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市場調査レポート
商品コード
1725164
空港地上支援車両の2032年までの市場予測:車両タイプ、動力源、動作モード、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Airport Ground Support Vehicle Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type, Power Source, Mode of Operation, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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空港地上支援車両の2032年までの市場予測:車両タイプ、動力源、動作モード、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年05月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の空港地上支援車両市場は2025年に91億6,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.3%で成長し、2032年には140億4,000万米ドルに達する見込みです。
飛行の合間に航空機を整備するために使用される特殊な機器は、空港地上支援用車両として知られています。航空機の運搬、燃料補給、貨物の積み込み、電源の制御、搭乗橋や乗客用ステップの提供など、必要不可欠な機能はすべてこれらの車両が担っています。安全かつ効率的に作られており、空港のランプやエプロンで稼働することで地上業務をサポートし、効率的な航空機のターンアラウンドと空港の最大限のパフォーマンスを保証しています。
航空交通量の増加
航空業界は航空輸送量の力強い成長を目の当たりにしており、2023年の国際航空輸送量は2022年比で41.6%増加し、パンデミック前の94.1%に達します。このような旅客数と貨物数の増加には、効率的な地上処理業務が必要であり、空港の地上業務をサポートする車両に対する需要の増加を促しています。空港がより多くの航空機の動きを処理するにつれて、タグ、荷物運搬用トラクター、旅客輸送用車両の需要が伸びています。さらに、世界の中間層の可処分所得の増加が低コストフライトを後押しし、航空セクターの好調な商業見通しをもたらしています。このような航空旅行の着実な増加が、空港の地上業務をサポートする車両の市場を前進させる大きな力となっています。
メンテナンス・コスト
これらの車両は特殊な性質を持っているため、有資格の専門家による定期的な整備が必要であり、航空会社やグランドハンドリング事業者の運営経費を引き上げています。地上支援機器が技術的に高度化し、高度なシステムを含むようになると、メンテナンスの複雑さと関連コストが増大します。純正部品や専門工具の必要性は、予算の負担を増加させる。さらに、予期せぬ故障はコストのかかるダウンタイムにつながり、空港の運営に影響を与え、航空機の遅延を引き起こす可能性もあります。こうしたメンテナンスの難しさは、資金に限りがある小規模空港や運行会社に不釣り合いな影響を及ぼし、地上支援車両のフリートを維持・拡大する能力を制限します。
電気自動車の需要
厳しい環境規制と二酸化炭素排出量削減という航空業界の目標に後押しされ、地上支援用電動車両の需要が高まっていることは、大きな市場の可能性を示しています。電気式GSEは、低騒音、ゼロエミッション、運行効率の向上を実現し、空港管理者にとって魅力的な存在となっています。持続可能な運航へのシフトは、特に充電インフラが充実している先進国において、航空会社を環境に優しいGSEの選択に駆り立てています。さらに、環境に配慮した空港建設を促進する政府プログラムも、この変化を早めています。世界中の空港が環境への影響を軽減するために取り組んでいるため、電気GSEやハイブリッドGSE技術に投資する企業は、急速に変化するこの分野で大きな市場シェアを獲得できるものと期待しています。
労働問題
この業界は、高度な機器を操作できる有能なオペレーターの雇用と維持の難しさに直面しており、その結果、操業がボトルネックになる可能性があります。労働争議やストライキは、グランドハンドリング業務に大きな混乱を引き起こし、航空会社のスケジュールや旅客体験に打撃を与える可能性があります。人件費の高騰も、地上ハンドリング・サービス・プロバイダーの利益率を圧迫しています。さらに、自動運転や電気自動車への移行が進むにつれ、労働者の再教育が必要となるが、これには時間とコストがかかります。こうした労働関連の困難は、空港地上支援用車両のエコシステム全体を通じて、市場の成長と業務効率を危うくします。
COVID-19の発生は、さまざまなチャネルで空港地上業務を支援する車両の業界に大きな影響を与えました。サプライチェーンの混乱により部品納入が滞り、製造やメンテナンス活動に支障をきたしました。広範なロックダウンによりスタッフの稼働率が低下し、生産に深刻な遅れが生じました。予算の制限により、いくつかの空港や航空会社は、パンデミック対応に資金が流用されたため、新しい地上支援設備への投資を延期しました。この時期の航空旅客数の大幅な減少は、現行機器の使用率を著しく低下させ、新車に対する当面の需要を低下させました。しかし、海外の航空輸送量がパンデミック以前の水準に徐々に戻りつつあり、市場は回復し始めています。
予測期間中、非電動部門が最大となる見込み
予測期間中、最大の市場シェアを占めると予想されるのは非電動セグメントです。これらの車両は、特に電気式GSEのインフラが脆弱な地域において、引き続き重要な役割を果たしています。非電動GSEが選ばれる理由は、その信頼性と、電動の代替手段が乏しいような厳しい条件下でも効果的に機能する能力にあります。非電化GSEは初期投資と運用経費が低いため、特に新興経済諸国では、多くの空港や航空会社にとって魅力的な代替手段となっています。さらに、整備ネットワークが確立されており、こうした旧式のシステムに精通していることも、非電動GSEが市場の主導権を維持するのに役立っています。
グランドハンドリングサービスプロバイダー部門は、予測期間中最も高いCAGRが見込まれます。
予測期間中、グランドハンドリングサービスプロバイダーセグメントが最も高い成長率を示すと予測されています。これらのプロバイダーは、自動化、テレマティクス、電気推進などの最先端技術を導入し、サービスの質を高めると同時に、運営経費を削減しています。さらに、航空会社が地上ハンドリング業務を第三者の専門家に委託する動向は、この業界の顧客ベースを増加させ、人気を集めています。グランドハンドリング・サービス・プロバイダーは、規模の経済から利益を得るのに有利な立場にあるため、異なる空港で複数の航空会社にサービスを提供できる、多様で技術的に高度な車両フリートへの投資が可能になり、この分野で大きな市場成長をもたらしています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。同地域の優位性は、大手航空会社や空港で構成される強力な航空産業に加え、航空機のアップグレードやインフラ・ソリューションへの継続的な投資によるものです。空港と航空会社の広大なネットワークを持つ米国は、現在のGSE技術の主要な需要源です。同地域の厳しい環境規制は、よりクリーンで持続可能なGSE技術の使用を促しています。さらに、北米の堅調な製造部門は、最先端のGSEソリューションの研究と生産に大きく貢献しており、この地域の市場トップの地位を強化しています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予想されます。旅客・貨物輸送量の増加に対応するため、新規空港への多額の投資と既存空港のアップグレードがこの急成長の原動力となっています。中国やインドなどの国々がその先頭を走っています。航空輸送インフラへの政府の支援と投資は、業界の成長に大きく貢献しています。さらに、同地域では業務効率の向上と空港管理の自動化が重視されているため、革新的な地上支援車両、特に持続可能性基準を満たす電気式やハイブリッド式の車両に対する需要が高まっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Airport Ground Support Vehicle Market is accounted for $9.16 billion in 2025 and is expected to reach $14.04 billion by 2032 growing at a CAGR of 6.3% during the forecast period. Specialized equipment used to maintain aircraft in between flights is known as a vehicle for airport ground support. Essential functions, including hauling aircraft, refueling, loading cargo, controlling the power supply, and providing boarding bridges or passenger steps, are all carried out by these vehicles. They are made to be both safe and effective, and they support ground operations by operating on airport ramps and aprons, which guarantees efficient aircraft turnaround and maximum airport performance.
Growing air traffic
The aviation industry is witnessing strong growth in air traffic, with international air traffic increasing by 41.6% in 2023 compared to 2022, reaching 94.1% of pre-pandemic figures. This increase in passenger and cargo numbers needs effective ground handling operations, which drives increased demand for vehicles that support airport ground operations. As airports handle more airplane movements, the demand for tugs, luggage tractors, and passenger transport vehicles grows. Furthermore, rising disposable income among the global middle class has driven low-cost flights, resulting in a strong commercial outlook for the aviation sector. This steady increase in air travel is a major force moving the market for vehicles that support airport ground operations forward.
Maintenance costs
Because of their specialized nature, these vehicles require regular service by qualified experts, which raises operational expenses for airlines and ground handling businesses. As ground support equipment gets more technologically advanced and includes sophisticated systems, maintenance complexity and associated costs increase. The necessity for genuine parts and specialist tools increases the budgetary strain. Furthermore, unanticipated breakdowns can result in costly downtime, affecting airport operations and perhaps causing aircraft delays. These maintenance difficulties disproportionately affect smaller airports and operators with limited funds, limiting their ability to maintain or expand their fleets of ground support vehicles.
Demand for electric vehicles
The growing demand for electric ground support vehicles represents a huge market potential, driven by tough environmental rules and the aviation industry's goal to lower carbon emissions. Electric GSE provide lower noise levels, zero emissions, and increased operational efficiency, making them more appealing to airport managers. The shift toward sustainable operations is driving airlines to choose eco-friendly GSE choices, especially in industrialized countries with extensive charging infrastructure. Furthermore, government programs that promote green airport construction are hastening this change. As airports throughout the world work to reduce their environmental effect, firms investing in electric and hybrid GSE technology expect to gain a significant market share in this quickly changing area.
Labor issues
The industry confronts difficulty in hiring and maintaining competent operators capable of operating sophisticated equipment, potentially resulting in operational bottlenecks. Labor conflicts and strikes can cause significant disruptions in ground handling operations, hurting airline schedules and passenger experiences. Rising labor expenses have also put pressure on ground handling service providers' profit margins. Furthermore, the transition to increasingly automated and electric vehicles necessitates labor retraining, which may be both time-consuming and expensive. These labor-related difficulties jeopardize market growth and operational efficiency throughout the ecosystem of vehicles for airport ground support.
The COVID-19 outbreak significantly impacted the industry for vehicles that support airport ground operations across various channels. Supply chain disruptions slowed component deliveries, impeding manufacturing and maintenance activities. Widespread lockdowns reduced staff availability, causing severe production delays. Budget restrictions led several airports and airlines to postpone investments in new ground support equipment, as funds were diverted to pandemic response efforts. The enormous fall in air travel during this period significantly lowered the usage of current equipment and the immediate demand for new vehicles. However, the market has begun to recover, with foreign aviation traffic gradually returning to pre-pandemic levels.
The non-electric segment is expected to be the largest during the forecast period
The non-electric segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. These vehicles continue to serve an important role, particularly in areas where electric GSE infrastructure is weak. People choose non-electric GSE due to its reliability and ability to function effectively in challenging conditions, where electric alternatives may be scarce. Non-electric GSE's low initial investment and operational expenses make it an appealing alternative for many airports and airlines, particularly in developing economies. Furthermore, the established maintenance networks and familiarity with these older systems help them maintain their market leadership.
The ground handling service providers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the ground handling service providers segment is predicted to witness the highest growth rate, as these specialized organizations invest more in modern ground support vehicles to improve operational efficiency. These providers are implementing cutting-edge technology such as automation, telematics, and electric propulsion to increase service quality while lowering operating expenses. Furthermore, the trend of airlines outsourcing ground handling operations to third-party specialists is gaining traction, increasing the customer base for this industry. Ground handling service providers are well-positioned to benefit from economies of scale, allowing them to invest in diversified and technologically advanced vehicle fleets capable of serving several airlines at different airports, resulting in significant market growth in this area.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. The region's dominance is due to its powerful aviation industry, which comprises major airlines and airports, as well as ongoing investments in fleet upgrades and infrastructure solutions. The United States, with its vast network of airports and airlines, is a major source of demand for current GSE technologies. Strict environmental restrictions in the region are encouraging the use of cleaner and more sustainable GSE technologies. Furthermore, North America's robust manufacturing sector makes major contributions to the research and production of cutting-edge GSE solutions, bolstering the region's market-leading position.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Significant expenditures in new airports and the upgrading of existing ones to meet rising passenger and freight traffic are driving this rapid growth. Countries such as China and India are leading the way. Government backing and investment in air transportation infrastructure contribute considerably to industry growth. Furthermore, the region's emphasis on enhancing operational efficiency and using automation in airport administration is driving considerable demand for innovative ground support vehicles, particularly electric and hybrid versions that meet sustainability standards.
Key players in the market
Some of the key players in Airport Ground Support Vehicle Market include JBT Corporation, Textron Ground Support Equipment Inc., Vestergaard Company, Tronair Inc., Mallaghan Group, MULAG Fahrzeugwerk, Cavotec SA, Weihai Guangtai Airport Equipment Co. Ltd., Rheinmetall AG, AERO Specialties Inc., TCR Group, ITW GSE, Oshkosh Corporation, China International Marine Containers (Group) Ltd., Kalmar Motor AB, GATE GSE, Flightline Support Ltd. and Imai Aero-Equipment Mfg. Co. Ltd.
In September 2024, Vestergaard Company launched the fully electric MY Lite open-basket deicer with battery packs of 70 or 140 kWh and a 22 kWh onboard charger. The e-MY Lite is designed for regional airports with less traffic or airports with fewer winter conditions.
In September 2024, Mallaghan Group introduced its first fully electric tanker, the Mallaghan Electric Self-Propelled Toilet Service Truck, and North America's first fully-electric, refrigerated, wide-body capable Catering Truck at the GSE Expo 2024. The company also announced the European release of its SkyBelt conveyor belt loader with updated specifications.
In September 2023, Rheinmetall AG began construction of a state-of-the-art factory for F-35 Lightning II fighter aircraft center fuselage production at Weeze Airport in Germany. The facility will have 30,000 square meters of production space and employ over 400 highly skilled staff, with production expected to begin in 2025.