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市場調査レポート
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1662729

ツインターボプロップリース市場の2030年までの予測:ツインターボプロップタイプ、リースタイプ、用途別、地域別の世界分析

Twin Turboprop Leasing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Twin Turboprop Type (Light Twin Turboprop, Small Twin Turboprop, Medium Twin Turboprop and Heavy Twin Turboprop), Lease Type (Dry Lease and Wet Lease), Application and By Geography


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英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
ツインターボプロップリース市場の2030年までの予測:ツインターボプロップタイプ、リースタイプ、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のツインターボプロップリース市場は2024年に62億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9.7%で成長し、2030年には109億2,000万米ドルに達する見込みです。

ツインターボプロップのレンタルやリースは、ツインターボプロップリースと呼ばれ、特殊任務、貨物輸送、地域旅行に頻繁に利用されています。地域航空会社、チャーター事業者、柔軟な航空ソリューションを必要とする企業の間で人気のあるこれらの航空機は、燃料効率と短い滑走路での飛行能力で有名です。さらに、ツインターボプロップは、その信頼性、ジェット機と比較した場合の低い運航コスト、頻繁な離着陸を必要とする路線への適合性が特に評価されているため、リースは、柔軟で手頃な価格の航空機オプションをお探しの運航会社にとって賢明な決断です。

国際民間航空機関(ICAO)によると、地域航空輸送に対する世界の需要は、新興市場における接続性向上の必要性に牽引され、今後10年間で年率4.5%の成長が見込まれています。

地域間の接続性に対するニーズの高まり

ツインターボプロップリースは、特に新興市場における地域航空輸送への注目の高まりに大きな影響を受けています。短い滑走路や不整地での飛行が可能なツインターボプロップは、多くのサービスが行き届いていない遠隔地と主要都市を結び、信頼性の高い航空輸送を実現するのに最適です。各地域の政府や航空当局によって、地域接続への投資が優先されており、需要が高まっています。さらに、事業者は、リースを通じて地域の需要を満たすためにこれらの航空機を迅速に配備することができ、取得や納入に伴う長いリードタイムを省くことができます。

高い運航・維持費

ツインターボプロップは一般的に短距離飛行では安価であるが、それでも維持費と運航費が高いため、特に競合の激しい市場では、小規模の運航会社や新興企業がツインターボプロップのリースを敬遠する可能性があります。エンジンのオーバーホールなど、頻繁な点検、修理、部品交換は、特に古い機種の場合、高額になる可能性があります。これらの航空機をリースする事業者は、標準的なリース契約ではカバーされないことが多いメンテナンス費用を計上しなければならないです。さらに、人件費やスペアパーツの高騰、ターボプロップ種によっては熟練技術者の確保に限界があることから、さらなる経済的負担が生じる可能性があります。

プライベート・チャーター便への関心の高まり

ツインターボプロップリース市場では、プライベート・フライトやチャーター・フライトの人気が高まっているため、多くのビジネス機会があります。個人富裕層、法人旅行者、ニッチな観光市場は、大型の商業便ではアクセスできない場所を訪れる少人数のグループにとって手頃な価格であることから、これらの航空機を好んでいます。さらに、パンデミック後の安全面や健康面を考慮した個人旅行へのシフトにより、チャーターサービスへの需要が高まっています。ツインターボプロップをリースすることで、運航会社は機体規模を迅速に拡大することができます。医療避難(ドクターヘリ)サービスにもビジネス機会があり、ツインターボプロップは、到達困難な場所での医療品や患者の移動に頻繁に利用されています。

成長する航空機技術との競合

ツインターボプロップは、完全な電気飛行機やハイブリッド電気飛行機の開発によって脅かされる可能性があります。これらの新技術が経済的に実現可能になれば、運航会社は、より現代的な機能を備え、運航コストが低く、排出ガスの少ない航空機を選ぶようになる可能性があります。伝統的ターボプロップ・フリートリース会社は、より先進的推進システム投資を行うライバルに市場シェアを奪われるリスクを負うことになります。さらに、有人ツインターボプロップの必要性は、偵察や貨物輸送任務のための無人航空機(UAV)への関心の高まりによって、さらに失われる可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19パンデミックは、世界の旅行制限、旅客需要の減少、全般的な経済不安のため、航空会社に機材の休航とコスト削減を余儀なくさせたため、ツインターボプロップリース市場に大きな影響を与えました。ツインターボプロップの主要ユーザーであるリージョナル航空会社は、特に財政的に大きな打撃を受け、その結果、リースの解約、決済の繰り延べ、機体拡大の減少を余儀なくされました。主要企業も新規リース需要が減少し、駐機中の航空機が過剰となったため、リース料と収益が減少しました。しかし、パンデミック後は、ターボプロップの費用対効果と燃費効率の高さが、特に短距離路線や国内市場でのリージョナル・オペレーションの再開に魅力となり、市場は回復に向かりました。

ドライリースセグメントが予測期間中最大となる見込み

ドライリースセグメントは、その手頃な価格と、より柔軟な運用を求めるオペレーターや航空会社による幅広い利用により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。ドライリースは、航空機をリースするだけであり、乗組員、メンテナンス、保険は借手が責任を負うため、既存のインフラや経験を持つ熟練した運航会社にとって最適な選択肢です。さらに、長期的な資金負担を負うことなく短距離旅行の需要の高まりに対応するため、地域航空会社、チャーター会社、保有機数を増やしている運航会社は、特にこの種のリースを好んでいます。

予測期間中、CAGRが最も高くなるのは救急医療サービス(EMS)セグメントです。

予測期間中、救急医療サービス(EMS)セグメントが最も高い成長率を示すと予測されるのは、特に孤立した過疎地域で、迅速な医療輸送と航空救急車のニーズが高まっているためです。ツインターボプロップは、短い滑走路へのアクセスが可能で、悪天候でも性能を発揮し、緊急の医療任務に手頃な価格で対応できるため、救急医療サービス(EMS)業務に理想的です。さらに、ツインターボプロップは、搭載される医療機器や構成の改善により、救急医療サービス産業でますます人気が高まっています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは手ごろな価格の短距離便に対する強い需要と、広大な地域航空ネットワークが要因です。ツインターボプロップは、この地域の地理的多様性(孤立した地域やサービスが行き届いていない地域を含む)のため、小規模な空港を結ぶのに最適な選択肢です。この市場における優位性は、大規模なリース会社、老舗の地域航空会社、強力な整備・運航インフラの存在によってさらに裏付けられています。さらに、同地域の市場支配力は、航空調査、貨物輸送、救急医療サービスなどの特殊用途でツインターボプロップの利用が拡大している結果でもあります。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予測されます。特にインドや東南アジアのような発展途上国では、地域間の接続に対するニーズが高まっており、これがこの拡大の原動力となっています。インフラが整備され、中産階級の増加によって航空旅行がより手頃なものになるにつれて、地方空港から運航できる効率的で小型の航空機に対する需要が高まっています。ツインターボプロップの需要は、この地域の政府が航空インフラに多額の投資を行っているため、さらに高まっています。さらに、アジア太平洋は、これらの要因を総合すると、市場拡大にとって極めて重要な地域です。

無料のカスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のツインターボプロップリース市場:ツインターボプロップタイプ別

  • イントロダクション
  • 軽量ツインターボプロップ
    • Air Tractor AT0402B
    • Air Tractor AT0502B
    • Daher-Socata TBM 900
    • Cessna 208 Caravan
    • その他の軽量ツインターボプロップ
  • 小型ツインターボプロップ
    • Pilatus PC-6 Porter
    • Beechcraft King Air C90GTx
    • Beechcraft King Air 360
    • その他の小型ツインターボプロップ
  • 中型ツインターボプロップ
    • S2R0T34
    • Air Tractor AT-802
    • Dornier 228
    • その他の中型ツインターボプロップ
  • 大型ツインターボプロップ
    • De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
    • ATR 72
    • Bombardier Dash 8 Q400
    • Antonov An-24/An-26
    • その他

第6章 世界のツインターボプロップリース市場:リースタイプ別

  • イントロダクション
  • ドライリース
  • ウェットリース

第7章 世界のツインターボプロップリース市場:用途別

  • イントロダクション
  • 地域旅客輸送
  • 航空調査と地図作成
  • 救急医療サービス
  • 貨物
  • トレーニング
  • その他

第8章 世界のツインターボプロップリース市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 企業プロファイリング

  • Bombardier
  • AerCap Holdings N.V.
  • Textron Aviation Inc
  • Nordic Aviation Capital
  • De Havilland Canada
  • ATR Inc
  • BOC Aviation
  • Air Tractor, Inc.
  • Cessna
  • Air Lease Corporation
  • CDB Aviation
  • Aviation Capital Group
  • SMBC Aviation Capital
  • Bristow Group
  • Antonov
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Twin Turboprop Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Light Twin Turboprop (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Air Tractor AT0402B (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Air Tractor AT0502B (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Daher-Socata TBM 900 (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Cessna 208 Caravan (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Other Light Twin Turboprops (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Small Twin Turboprop (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Pilatus PC-6 Porter (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Beechcraft King Air C90GTx (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Beechcraft King Air 360 (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Other Small Twin Turboprops (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Medium Twin Turboprop (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By S2R0T34 (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Air Tractor AT-802 (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Dornier 228 (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Other Medium Twin Turboprops (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Heavy Twin Turboprop (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By ATR 72 (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Bombardier Dash 8 Q400 (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Antonov An-24/An-26 (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Other Heavy Twin Turboprops (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Lease Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Dry Lease (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Wet Lease (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Regional Passenger Transport (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Aerial survey and Mapping (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Emergency Medical Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Cargo (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Training (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Twin Turboprop Leasing Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28590

According to Stratistics MRC, the Global Twin Turboprop Leasing Market is accounted for $6.27 billion in 2024 and is expected to reach $10.92 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.7% during the forecast period. Renting or leasing twin-engine turboprop aircraft, which are frequently utilized for special missions, cargo transportation, and regional travel, is known as twin turboprop leasing. Popular among regional airlines, charter operators, and businesses needing flexible aviation solutions, these aircraft are renowned for their fuel efficiency and capacity to fly on shorter runways. Moreover, leasing is a wise decision for operators looking for flexible and affordable fleet options because twin turboprops are especially valued for their dependability, lower operating costs when compared to jets, and suitability for routes requiring frequent takeoffs and landings.

According to the International Civil Aviation Organization (ICAO), the global demand for regional air transport is expected to grow at an annual rate of 4.5% over the next decade, driven by the need for improved connectivity in emerging markets.

Market Dynamics:

Driver:

Increased need for local connectivity

Twin turboprop leasing is significantly influenced by the increasing focus on regional air travel, especially in emerging markets. Due to their ability to fly on shorter runways and in rough terrain, twin turboprops are perfect for connecting many underserved and remote areas with major cities for dependable air transportation. Investments in regional connectivity are being prioritized by governments and aviation authorities across different regions, which is increasing demand. Additionally, operators can swiftly deploy these aircraft to satisfy local demands through leasing, eliminating the lengthy lead times involved in acquisition and delivery.

Restraint:

High operating and maintenance expenses

While twin turboprops are generally less expensive for short-haul flights, they still have high maintenance and operating costs, which may deter smaller operators or startups from leasing twin turboprops, especially in highly competitive markets. Frequent inspections, repairs, and component replacements, such as engine overhauls, can be expensive, especially for older aircraft models. Operators leasing these aircraft must account for maintenance costs, which are frequently not covered in standard lease agreements. Furthermore, the rising cost of labor and spare parts, as well as the limited availability of skilled technicians for some turboprop models, can create additional financial burdens.

Opportunity:

Growing interest in private and charter flights

There are a lot of opportunities in the twin turboprop leasing market due to the growing popularity of private and charter flights. High-net-worth individuals, corporate travelers, and niche tourism markets favor these aircraft because they are affordable for small groups visiting places that are not accessible by larger commercial flights. Moreover, demand for charter services has increased due to the post-pandemic shift toward private travel for safety and health reasons. Leasing twin turboprops allows operators to rapidly scale their fleets. There are also opportunities in medical evacuation (medevac) services, where twin turboprops are frequently utilized to move medical supplies and patients in difficult-to-reach places.

Threat:

Competition from growing aircraft technologies

Twin turboprops could be threatened by the development of fully electric and hybrid-electric aircraft. Operators may choose aircraft with more contemporary features, lower operating costs, and fewer emissions as these new technologies become economically feasible. Traditional turboprop fleet leasing companies run the risk of losing market share to rivals who make more sophisticated propulsion system investments. Additionally, the need for manned twin turboprops may be further disrupted by the growing interest in unmanned aerial vehicles (UAVs) for surveillance and cargo delivery missions.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a significant effect on the twin turboprop leasing market because it forced airlines to ground their fleets and reduce costs due to global travel restrictions, decreased passenger demand, and general economic uncertainty. Regional carriers, which are the main users of twin turboprops, were particularly hard hit financially, which resulted in lease terminations, deferred payments, and fewer fleet expansions. Leasing companies also saw a decrease in demand for new leases and an excess of grounded aircraft, which led to a decline in lease rates and revenue. However, the market began to recover after the pandemic, as the cost-effectiveness and fuel efficiency of turboprops made them appealing for resuming regional operations, particularly in short-haul and domestic markets.

The Dry Lease segment is expected to be the largest during the forecast period

The Dry Lease segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its affordability and broad use by operators and airlines looking for more operational flexibility. A dry lease arrangement is a great option for seasoned operators with pre-existing infrastructure and experience because it only leases the aircraft; the lessee is responsible for crew, maintenance, and insurance. Moreover, in order to meet the growing demand for short-haul travel without committing to long-term financial obligations, regional carriers, charter firms, and operators growing their fleets particularly favor this kind of lease.

The Emergency Medical Services (EMS) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the Emergency Medical Services (EMS) segment is predicted to witness the highest growth rate because of the growing need for quick medical transportation and air ambulances, particularly in isolated and underdeveloped areas. Because they can access shorter runways, perform well in inclement weather, and offer affordable options for urgent medical missions, twin turboprop aircraft are ideal for emergency medical services (EMS) operations. Additionally, twin turboprops are becoming more and more popular in the emergency medical services industry due to improvements in onboard medical equipment and configurations.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share, driven by the strong demand for affordable, short-haul flights and its vast regional aviation network. Twin turboprops are a great option for connecting smaller airports because of the region's great geographic diversity, which includes isolated and underserved areas. Dominance in the market is further supported by the existence of significant leasing firms, well-established regional carriers, and a strong maintenance and operational infrastructure. Furthermore, the region's dominance in the market is also a result of the expanding use of twin turboprops in specialized applications like aerial surveys, cargo transportation, and emergency medical services.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The growing need for regional connectivity, especially in developing nations like India and Southeast Asia, is what is driving this expansion. The demand for effective, smaller aircraft that can operate from regional airports has increased as infrastructure is improved and air travel becomes more affordable for a growing middle class. The demand for twin turboprop aircraft is being further increased by the region's government's significant investments in aviation infrastructure. Moreover, Asia Pacific is a crucial area for market expansion because of these factors taken together.

Key players in the market

Some of the key players in Twin Turboprop Leasing market include Bombardier, AerCap Holdings N.V., Textron Aviation Inc, Nordic Aviation Capital, De Havilland Canada, ATR Inc, BOC Aviation, Air Tractor, Inc., Cessna, Air Lease Corporation, CDB Aviation, Aviation Capital Group, SMBC Aviation Capital, Bristow Group and Antonov.

Key Developments:

In October 2024, AerCap Holdings N.V. announced that it has signed lease agreements with Azerbaijan Airlines ("AZAL") for six new Airbus CFM LEAP powered aircraft, including three A320neos and three A321neos which are scheduled to deliver in 2026. The lease agreements were signed by Samir Rzayev, President of Azerbaijan Airlines CJSC, and Peter Anderson, Chief Commercial Officer of AerCap.

In September 2024, China Development Bank Financial Leasing Co., Ltd. (CDB Aviation) has signed a major deal with Boeing for 50 737-8 (MAX 8) aircraft. The company's board announced the purchase, positioning it as a strategic move to modernize its fleet. CDB Leasing and its subsidiary, CDB Aviation Lease Finance DAC, executed the agreement with Boeing.

In November 2023, Textron Aviation announced an agreement with BAA Training for the purchase of 48 Cessna Skyhawk aircraft, expected to be delivered in 2026. The deal, inked at the Dubai Airshow, substantially expands BAA Training's existing fleet, offering increased capacity for students, streamlining the flight training process and ensuring an overall enhanced student experience.

Twin Turboprop Types Covered:

  • Light Twin Turboprop
  • Small Twin Turboprop
  • Medium Twin Turboprop
  • Heavy Twin Turboprop

Lease Types Covered:

  • Dry Lease
  • Wet Lease

Applications Covered:

  • Regional Passenger Transport
  • Aerial survey and Mapping
  • Emergency Medical Services
  • Cargo
  • Training
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Twin Turboprop Leasing Market, By Twin Turboprop Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Light Twin Turboprop
    • 5.2.1 Air Tractor AT0402B
    • 5.2.2 Air Tractor AT0502B
    • 5.2.3 Daher-Socata TBM 900
    • 5.2.4 Cessna 208 Caravan
    • 5.2.5 Other Light Twin Turboprops
  • 5.3 Small Twin Turboprop
    • 5.3.1 Pilatus PC-6 Porter
    • 5.3.2 Beechcraft King Air C90GTx
    • 5.3.3 Beechcraft King Air 360
    • 5.3.4 Other Small Twin Turboprops
  • 5.4 Medium Twin Turboprop
    • 5.4.1 S2R0T34
    • 5.4.2 Air Tractor AT-802
    • 5.4.3 Dornier 228
    • 5.4.4 Other Medium Twin Turboprops
  • 5.5 Heavy Twin Turboprop
    • 5.5.1 De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
    • 5.5.2 ATR 72
    • 5.5.3 Bombardier Dash 8 Q400
    • 5.5.4 Antonov An-24/An-26
    • 5.5.5 Other Heavy Twin Turboprops

6 Global Twin Turboprop Leasing Market, By Lease Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Dry Lease
  • 6.3 Wet Lease

7 Global Twin Turboprop Leasing Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Regional Passenger Transport
  • 7.3 Aerial survey and Mapping
  • 7.4 Emergency Medical Services
  • 7.5 Cargo
  • 7.6 Training
  • 7.7 Other Applications

8 Global Twin Turboprop Leasing Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Bombardier
  • 10.2 AerCap Holdings N.V.
  • 10.3 Textron Aviation Inc
  • 10.4 Nordic Aviation Capital
  • 10.5 De Havilland Canada
  • 10.6 ATR Inc
  • 10.7 BOC Aviation
  • 10.8 Air Tractor, Inc.
  • 10.9 Cessna
  • 10.10 Air Lease Corporation
  • 10.11 CDB Aviation
  • 10.12 Aviation Capital Group
  • 10.13 SMBC Aviation Capital
  • 10.14 Bristow Group
  • 10.15 Antonov