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市場調査レポート
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1734872

商用航空機FADEC市場の2032年までの予測:航空機タイプ別、エンジンタイプ別、コンポーネントタイプ別、プラットフォーム別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Commercial Aircraft FADEC Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Aircraft Type (Narrow-Body Aircraft, Wide-Body Aircraft, Regional Jets and Business Jets), Engine Type, Component Type, Platform, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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商用航空機FADEC市場の2032年までの予測:航空機タイプ別、エンジンタイプ別、コンポーネントタイプ別、プラットフォーム別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年05月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の商用航空機FADEC市場は2025年に16億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.3%で成長し、2032年には30億5,000万米ドルに達すると予測されています。

商用航空機の全権デジタルエンジン制御(FADEC)システムは、エンジン性能と効率を管理する高度な電子制御ユニットです。燃料流量、点火時期、推力の設定を自動化し、パイロットの手動調整を排除しながら運転を最適化します。FADECはエンジン・パラメーターを継続的に監視し、リアルタイムで機能を調整することで信頼性を高めます。航空機のアビオニクスと統合されることで、燃料効率の向上、メンテナンスの必要性の低減、安定した性能の確保が可能となり、より安全で効率的な運航に貢献します。

エアバスによると、アジア太平洋地域では、旅客輸送量が年間5.3%増加し、燃費効率の悪い旧型機の退役が加速しているため、今後20年間で17,620機の旅客機と貨物機が新たに必要になるといいます。

世界の航空旅客数の増加、機材拡大と燃料効率化

航空会社は、性能を最適化し運航コストを削減するために、FADECシステムを統合した最新の燃費効率の良いエンジンを選ぶようになってきています。これらのシステムは、正確なエンジン制御を可能にし、効率を高め、排出ガスを削減し、摩耗や損傷を最小限に抑えます。環境規制が強化され、燃料価格が変動するにつれて、FADEC搭載エンジンの需要はさらに重要になります。さらに、デジタル制御システムを搭載した次世代航空機の納入が増加していることも、採用をさらに後押ししています。

多額の研究開発費と認証費用

製造業者は厳しい航空宇宙安全基準を満たす必要があり、厳格な試験と認証が必要となります。こうした高額な初期費用は、新規参入企業にとって障壁となり、製品の発売を遅らせる要因となります。さらに、継続的な更新と進化する航空規格への準拠は、経済的負担をさらに増大させる。

老朽化した航空機を最新のFADECシステムで改造する動向の高まり

古いエンジンをデジタル制御で改修することで、信頼性が向上し、メンテナンスが簡素化され、燃料消費が最適化されます。航空会社は、特に、まったく新しい航空機に投資することなく持続可能性の目標を達成しようと努力しているため、近代化による長期的なコストメリットを認識しています。この動向は、航空機の更新が遅れている地域で特に顕著であるが、性能のアップグレードは依然として優先事項であり、市場の成長を後押ししています。

サイバー攻撃に対する脆弱性の増大

FADECシステムが侵害された場合、エンジン性能と安全性に影響を及ぼす可能性があり、重要な脆弱性となります。航空業界は、デジタル制御アーキテクチャを不正アクセスや悪意ある攻撃から守るため、サイバーセキュリティ対策に多額の投資を行わなければならないです。規制機関もデジタル・アビオニクスのセキュリティに関するガイドラインを強化しており、複雑さがさらに増しています。

COVID-19の影響:

パンデミックは当初、航空機の納入に広範な遅れをもたらし、工場の操業停止や航空会社の経費削減によりFADECのサプライチェーンに混乱をもたらしました。しかし、業界が立ち直るにつれて、航空機の近代化とデジタルトランスフォーメーションに再び焦点が当てられています。より信頼性が高く、メンテナンスの少ないシステムの必要性により、特に新世代航空機向けのFADEC統合への関心が加速しています。

ターボファンエンジン部門が予測期間中最大となる見込み

ターボファンエンジンセグメントは、中・長距離航空機に普及しているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これらのエンジンは、燃料消費の最適化、推力制御の改善、シームレスなエンジン健全性監視を可能にするFADEC技術から大きな恩恵を受けています。航空会社は高頻度路線でターボファン搭載機に依存しており、FADECの統合により一貫した性能と安全性が確保されるため、市場の成長に寄与しています。

予測期間中、FADECソフトウェア分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、FADECソフトウェア分野は、OEMが予測保守、リアルタイム性能最適化、適応制御機能をサポートする高度なソフトウェアに投資するため、急成長の態勢を整えて最も高い成長率を示すと予測されます。ソフトウェアのアップグレードは、既存のハードウェア機能を強化する費用対効果の高い方法を提供し、航空会社にとって非常に魅力的なものとなっています。

最大シェアの地域:

予測期間中、北米地域は、ボーイング、GEアビエーション、ハネウェルなどの大手航空機・エンジンメーカーの存在により、最大の市場シェアを占めると予想されます。同地域は、強固な研究開発インフラと最先端の航空宇宙技術の早期導入から利益を得ています。さらに、燃費効率と環境コンプライアンスへの強い関心が、商用航空機における先進エンジン制御システムの統合を後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、旅客輸送量の急増と格安航空会社ネットワークの拡大により、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。中国、インド、東南アジア諸国などは、デジタルエンジンシステムを搭載した新型航空機の採用など、航空インフラの近代化に多額の投資を行っています。航空需要の拡大により、現地の航空会社は効率を高め、ダウンタイムを削減するよう求められており、FADECの機能とうまく合致しています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査資料
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の商用航空機FADEC市場:航空機タイプ別

  • ナローボディ機
  • ワイドボディ機
  • リージョナルジェット
  • ビジネスジェット

第6章 世界の商用航空機FADEC市場:エンジンタイプ別

  • ターボファンエンジン
  • ターボプロップエンジン
  • ターボシャフトエンジン
  • レシプロエンジン

第7章 世界の商用航空機FADEC市場:コンポーネントタイプ別

  • FADECハードウェア
    • 電子エンジンコントローラー(EEC)
    • センサー
    • アクチュエータ
  • FADECソフトウェア
    • エンジン制御アルゴリズム
    • 診断および予後システム
  • その他のコンポーネントタイプ

第8章 世界の商用航空機FADEC市場:プラットフォーム別

  • 民間航空
  • 貨物航空機
  • 商用ヘリコプター

第9章 世界の商用航空機FADEC市場:エンドユーザー別

  • OEM(オリジナル機器メーカー)
  • 航空会社(レトロフィット/アフターマーケット)
  • MRO(メンテナンス、修理、オーバーホール)

第10章 世界の商用航空機FADEC市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Woodward, Inc.
  • Triumph Group, Inc.
  • Thales Group
  • Textron Aviation
  • Silver Atena GmbH
  • Safran Group
  • Rolls-Royce Holdings plc
  • Raytheon Technologies Corporation
  • Pratt & Whitney
  • Parker Hannifin Corporation
  • Moog Inc.
  • Meggitt PLC
  • Honeywell International Inc.
  • GE Aviation
  • Electronic Concepts & Engineering, Inc.
  • Continental Aerospace Technologies, Inc.
  • Collins Aerospace
  • BAE Systems plc
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Aircraft Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Narrow-Body Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Wide-Body Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Regional Jets (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Business Jets (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Engine Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Turbofan Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Turboprop Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Turboshaft Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Reciprocating Engine (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Component Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By FADEC Hardware (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Electronic Engine Controller (EEC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Sensors (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Actuators (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By FADEC Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Engine Control Algorithms (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Diagnostic & Prognostic Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Other Component Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Platform (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Civil Aviation (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Cargo Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Commercial Helicopters (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By OEMs (Original Equipment Manufacturers) (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By Airlines (Retrofit/Aftermarket) (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Commercial Aircraft FADEC Market Outlook, By MROs (Maintenance, Repair, and Overhaul) (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC29509

According to Stratistics MRC, the Global Commercial Aircraft FADEC Market is accounted for $1.63 billion in 2025 and is expected to reach $3.05 billion by 2032 growing at a CAGR of 9.3% during the forecast period. Full Authority Digital Engine Control (FADEC) system in commercial aircraft is an advanced electronic control unit that manages engine performance and efficiency. It automates fuel flow, ignition timing, and thrust settings, optimizing operation while eliminating manual adjustments by pilots. FADEC enhances reliability by continuously monitoring engine parameters and adjusting functions in real time. Integrated with aircraft avionics, it improves fuel efficiency, reduces maintenance needs, and ensures consistent performance, contributing to safer and more efficient flight operations.

According to Airbus, the Asia-Pacific area will need 17,620 new passenger and freighter aircraft over the next 20 years due to a 5.3% annual growth in passenger traffic and the faster retirement of older, less fuel-efficient aircraft.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing global air travel, fleet expansion & fuel efficiency

Airlines are increasingly opting for modern, fuel-efficient engines that integrate FADEC systems to optimize performance and reduce operational costs. These systems allow for precise engine control, enhancing efficiency, reducing emissions, and minimizing wear and tear. As environmental regulations tighten and fuel prices fluctuate, the demand for FADEC-equipped engines becomes even more critical. Additionally, the increasing delivery of next-generation aircraft with digital control systems further drives adoption.

Restraint:

Significant R&D and certification expenses

Manufacturers must meet stringent aerospace safety standards, necessitating rigorous testing and certification, which can be both time-consuming and expensive. These high upfront costs act as a barrier for new entrants and can delay product launches. Moreover, continuous updates and compliance with evolving aviation standards further increase the financial burden.

Opportunity:

Growing trend of retrofitting aging aircraft with modern FADEC systems

Retrofitting older engines with digital controls improves reliability, simplifies maintenance, and optimizes fuel consumption. Airlines are recognizing the long-term cost benefits of modernization, especially as they strive to meet sustainability goals without investing in entirely new aircraft. This trend is particularly notable in regions where fleet renewal is slower, but performance upgrades remain a priority encouraging the market growth.

Threat:

Increasing vulnerable to cyberattacks

FADEC systems, if compromised, could affect engine performance and safety, making them a critical vulnerability. The aviation industry must invest heavily in cybersecurity measures to protect digital control architectures from unauthorized access or malicious attacks. Regulatory bodies are also tightening guidelines for digital avionics security, adding another layer of complexity.

Covid-19 Impact:

The pandemic initially caused widespread delays in aircraft deliveries and disrupted the FADEC supply chain due to factory shutdowns and reduced airline expenditures. However, as the industry rebounds, there is a renewed focus on fleet modernization and digital transformation. The need for more reliable, low-maintenance systems has accelerated interest in FADEC integration, especially for new-generation aircraft.

The turbofan engines segment is expected to be the largest during the forecast period

The turbofan engines segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to their prevalence in medium and long-haul aircraft. These engines benefit significantly from FADEC technology, which enables optimized fuel consumption, improved thrust control, and seamless engine health monitoring. Airlines rely on turbofan-equipped aircraft for high-frequency routes, and the integration of FADEC ensures consistent performance and safety contribute to market growth.

The FADEC software segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the FADEC software segment is predicted to witness the highest growth rate poised for rapid growth as OEMs invest in advanced software to support predictive maintenance, real-time performance optimization, and adaptive control features. Software upgrades offer a cost-effective method to enhance existing hardware capabilities, making them highly attractive to airlines.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share due to the presence of major aircraft and engine manufacturers like Boeing, GE Aviation, and Honeywell. The region benefits from robust R&D infrastructure and early adoption of cutting-edge aerospace technologies. Additionally, the strong focus on fuel efficiency and environmental compliance drives the integration of advanced engine control systems in commercial fleets.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR fueled by surging passenger traffic and expanding low-cost carrier networks. Countries like China, India, and Southeast Asian nations are heavily investing in modernizing their aviation infrastructure, including the adoption of new aircraft with digital engine systems. The growing demand for air travel has prompted local airlines to enhance efficiency and reduce downtime, aligning well with FADEC capabilities.

Key players in the market

Some of the key players in Commercial Aircraft FADEC Market include Woodward, Inc., Triumph Group, Inc., Thales Group, Textron Aviation, Silver Atena GmbH, Safran Group, Rolls-Royce Holdings plc, Raytheon Technologies Corporation, Pratt & Whitney, Parker Hannifin Corporation, Moog Inc., Meggitt PLC, Honeywell International Inc., GE Aviation, Electronic Concepts & Engineering, Inc., Continental Aerospace Technologies, Inc., Collins Aerospace and BAE Systems plc.

Key Developments:

In May 2025, Safran inaugurated a new plant in Chihuahua, Mexico, to strengthen its industrial footprint in the region. This investment supports the company's plans to meet the growing demand of the aviation industry.

In May 2025, GE Aerospace and Qatar Airways strengthened their partnership with an agreement for over 400 GE9X and GEnx engines. Additionally, GE Aerospace completed a test milestone advancing compact engine core technology.

Aircraft Types Covered:

  • Narrow-Body Aircraft
  • Wide-Body Aircraft
  • Regional Jets
  • Business Jets

Engine Types Covered:

  • Turbofan Engines
  • Turboprop Engines
  • Turboshaft Engines
  • Reciprocating Engine

Component Types Covered:

  • FADEC Hardware
  • FADEC Software
  • Other Component Types

Platforms Covered:

  • Civil Aviation
  • Cargo Aircraft
  • Commercial Helicopters

End Users Covered:

  • OEMs (Original Equipment Manufacturers)
  • Airlines (Retrofit/Aftermarket)
  • MROs (Maintenance, Repair, and Overhaul)

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Commercial Aircraft FADEC Market, By Aircraft Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Narrow-Body Aircraft
  • 5.3 Wide-Body Aircraft
  • 5.4 Regional Jets
  • 5.5 Business Jets

6 Global Commercial Aircraft FADEC Market, By Engine Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Turbofan Engines
  • 6.3 Turboprop Engines
  • 6.4 Turboshaft Engines
  • 6.5 Reciprocating Engine

7 Global Commercial Aircraft FADEC Market, By Component Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 FADEC Hardware
    • 7.2.1 Electronic Engine Controller (EEC)
    • 7.2.2 Sensors
    • 7.2.3 Actuators
  • 7.3 FADEC Software
    • 7.3.1 Engine Control Algorithms
    • 7.3.2 Diagnostic & Prognostic Systems
  • 7.4 Other Component Types

8 Global Commercial Aircraft FADEC Market, By Platform

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Civil Aviation
  • 8.3 Cargo Aircraft
  • 8.4 Commercial Helicopters

9 Global Commercial Aircraft FADEC Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 OEMs (Original Equipment Manufacturers)
  • 9.3 Airlines (Retrofit/Aftermarket)
  • 9.4 MROs (Maintenance, Repair, and Overhaul)

10 Global Commercial Aircraft FADEC Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Woodward, Inc.
  • 12.2 Triumph Group, Inc.
  • 12.3 Thales Group
  • 12.4 Textron Aviation
  • 12.5 Silver Atena GmbH
  • 12.6 Safran Group
  • 12.7 Rolls-Royce Holdings plc
  • 12.8 Raytheon Technologies Corporation
  • 12.9 Pratt & Whitney
  • 12.10 Parker Hannifin Corporation
  • 12.11 Moog Inc.
  • 12.12 Meggitt PLC
  • 12.13 Honeywell International Inc.
  • 12.14 GE Aviation
  • 12.15 Electronic Concepts & Engineering, Inc.
  • 12.16 Continental Aerospace Technologies, Inc.
  • 12.17 Collins Aerospace
  • 12.18 BAE Systems plc