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市場調査レポート
商品コード
1636686
航空機除氷市場の2030年までの予測:航空機タイプ、装置タイプ、方法、用途、地域別の世界分析Aircraft De-Icing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Aircraft Type (Commercial Aircraft, Cargo Aircraft, Military Aircraft, General Aviation Aircraft and Other Aircraft Types), Equipment Type, Method, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機除氷市場の2030年までの予測:航空機タイプ、装置タイプ、方法、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空機除氷の世界市場は2024年に13億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.0%で成長し、2030年には18億米ドルに達する見込みです。
航空機の除氷は、安全な飛行を確保するために、翼、尾翼、制御面などの航空機の表面から氷、雪、または霜を除去するプロセスです。これらの凍結した堆積物は、航空機の性能、空気力学、制御に影響を及ぼし、危険な状況につながる可能性があります。除氷には通常、氷を溶かすためにグリコールベースの液体など、加熱された化学溶液が使用されます。
エアラインズ・フォー・アメリカ協会によると、アメリカの商業航空はGDPの5%を占め、2022年には1兆2,500億米ドルに達します。
環境持続性への注目の高まり
除氷液が環境に与える影響に対する懸念の高まりから、市場は環境持続可能性にますます重点を置くようになっています。従来のグリコールベースのソリューションは効果的ではあるが、汚染や廃棄物の原因となっています。その結果、業界は、生分解性除氷液やより効率的な散布方法など、環境に優しい代替品にシフトしており、環境への悪影響を最小限に抑え、化学物質の流出を減らし、冬季運航の安全性を確保しながら持続可能な航空慣行をサポートしています。
利用可能な除氷インフラが限られている
航空機の構造上、利用可能な除氷インフラが限られているため、寒冷地での効率的な運航が妨げられ、市場に悪影響を及ぼします。空港の除氷設備が不十分な場合、遅延、燃料消費の増加、安全性の低下につながる可能性があります。このようなインフラの不足により、航空会社は最適とは言えない除氷方法に頼らざるを得なくなり、運航コストと環境への影響を増大させるとともに、冬の気象条件下での航空機の性能と安全性を危険にさらす可能性があります。
航空機構造における先端材料の使用増加
複合材料や軽量合金など、航空機構造における先端材料の使用増加が市場に影響を与えています。これらの材料は、燃料効率や性能を向上させる一方で、氷の蓄積の影響を受けやすくなる可能性があります。その結果、これらの素材に適合する独自の除氷ソリューションに対する需要が高まっており、損傷を与えることなく航空機の表面を保護するために、特殊で研磨性の低い除氷液や技術の開発が必要とされています。
気象パターンの影響
予測不能な気象パターンが航空機の構造に与える影響は、除氷サービスの需要を増加させ、市場に悪影響を及ぼします。極端な寒さと頻繁な吹雪は、除氷の頻度と集中的な要件につながり、空港のリソースを圧迫し、遅延の原因となります。このような天候の混乱は、航空会社にとって運航コストの増加にもつながります。航空会社は、除氷装置や除氷液に追加投資しなければならず、最終的に冬季の運航効率と安全性に影響を及ぼすからです。
COVID-19の大流行は、航空機の運航を中断させることで市場に大きな影響を与え、除氷サービスの需要減少につながった。ロックダウンや旅行制限中のフライトの減少により、除氷の必要頻度が低下しました。さらに、サプライチェーンの混乱は、除氷液や機器の入手性にも影響を与えました。航空交通量が徐々に回復するにつれて、冬季の安全運航を確保するための除氷サービスの需要が回復しています。
予測期間中、民間航空機セグメントが最大となる見込み
予測期間中、民間航空機セグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。除氷は、航空機に氷や雪が積もらないようにし、潜在的な危険や遅延を防ぐ。旅客機の利用が増加し、より安全で迅速な除氷方法に対する需要が高まる中、赤外線加熱や高度な除氷液などの技術は、厳しい気象条件下で民間航空機の性能を維持する上で極めて重要になってきています。
赤外線加熱分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。
赤外線加熱分野は、効率的で環境にやさしく、費用対効果が高いため、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。赤外線ヒーターは、凍結部分に直接熱を伝えることで航空機表面の氷や雪を効果的に除去し、エネルギー消費と運用停止時間を削減します。航空産業が持続可能性を重視し、除氷液の使用量を削減するようになるにつれ、赤外線ヒーター技術は好ましいソリューションとなりつつあり、市場成長を牽引しています。
北米地域は、厳しい冬の条件と航空交通量の多さから、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されています。積雪や凍結が頻繁に発生し、フライトの安全性や運航に影響を及ぼすことから、高度な流体や赤外線加熱技術など、効率的な除氷ソリューションへの需要が高まっています。主要企業は、環境にやさしく費用対効果の高い除氷方法に注力し、市場の成長を促し、航空会社や空港の業務効率を高めています。
アジア太平洋地域は、航空交通量の増加、気候条件の変化、インフラの改善、除氷方法の技術的進歩により、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。また、同市場では、運用効率の向上と環境負荷の低減を目的に、環境に優しい除氷液や赤外線加熱など、持続可能な技術への移行が進んでいます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft De-Icing Market is accounted for $1.3 billion in 2024 and is expected to reach $1.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.0% during the forecast period. Aircraft de-icing is the process of removing ice, snow, or frost from an aircraft's surfaces, such as the wings, tail, and control surfaces, to ensure safe flight. These frozen deposits can affect the aircraft's performance, aerodynamics, and control, potentially leading to dangerous situations. De-icing typically involves the application of heated, chemical solutions, such as glycol-based fluids, to melt the ice.
According to the Airlines for America association, commercial aviation in the country contributed to 5% of the GDP, which amounts to USD 1.25 trillion in 2022.
Increased focus on environmental sustainability
The market is increasingly focused on environmental sustainability due to growing concerns over the environmental impact of de-icing fluids. Traditional glycol-based solutions, while effective, contribute to pollution and waste. As a result, the industry is shifting towards eco-friendly alternatives, such as biodegradable de-icing fluids and more efficient application methods, to minimize environmental harm, reduce chemical runoff, and support sustainable aviation practices while ensuring safety in winter operations.
Limited availability of de-icing infrastructure
Limited availability of de-icing infrastructure in aircraft construction negatively impacts the market by hindering efficient operations in cold weather conditions. Inadequate de-icing facilities at airports can lead to delays, increased fuel consumption, and compromised safety. This lack of infrastructure forces airlines to rely on suboptimal de-icing methods, increasing operational costs and environmental impact, while potentially risking aircraft performance and safety during winter weather conditions.
Increasing use of advanced materials in aircraft construction
The increasing use of advanced materials in aircraft construction, such as composite materials and lightweight alloys, is influencing the market. These materials, while enhancing fuel efficiency and performance, can be more susceptible to ice accumulation. As a result, there is a growing demand for tailored de-icing solutions that are compatible with these materials, requiring the development of specialized, less abrasive de-icing fluids and techniques to protect aircraft surfaces without causing damage.
Impact of weather patterns
The impact of unpredictable weather patterns on aircraft construction negatively affects the market by increasing the demand for de-icing services. Extreme cold weather and frequent snowstorms lead to more frequent and intensive de-icing requirements, straining airport resources and causing delays. These weather disruptions can also increase operational costs for airlines, as they must invest in additional de-icing equipment and fluids, ultimately impacting efficiency and safety in winter operations.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the market by disrupting air travel, leading to a decline in demand for de-icing services. Reduced flight operations during lockdowns and travel restrictions resulted in less frequent need for de-icing. Additionally, supply chain disruptions affected the availability of de-icing fluids and equipment. As air traffic gradually recovers, the market is seeing resurgence in demand for de-icing services to ensure safe winter operations.
The commercial aircraft segment is expected to be the largest during the forecast period
The commercial aircraft segment is anticipated to account for the largest market share during the projection period. De-icing ensures that aircraft is free from ice and snow buildup, preventing potential hazards and delays. With increasing passenger air travel and the rising demand for safer, quicker de-icing methods, technologies like infrared heating and advanced de-icing fluids are becoming crucial in maintaining commercial aircraft performance in harsh weather conditions.
The infrared heating segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The infrared heating segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period due to its efficient, environmentally friendly, and cost-effective nature. Infrared heaters effectively remove ice and snow from aircraft surfaces by transferring heat directly to the frozen areas, reducing energy consumption and operational downtime. As aviation industries increasingly focus on sustainability and reducing de-icing fluid usage, infrared heating technologies are becoming a preferred solution, driving market growth.
North America region is anticipated to account for the largest market share during the forecast period due to harsh winter conditions and the region's high air traffic volume. With frequent snow and ice buildup affecting flight safety and operations, demand for efficient de-icing solutions, such as advanced fluids and infrared heating technologies, is rising. Key players are focusing on eco-friendly and cost-effective de-icing methods, driving market growth and enhancing operational efficiency for airlines and airports.
Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period due to increased air traffic, changing climate conditions, infrastructure improvements, and technological advancements in de-icing methods. Additionally, the market is witnessing a shift towards sustainable technologies, including eco-friendly de-icing fluids and infrared heating, to improve operational efficiency and reduce environmental impact.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft De-Icing market include Parker Hannifin Corporation, JBT Corporation, Doll Aviation, TLD Group, BASF, Dow Chemical Company, Clariant International Ltd., Honeywell International Inc., Thermo King Corporation, Zodiac Aerospace, Swissport International Ltd., Siemens AG, LyondellBasell, Tronair Inc. and DuPont de Nemours Inc.
In July 2024, Honeywell and Odys Aviation, a developer of advanced hybrid Vertical Take-Off and Landing (VTOL) aircraft, have signed a memorandum of understanding (MOU) to collaborate on the design of new Ground Control Stations to support the rollout of Odys Aviation's hybrid VTOL aircraft in the Middle East and Pacific.
In April 2024, Parker Aerospace, a business segment of Parker Hannifin Corporation, the global leader in motion and control technologies, will participate in the HyFIVE consortium of industry and academic partners developing a world-leading liquid hydrogen fuel system and supply chain supporting zero-emission aviation in the 2030s.