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市場調査レポート
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1716358

航空機用ターボチャージャー市場の2032年までの予測:航空機タイプ別、エンジンタイプ別、ターボチャージャータイプ別、コンポーネント別、販売チャネル別、地域別の世界分析

Aircraft Turbocharger Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Aircraft Type (Fixed-Wing Aircraft, Rotary-Wing Aircraft and Unmanned Aerial Vehicles ), Engine Type, Turbocharger Type, Component, Sales Channel and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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航空機用ターボチャージャー市場の2032年までの予測:航空機タイプ別、エンジンタイプ別、ターボチャージャータイプ別、コンポーネント別、販売チャネル別、地域別の世界分析
出版日: 2025年04月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、航空機用ターボチャージャーの世界市場は2025年に8億4,240万米ドルを占め、2032年までには13億1,780万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.6%で成長する見込みです。

主にレシプロやターボシャフト/ターボプロップ型の航空エンジンで使用される強制誘導装置は、航空機用ターボチャージャーと呼ばれます。吸気を圧縮し、燃焼室やシリンダーにより多くの空気を送り込むことで、エンジンの出力を上げます。空気密度が小さくなる高地では、エンジンを回し続けることができるため、この技術は特に有利です。空気を吸入して圧縮するコンプレッサーと、排気ガスを動力源とするタービンで構成されます。

米連邦航空局(FAA)のデータによると、米国で現役の一般航空機の数は2020年に約20万4,405機でした。

低燃費航空機エンジンへの注目の高まり

航空機用ターボチャージャー市場を後押ししている主な要因の1つは、航空機における汚染物質と燃料消費の低減への注目の高まりです。ターボチャージャーは吸気を圧縮することでエンジン効率を向上させ、より優れた出力と燃焼を可能にします。航空会社は運航経費を削減し、厳しい環境規則を遵守することを目指しているため、これは特に重要です。さらに、可変ジオメトリー設計を含むターボチャージャー技術の新たな開発は、その使用をさらに奨励しています。これらの開発は、燃料効率と持続可能性を追求する航空業界を補完するものであり、ターボチャージャーを現代の航空機設計に不可欠なものにしています。

高い開発・製造コスト

航空機用ターボチャージャーの開発と製造には、大規模な試験、認証、高度な材料の使用が必要なため、多額の費用がかかります。FAAとEASAは航空規則により徹底的な検証手順を実施しなければならず、これがさらにコストを押し上げています。また、高高度での運転による摩耗のため、ターボチャージャーの定期的なメンテナンスと交換が必要となり、寿命コストが上昇します。こうした金銭的な困難は、特にコストの高い地域では、小規模な生産者の意欲をそぎ、市場の成長を制限する可能性があります。

無人航空機(UAV)の採用増加

軍事用途と商業用途の両方でUAVの使用が増加しているため、大きな開発機会がもたらされています。気圧が低下しても最適なエンジン性能を提供するため、ターボチャージャーは高高度で動作するUAVにとって極めて重要です。また、高度な監視システムや配達用ドローンに対する世界のニーズから、効率的な推進システムの需要も高まっています。UAVに特化した軽量ターボチャージャーの設計が進み、その魅力が増しています。UAVの配備が防衛、ロジスティクス、農業などの産業全体に広がるにつれて、ターボチャージャーの統合が大幅に早まることが予想されます。

厳しい安全・信頼性基準

厳しい航空安全規則は、航空機用ターボチャージャーにとって大きな問題です。ターボチャージャーは、過酷な環境下での厳しい信頼性と性能要件を達成するために、多額の研究開発費を必要とします。故障や誤動作が重大な影響を及ぼす可能性があるため、これらの基準の遵守は妥協できません。さらに、規制の枠組みが変わることによって新たな要件が課されるため、生産者はより高い費用を負担する可能性があります。このような要件は品質と安全性を保証するものですが、新たな競争相手の市場参入を困難にし、製品を予定通りに製造することを難しくするものでもあります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、世界のロックダウンと渡航制限を課すことで、航空機用ターボチャージャー市場に大きな影響を与えました。製造施設の閉鎖や縮小により、生産スケジュールの遅延やサプライチェーンの中断が生じました。航空会社は、航空旅客数の減少により航空機の増備や整備を延期したため、ターボチャージャーの必要性が低下しました。さらに、研究開発イニシアティブへの投資は、利害関係者の財政的制約によって妨げられました。しかし、パンデミック後の航空旅行が徐々に回復すると、市場は燃費効率の高い技術の開発に後押しされて再び関心を集め始めました。

予測期間中、固定翼機セグメントが最大となる見込み

固定翼機セグメントは、個人旅行、軍事作戦、民間航空で広く使用されているため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。世界の旅客人口の拡大に対応するため、航空会社が常に航空機を拡張しているため、ターボチャージャーのような効果的な推進システムの必要性が高まっています。ターボチャージャーは、燃料の消費を抑えながら高高度でのエンジン性能を向上させるため、固定翼機にとって非常に有益です。固定翼プラットフォームへのターボチャージャーの統合は、軽量素材とコンパクト設計の開発によってさらに最適化されています。旅客輸送と貨物輸送の両方でこの分野が果たす重要な役割が、このセグメントの重要性を高めています。

予測期間中、可変ジオメトリーターボチャージャー(VGT)分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

予測期間中、可変ジオメトリーターボチャージャー(VGT)分野は、異なるエンジン回転数と高度における卓越した汎用性により、最も高い成長率を示すと予測されます。VGT技術は、タービンハウジング内のベーンを調整することで気流を最適化し、さまざまな運転状況下で一定の性能を確保します。排出ガスを最小限に抑え、効率を高める可能性は、現代の航空機エンジンにとって非常に有益です。航空会社が運航経費の増大に直面して燃費を優先するにつれ、VGTの使用は増加すると思われます。さらに、VGTの耐久性と信頼性を向上させるための継続的な研究開発努力により、さまざまなタイプの航空機でVGTが幅広く使用されるようになると予想されます。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、北米地域は好調な航空宇宙部門と民間航空サービスの旺盛な需要により、最大の市場シェアを占めると予想されます。この地域はインフラが確立されているため、ターボチャージャーのような高度な航空部品の大規模製造が可能です。厳しい環境規制が、この産業における燃費効率の高い技術革新を後押ししています。航空機の製造と研究開発におけるリーダーシップにより、米国は北米の優位性において主要な役割を果たしています。予測期間を通じての地域開発の見通しは、増加する旅客需要に対応するための航空会社の継続的な機体拡張によっても支えられています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。これは主に、中国やインドなどの開発途上国における航空需要の増加によるものです。空港インフラへの多額の投資と航空機材の増加が、この地域市場の成長に拍車をかけています。低燃費技術による排出量削減を重視する各国政府の動きは、この地域のターボチャージャー使用動向と一致しています。さらに、軍用機の近代化のための国防費の増加が市場の拡大を後押ししています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の航空機用ターボチャージャー市場:航空機タイプ別

  • 固定翼航空機
    • 民間航空機
    • 軍用機
    • 一般航空
  • 回転翼航空機(ヘリコプター)
  • 無人航空機(UAV)

第6章 世界の航空機用ターボチャージャー市場:エンジンタイプ別

  • レシプロエンジン
  • ターボシャフトエンジン
  • ターボプロップエンジン

第7章 世界の航空機用ターボチャージャー市場:ターボチャージャータイプ別

  • シングルステージターボチャージャー
  • 2段ターボチャージャー
  • 可変容量ターボチャージャー(VGT)

第8章 世界の航空機用ターボチャージャー市場:コンポーネント別

  • コンプレッサー
  • タービン
  • ウェイストゲート
  • 中央シャフト
  • ベアリング
  • インタークーラー
  • その他のコンポーネント

第9章 世界の航空機用ターボチャージャー市場:販売チャネル別

  • OEM(オリジナル機器メーカー)
  • アフターマーケット

第10章 世界の航空機用ターボチャージャー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 主要な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • ABB Ltd.
  • Airmark Overhaul, Inc.
  • BorgWarner Inc.
  • General Electric Company
  • Hartzell Engine Technologies LLC
  • Honeywell International Inc.
  • Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
  • PBS Group, a.s.
  • Rajay Parts LLC
  • Victor Aviation Service, Inc.
  • Rolls-Royce
  • Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
  • Cummins Inc.
  • MAN Energy Solutions
  • Textron Aviation Inc.
  • Continental Aerospace Technologies
  • Jrone Turbocharger
  • Lycoming Engines
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Aircraft Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Fixed-Wing Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Commercial Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Military Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By General Aviation (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Rotary-Wing Aircraft (Helicopters) (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Engine Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Reciprocating Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Turboshaft Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Turboprop Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Turbocharger Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Single-Stage Turbochargers (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Two-Stage Turbochargers (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Variable Geometry Turbochargers (VGT) (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Compressor (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Turbine (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Wastegate (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Central Shaft (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Bearings (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Intercooler (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Other Components (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Sales Channel (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By OEM (Original Equipment Manufacturer) (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Aircraft Turbocharger Market Outlook, By Aftermarket (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC29169

According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Turbocharger Market is accounted for $842.4 million in 2025 and is expected to reach $1317.8 million by 2032, growing at a CAGR of 6.6% during the forecast period. A forced induction device used with aviation engines, mainly reciprocating and turboshaft/turboprop models is called an aircraft turbocharger. By compressing the intake air and pushing more air into the combustion chamber or cylinders, it raises the engine's power output. At high elevations, when the air density is smaller, this technique is especially advantageous since it keeps the engine running. It is composed of a compressor that pulls in and compresses air and a turbine that is powered by exhaust gases.

According to data from the Federal Aviation Administration (FAA), the number of active general aviation aircraft in the United States was approximately 204,405 in 2020.

Market Dynamics:

Driver:

Increased focus on fuel-efficient aircraft engines

One of the main factors propelling the aircraft turbocharger market is the increased focus on lowering pollutants and fuel consumption in aviation. By compressing intake air, turbochargers improve engine efficiency and allow for better power production and combustion. As airlines aim to lower operating expenses and adhere to strict environmental rules, this is especially crucial. Furthermore, new developments in turbocharger technology, including designs with variable geometry, encourage their use even more. These developments complement the industry's drive for fuel efficiency and sustainability, making turbochargers essential to contemporary aircraft designs.

Restraint:

High development and manufacturing costs

Aircraft turbocharger development and manufacturing are expensive because of the extensive testing, certification, and use of sophisticated materials. The FAA and EASA must conduct thorough validation procedures due to aviation rules, which drive up costs even more. The wear from high-altitude operations also necessitates routine maintenance and replacement of turbochargers, which raises lifespan costs. These monetary difficulties may discourage smaller producers and restrict market growth, particularly in areas where costs are high.

Opportunity:

Increasing adoption in unmanned aerial vehicles (UAVs)

The growing usage of UAVs in both military and commercial applications offers a substantial development opportunity. To provide optimal engine performance even with decreased air pressure, turbochargers are crucial for UAVs operating at high altitudes. Effective propulsion systems are also in greater demand because of the global need for sophisticated surveillance systems and delivery drones. UAV-specific lightweight turbocharger designs have advanced, adding to its allure. It is anticipated that turbocharger integration would quicken considerably as UAV deployment spreads throughout industries like defense, logistics, and agriculture.

Threat:

Stringent safety and reliability standards

Tight aviation safety rules are a major problem for the aircraft turbochargers. Turbochargers require significant R&D expenditures in order to achieve strict reliability and performance requirements in harsh environments. Adherence to these criteria cannot be compromised since failures or malfunctions might have serious repercussions. Additionally, producers may incur higher expenses as a result of new requirements imposed by changing regulatory frameworks. These requirements guarantee quality and safety, but they also make it harder for new competitors to enter the market and make it more difficult to manufacture products on time.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the aircraft turbochargers market by imposing worldwide lockdowns and travel restrictions. Production schedule delays and supply chain interruptions resulted from the closure or reduction of manufacturing facilities. Airlines postponed fleet expansions and maintenance due to the drop in air travel, which decreased the need for turbochargers. Furthermore, investments in R&D initiatives were hampered by stakeholders' financial limitations. However, when post-pandemic air travel slowly rebounded, the market started to see a resurgence of interest fueled by developments in fuel-efficient technologies.

The fixed-wing aircraft segment is expected to be the largest during the forecast period

The fixed-wing aircraft segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to their widespread use in individual travel, military operations, and commercial aviation. Airlines' constant fleet expansion to accommodate the world's expanding passenger population increases the need for effective propulsion systems like turbochargers. Turbochargers are very beneficial to fixed-wing aircraft because they improve engine performance at high altitudes while using less fuel. The integration of turbochargers into fixed-wing platforms is further optimized by developments in lightweight materials and compact designs. The crucial role this segment plays in both passenger and cargo transportation operations contribute to its significance.

The variable geometry turbochargers (VGT) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the variable geometry turbochargers (VGT) segment is predicted to witness the highest growth rate because of its exceptional versatility at different engine speeds and altitudes. VGT technology ensures constant performance under various operating situations by optimizing airflow through the adjustment of vanes within the turbine housing. The potential to minimize emissions and increase efficiency is very beneficial for contemporary aircraft engines. The use of VGT will increase as airlines prioritize fuel economy in the face of growing operating expenses. Furthermore, it is anticipated that continuous research and development efforts to increase the durability and dependability of VGTs would propel their broad use across a range of aircraft types.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share due to the strong aerospace sector and strong demand for commercial aviation services. The region's well-established infrastructure enables the large-scale manufacturing of sophisticated aviation parts like turbochargers. Strict environmental restrictions drive fuel-efficient technology innovation in this industry. Due to its leadership in aircraft manufacturing and research and development, the United States plays a major role in North America's dominance. Regional development prospects throughout the predicted period are also supported by airlines' ongoing fleet expansions to handle increasing passenger demand.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. This is primarily due to the increasing demand for air travel in developing nations such as China and India. Significant investments in airport infrastructure and growing aviation fleets fuel the growth of regional markets. Governments' emphasis on lowering emissions through fuel-efficient technologies is consistent with the region's trends for turbocharger usage. Additionally, increasing defense spending for modernizing military fleets boosts market expansion.

Key players in the market

Some of the key players in Aircraft Turbocharger Market include ABB Ltd., Airmark Overhaul, Inc., BorgWarner Inc., General Electric Company, Hartzell Engine Technologies LLC, Honeywell International Inc., Kawasaki Heavy Industries, Ltd., PBS Group, a.s., Rajay Parts LLC, Victor Aviation Service, Inc., Rolls-Royce, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Cummins Inc., MAN Energy Solutions, Textron Aviation Inc., Continental Aerospace Technologies, Jrone Turbocharger, and Lycoming Engines.

Key Developments:

In February 2025, GE Aerospace completed the detailed design review (DDR) for its XA102 adaptive-cycle engine, presenting the digital engine model to the U.S. Air Force (USAF) to validate its readiness for the next development phase. The XA102 engine was developed with model-based systems engineering, representing a shift in how advanced propulsion systems are designed and tested for the USAF's future fleet.

In December 2024, The PBS GROUP has successfully tested its first jet engines finalized in the United States of America. The Czech aerospace manufacturer is ready to invest 480 million CZK in the localization and expansion of production in the USA. This is a key milestone that confirms the technical maturity of PBS GROUP's products and strengthens its position on the US market. Testing was carried out in accordance with the most stringent standards of the aviation industry and focused on the performance, reliability and safety of jet engines originating from Velke Bites.

Aircraft Types Covered:

  • Fixed-Wing Aircraft
  • Rotary-Wing Aircraft (Helicopters)
  • Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)

Engine Types Covered:

  • Reciprocating Engines
  • Turboshaft Engines
  • Turboprop Engines

Turbocharger Types Covered:

  • Single-Stage Turbochargers
  • Two-Stage Turbochargers
  • Variable Geometry Turbochargers (VGT)

Components Covered:

  • Compressor
  • Turbine
  • Wastegate
  • Central Shaft
  • Bearings
  • Intercooler
  • Other Components

Sales Channels Covered:

  • OEM (Original Equipment Manufacturer)
  • Aftermarket

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Emerging Markets
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Aircraft Turbocharger Market, By Aircraft Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Fixed-Wing Aircraft
    • 5.2.1 Commercial Aircraft
    • 5.2.2 Military Aircraft
    • 5.2.3 General Aviation
  • 5.3 Rotary-Wing Aircraft (Helicopters)
  • 5.4 Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)

6 Global Aircraft Turbocharger Market, By Engine Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Reciprocating Engines
  • 6.3 Turboshaft Engines
  • 6.4 Turboprop Engines

7 Global Aircraft Turbocharger Market, By Turbocharger Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Single-Stage Turbochargers
  • 7.3 Two-Stage Turbochargers
  • 7.4 Variable Geometry Turbochargers (VGT)

8 Global Aircraft Turbocharger Market, By Component

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Compressor
  • 8.3 Turbine
  • 8.4 Wastegate
  • 8.5 Central Shaft
  • 8.6 Bearings
  • 8.7 Intercooler
  • 8.8 Other Components

9 Global Aircraft Turbocharger Market, By Sales Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 OEM (Original Equipment Manufacturer)
  • 9.3 Aftermarket

10 Global Aircraft Turbocharger Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 ABB Ltd.
  • 12.2 Airmark Overhaul, Inc.
  • 12.3 BorgWarner Inc.
  • 12.4 General Electric Company
  • 12.5 Hartzell Engine Technologies LLC
  • 12.6 Honeywell International Inc.
  • 12.7 Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
  • 12.8 PBS Group, a.s.
  • 12.9 Rajay Parts LLC
  • 12.10 Victor Aviation Service, Inc.
  • 12.11 Rolls-Royce
  • 12.12 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
  • 12.13 Cummins Inc.
  • 12.14 MAN Energy Solutions
  • 12.15 Textron Aviation Inc.
  • 12.16 Continental Aerospace Technologies
  • 12.17 Jrone Turbocharger
  • 12.18 Lycoming Engines