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市場調査レポート
商品コード
1636687
リサイクルアスファルト市場の2030年までの予測: 製品タイプ別、リサイクルプロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Recycled Asphalt Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Type, Recycling Process, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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リサイクルアスファルト市場の2030年までの予測: 製品タイプ別、リサイクルプロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のリサイクルアスファルト市場は、2024年に76億米ドルを占め、予測期間中に6.8%のCAGRで成長し、2030年までに112億米ドルに達すると予想されています。
リサイクルアスファルトは、リサイクルアスファルト舗装(RAP)としても知られ、道路や駐車場のような既存のアスファルト表面の粉砕または除去から得られる材料です。アスファルトは、破砕、加熱、新しいアスファルトバインダーとの混合によって処理され、建設プロジェクトでの再利用に適した材料となります。この持続可能な方法は、新しい舗装の製造に古いアスファルトを再導入するため、廃棄物を減らし、天然資源を保護します。リサイクルアスファルトは、道路建設と維持管理において、全く新しい材料を使用する代わりに、費用対効果が高く、環境に優しい選択肢を提供します。
増加する都市化とインフラ開発
都市化の進展と急速なインフラ開発が、建設プロジェクトにおけるリサイクルアスファルトの需要を促進しています。都市が拡大し、道路網が成長するにつれて、費用対効果が高く、持続可能な材料の必要性が高まっています。リサイクルアスファルトは、環境に優しいソリューションを提供し、廃棄物とバージン材料の需要を削減します。道路の再舗装や新しい建設におけるその使用は、環境目標と経済効率の両方をサポートし、現代のインフラ開発における人気のある選択肢となっています。
標準化された品質管理の欠如
市場で標準化された品質管理が行われていないため、製品の性能にばらつきが生じ、道路の耐久性と安全性に影響を及ぼす可能性があります。明確なガイドラインがなければ、材料組成、加工方法、汚染レベルのばらつきは、劣悪なアスファルトをもたらし、その寿命を縮め、維持費を増加させる可能性があります。このような一貫性のなさは、再生材料の使用に対する請負業者や政府機関の信頼を損ない、市場の成長と採用を制限する可能性もあります。
政府の規制と政策
政府の規制と政策は、持続可能性を促進し、環境への影響を減らすことによって、市場の成長に重要な役割を果たしています。多くの国では、道路建設における再生アスファルト舗装(RAP)の使用基準を設け、そのリサイクルと再利用を奨励しています。規制は、再生材料を使用するための減税や助成金など、環境に優しい慣行の採用を奨励することが多く、リサイクルアスファルトの需要を押し上げ、環境目標を支援しています。
訓練を受けた専門家の不足
市場における熟練労働者の不足は、再生材料の適切な処理と適用を妨げる可能性があります。経験の浅い作業員は、効率的なアスファルト再生技術に苦戦する可能性があり、品質が安定せず、道路建設における性能が最適でないことにつながります。これは、メンテナンスコストの上昇、耐久性の低下、インフラプロジェクトの安全性の低下を招く可能性があります。さらに、業界内の技術革新や先端技術の採用も制限されます。
COVID-19の大流行は、サプライチェーンを混乱させ、建設プロジェクトを遅延させ、インフラ整備の需要を減少させることで市場に大きな影響を与えました。操業停止と労働力不足はリサイクル事業に支障をきたし、政府インフラ支出の予算削減は市場の成長をさらに鈍化させました。しかし、この危機は持続可能な材料の重要性を浮き彫りにし、経済が回復するにつれ、リサイクルアスファルトのような費用対効果が高く、環境に優しいソリューションへの需要が高まると予想されます。
予測期間中、新設アスファルトシングル分野が最大になる見込み
新品アスファルトシングル分野は、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。屋根の葺き替え時に取り外されることの多いこれらのシングルには、リサイクルして道路建設に再利用できるアスファルトが高い割合で含まれています。古くなったシングルを再生アスファルト舗装(RAP)に加工することで、建設業界は廃棄物を減らし、資源を節約し、生産コストを下げると同時に、環境に優しく費用対効果の高いインフラ整備を支援します。
予測期間中、自治体分野が最も高いCAGRを示すと予想される
自治体セグメントは、大規模なインフラプロジェクトによる需要を牽引し、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されます。地方自治体は、環境への影響を減らし、建設コストを下げるために、リサイクルアスファルトの使用を促進することが多いです。持続可能な実践を奨励する政策を実施することで、地方自治体はリサイクル材料の採用を促進し、循環経済を支援し、より耐久性があり、環境に優しいインフラの開発に貢献しています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。米国とカナダの政府は、廃棄物の削減と天然資源の保護を目的とした規制やインセンティブを通じて、リサイクルアスファルトの使用を促進しています。この市場の成長は、道路の補修や再舗装を含む進行中のインフラプロジェクトや、リサイクル技術の進歩によってさらに支えられており、リサイクルアスファルトを建設用の魅力的な選択肢にしています。
アジア太平洋は、都市化と道路開発プロジェクトの増加により、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。リサイクルアスファルトは、多くの場合、新しいアスファルトよりも安価であるため、特に新興市場において、予算管理を重視する政府や建設会社にとって魅力的な選択肢となっています。さらに、中国やインドのような国々における急速な都市化とインフラ拡張に伴い、リサイクルアスファルトを含む建設資材の需要が増加しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Recycled Asphalt Market is accounted for $7.6 billion in 2024 and is expected to reach $11.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.8% during the forecast period. Recycled asphalt, also known as reclaimed asphalt pavement (RAP), is material derived from the milling or removal of existing asphalt surfaces, such as roads or parking lots. The asphalt is processed by crushing, heating, and blending it with new asphalt binder to create a material suitable for reuse in construction projects. This sustainable practice reduces waste and conserves natural resources, as it reintroduces old asphalt into the production of new pavement. Recycled asphalt offers a cost-effective and environmentally friendly alternative to using entirely new materials in road construction and maintenance.
Increasing urbanization and infrastructure development
Increasing urbanization and rapid infrastructure development are driving the demand for recycled asphalt in construction projects. As cities expand and road networks grow, the need for cost-effective, sustainable materials is rising. Recycled asphalt provides an eco-friendly solution, reducing waste and the demand for virgin materials. Its use in road resurfacing and new construction supports both environmental goals and economic efficiency, making it a popular choice for modern infrastructure development.
Lack of standardized quality control
The lack of standardized quality control in the market can lead to inconsistent product performance, affecting the durability and safety of roads. Without clear guidelines, variations in material composition, processing methods, and contamination levels may result in subpar asphalt, reducing its lifespan and increasing maintenance costs. This inconsistency can also undermine the confidence of contractors and government bodies in using recycled materials, limiting market growth and adoption.
Government regulations & policies
Government regulations and policies play a crucial role in the growth of the market by promoting sustainability and reducing environmental impact. Many countries implement standards for the use of reclaimed asphalt pavement (RAP) in road construction, encouraging its recycling and reuse. Regulations often incentivize the adoption of eco-friendly practices, including tax breaks or grants for using recycled materials, which boosts the demand for recycled asphalt and supports environmental objectives.
Shortage of trained professionals
The lack of a skilled workforce in the market can hinder the proper processing and application of reclaimed materials. Inexperienced workers may struggle with efficient asphalt recycling techniques, leading to inconsistent quality and suboptimal performance in road construction. This can result in higher maintenance costs, lower durability, and reduced safety of infrastructure projects. Additionally, it limits innovation and the adoption of advanced technologies within the industry.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the market by disrupting supply chains, delaying construction projects, and reducing demand for infrastructure development. Lockdowns and labor shortages hindered recycling operations, while budget cuts in government infrastructure spending further slowed market growth. However, the crisis also highlighted the importance of sustainable materials, and as economies recover, the demand for cost-effective, eco-friendly solutions like recycled asphalt is expected to rise.
The new asphalt shingles segment is expected to be the largest during the forecast period
The new asphalt shingles segment is anticipated to account for the largest market share during the projection period. These shingles, often removed during roof replacements, contain a high percentage of asphalt that can be recycled and reused in road construction. By processing old shingles into reclaimed asphalt pavement (RAP), the construction industry reduces waste, conserves resources, and lowers production costs, all while supporting eco-friendly and cost-effective infrastructure development.
The municipal segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The municipal segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period driving demand through large-scale infrastructure projects. Local governments often promote the use of recycled asphalt to reduce environmental impact and lower construction costs. By implementing policies that encourage sustainable practices, municipalities help boost the adoption of recycled materials, supporting the circular economy and contributing to the development of more durable and eco-friendly infrastructure.
North America region is anticipated to account for the largest market share during the forecast period. Governments in the U.S. and Canada promote the use of recycled asphalt through regulations and incentives aimed at reducing waste and conserving natural resources. This market growth is further supported by ongoing infrastructure projects, including road repairs and resurfacing, as well as advancements in recycling technology, making recycled asphalt an attractive option for construction.
Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period due to increasing urbanization and road development projects. Recycled asphalt is often cheaper than new asphalt, making it an attractive option for governments and construction companies focused on budget management, especially in emerging markets. Additionally, with rapid urbanization and infrastructure expansion in countries like China and India, demand for construction materials, including recycled asphalt, has increased.
Key players in the market
Some of the key players in Recycled Asphalt market include Mosaic Materials, Asphalt Paving Systems, Inc., Sustainable Asphalt Solutions, Wirtgen Group, Lone Star Paving, Owens Corning, Pavement Recycling System Inc, The Kraemer Company LLC, Bodean Company, CertainTeed, Downer Group, GAF Materials, Cherry Companies, Martin Marietta Materials and Rogers Group.
In October 2023, Road Science, a Downer-owned entity, has announced a landmark partnership with the New Plymouth District Council (NPDC) for the launch of the first full-scale trial of Bio Bind. Bio Bind is a cutting-edge, low carbon bitumen replacement, which aims to revolutionise road construction by offering a sustainable, petroleum-free alternative.