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市場調査レポート
商品コード
1662691
プレストレストコンクリートワイヤとストランドの2030年までの市場予測:製品、材料、コーティング、直径、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Prestressed Concrete Wire and Strand Market Forecasts to 2030 - Global Analysis by Product (Prestressed Concrete Wire and Prestressed Concrete Strand), Material, Coating, Diameter, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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プレストレストコンクリートワイヤとストランドの2030年までの市場予測:製品、材料、コーティング、直径、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、プレストレストコンクリートワイヤとストランドの世界市場は2024年に38億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.4%で成長し、2030年には58億米ドルに達する見込みです。
プレストレストコンクリートワイヤとストランドは、コンクリート構造物の補強とプレテンションに使用される特殊鋼部品であり、その強度と耐荷重性を高めています。ワイヤとストランドは通常、高炭素鋼で作られており、優れた引張特性と耐久性を記載しています。プレストレストコンクリートでは、これらの材料をプレテンションまたはポストテンションして圧縮応力を発生させ、使用中の引張力に対抗してひび割れを防ぎます。この技術は、橋梁、高速道路、ビル、その他、安定性の向上と長寿命化を必要とするインフラプロジェクトの建設に広く採用されています。プレストレストコンクリートワイヤとストランドは、構造性能を向上させ、材料使用量を削減し、コスト効率と耐久性に優れた建設ソリューションを確保する能力が評価されています。
インフラ開発需要の高まり
インフラ開発需要の高まりは、耐久性に優れた高強度建設資材の必要性を煽り、プレストレストコンクリートワイヤとストランド市場を積極的に牽引しています。橋梁、高速道路、都市建築物への投資の増加に伴い、これらの部材は構造的完全性と耐荷重性を高めるために不可欠です。新興経済国での急速な都市化が需要を増大させる一方、インフラ近代化のための政府の取り組みが市場をさらに押し上げ、メーカーやサプライヤーにとっては持続的な成長と機会の拡大を確実なものにしています。
高い初期コスト
プレストレストコンクリートワイヤとストランド製造の初期コストが高いため、特にコスト重視のプロジェクトでは採用が制限され、市場成長の妨げとなる可能性があります。これらの材料は製造や設備に多額の先行投資を必要とするため、中小規模の建設会社がこれらの材料を使用することを躊躇する可能性があります。さらに、コストが高いため、大規模なインフラプロジェクトでは予算が制約され、実施が遅れたり、主要企業がより手ごろな代替品を選ぶようになったりして、市場の拡大が鈍化する可能性があります。
建設技術の進歩
建設技術の進歩は、斬新な構造設計や効率的な建築プロセスの使用を促進することで、産業に利益をもたらします。プレストレストワイヤやストランドのような高強度補強材のニーズは、持続可能性、費用対効果、長寿命を重視するこうした戦略によって高まっています。この市場は、プレキャストやモジュール建築の利用が増加していることに加え、より優れた構造性能、より迅速なプロジェクト遂行、より少ない材料廃棄を実現する先進的張力調整技術が後押ししており、これらすべてが現代の建築需要にマッチしています。
原料価格の変動
原料価格、特に鋼材価格の変動は、製造コストを上昇させ、メーカーに不確実性をもたらすことにより、プレストレストコンクリートワイヤとストランド市場を著しく阻害します。こうした価格変動は全体的な材料費の上昇につながり、利益率とプロジェクト予算に影響を与えます。さらに、価格の予測不可能性は、企業が顧客に対して安定した価格設定を維持することを困難にし、プロジェクトの遅延を引き起こし、市場の成長を妨げる可能性があります。
COVID-19パンデミックは、建設プロジェクトの遅延、サプライチェーンの中断、労働力不足を引き起こし、プレストレストコンクリートワイヤとストランド市場を混乱させました。操業停止や規制によって製造や輸送が滞り、需要が一時的に落ち込みました。しかし、復興努力が勢いを増し、インフラプロジェクトが再開されるにつれて、市場は徐々に回復しつつあり、パンデミック後の復興・開拓イニシアティブにおける耐久性のある建設資材への需要が増加しています。
予測期間中はステンレスセグメントが最大になると予想される
ステンレスセグメントは、耐食性、耐久性、構造寿命を向上させるため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。コンクリート部品は、特に課題の多い環境において、水分や化学品を含む環境要素に対するステンレスの優れた耐性のおかげで長持ちします。このため、ステンレスはインフラプロジェクトに望ましい選択肢であり、特に工業、高湿度、沿岸環境においてプレストレストコンクリートワイヤとストランドの需要を増大させています。
予測期間中、橋梁・飛越橋セグメントが最も高いCAGRを示すと予想されます。
予測期間中、インフラプロジェクト用の高強度・高耐久性材料の需要により、橋梁・飛越橋セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。都市化と交通網の拡大に伴い、効率的で安全な橋梁と飛越施設の必要性が高まっています。ワイヤとストランド技術によって強化されたプレストレストコンクリートは、優れた耐荷重性と長寿命を提供するため、こうした用途に理想的です。このようなインフラ開発の拡大が、建設におけるプレストレストコンクリートワイヤとストランド製品の需要を押し上げています。
予測期間中、北米地域は橋梁、高速道路、商業ビルなどのインフラ整備の需要により最大の市場シェアを占めると予想されます。都市化の進展と建設プロジェクトに対する政府投資の増加が、プレストレストコンクリートのような耐久性のある高強度材料の必要性を高めています。さらに、風力発電所などの再生可能エネルギープロジェクトの増加や建設技術の進歩も、構造用途における性能と持続可能性の向上をもたらし、市場の成長に寄与しています。
予測期間中、アジア太平洋は、都市化、インフラ開発、長持ちする建築材料へのニーズの高まりから、最も高いCAGRを示すと予測されます。橋梁、道路、集合住宅などの大規模プロジェクトが一般的になりつつあり、耐久性と強度に優れたプレストレストコンクリート部材の需要が増加しています。この地域の市場は、インフラへの政府支出や、中国やインドなどの建設部門の拡大が大きな要因となって拡大しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Prestressed Concrete Wire and Strand Market is accounted for $3.8 billion in 2024 and is expected to reach $5.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.4% during the forecast period. Prestressed concrete wire and strand are specialized steel components used to reinforce and pre-tension concrete structures, enhancing their strength and load-bearing capacity. The wire and strand are typically made of high-carbon steel, offering excellent tensile properties and durability. In prestressed concrete, these materials are pre-tensioned or post-tensioned to induce compressive stress, counteracting tensile forces during service and preventing cracks. This technique is widely employed in constructing bridges, highways, buildings, and other infrastructure projects requiring enhanced stability and longer lifespan. Prestressed concrete wire and strand are valued for their ability to improve structural performance, reduce material usage, and ensure cost-efficient, durable construction solutions.
Rising Demand for Infrastructure Development
The rising demand for infrastructure development positively drives the prestressed concrete wire and strand market by fueling the need for durable, high-strength construction materials. With increased investments in bridges, highways, and urban buildings, these components are essential for enhancing structural integrity and load-bearing capacity. Rapid urbanization in emerging economies amplifies demand, while government initiatives for modernizing infrastructure further boost the market, ensuring sustained growth and expanding opportunities for manufacturers and suppliers.
High Initial Costs
High initial costs of prestressed concrete wire and strand production can hinder market growth by limiting adoption, especially in cost-sensitive projects. These materials require significant upfront investment in manufacturing and equipment, which may deter small and medium-sized construction companies from using them. Additionally, the high cost can lead to budget constraints in large-scale infrastructure projects, delaying implementation or pushing companies to opt for more affordable alternatives, thus slowing market expansion.
Advancements in Construction Techniques
Advancements in construction techniques benefit the industry by encouraging the use of novel structural designs and efficient building processes. The need for high-strength reinforcing materials like prestressed wires and strands is being driven by these strategies, which place an emphasis on sustainability, cost effectiveness, and longevity. The market is boosted by the growing usage of precast and modular construction, along with advanced tensioning techniques, which provide better structural performance, quicker project execution, and less material waste, all of which match the demands of contemporary building.
Fluctuating Raw Material Prices
Fluctuating raw material prices, especially for steel, significantly hinder the prestressed concrete wire and strand market by increasing production costs and creating uncertainty for manufacturers. These price variations can lead to higher overall material costs, affecting profit margins and project budgets. Additionally, unpredictability in prices makes it challenging for businesses to maintain stable pricing for customers, potentially causing delays in projects and hindering the market's growth.
The COVID-19 pandemic disrupted the Prestressed Concrete Wire and Strand Market by causing delays in construction projects, supply chain interruptions, and labor shortages. Lockdowns and restrictions slowed manufacturing and transportation, leading to a temporary dip in demand. However, as recovery efforts gain momentum and infrastructure projects resume, the market is gradually recovering, with increasing demand for durable construction materials in post-pandemic rebuilding and development initiatives.
The stainless steel segment is expected to be the largest during the forecast period
The stainless steel segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, because it improves corrosion resistance, durability, and structural lifetime. Concrete components last longer thanks to stainless steel's exceptional resistance to environmental elements including moisture and chemicals, especially in challenging environments. Because of this, stainless steel is a desirable option for infrastructure projects, which increases demand for prestressed concrete wire and strand, particularly in industrial, high-moisture, and coastal settings.
The bridges and flyovers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the bridges and flyovers segment is predicted to witness the highest growth rate owing to demand for high-strength, durable materials for infrastructure projects. As urbanization and transportation networks expand, the need for efficient and safe bridges and flyovers increases. Prestressed concrete, enhanced by wire and strand technology, offers superior load-bearing capacity and longevity, making it ideal for these applications. This growing infrastructure development boosts the demand for prestressed concrete wire and strand products in construction.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share due to demand for infrastructure development, including bridges, highways, and commercial buildings. Increasing urbanization and government investments in construction projects boost the need for durable, high-strength materials like prestressed concrete. Additionally, the rise in renewable energy projects, such as wind farms, and advancements in construction technologies contribute to market growth, offering enhanced performance and sustainability in structural applications.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR because of growing urbanization, infrastructural development, and the need for long-lasting building materials. Large-scale projects like bridges, roads, and apartment buildings are becoming more common, which increases demand for prestressed concrete components because of their durability and strength. The region's market is expanding due in large part to government expenditures in infrastructure and the expanding construction sector in nations like China and India.
Key players in the market
Some of the key players in Prestressed Concrete Wire and Strand market include ArcelorMittal, Nippon Steel Corporation, Sumitomo Metal Industries, Tata Steel, Usha Martin Limited, Xiwang Special Steel Company, Jiangsu Shagang Group, Shandong Laigang Yongfeng Steel, Siderurgica Venezolana SIVENSA, Wuhan Iron and Steel Corporation, JFE Steel Corporation, Hyundai Steel Company, Steel Authority of India Limited (SAIL), POSCO, Hanil Steel Co. Ltd., Dongkuk Steel Mill Co., Ltd., Bekaert, U.S. Steel, Ispat Industries Ltd. and Fujian Teda Group.
In December 2024, Tata Steel UK has entered into an agreement with JCB to supply low-carbon or "green" steel from its Port Talbot facility. This collaboration aligns with JCB's focus on reducing carbon emissions in its manufacturing and machinery.
In November 2024, Tata Steel Netherlands and ECOLOG, along with various other partners, aim to import hydrogen and export CO2 from Amsterdam. They have announced the study into the economic viability of what is known as a "trade corridor."
In May 2024, Tata Steel and the Henry Royce Institute for Advanced Materials (Royce) have signed a Collaboration Agreement, marking a significant step towards establishing the proposed new UK Centre for Innovation in Advanced Materials.