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市場調査レポート
商品コード
1603877
航空機主翼の2030年までの市場予測: タイプ別、航空機タイプ別、製造タイプ別、素材別、コンポーネント別、技術別、地域別の世界分析Aero Wing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Fixed Wing, Rotary Wing, Variable-Sweep Wing and Other Types), Type of Aircraft, Type of Build, Material, Component, Technology and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機主翼の2030年までの市場予測: タイプ別、航空機タイプ別、製造タイプ別、素材別、コンポーネント別、技術別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機主翼市場は2024年に137億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.9%で成長し、2030年には228億米ドルに達する見込みです。
航空機主翼は、航空機や高性能車両に使用される空力構造で、揚力を発生させ安定性を向上させる。空力原理に基づいて設計されており、翼の形状が空気圧を操作して揚力を生み出します。航空機主翼は、上面の気圧を下げ、下面の気圧を上げることで、航空機が地面から浮き上がり、高度を維持することを可能にする、飛行にとって極めて重要なものです。翼は通常、アルミニウム、カーボンファイバー、複合素材など、軽量で強度の高い素材で作られています。翼の形状、角度、大きさは、性能を最適化するために慎重に設計され、航空および高速車両の設計において重要な要素となっています。
社内調査によると、英国では2020年8月の1カ月間に民間航空機の受注があったのはわずか9機だった。欧州航空業界の統計によると、2019年7月期の民間航空機納入数は54%減少しました。
民間機と軍用機の需要の増加
空の旅、都市化、可処分所得の増加に伴い、民間航空機のニーズも高まっており、最適な性能と効率を実現するために特殊な翼の設計が必要となっています。長距離便や格安航空会社の増加により、このニーズはより切迫したものとなっています。さらに、近代化構想や地政学的な懸念、複合材料の使用増加により、軽量化と性能向上が進み、軍用機市場への投資が増加しています。
複雑な製造工程
特に民間航空や軍事契約などの分野では、複雑な製造手順によって生産リードタイムが延長されることがあります。材料の選択、組み立て、テストに関わる複雑な手順により、納期が延期される可能性があります。パンデミック(伝染病)、自然災害、地政学的不安を含む世界・サプライチェーン・リスクは、製造をさらに困難にし、生産に遅れを生じさせる可能性があります。
航空機の整備、修理、オーバーホールへの注目の高まり
航空会社は保有機体の寿命を延ばし、旧型機の退役を先延ばしにしているため、航空機の翼に対する需要が高まっています。安全性と機能性のために、より定期的な翼のメンテナンスと修理が必要となります。航空会社が、整備・修理・アップグレード(MRO)を重視し、空力効率と燃費を向上させる主翼改造に投資していることから、最先端の主翼設計と素材に対するニーズが高まり、市場の成長を後押ししています。
景気減速と航空会社の予算削減
景気後退は通常、航空需要の減少を招き、航空会社は支出削減や航空機購入の延期・中止を余儀なくされます。航空機の製造数が減れば翼の需要も減るため、このような注文の減少は航空翼産業に直接的な影響を与えます。例えば、航空会社は景気後退期には新しい航空機の購入よりも現在の航空機の整備を優先することが多く、これにより新しい翼の製造の必要性が減少します。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は、航空機用主翼市場に深刻な影響を与え、世界の旅行制限と航空会社の運航減少による需要の大幅な減少を招いた。航空業界は大幅な収入減に直面し、多くの航空会社が運航を取りやめ、航空機の発注を延期しました。さらに、予算の制約から研究開発への投資も減少し、この分野での技術革新が妨げられました。業界が回復するにつれて、需要は徐々に大流行前の水準に戻ると予想されます。
予測期間中は固定翼セグメントが最大になる見込み
固定翼航空機の翼の設計・製造方法に大きな影響を与える新技術のおかげで、固定翼セグメントは予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。複合材料の使用の増加を含む材料の革新は、翼の効率と性能を向上させる。こうした開発により、より強く、より軽い翼が提供され、燃料消費量と運航コストが削減されるため、航空機用翼の市場は拡大を続けています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予測されるのは、従来型の表皮加工分野です。
従来型表皮加工分野は、予測期間中、航空機用主翼市場で最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、軍用機などコストに敏感な業界のメーカーが、表皮加工に手頃な価格であるアルミニウム合金のような従来型材料に惹かれるためです。しかし、複合材による表皮製造技術とは対照的に、こうしたアプローチは複合材を利用した最先端の翼技術の採用を阻害し、技術革新を制限する可能性があります。
中間層の豊かさ、都市化、観光業の増加により、中国、インド、東南アジアを含むアジア太平洋地域では航空需要が大幅に増加しており、予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。地政学的不安や国家安全保障重視の結果としての国防支出の増加も、戦闘機、輸送機、無人航空機(UAV)など、強力で特殊な航空翼を必要とする軍用機の需要を高めています。
北米は、燃費効率と軽量素材へのシフトにより、炭素繊維複合材翼を持つ航空機の需要が増加しているため、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。この動向は航空機主翼市場に利益をもたらします。また、この地域の政府は、奨励金や政策支援を通じて国内の航空宇宙製造と研究開発を促進しており、これにより地元企業が航空機部品を生産できるようになり、地域市場の成長を促進し、輸入依存度を低下させています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aero Wing Market is accounted for $13.7 billion in 2024 and is expected to reach $22.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.9% during the forecast period. Aero Wings are aerodynamic structures used in aircraft and high-performance vehicles to generate lift and improve stability. They are designed based on aerodynamic principles, where the shape of the wing manipulates air pressure to create lift. Aero Wings are crucial for flight, allowing aircraft to lift off the ground and maintain altitude by reducing air pressure on the upper surface and increasing it on the lower surface. They are typically made from lightweight, strong materials like aluminum, carbon fiber, or composite materials. The shape, angle, and size of the wing are carefully engineered to optimize performance, making them a critical component in aviation and high-speed vehicle design.
According to in-house research, in the U.K. there were only 9 deliveries of commercial aircraft orders in the month of August 2020. The statistics of the European aviation industry states that commercial aircraft deliveries were reduced by 54% in the period of July 2019.
Increasing demand for commercial and military aircraft
As air travel, urbanization, and disposable incomes have grown, so too has the need for commercial aircraft, necessitating the use of specialized wing designs for optimal performance and efficiency. This requirement is made much more pressing by the growth of long-haul flights and low-cost airlines. Additionally, modernization initiatives and geopolitical concerns and increasing use of composite materials, reduce weight and improve performance driving up investment in military aircraft markets.
Complex manufacturing processes
Extended production lead times can be caused by intricate manufacturing procedures, particularly in sectors such as commercial aviation and military contracts. Delivery dates may be postponed due to the intricate procedures involved in material selection, assembly, and testing. Global supply chain risks, including pandemics, natural catastrophes, or geopolitical unrest, may make manufacturing even more difficult and cause delays in output.
Increasing focus on aircraft maintenance, repair, and overhaul
Airlines are extending the operating life of their fleets and postponing the retirement of older models, which is driving up demand for aero wings. For safety and functionality, this calls for more regular wing maintenance and repairs. A greater need for cutting-edge wing designs and materials results from airlines investing in wing modifications that improve aerodynamic efficiency and fuel economy due to the emphasis on maintenance, repair, and upgrade (MRO) propelling the market growth.
Economic slowdown and airline budget cuts
Economic downturns usually result in lower demand for air travel, which forces airlines to reduce spending and postpone or cancel aircraft purchases. Because there is less demand for wings when fewer aircraft are constructed, this decrease in orders has a direct effect on the aero wing industry. For example, airlines frequently put maintenance of their current fleets ahead of purchasing new aircraft during economic downturns, which reduces the need for new wing manufacture.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic severely impacted the aero wing market, leading to a significant decline in demand due to global travel restrictions and reduced airline operations. The aviation industry faced substantial revenue losses, with many airlines grounding fleets and deferring aircraft orders. Additionally, budget constraints led to reduced investments in research and development, hampering innovation within the sector. As the industry recovers, demand is expected to gradually return to pre-pandemic levels.
The fixed wing segment is expected to be the largest during the forecast period
The fixed wing segment is projected to account for the largest market share during the projection period, owing to new technologies that have a big impact on how aero wings are designed and made for fixed-wing aircraft. Material innovations, including the growing usage of composite materials, improve the efficiency and performance of wings. The market for aero wings continues to expand as a result of these developments as they provide stronger, lighter wings that use less fuel and cost less to operate.
The conventional skin fabrication segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The conventional skin fabrication segment is projected to have the highest CAGR in the aero wing market during the extrapolated period, owing to manufacturers in cost-sensitive industries, including as military aircraft, are drawn to conventional materials like aluminum alloys because they are affordable for skin production. However, in contrast to composite skin production techniques, these approaches could restrict innovation by impeding the adoption of cutting-edge wing technologies that make use of composites.
Asia Pacific is expected to have the largest market share during the forecast period due to increased middle-class affluence, urbanization, and tourism, the demand for air travel is significantly increasing in the Asia Pacific area, which includes China, India, and Southeast Asia. Increased defense spending as a result of geopolitical unrest and an emphasis on national security has also raised demand for military aircraft, such as fighter fighters, transport planes, and unmanned aerial vehicles (UAVs), which need strong, specialized aero wings.
North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period, owing to shift towards fuel efficiency and lightweight materials, leading to increased demand for aircraft with carbon fiber composite wings. This trend benefits the Aero Wing market. Governments in the region are also promoting domestic aerospace manufacturing and R&D through incentives and policy support, enabling local companies to produce aircraft components, fostering regional market growth and reducing import dependence.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Aero Wing Market include Airbus Group, AVIC XCAC, Bombardier Aerospace, Embraer Executive Jets, General Dynamics Corporation, GKN Aerospace Services Limited, Lockheed Martin, Mitsubishi Heavy Industries, Northrop Grumman, Raytheon Company, Sonaca Group, Spirit AeroSystems, Inc., The Boeing Company, Triumph Group and United Technologies Corporation.
In November 2024, Lockheed Martin collaborated with the U.S. Navy and General Atomics (GA) in a first-ever live control flight demonstration of an uncrewed system by the Unmanned Carrier Aviation Mission Control Station (UMCS).
In October 2024, Lockheed Martin has announced ModSTAR(TM), a new transformative initiative that leverages model-based engineering to deliver new products faster and with planned modular upgrades, providing early and evolving capability to our customers.
In October 2024, Boeing Company announced the launch of concurrent separate underwritten public offerings of (i) 90,000,000 shares of common stock, par value $5.00 per share ("Common Stock") of the Company and (ii) $5 billion of depositary shares.