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市場調査レポート
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1662817

エタノール自動車市場の2030年までの予測: 車種別、ブレンドレベル別、エタノール燃料タイプ別、流通チャネル別、技術別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Ethanol Vehicle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles and Two-Wheelers), Blend Level, Ethanol Fuel Type, Distribution Channel, Technology, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.96円
エタノール自動車市場の2030年までの予測: 車種別、ブレンドレベル別、エタノール燃料タイプ別、流通チャネル別、技術別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のエタノール自動車市場は2024年に515億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは12.1%で成長し、2030年には1,023億米ドルに達すると予測されています。

エタノールを主成分とする燃料、主にE85(エタノール85%とガソリン15%の混合燃料)または純粋なエタノール(E100)で走る自動車は、エタノール自動車として知られています。これらの自動車は、エタノールの腐食性の影響を受けにくい特殊な燃料システムと部品とともに、適合した内燃エンジンを搭載しています。化石燃料のサステイナブル代替品であるエタノールは、トウモロコシやサトウキビなどの作物から作られ、温室効果ガスの排出量を削減します。しかし、エタノールはエネルギー含有量が少ないため、ガソリンよりも燃費がやや悪いです。

高まる環境問題

ガソリンに比べ、再生可能なバイオ燃料であるエタノールは温室効果ガスの排出を大幅に削減します。自動車メーカーは、厳しい公害基準やバイオ燃料の使用を奨励する施策によって、エタノール対応の自動車を作るよう迫られています。サステイナブル代替燃料としての実現可能性は、バイオ燃料インフラへの投資の増加とエタノール生産の開発によってさらに高まっています。さらに、消費者の環境意識の高まりが、より環境に優しい輸送手段への需要を押し上げています。その結果、エタノールを燃料とする自動車の市場は、消費者主導と規制の両方の力に支えられて急成長しています。

エンジン適合性の問題

高濃度のエタノール混合燃料は、多くの従来型エンジンにとって管理が難しく、磨耗を増大させ、損傷を引き起こす可能性があります。特殊な部品や改造が必要になるため、生産コストや維持コストが上昇します。燃料性能が安定せず、エネルギー密度がガソリンより低いため、消費者の信頼が低下します。さらに、エンジン部品はエタノールの腐食性の影響を受け、定期的な修理が必要になります。自動車メーカーと顧客は、こうした障害によってエタノール燃料自動車の完全な採用を妨げられています。

フレックス燃料技術の進歩

最新のフレックス燃料エンジンでは、エタノールとガソリンを簡単に切り替えることができます。エタノールの燃焼を最大限に高めるため、自動車メーカーは先進的燃料噴射システムとセンサに資金を費やしています。持続可能性とバイオ燃料を支援する政府の取り組みも、産業の拡大を加速させています。エタノールを燃料とする自動車は、消費者のガソリン代を節約し、二酸化炭素排出量を削減します。フレックス燃料車は、技術の進歩に伴い、世界中で実用化され、広く使用されるようになっています。

不安定な原料価格

エタノール供給の安定性は、トウモロコシやサトウキビなどの商品価格の変動に影響されます。原料コストの上昇は、エタノール会社の利益率を低下させるため、投資を抑制します。エタノール対応自動車を考えている自動車メーカーも同様に、不安定なコストのために不確実です。予測不可能な燃料価格は、消費者にエタノール自動車の購入をためらわせる可能性があります。結局、エタノールを燃料とする輸送手段の市場拡大と技術開拓は、価格の不安定さによって遅々として進まないのです。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行はエタノール自動車市場に大きな影響を与え、サプライチェーン、生産、消費者需要を混乱させました。ロックダウンや景気減速は、自動車販売の減少や燃料消費の減少につながり、エタノール需要に影響を与えました。さらに、原油価格の変動がガソリンの競合を激化させ、エタノールの普及を遅らせた。しかし、パンデミック後の復興努力とバイオ燃料を推進する政府の取り組みにより、エタノール自動車への関心が再び高まっています。エタノール自動車市場は、再生可能燃料の使用を義務付ける規制や持続可能性の目標に後押しされ、経済が安定するにつれて再び成長すると予想されます。

予測期間中、商用車セグメントが最大となる見込み

商用車セグメントは、サステイナブル代替燃料に対する需要の高まりにより、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。エタノールを燃料とするトラックやバスは、二酸化炭素排出量を削減し、厳しい環境規制を遵守するのに役立ちます。世界各国の政府は、補助金やインセンティブを通じてエタノールの採用を促進しており、フリート事業者にディーゼルからエタノールへのシフトを促しています。さらに、従来の燃料に比べてエタノールの運転コストが低いことも、物流・運送会社を惹きつけています。その結果、商用車セクターの成長がエタノール車市場の拡大を加速させています。

予測期間中、農業セグメントが最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、農業セグメントはエタノール生産用のトウモロコシやサトウキビのようなバイオベースの原料を安定的に供給することで、最も高い成長率を記録すると予測されます。二酸化炭素排出量に対する懸念の高まりは、持続可能性の目標に沿ったエタノールを燃料とする自動車の採用を促しています。農業部門はまた、農業やバイオ燃料加工産業で雇用を創出することで、農村経済を支えています。全体として、農業セクターは、資源の利用可能性、経済的利益、環境上の利点を通じて、エタノール自動車の普及拡大に重要な役割を果たしています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋は、環境問題の高まり、政府のインセンティブ、代替燃料の推進により、最大の市場シェアを占めると予想されます。インド、中国、日本などの国々は、二酸化炭素排出量と化石燃料への依存度を減らすために、エタノール混合燃料に投資しています。フレックス燃料車とエタノール適合エンジンは、支援施策とバイオ燃料技術の進歩に後押しされ、人気を集めています。自動車メーカーもエタノール適合車の提供を拡大し、地域全体でサステイナブルモビリティソリューションを促進しています。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、フレックス燃料車(FFV)技術の進歩により、北米地域が最も高いCAGRを示すと予想されます。米国とカナダは、強力なエタノール生産能力を有し、E85のようなエタノール混合燃料を促進する施策を行っている主要国です。自動車メーカーはエタノール適合エンジンの開発を続けており、自動車の性能と燃費を向上させています。さらに、エタノール燃料補給インフラの拡大が市場の成長を支えており、北米のサステイナブル輸送手段への移行においてエタノールが実行可能な代替燃料となっています。

無料のカスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のエタノール車市場:車種別

  • イントロダクション
  • 乗用車
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 大型商用車(HCV)
  • 二輪車

第6章 世界のエタノール自動車市場:ブレンドレベル別

  • イントロダクション
  • 低レベルブレンド(E10~E25)
  • 中ブレンド(E25~E85)
  • 高レベルブレンド(E85以上)
  • 純エタノール(E100)

第7章 世界のエタノール車市場:エタノール燃料タイプ別

  • イントロダクション
  • 第一世代
    • トウモロコシ由来エタノール
    • サトウキビ由来エタノール
    • その他の作物由来エタノール
  • 第二世代
    • セルロースエタノール
    • 農業残渣ベース
    • 木材由来エタノール
  • 第三世代(先進バイオ燃料)

第8章 世界のエタノール自動車市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • OEM(OEM)
  • 認定サービスセンター
  • アフターマーケットコンバージョンと改修設置

第9章 世界のエタノール自動車市場:技術別

  • イントロダクション
  • 軟質燃料車(FFV)
    • 従来のFFV
    • ハイブリッドエタノール車
    • プラグインハイブリッドFFV(PHEFFV)
  • エタノール専用車両

第10章 世界のエタノール自動車市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 個人ユーザー
  • 商用船オペレーター
  • 政府と防衛
  • 農業セグメント

第11章 世界のエタノール自動車市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Toyota Motor Corporation
  • Volkswagen AG
  • General Motors Company
  • Ford Motor Company
  • Stellantis NV
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • BMW AG
  • Mercedes-Benz Group AG
  • Nissan Motor Corporation
  • Mitsubishi Motors Corporation
  • AB Volvo
  • Scania
  • Isuzu Motors Ltd.
  • Tata Motors
  • Mahindra & Mahindra Limited
  • Maruti Suzuki India Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Passenger Cars (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (LCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (HCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Two-Wheelers (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Blend Level (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Low-level Blends (E10-E25) (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Medium-level Blends (E25-E85) (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By High-level Blends (E85 and above) (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Pure Ethanol (E100) (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Ethanol Fuel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By First Generation (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Corn-based Ethanol (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Sugarcane-based Ethanol (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Other Crop-based Ethanol (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Second Generation (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Cellulosic Ethanol (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Agricultural Residue-based (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Wood-based Ethanol (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Third Generation (Advanced Biofuels) (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By OEM (Original Equipment Manufacturer) (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Authorized Service Centers (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Aftermarket Conversion & Retrofit (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Flexible-Fuel Vehicles (FFVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Conventional FFVs (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Hybrid Ethanol Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Plug-in Hybrid FFVs (PHEFFVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Dedicated Ethanol Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Personal Users (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Commercial Fleet Operators (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Government & Defense (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Ethanol Vehicle Market Outlook, By Agricultural Sector (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28678

According to Stratistics MRC, the Global Ethanol Vehicle Market is accounted for $51.5 billion in 2024 and is expected to reach $102.3 billion by 2030 growing at a CAGR of 12.1% during the forecast period. A vehicle that runs on ethanol-based fuels, mainly E85 (a mixture of 85% ethanol and 15% petrol) or pure ethanol (E100), is known as an ethanol car. These automobiles have internal combustion engines that have been adapted, along with specific fuel systems and components that are impervious to the corrosive effects of ethanol. A sustainable substitute for fossil fuels, ethanol is made from crops like maize and sugarcane and lowers greenhouse gas emissions. However, ethanol has a little worse fuel economy than petrol due to its lower energy content.

Market Dynamics:

Driver:

Rising environmental concerns

Compared to petrol, the renewable biofuel ethanol drastically lowers greenhouse gas emissions. Automakers are being pushed to create ethanol-compatible automobiles by strict pollution standards and policies encouraging the use of biofuels. Its feasibility as a sustainable fuel alternative is further increased by rising investments in biofuel infrastructure and developments in ethanol production. Additionally, consumers' growing environmental consciousness is driving up demand for more environmentally friendly modes of transportation. As a result, the market for ethanol-powered vehicles is growing quickly, helped by both consumer-driven and regulatory forces.

Restraint:

Engine compatibility issues

High ethanol mixes are difficult for many conventional engines to manage, which increases wear and may cause damage. The need for specialised parts or modifications drives up the cost of production and upkeep. Consumer trust is lowered by inconsistent fuel performance and a lower energy density than petrol. Furthermore, engine parts are impacted by ethanol's corrosive properties, requiring regular repairs. Automakers and customers are deterred from completely adopting ethanol-powered automobiles by these obstacles.

Opportunity:

Advancements in flex-fuel technology

Ethanol and petrol may be switched between with ease by modern flex-fuel engines, which enhances vehicle performance and lowers pollution. To maximise ethanol combustion, automakers are spending money on sophisticated fuel injection systems and sensors. Government initiatives supporting sustainability and biofuels also quicken industry expansion. Ethanol-powered cars save consumers money on petrol and lessen their carbon footprint. Flex-fuel cars are becoming more practical and extensively used worldwide as technology advances.

Threat:

Volatile raw material prices

The stability of the ethanol supply is impacted by changes in the price of commodities like maize and sugarcane. Increased feedstock costs discourage investment by lowering ethanol companies' profit margins. Automakers thinking about ethanol-compatible automobiles are likewise uncertain due to unstable costs. Unpredictable fuel prices may make consumers hesitant to purchase ethanol-powered automobiles. In the end, market expansion and technological developments in ethanol-based transportation are slowed by price instability.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly impacted the ethanol vehicle market, disrupting supply chains, production, and consumer demand. Lockdowns and economic slowdowns led to reduced vehicle sales and lower fuel consumption, affecting ethanol demand. Additionally, volatility in crude oil prices made gasoline more competitive, slowing ethanol adoption. However, post-pandemic recovery efforts and government initiatives promoting biofuels have reignited interest in ethanol vehicles. The market for ethanol vehicles is anticipated to grow again as economies stabilise, helped along by regulations requiring the use of renewable fuels and sustainability objectives.

The commercial vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period

The commercial vehicles segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to rising demand for sustainable fuel alternatives. Ethanol-powered trucks and buses help reduce carbon emissions and comply with stringent environmental regulations. Governments worldwide are promoting ethanol adoption through subsidies and incentives, encouraging fleet operators to shift from diesel to ethanol. Additionally, the lower operational costs of ethanol compared to conventional fuels attract logistics and transportation companies. As a result, the growing commercial vehicle sector accelerates the expansion of the ethanol vehicle market.

The agricultural sector segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the agricultural sector segment is predicted to witness the highest growth rate by providing a steady supply of bio-based feedstocks like corn and sugarcane for ethanol production. Rising concerns over carbon emissions encourage the adoption of ethanol-fueled vehicles, aligning with sustainability goals. The sector also supports rural economies by creating jobs in farming and biofuel processing industries. Overall, the agricultural sector plays a crucial role in expanding ethanol vehicle adoption through resource availability, economic benefits, and environmental advantages.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to rising environmental concerns, government incentives, and the push for alternative fuels. Countries like India, China, and Japan are investing in ethanol-blended fuels to reduce carbon emissions and dependency on fossil fuels. Flex-fuel vehicles and ethanol-compatible engines are gaining traction, driven by supportive policies and advancements in biofuel technology. Automakers are also expanding their ethanol-compatible vehicle offerings, fostering sustainable mobility solutions across the region.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to the advancements in flex-fuel vehicle (FFV) technology. The U.S. and Canada are key players, with strong ethanol production capacities and policies promoting ethanol-blended fuels like E85. Automakers continue to develop ethanol-compatible engines, enhancing vehicle performance and fuel efficiency. Additionally, the expansion of ethanol refueling infrastructure supports market growth, making ethanol a viable alternative fuel in North America's transition to sustainable transportation.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Ethanol Vehicle Market include Toyota Motor Corporation, Volkswagen AG, General Motors Company, Ford Motor Company, Stellantis NV, Honda Motor Co., Ltd., BMW AG, Mercedes-Benz Group AG, Nissan Motor Corporation, Mitsubishi Motors Corporation, AB Volvo, Scania, Isuzu Motors Ltd., Tata Motors, Mahindra & Mahindra Limited and Maruti Suzuki India Ltd.

Key Developments:

In December 2024, BMW partnered with Neste to supply renewable diesel for the initial fueling of new diesel vehicles produced at BMW plants in Germany. This collaboration involves the use of Neste MY Renewable Diesel(TM) at BMW facilities in Munich, Dingolfing, Leipzig, and Regensburg, impacting over half of BMW's global diesel vehicle production.

In September 2023, Mercedes-Benz India announced the launch of ethanol-friendly petrol engines compliant with E-20 standards. These engines are designed to operate on fuel containing up to 20% ethanol, aligning with India's push for alternative fuel adoption.

In August 2023, Toyota unveiled a prototype of the Innova Hycross, India's first flex-fuel car capable of running entirely on ethanol (E100). This vehicle features a 2.0-liter flex-fuel strong hybrid engine and a lithium-ion battery pack, enabling it to operate in electric vehicle (EV) mode.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles
  • Two-Wheelers

Blend Levels Covered:

  • Low-level Blends (E10-E25)
  • Medium-level Blends (E25-E85)
  • High-level Blends (E85 and above)
  • Pure Ethanol (E100)

Ethanol Fuel Types Covered:

  • First Generation
  • Second Generation
  • Third Generation (Advanced Biofuels)

Distribution Channels Covered:

  • OEM (Original Equipment Manufacturer)
  • Authorized Service Centers
  • Aftermarket Conversion & Retrofit

Technologies Covered:

  • Flexible-Fuel Vehicles (FFVs)
  • Dedicated Ethanol Vehicles

End Users Covered:

  • Personal Users
  • Commercial Fleet Operators
  • Government & Defense
  • Agricultural Sector

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Ethanol Vehicle Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Cars
  • 5.3 Commercial Vehicles
    • 5.3.1 Light Commercial Vehicles (LCVs)
    • 5.3.2 Heavy Commercial Vehicles (HCVs)
  • 5.4 Two-Wheelers

6 Global Ethanol Vehicle Market, By Blend Level

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Low-level Blends (E10-E25)
  • 6.3 Medium-level Blends (E25-E85)
  • 6.4 High-level Blends (E85 and above)
  • 6.5 Pure Ethanol (E100)

7 Global Ethanol Vehicle Market, By Ethanol Fuel Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 First Generation
    • 7.2.1 Corn-based Ethanol
    • 7.2.2 Sugarcane-based Ethanol
    • 7.2.3 Other Crop-based Ethanol
  • 7.3 Second Generation
    • 7.3.1 Cellulosic Ethanol
    • 7.3.2 Agricultural Residue-based
    • 7.3.3 Wood-based Ethanol
  • 7.4 Third Generation (Advanced Biofuels)

8 Global Ethanol Vehicle Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 OEM (Original Equipment Manufacturer)
  • 8.3 Authorized Service Centers
  • 8.4 Aftermarket Conversion & Retrofit

9 Global Ethanol Vehicle Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Flexible-Fuel Vehicles (FFVs)
    • 9.2.1 Conventional FFVs
    • 9.2.2 Hybrid Ethanol Vehicles
    • 9.2.3 Plug-in Hybrid FFVs (PHEFFVs)
  • 9.3 Dedicated Ethanol Vehicles

10 Global Ethanol Vehicle Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Personal Users
  • 10.3 Commercial Fleet Operators
  • 10.4 Government & Defense
  • 10.5 Agricultural Sector

11 Global Ethanol Vehicle Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Toyota Motor Corporation
  • 13.2 Volkswagen AG
  • 13.3 General Motors Company
  • 13.4 Ford Motor Company
  • 13.5 Stellantis NV
  • 13.6 Honda Motor Co., Ltd.
  • 13.7 BMW AG
  • 13.8 Mercedes-Benz Group AG
  • 13.9 Nissan Motor Corporation
  • 13.10 Mitsubishi Motors Corporation
  • 13.11 AB Volvo
  • 13.12 Scania
  • 13.13 Isuzu Motors Ltd.
  • 13.14 Tata Motors
  • 13.15 Mahindra & Mahindra Limited
  • 13.16 Maruti Suzuki India Ltd.