![]() |
市場調査レポート
商品コード
1617201
舶用ハイブリッド・完全電気推進用バッテリーパックの2030年までの世界市場予測: 推進タイプ別、出力定格別、船舶タイプ別、回転数別、バッテリータイプ別、用途別、地域別の世界分析Battery Pack for Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Propulsion Type, Power Rating, Vessel Type, RPM, Battery Type, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
舶用ハイブリッド・完全電気推進用バッテリーパックの2030年までの世界市場予測: 推進タイプ別、出力定格別、船舶タイプ別、回転数別、バッテリータイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、舶用ハイブリッド・完全電気推進用バッテリーパックの世界市場は、2024年に11億2,239万米ドルを占め、予測期間中に10.7%のCAGRで成長し、2030年までに20億6,553万米ドルに達すると予想されています。
舶用ハイブリッド・完全電気推進システム用のバッテリーパックは、持続可能な海上オペレーションを進める上で極めて重要です。これらのシステムは、効率的なエネルギー供給と貯蔵のために大容量バッテリーを統合することで、従来の化石燃料への依存を軽減します。バッテリーパックは、ハイブリッド推進において従来のエンジンと併用され、燃料効率を最大化し、排出ガスを最小化します。
国際エネルギー機関(IEA)によると、2022年の世界のエネルギー関連CO2排出量に占める国際海運の割合は約2%。海運部門は、パリ協定を遵守するため、2022年から2030年までに炭素排出量を15%削減することに注力しています。
環境に優しい造船所への需要
環境団体、消費者、政府は、海運部門が世界の温室効果ガス排出量の約3%を占めていることから、よりクリーンな推進技術を使用するよう圧力を強めています。バッテリー駆動システムは、粒子状物質と炭素排出を急速に減少させ、国連の持続可能な開発目標(SDGs)のような、より一般的な持続可能性の目標に合致しています。さらに、フェリーや近海船舶の電化は、他の船種の基準を設定し、環境に優しい運航に対する業界の献身を実証しています。
高い始動費用
バッテリー駆動の舶用推進システムは、従来の内燃機関よりもかなり大きな初期投資を必要とします。バッテリー管理システム(BMS)、先進的なリチウムイオンバッテリー、充電ステーションなどの必要なインフラは、すべて高コストに拍車をかける。また、既存の船舶をバッテリー・システムで改造する場合にも多額の費用がかかるため、予算に制約のある小規模事業者の採用が制限されます。さらに、バッテリーのコストが低下しているとはいえ、従来の推進力とのコスト差は依然として障害となっています。
ハイブリッド推進技術の利用拡大
フェリー、タグボート、オフショア補給船、さらには豪華ヨットなど、ハイブリッド推進システムを導入する海事産業が増えています。バッテリーパックを従来のエンジンと組み合わせることで、これらの船舶はより柔軟な運用が可能になると同時に、燃料消費を抑え、低速での燃料効率を向上させることができます。さらにメーカーは、さまざまな船型や運航要件に適した拡張可能なソリューションを提供することで、ハイブリッド・システムに対する需要の高まりを利用することができます。
他のグリーン・テクノロジーとの競合
アンモニア、LNG(液化天然ガス)、水素燃料電池のような代替推進システムが普及するにつれて、バッテリーベースのソリューションは競合の増加に直面しています。長距離輸送は、バッテリーよりも燃料補給時間が短く航続距離も長い水素燃料電池のような技術によって、より魅力的なものになります。加えて、バッテリー駆動システムの市場拡大は、これらの代替技術への関心の高まりによって影響を受ける可能性があり、資金や調査の関心がバッテリー駆動システムから離れる可能性があります。
COVID-19の大流行は、国際的なサプライチェーンを混乱させ、操業停止や労働者不足のために生産・納期を延期することで、船舶のハイブリッド推進用および完全電気推進用のバッテリーパック市場に大きな影響を与えました。さらに、多くの海運会社がグリーン推進へのアップグレードよりもコスト削減策を優先したため、新しい船舶技術への投資が減速しました。しかし、政府や業界関係者がグリーン復興計画を強調する中、パンデミックは環境持続可能性への注目も高めました。
予測期間中は3.5MW以上のセグメントが最大になる見込み
舶用ハイブリッド・完全電気推進用バッテリーパック市場では、3.5MW以上のセグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。クルーズライナー、フェリー、オフショア支援船などの大型船舶は、長時間の運航、高いエネルギー需要、推進効率のために、大容量のバッテリーシステムを必要としています。この分野は、エネルギー密度とサイクル寿命を向上させるエネルギー貯蔵技術の進歩の恩恵を受けており、長距離ハイブリッドまたは完全電動の舶用途に適しています。さらに、このカテゴリーにおける大容量バッテリーパックの需要は、温室効果ガスの排出量を削減する実用的な手段を提供するため、大型船舶の厳しい排出基準への規制対応によっても促進されます。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるフェリーセグメント
舶用ハイブリッド・完全電気推進用バッテリーパック市場では、フェリー分野が最も高いCAGRで成長すると予測されます。欧州とアジアでは、短距離輸送における排出量削減が強く推進されており、フェリーの環境に優しい推進システムの使用が拡大していることが、この成長の主な原動力となっています。フェリーは運航パターンが予測しやすく、航路が比較的短いため、ハイブリッド推進や完全電気推進に適しており、バッテリー駆動のソリューションは持続可能で経済的な選択肢となります。さらに、海運部門の二酸化炭素排出量削減を目的とした政府の奨励策や規制強化も需要を後押ししています。
舶用ハイブリッド・完全電気推進用バッテリーパック市場は、アジア太平洋地域が支配的であると予想されます。ハイブリッド船舶の配備に向けた大規模な投資や、よりクリーンな海洋技術への転換が重視されていることから、この優位性は予測期間中も続くと予想されます。同地域は、温室効果ガスの排出削減と海上事業における持続可能性の向上に尽力しているため、バッテリー推進システムの使用におけるパイオニアです。さらに、アジア太平洋がこの変化する市場のリーダーとしての地位を固めているのは、トップクラスのバッテリーメーカーや海洋技術企業が存在し、技術革新と競争力のある価格設定を後押ししているからです。
舶用ハイブリッド・完全電気推進用バッテリーパック市場は、北米地域で大きく成長し、CAGRが最も高くなると予想されます。船舶における電気推進システムのニーズは高まっており、環境の持続可能性がますます重要になっています。市場の拡大は、この地域の旺盛なレクリエーションボート部門と、電気およびハイブリッド船舶技術の使用を奨励する政府プログラムによってさらに支えられています。さらに、エネルギー密度の向上や寿命の延長など、バッテリー技術の進歩により、舶用バッテリーの性能と信頼性が向上し、造船業者やオペレーターへのアピール度が高まっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Battery Pack for Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market is accounted for $1122.39 million in 2024 and is expected to reach $2065.53 million by 2030 growing at a CAGR of 10.7% during the forecast period. Battery packs for marine hybrid and full electric propulsion systems are pivotal in advancing sustainable maritime operations. These systems lessen dependency on conventional fossil fuels by integrating high-capacity batteries for efficient energy delivery and storage. Battery packs are used in conjunction with traditional engines in hybrid propulsion to maximize fuel efficiency and minimize emissions.
According to the International Energy Agency (IEA), international shipping accounted for about 2% of global energy-related CO2 emissions in 2022. The marine sector is focusing on reducing 15% of carbon emissions from 2022 to 2030 to adhere to the Paris Agreement.
Demand for eco-friendly shipyard practices
Environmental organizations, consumers, and governments are putting more pressure on the shipping sector to use cleaner propulsion technologies because it contributes about 3% of the world's greenhouse gas emissions. Battery-powered systems provide a rapid decrease in particulate matter and carbon emissions, which is in line with more general sustainability objectives like the Sustainable Development Goals (SDGs) of the UN. Additionally, ferries and short-sea shipping vessels' electrification sets the standard for other vessel types and demonstrates the industry's dedication to environmentally friendly operations.
High starting expenses
Battery-powered marine propulsion systems require a substantially larger initial investment than conventional internal combustion engines. Battery management systems (BMS), advanced lithium-ion batteries, and the required infrastructure, like charging stations, all add to the high cost. Significant costs are also associated with retrofitting existing vessels with battery systems, which restricts adoption among smaller operators with more constrained budgets. Furthermore, even though battery costs are declining, the cost difference with traditional propulsion is still an obstacle.
Increasing the use of hybrid propulsion technologies
A growing number of maritime industries, including ferries, tugboats, offshore supply vessels, and even luxury yachts, are implementing hybrid propulsion systems. Combining battery packs with traditional engines gives these boats more operational flexibility while lowering fuel consumption and improving fuel efficiency at low speeds. Moreover, manufacturers can take advantage of the increasing demand for hybrid systems by providing scalable solutions that are suited to various vessel types and operational requirements.
Competition from other green technologies
Battery-based solutions are facing increasing competition as alternative propulsion systems like ammonia, LNG (liquefied natural gas), and hydrogen fuel cells gain traction. Long-distance shipping is made more attractive by technologies like hydrogen fuel cells, which have faster refueling times and greater range than batteries. Additionally, the market expansion of battery-powered systems may be impacted by the growing interest in these alternatives, which could draw funding and research attention away from them.
The COVID-19 pandemic had a major effect on the market for battery packs for marine hybrid and fully electric propulsion by upsetting international supply chains and postponing production and delivery dates because of lockdowns and a shortage of workers. Furthermore, a slowdown in investments in new vessel technologies was caused by economic uncertainty, as many shipping companies prioritized cost-cutting measures over upgrades to green propulsion. However, as governments and industry participants emphasized green recovery plans, the pandemic also increased attention to environmental sustainability.
The Above 3.5 MW segment is expected to be the largest during the forecast period
In the market for battery packs for marine hybrid and fully electric propulsion, the Above 3.5 MW segment is anticipated to hold the largest market share. For extended operations, high energy demands, and propulsion efficiency, large vessels like cruise liners, ferries, and offshore support ships need high-capacity battery systems. The segment benefits from advancements in energy storage technologies that improve energy density and cycle life, making it suitable for long-range hybrid or fully electric maritime applications. Moreover, the demand for high-capacity battery packs in this category is also fueled by regulatory compliance with strict emission standards for larger vessels, as they provide a practical means of lowering greenhouse gas emissions.
The Ferries segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the battery pack market for marine hybrid and fully electric propulsion, the Ferries segment is anticipated to grow at the highest CAGR. In Europe and Asia, where there is a strong push to reduce emissions in short-distance transportation, the growing use of environmentally friendly propulsion systems in ferries is the main driver of this growth. Battery-powered solutions are a sustainable and economical choice for ferries because of their predictable operating patterns and relatively short travel routes, which make them excellent candidates for hybrid and fully electric propulsion. Additionally, government incentives and tighter regulations aimed at lowering the carbon footprint of the maritime sector are also driving demand.
The battery pack market for marine hybrid and fully electric propulsion is expected to be dominated by the Asia Pacific region. This dominance is anticipated to persist over the course of the forecast period due to large investments in the deployment of hybrid vessels and a strong emphasis on the switch to cleaner marine technologies. The area is a pioneer in the use of battery-powered propulsion systems because of its dedication to cutting greenhouse gas emissions and improving sustainability in maritime operations. Furthermore, Asia Pacific's position as a leader in this changing market is cemented by the presence of top battery manufacturers and marine technology firms, which encourage innovation and competitive pricing.
The battery pack market for marine hybrid and fully electric propulsion is expected to grow significantly in the North America region, with the highest CAGR. The need for electric propulsion systems in marine vessels is growing, and environmental sustainability is becoming more and more important. Market expansion is further supported by the region's robust recreational boating sector and government programs encouraging the use of electric and hybrid marine technologies. Moreover, advances in battery technology, like increased energy density and longer lifespan, are improving marine batteries performance and dependability and increasing their appeal to shipbuilders and operators.
Key players in the market
Some of the key players in Battery Pack for Marine Hybrid & Full Electric Propulsion market include Sensata Technologies Inc., ABB Group, RELiON Batteries, Saft Groupe SA, Rolls-Royce plc, Tesla, Inc., Siemens AG, Eco Marine Power, Nidec Corporation, Corvus Energy, Furukawa Battery Co. Ltd., LG Chem Ltd., Echandia Marine AB, Panasonic Corporation and Leclanche S.A.
In April 2024, Tesla has inked a strategic agreement with Tata Electronics to acquire semiconductor chips for its global operations.This agreement, executed discreetly a few months ago, holds significance as it positions Tata Electronics as a supplier for top-tier global clients seeking to establish a pivotal segment of their semiconductor value chain within India, as per an ET report.
In January 2024, Rolls-Royce Plc has formalized a pivotal seven-year agreement with Azad Engineering, based in Hyderabad, aimed at the production and supply of intricate components crucial for its defense aircraft engines.
In August 2023, RELiON(R) Battery has recently announced the launch of its new InSight(R) 12V lithium battery, expanding its innovative InSight Series product line. This battery is designed to enhance performance in various applications, particularly in marine and hybrid propulsion systems, where reliable and efficient power sources are critical.