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市場調査レポート
商品コード
1603847
航空機座席市場の2030年までの予測:座席タイプ別、航空機タイプ別、座席素材別、コンポーネント別、規格別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Aircraft Seating Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Seat Type (Passenger Seats, Pilot & Crew Seats, and Other Seat Types), Aircraft Type, Seat Materials, Component, Standard, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機座席市場の2030年までの予測:座席タイプ別、航空機タイプ別、座席素材別、コンポーネント別、規格別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機座席市場は2024年に74億6,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.6%で成長し、2030年には116億2,000万米ドルに達する見込みです。
航空機の座席は、異なるクラスの乗客に快適性、安全性、スペース効率を提供する航空機の客室内の座席の設計、製造、設置です。キャビンレイアウトの最適化を余儀なくされる航空需要の増大と、燃料消費を抑える軽量素材の開発が、航空機座席市場を推進する主な要因です。機内体験と航空会社の競合を改善するための技術革新も、人間工学に基づいたデザインと座席内エンターテインメントに対する乗客の期待によって推進されています。
エアバスによると、インドは旅客・貨物輸送量の急激な増加に対応するため、今後20年間で1,750機の旅客機・貨物機を新たに導入する必要があります。IATAによると、2023年3月の航空需要は大幅に増加し、旅客キロ(RPK)は2022年3月より52.4%増加しました。
航空需要の増加
特に新興国市場における航空需要の拡大は、航空機座席市場を推進する大きな要因です。航空会社は、可処分所得の増加や、より利用しやすい航空旅行への動向により、乗客数の増加に対応するため、機材を増やし、座席の収容能力を向上させています。さらに、世界のビジネスおよび観光旅行の拡大に伴い、すべてのクラスで座席に対する需要が高まっています。より快適で、効果的かつ独創的な座席オプションは、航空会社が乗客の注目を集めるために争奪戦を繰り広げる中で、ますます需要が高まっています。
燃料価格が航空会社の予算に与える影響
燃料価格の変動は航空会社の予算に大きな影響を及ぼし、航空機の座席を含む、不要不急のアップグレードへの支出に直接影響します。燃料価格が上昇すると、航空会社は座席の新設や改良への投資よりも、コスト削減や運航効率を優先する傾向があります。予算の制限により、特にプレミアム・キャビンやエコノミー・キャビンの座席改良に関しては、機材の近代化計画に遅れが生じる。燃料価格が下落すれば、航空会社は旅客の快適性を向上させるための資金を増やすことができ、航空機の座席に対する需要が高まると思われます。
格安航空会社(LCC)の需要増加
格安航空会社(LCC)の急成長により、航空座席の需要が増加しています。LCCは費用対効果と旅客数を重視しているため、軽量で長持ちし、リーズナブルな価格のシート・ソリューションが必要となっています。エコノミークラスの座席販売は、特に高密度配列の座席がこの動向に牽引されています。さらに、軽量シートのニーズは、LCCが燃費の良い航空機を好むようになっていることと一致しており、市場拡大の原動力となっています。
景気減速と旅行制限
旅行制限と景気後退は、航空座席部門に大きな障害をもたらしています。こうした理由から航空需要が減少し、航空会社の収益や、新しい航空機や改良型座席への投資能力に影響を及ぼしています。また、国境閉鎖や検疫規制によって市場の拡大が妨げられ、旅客の流れがさらに悪くなっています。しかし、旅行需要が旺盛になり、定期的な航空旅行パターンが戻ってくれば、景気が改善し、旅行規制が緩和されるにつれて、航空機の座席需要は徐々に回復していくと思われます。
COVID-19の影響
COVID-19の流行は、旅行制限と旅客需要の減少のため、航空会社が機材の増備を中止し、座席の改修を延期したため、航空機座席市場に大きな影響を与えました。航空会社は収入源の減少により経費削減を余儀なくされ、その結果、改修プロジェクトが遅れ、新規の座席発注も滞った。また、健康への懸念が高まったことで、衛生面や社会的分離をサポートする柔軟な座席配置に注目が移った。回復が進んでいるという事実にもかかわらず、パンデミックは業界の優先順位を変え、航空機座席の効率性、安全性、適応性をより重視するようになった。
予測期間中、旅客シート・セグメントが最大となる見込み
旅客機用シート分野が最大と推定されます。パンデミック後の航空旅行復活、中間層の拡大、可処分所得の上昇の結果、旅客数は増加しています。需要の増加に伴い、航空会社は客室を改善し、保有機材を増やしています。航空会社はまた、乗客の利便性と喜びを重視した結果、人間工学に基づいた設計、高度なリクライニング機構、機内エンターテインメント・システムといった最先端の座席オプションへの投資も行っています。消費者のビジネス・プレミアムエコノミー旅行への欲求が高まった結果、市場は拡大しています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予測されるのはシートアクチュエータ分野です。
シートアクチュエーター分野は、特にファーストクラスの客室で乗客の快適性が重視されるようになったため、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。航空会社は、ランバーサポート、レッグレスト調整、リクライニングなど、アクチュエータによって実現される高度な機能を備えた椅子に、より多くの予算を投じています。さらに、軽量でエネルギー効率に優れ、燃料消費量の少ないアクチュエーターの開発は、科学的発展の賜物です。現代の航空機におけるプレミアム・シート・アクチュエータの採用は、航空旅行の増加や、乗客が個々にカスタマイズされた座席体験を求めるようになったことが、さらに拍車をかけています。
アジア太平洋地域は、可処分所得の増加や中国、インド、東南アジアなどへの旅行の増加による航空旅行需要の急増により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。格安航空会社(LCC)の増加により、高密度の座席配置に対する需要はさらに高まっています。さらに、法人旅行者を呼び込もうと、地域航空会社はプレミアムシートや機材改修により多くの資金を費やしています。アジア太平洋の航空機シート業界は、乗客の快適性とキャパシティを高めることに重点を置くとともに、景気拡大も引き続き原動力となっています。
北米は予測期間中最も高いCAGRを記録すると予測されます。これは、特にレジャーやビジネスでの航空需要が大きく、航空会社の機体拡大や近代化を後押ししているためです。座席のイノベーションは、この地域が乗客の快適性を重視していることに後押しされており、これにはプレミアム座席オプションや最先端の機内設備への重点化の高まりが含まれます。さらに、維持費の節約と燃料効率の向上を目的とした機材近代化の取り組みの結果、軽量でプレミアムなシートのニーズが高まっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Seating Market is accounted for $7.46 billion in 2024 and is expected to reach $11.62 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. Aircraft seating is the design, manufacture, and installation of seats in an aircraft's cabin that offer passengers in different classes comfort, safety, and space efficiency. The growing demand for air travel, which forces airlines to optimize cabin layouts, and developments in lightweight materials that lower fuel use are the main factors propelling the aircraft seating market. Innovations to improve the in-flight experience and airline competitiveness are also being driven by passenger expectations for ergonomic design and in-seat entertainment.
According to Airbus, India will require 1,750 new passengers and cargo aircraft over the next 20 years to meet an exponential rise in passenger and freight traffic. According to the IATA, air travel demand increased significantly in March 2023, with passenger-kilometers (RPKs) rising 52.4% over March 2022.
Increase in air travel demand
The growing demand for air travel, particularly in countries that are developing, is a major factor propelling the aircraft seating market. Airlines are growing their fleets and improving seating capacity to handle the growing number of passengers due to rising disposable incomes and a trend toward more accessible air travel. Additionally, there is a greater demand for seats in all classes as a result of the expansion of business and tourism travel worldwide. More comfortable, effective, and creative seating options are becoming more and more in demand as airlines fight for passengers' attention.
Impact of fuel prices on airline budgets
Fluctuating fuel prices significantly impact airline budgets, directly affecting spending on non-essential upgrades, including aircraft seating. When fuel prices increase, airlines tend to prioritize cost-cutting and operational efficiency over investing in new or improved seating. Budgetary restrictions cause delays in fleet modernization plans, especially when it comes to premium and economy cabin seating improvements. As fuel prices decline, airlines might have more money to improve passenger comfort, which would increase demand for aircraft seats.
Increasing demand for low-cost carriers (LCCs)
Demand for airline seats is rising, mostly due to Low-Cost Carriers' (LCCs') quick growth. LCCs place a strong priority on cost effectiveness and passenger volume, which makes lightweight, long-lasting, and reasonably priced seating solutions necessary. Economy-class seat sales are being driven by this trend, especially for seats with high density arrangements. Additionally, the need for lightweight seating is in line with LCCs' growing preference for fuel-efficient aircraft, which is driving market expansion.
Economic slowdowns and travel restrictions
Travel limitations and economic downturns have created major hurdles for the airline seating sector. The demand for air travel has decreased as a result of these reasons, which has affected airline earnings and their capacity to make investments in new aircraft and improved seating. The market's expansion has also been hampered by border closures and quarantine regulations, which have further reduced passenger flow. However, pent-up travel demand and the return to regular air travel patterns are likely to fuel a gradual recovery in the demand for aircraft seating as economies improve and travel restrictions loosen.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic had a significant effect on the aircraft seating market because it caused airlines to cease fleet expansion and postpone seating renovations due to travel limitations and decreased passenger demand. Airlines were forced to reduce expenses due to decreased income streams, which delayed retrofitting projects and slowed new seating orders. Increased health concerns also caused attention to shift toward flexible seating arrangements that support hygiene and social separation. Despite the fact that recovery is in progress, the pandemic has changed industry priorities, placing a higher priority on airplane seating's efficiency, safety, and adaptability.
The passenger seats segment is expected to be the largest during the forecast period
The passenger seats segment is estimated to be the largest. Passenger numbers have increased as a result of the post-pandemic revival of air travel, the expansion of the middle class, and rising disposable incomes. As demand increases, airlines are improving their cabins and growing their fleets. Airlines have also made investments in cutting-edge seating options like ergonomic designs, sophisticated recline mechanisms, and in-flight entertainment systems as a result of the emphasis on passenger convenience and pleasure. The market is growing as a result of consumers' growing desire for business and premium economy travel.
The seat actuators segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The seat actuators segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period, due to an increased emphasis on passenger comfort, especially in first-class cabins. Airlines are spending more money on chairs that have sophisticated features like lumbar support, leg rest adjustment, and recline-all made possible by actuators. Furthermore, the development of lightweight, energy-efficient actuators that use less fuel is the result of scientific developments. Adoption of premium seat actuators in contemporary aircraft is further fuelled by rising air travel and passengers' demands for individualized seating experiences.
Asia Pacific is expected to have the largest market share during the forecast period due to rapid increase in demand for air travel, driven by growing disposable incomes and growing travel to places like China, India, and Southeast Asia. The demand for high-density seating arrangements is further increased by the growth in low-cost carriers (LCCs). Additionally, in an effort to draw in corporate travelers, regional airlines are spending more money on premium seating and fleet refurbishment. The Asia-Pacific aircraft seats industry is still being driven by the emphasis on increasing passenger comfort and capacity as well as economic expansion.
North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period, owing to significant demand for air travel, especially for pleasure and business, which is driving airline fleet expansion and modernization. Seating innovations are fueled by the region's concentration on passenger comfort, which includes a growing emphasis on premium seating options and cutting-edge in-flight facilities. Additionally, the need for lightweight, premium seats is increasing as a result of fleet modernization initiatives that aim to save maintenance costs and increase fuel efficiency.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Aircraft Seating Market include Recaro Aircraft Seating GmbH & Co. KG, Jamco Corporation, Thompson Aero Seating Ltd., Stelia Aerospace, Acro Aircraft Seating Ltd., Geven S.p.A., HAECO Cabin Solutions, Expliseat, Aviointeriors S.p.A., Mirus Aircraft Seating Ltd., Adient Aerospace LLC, INNOVINT Aircraft Interior GmbH, Aerospace Technologies Group, Inc. (ATG), ZIM Aircraft Seating GmbH, Optimares S.p.A., Pitch Aircraft Seating Systems Ltd., and TECNAVIA SA.
In February 2024, Recaro Aircraft Seating has been selected by Air India to supply premium economy and economy seating for its widebody expansion program, which is part of the record-breaking order of 470 aircraft. Over 22,000 Recaro seats would be installed in the airline's linefit and retrofit twin-aisle programs over the next five to six years, according to the agreement.
In October 2023, Acro Aircraft Seating was awarded a contract to retrofit Series 9 fixed-back economy-class seats to up to 15 Airbus A320 and A321 aircraft by Electra Airways, a European charter and AMCI airline. The first cargo vessel would arrive at the end of 2023, with the first Airbus A320 expected to arrive in early 2024.
In June 2023, Acro Aircraft Seating was selected to supply Deutsche Aircraft with their Series 9 economy class seats for the D328 family of aircraft, which includes the new D328eco and a retrofit option for the proven D328 turboprop.