil, India, and Southeast Asia, where urbanization and growing disposable income have increased demand for both personal and business automobiles. Since at least two bumpers are needed for every vehicle produced, the production volume is directly correlated with bumper demand.

Restraint:

Variable costs of raw materials

The price fluctuations of raw materials like steel, aluminum, and plastics are among the biggest barriers to the automotive bumper market. Any change has a direct impact on manufacturers' profitability because these materials account for a significant portion of bumper manufacturing costs. For instance, rising crude oil prices, supply chain interruptions, and geopolitical tensions can all cause resin and polymer prices to rise sharply. Demand and competitiveness are impacted by this uncertainty, which forces manufacturers to either absorb the extra expense or pass it on to customers.

Opportunity:

Advances in recyclable and sustainable materials

The market for bumpers made of recyclable, biodegradable, or bio-based materials is expanding as a result of growing environmental awareness and regulatory pressure to reduce plastic waste. Businesses that can develop innovative green alternatives like recycled thermoplastics, bio-composites, and plastics reinforced with natural fibers will have a competitive edge. In markets like North America and Europe, where sustainability is valued by both consumers and regulators, this opportunity is magnified. Additionally, OEMs and aftermarket companies can benefit economically and environmentally from circular economy practices like remanufacturing bumpers or using post-consumer waste.

Threat:

Market saturation and intense price competition

Price-based competition is fierce in the automotive components sector, which includes bumpers, particularly among tier-2 and tier-3 suppliers. Suppliers are frequently under pressure from OEMs to provide the lowest prices in an attempt to cut expenses and preserve profit margins. A race to the bottom results from this, particularly in markets where there are many manufacturers selling comparable bumper designs. Because of this, businesses find it difficult to maintain price competitiveness while investing in environmentally friendly materials, quality enhancements, or innovation. Even well-established competitors find it challenging to set them apart from the competition or defend premium pricing due to the commoditization of bumpers.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a major short-term effect on the automotive bumper market, mostly because of supply chain bottlenecks, decreased consumer demand for cars, and worldwide disruptions in vehicle production. During lockdowns, the demand for bumpers fell precipitously, impacting both OEM and aftermarket sales, as major auto factories closed or operated at reduced capacity. Delivery delays and higher expenses were also caused by the disruption in the supply of raw materials, especially metal components and plastic resins. However, the market started to rebound as economies slowly opened up and mobility trends picked back up. This was due to pent-up demand, government support for the automotive industry, and growing interest in owning a personal vehicle for safer commuting.

The step bumper segment is expected to be the largest during the forecast period

The step bumper segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. The reason for its dominance is its versatility, particularly in pickup trucks and SUVs where it serves as a practical step for accessing the truck bed and rear impact protection. Its sturdy design, ability to work with towing accessories, and increased usefulness make it a popular option for both OEMs and customers. Moreover, the popularity of utility vehicles in North America has led to a widespread use of step bumpers, which has increased market demand for them. Their design adaptability and useful features guarantee their continued popularity in both the personal and commercial vehicle markets.

The reaction injection molding (RIM) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the reaction injection molding (RIM) segment is predicted to witness the highest growth rate. The growing need for lightweight, highly durable bumpers that improve fuel economy and satisfy contemporary crash safety regulations is what is driving this expansion. RIM is perfect for high-end and electric vehicles because it makes it possible to produce intricate, thin-walled bumper components out of polyurethane or comparable materials. In comparison to conventional molding methods, the process offers better surface finishes and quicker cycle times. Additionally, the use of advanced composites and aerodynamic designs by automakers is driving a rapid expansion of RIM's role in bumper manufacturing.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share. The major automotive manufacturing industries in nations like China, Japan, and India are the main drivers of this growth. Both passenger cars and commercial trucks, which are in high demand in these countries, need sophisticated bumper technologies for both safety and aesthetic reasons. The market has also grown as a result of the region's fast urbanization, expanding middle class, and expanding automotive manufacturing capacity. Furthermore, Asia Pacific continues to dominate the global automotive bumper market due to the region's large automotive manufacturers and suppliers, cost-effective production, and technological advancements.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Middle East and Africa region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Growing auto manufacturing in developing nations like Saudi Arabia, the United Arab Emirates, and South Africa is the main driver of this expansion. The region's growing urbanization, rising disposable incomes, and rising demand for luxury and SUV cars all contribute to the increased demand for sophisticated bumper systems. Moreover, the region's need for safer, more resilient cars and the development of infrastructure also play a part in the quick uptake of car bumpers, which leads to a high growth rate.

Key players in the market

Some of the key players in Automotive Bumper Market include Hyundai Mobis Co., Ltd, Toray Industrieson Inc, Magna International, Inc., Toyoda Gosei Co., Ltd, Flex-N-Gate Corporation, Plastic Omnium SA, Kirchhoff Group, Faurecia SA, Sankei Giken Kogyo Co., Ltd., Benteler Automotive Inc, NTF Group Holding Inc, Futaba Industrial Co., Ltd, SMP Deutschland GmbH, Montaplast Gmbh and Samvardhana Motherson Group (SMG).

Key Developments:

In January 2025, Toyoda Gosei Co., Ltd.'s has concluded a purchasing agreement with Eurus Energy America, a member of the Eurus Energy Holdings Corporation1 Group, to advance its transition to greater use of renewable energy in North America. TGNA will purchase renewable energy certificates2 over ten years to increase its use of renewable energy.

In October 2024, Hyundai Mobis Company signed a Business Cooperation Agreement with German optical electronic systems company Carl Zeiss AG, with the aim of launching mass production of next-generation holographic head-up displays (HUDs) in 2027. Hyundai Mobis confirmed the two companies have agreed to jointly develop a new 'Holographic Windshield Display' at its research and development (R&D) centres in Yongin, in South Korea's Gyeonggi-do province.

In August 2024, Magna and SKH collaborate to enhance body and chassis operations in India. A strategic agreement between Magna International Inc. and Krishna Group's Metals Division, SKH, has resulted in the creation of SKH M, a new company dedicated to body and chassis operations in India. This cooperation is part of SKH's growth strategy in the automotive components sector, building on the company's experience of international collaborations in several continents.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicle
  • Commercial Vehicles

Types Covered:

  • Deep Drop Bumper
  • Roll Pan Bumper
  • Step Bumper
  • Tube Bumper
  • Standard Bumper

Positionings Covered:

  • Front Bumper
  • Rear Bumper

Materials Covered:

  • Steel
  • Aluminum
  • Rubber
  • Plastic
  • Fiberglass

Manufacturing Processes Covered:

  • Injection Molding
  • Reaction Injection Molding (RIM)
  • Blow Molding
  • Compression Molding

End Users Covered:

  • OEMs
  • Aftermarket

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Bumper Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Vehicle
    • 5.2.1 Hatchback
    • 5.2.2 Sedan
    • 5.2.3 SUV
  • 5.3 Commercial Vehicles
    • 5.3.1 Light Commercial Vehicles (LCV)
    • 5.3.2 Heavy Commercial Vehicles (HCV)

6 Global Automotive Bumper Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Deep Drop Bumper
  • 6.3 Roll Pan Bumper
  • 6.4 Step Bumper
  • 6.5 Tube Bumper
  • 6.6 Standard Bumper

7 Global Automotive Bumper Market, By Positioning

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Front Bumper
  • 7.3 Rear Bumper

8 Global Automotive Bumper Market, By Material

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Steel
  • 8.3 Aluminum
  • 8.4 Rubber
  • 8.5 Plastic
    • 8.5.1 Polypropylene (PP)
    • 8.5.2 HDPE (High-Density Polyethylene)
    • 8.5.3 Polycarbonate
    • 8.5.4 Thermoplastic Polyolefins (TPOs)
    • 8.5.5 Carbon Fiber
  • 8.6 Fiberglass

9 Global Automotive Bumper Market, By Manufacturing Process

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Injection Molding
  • 9.3 Reaction Injection Molding (RIM)
  • 9.4 Blow Molding
  • 9.5 Compression Molding

10 Global Automotive Bumper Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 OEMs
  • 10.3 Aftermarket

11 Global Automotive Bumper Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Hyundai Mobis Co., Ltd
  • 13.2 Toray Industrieson Inc
  • 13.3 Magna International, Inc.
  • 13.4 Toyoda Gosei Co., Ltd
  • 13.5 Flex-N-Gate Corporation
  • 13.6 Plastic Omnium SA
  • 13.7 Kirchhoff Group
  • 13.8 Faurecia SA
  • 13.9 Sankei Giken Kogyo Co., Ltd.
  • 13.10 Benteler Automotive Inc
  • 13.11 NTF Group Holding Inc
  • 13.12 Futaba Industrial Co., Ltd
  • 13.13 SMP Deutschland GmbH
  • 13.14 Montaplast Gmbh
  • 13.15 Samvardhana Motherson Group (SMG)