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市場調査レポート
商品コード
1603802

自動車用リーフスプリング市場の2030年までの予測: タイプ別、材料タイプ別、車種別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析

Automotive Leaf Spring Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Parabolic, Elliptic, Semi-Elliptic and Other Types), Material Type (Steel and Composite Materials), Vehicle Type, Sales Channel, Application and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
自動車用リーフスプリング市場の2030年までの予測: タイプ別、材料タイプ別、車種別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、自動車用リーフスプリングの世界市場は2024年に61億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.9%で成長し、2030年には87億米ドルに達すると予測されています。

自動車用リーフスプリングは、自動車が衝撃を吸収し、重量を支えるのに不可欠なサスペンション部品です。車軸にかかる荷重を均等に分散し、湾曲した金属ストリップの層で構成されています。その強度と多くの重量を支える能力から、リーフスプリングはトラック、バス、オフロード車などの大型車両によく見られます。リーフスプリングは、車両の耐荷重、乗り心地、安定性に不可欠です。

インド自動車工業会(SIAM)によると、2022-23年度の中・大型商用車の販売台数は240,577台から359,003台に、小型商用車は475,989台から603,465台に増加しました。

商用車需要の増加

新興国を中心とした商用車需要の増加は、自動車用リーフスプリング市場の主要な促進要因です。eコマースやロジスティクスの分野が拡大するにつれ、耐久性と耐荷重性からリーフスプリング・サスペンションに依存する中型・大型トラックのニーズが高まっています。この動向は特に中国やインドのような国々で顕著であり、急速な工業化とインフラ開拓が商用車市場に拍車をかけており、結果としてリーフスプリングの需要を押し上げています。

メンテナンスと交換コスト

リーフスプリング、特にヘビーデューティー用途のリーフスプリングは、定期的なメンテナンスや交換を必要とし、時間の経過とともに磨耗や損傷を受けます。これは、車両の所有者やフリートオペレータの運用コストの増加につながる可能性があります。さらに、他のサスペンションタイプに比べてリーフスプリングの交換には労働集約的な性質があるため、特にそのようなメンテナンスのための熟練労働者が少ない、または高価な地域では、一部の消費者の意欲を削ぐ可能性があります。

電気自動車との統合

成長する電気自動車(EV)市場は、自動車用リーフスプリング業界にとって大きなチャンスです。EVメーカーが車両の重量と性能を最適化しようとする中、軽量で耐久性のあるサスペンション部品への関心が高まっています。先進的な複合リーフスプリングは、強度を損なうことなく軽量化を実現できるため、電気トラックや商用EVに最適です。この統合は、積載能力を維持しながら電気自動車の航続距離を延ばすのに役立ち、進化する自動車業界においてリーフスプリングメーカーに新たな道を開きます。

代替サスペンションシステムとの競合

自動車用リーフスプリング市場は、代替サスペンションシステム、特にエアサスペンションや独立サスペンションからの脅威に直面しています。これらのシステムは、従来のリーフスプリング・サスペンションに比べ、乗り心地が良く、調整可能で、場合によってはハンドリングも改善されることが多いです。自動車メーカーは、特に乗用車や高級商用車において、乗り心地の良さと多用途性をますます優先するようになっているため、特定の車両セグメントでは、リーフスプリングがこれらの代替システムに取って代わられるリスクがあり、市場の成長が制限される可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、自動車用リーフスプリング市場に大きな影響を与え、世界サプライチェーンを混乱させ、自動車生産の一時的な低下を引き起こしました。ロックダウンと経済の不確実性により、商用車の需要が減少し、リーフスプリングの販売に直接影響を与えました。しかし、パンデミックの間にeコマースが成長し、配送車両の必要性が高まったため、市場は回復力を見せた。パンデミック後の回復は緩やかで、市場は新たなサプライチェーン戦略に適応し、将来の混乱を緩和するために現地生産に重点を置くようになっています。

予測期間中はパラボリックセグメントが最大になる見込み

予測期間中、パラボリックセグメントは、その優れた性能特性により、最大の市場シェアを記録すると予測されています。これらのスプリングは、従来のマルチリーフスプリングと比べて重量対強度比が優れており、燃費と車両のハンドリングが改善されます。その設計は、よりプログレッシブなスプリングレートを可能にし、より良い乗り心地を提供し、リーフ間の摩擦を減少させます。特に新興市場において、商用車へのパラボラスプリングの採用が増加しており、メーカーが車両の性能と効率を向上させようとしているため、このセグメントの優位性を高めています。

予測期間中、複合材料分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、複合材料セグメントは最も高いCAGRで成長すると予想され、これは自動車業界が軽量で高性能なコンポーネントを推進していることによる。一般的にグラスファイバーやカーボンファイバーのような材料から作られるこれらのスプリングは、強度と耐久性を維持、あるいは向上させながら、スチールスプリングと比較して70%もの大幅な軽量化を実現します。自動車の燃費効率と排出ガス削減への関心の高まりは、特に電気自動車やハイエンドの商用車での複合板ばねの採用を加速しており、このセグメントの急成長に拍車をかけています。

最もシェアの高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域は自動車用リーフスプリング市場における優位性を維持すると予想されます。中国やインドのような国々は、拡大する商用車生産と成長する物流産業により、主要な貢献者となっています。この地域は人口が多く、中産階級が増加しているため、特にSUVや小型商用車のセグメントで自動車保有台数が増加しています。さらに、国内製造とインフラ整備を促進する政府の取り組みが、リーフスプリング・サスペンションを装備した車両の需要をさらに押し上げています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域は自動車用リーフスプリング市場で最も高い成長率を示すと予測されています。この急成長は、ベトナムやインドネシアのような国々における急速な産業化、商用車の需要増につながる都市化の進展、ラストマイル配送のニーズを促進するeコマースの拡大など、いくつかの要因によるものです。特に中国やインドでは、電気自動車の製造能力開発に力を入れており、高度なリーフスプリング技術に新たな機会が生まれ、今後数年間の市場成長がさらに加速すると予想されます。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
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  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車用リーフスプリング市場:タイプ別

  • 放物線状
  • 楕円形
  • 半楕円形
  • その他のタイプ

第6章 世界の自動車用リーフスプリング市場:材料タイプ別

  • 鋼鉄
    • 合金鋼
    • 高強度鋼
  • 複合材料
    • ガラス繊維強化ポリマー(GFRP)
    • 炭素繊維強化ポリマー(CFRP)

第7章 世界の自動車用リーフスプリング市場:車種別

  • 乗用車
    • ハッチバック
    • セダン
    • SUV
  • 小型商用車(LCV)
    • バン
    • ピックアップトラック
  • 大型商用車(HCV)
    • トラック
    • バス
  • オフロード車両
    • 建設機械
    • 農業用車両
    • 採掘車両

第8章 世界の自動車用リーフスプリング市場:販売チャネル別

  • オリジナル機器製造会社(OEM)
  • アフターマーケット

第9章 世界の自動車用リーフスプリング市場:用途別

  • フロントサスペンション
  • リアサスペンション

第10章 世界の自動車用リーフスプリング市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • EATON Detroit Spring, Inc.
  • Sogefi SpA
  • MITSUBISHI STEEL MFG. CO., LTD.
  • NHK SPRING Co., Ltd.
  • Jamna Auto Industries Ltd.
  • Rassini
  • Hendrickson USA, L.L.C.
  • Emco Industries
  • Mubea
  • SGL Group
  • IFC Composite
  • Frauenthal Group
  • Olgun Celik San
  • Jonas Woodhead & Sons India Ltd.
  • Dongfeng Motor Suspension Spring Co.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Parabolic (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Elliptic (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Semi-Elliptic (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Material Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Steel (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Alloy Steel (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By High-Strength Steel (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Composite Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Glass Fiber Reinforced Polymer (GFRP) (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Passenger Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Hatchbacks (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Sedans (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By SUVs (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (LCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Vans (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Pickup Trucks (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (HCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Trucks (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Off-Highway Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Construction Equipment (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Agricultural Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Mining Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Sales Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Original Equipment Manufacturers (OEM) (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Aftermarket (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Front Suspension (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Automotive Leaf Spring Market Outlook, By Rear Suspension (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27824

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Leaf Spring Market is accounted for $6.1 billion in 2024 and is expected to reach $8.7 billion by 2030, growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period. An automotive leaf spring is an essential suspension part that helps automobiles absorb shocks and support their weight. It evenly distributes the load across the axle and is made up of layers of curved metal strips. Because of their strength and capacity to support a lot of weight, leaf springs are frequently found in heavy-duty vehicles like trucks, buses, and off-road vehicles. They are essential to the load-bearing capacity, ride comfort, and stability of the vehicle.

According to the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM), sales of medium and heavy commercial vehicles increased from 240,577 to 359,003 units, and light commercial vehicles grew from 475,989 to 603,465 units in the fiscal year 2022-23.

Market Dynamics:

Driver:

Rising demand for commercial vehicles

The increasing demand for commercial vehicles, particularly in emerging economies, is a key driver for the automotive leaf spring market. As e-commerce and logistics sectors expand, there is a growing need for medium and heavy-duty trucks that rely on leaf spring suspensions for their durability and load-bearing capacity. This trend is especially prominent in countries like China and India, where rapid industrialization and infrastructure development are fueling the commercial vehicle market, consequently boosting the demand for leaf springs.

Restraint:

Maintenance and replacement costs

Leaf springs, especially in heavy-duty applications, are subject to wear and tear over time, requiring periodic maintenance or replacement. This can lead to increased operational costs for vehicle owners and fleet operators. Additionally, the labor-intensive nature of leaf spring replacement compared to other suspension types can discourage some consumers, particularly in regions where skilled labor for such maintenance is scarce or expensive.

Opportunity:

Integration with electric vehicles

The growing electric vehicle (EV) market presents a significant opportunity for the automotive leaf spring industry. As EV manufacturers seek to optimize vehicle weight and performance, there is increasing interest in lightweight, durable suspension components. Advanced composite leaf springs can offer weight reduction without compromising strength, making them ideal for electric trucks and commercial EVs. This integration can help extend the range of electric vehicles while maintaining load-carrying capacity, opening up new avenues for leaf spring manufacturers in the evolving automotive landscape.

Threat:

Competition from alternative suspension systems

The automotive leaf spring market faces a threat from alternative suspension systems, particularly air suspensions and independent suspensions. These systems often offer better ride comfort, adjustability, and in some cases, improved handling compared to traditional leaf spring suspensions. As vehicle manufacturers increasingly prioritize ride quality and versatility, especially in passenger vehicles and high-end commercial vehicles, there is a risk of leaf springs being replaced by these alternative systems in certain vehicle segments, potentially limiting market growth.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the automotive leaf spring market, disrupting global supply chains and causing a temporary decline in vehicle production. Lockdowns and economic uncertainties led to reduced demand for commercial vehicles, directly affecting leaf spring sales. However, the market showed resilience as e-commerce growth during the pandemic increased the need for delivery vehicles. Post-pandemic recovery has been gradual, with the market adapting to new supply chain strategies and increased focus on localized production to mitigate future disruptions.

The parabolic segment is expected to be the largest during the forecast period

During the forecast period, the parabolic segment is anticipated to register the largest market share due to their superior performance characteristics. These springs offer a better weight-to-strength ratio compared to conventional multi-leaf springs, resulting in improved fuel efficiency and vehicle handling. Their design allows for a more progressive spring rate, providing better ride comfort and reduced inter-leaf friction. The growing adoption of parabolic springs in commercial vehicles, particularly in emerging markets, is driving this segment's dominance as manufacturers seek to enhance vehicle performance and efficiency.

The composite materials segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

During the projection period, the composite materials segment is expected to grow at the highest CAGR, driven by the automotive industry's push towards lightweight, high-performance components. These springs, typically made from materials like fiberglass or carbon fiber, offer significant weight reduction-up to 70% compared to steel springs-while maintaining or even improving strength and durability. The growing focus on fuel efficiency and emissions reduction in vehicles is accelerating the adoption of composite leaf springs, particularly in electric vehicles and high-end commercial vehicles, fueling this segment's rapid growth.

Region with largest share:

Over the forecasted timeframe, the Asia Pacific region is expected to maintain its dominance in the automotive leaf spring market, primarily due to its robust automotive manufacturing sector. Countries like China and India are major contributors, with their expanding commercial vehicle production and growing logistics industries. The region's large population and rising middle class are driving increased vehicle ownership, particularly in the SUV and light commercial vehicle segments. Additionally, government initiatives promoting domestic manufacturing and infrastructure development are further boosting the demand for vehicles equipped with leaf spring suspensions.

Region with highest CAGR:

During the estimation period, Asia Pacific is projected to exhibit the highest growth rate in the automotive leaf spring market. This rapid growth is attributed to several factors, including the fast-paced industrialization in countries like Vietnam and Indonesia, increasing urbanization leading to higher demand for commercial vehicles, and the expansion of e-commerce driving last-mile delivery needs. The region's focus on developing electric vehicle manufacturing capabilities, particularly in China and India, is expected to create new opportunities for advanced leaf spring technologies, further accelerating market growth in the coming years.

Key players in the market

Some of the key players in Automotive Leaf Spring Market include EATON Detroit Spring, Inc., Sogefi SpA, MITSUBISHI STEEL MFG. CO., LTD., NHK SPRING Co., Ltd., Jamna Auto Industries Ltd., Rassini, Hendrickson USA, L.L.C., Emco Industries, Mubea, SGL Group, IFC Composite, Frauenthal Group, Olgun Celik San, Jonas Woodhead & Sons India Ltd., and Dongfeng Motor Suspension Spring Co.

Key Developments:

In September 2024, Stumpp Schuele & Somappa Springs (SSS), a player in automotive spring manufacturing and part of the MG Brothers Group, has entered into joint venture with Japan's Chuhatsu to produce power back door (PBD) springs. This strategic move positions SSS as probably the first domestic producer of PBD springs in India, a market segment currently dominated by imports from companies like Aisin, Brose, and Magna. These imported kits are supplied to major OEMs, including Toyota, Mahindra & Mahindra, and Tata Motors.

In March 2024, Hendrickson introduced the ROADMAAX Z rear air suspension system with a 46,000 lb capacity, designed for both on-road and off-road performance.

In October 2023, Sogefi has developed high-stress leaf springs designed for heavy-duty applications. These springs are engineered to offer weight reduction while maintaining high performance, enabling increased vehicle payload capacity. The company supplies these advanced suspension components to major European truck manufacturers.

Types Covered:

  • Parabolic
  • Elliptic
  • Semi-Elliptic
  • Other Types

Material Types Covered:

  • Steel
  • Composite Materials

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Light Commercial Vehicles (LCVs)
  • Heavy Commercial Vehicles (HCVs)
  • Off-Highway Vehicles

Sales Channels Covered:

  • Original Equipment Manufacturers (OEM)
  • Aftermarket

Applications Covered:

  • Front Suspension
  • Rear Suspension

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Leaf Spring Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Parabolic
  • 5.3 Elliptic
  • 5.4 Semi-Elliptic
  • 5.5 Other Types

6 Global Automotive Leaf Spring Market, By Material Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Steel
    • 6.2.1 Alloy Steel
    • 6.2.2 High-Strength Steel
  • 6.3 Composite Materials
    • 6.3.1 Glass Fiber Reinforced Polymer (GFRP)
    • 6.3.2 Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP)

7 Global Automotive Leaf Spring Market, By Vehicle Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Passenger Vehicles
    • 7.2.1 Hatchbacks
    • 7.2.2 Sedans
    • 7.2.3 SUVs
  • 7.3 Light Commercial Vehicles (LCVs)
    • 7.3.1 Vans
    • 7.3.2 Pickup Trucks
  • 7.4 Heavy Commercial Vehicles (HCVs)
    • 7.4.1 Trucks
    • 7.4.2 Buses
  • 7.5 Off-Highway Vehicles
    • 7.5.1 Construction Equipment
    • 7.5.2 Agricultural Vehicles
    • 7.5.3 Mining Vehicles

8 Global Automotive Leaf Spring Market, By Sales Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Original Equipment Manufacturers (OEM)
  • 8.3 Aftermarket

9 Global Automotive Leaf Spring Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Front Suspension
  • 9.3 Rear Suspension

10 Global Automotive Leaf Spring Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 EATON Detroit Spring, Inc.
  • 12.2 Sogefi SpA
  • 12.3 MITSUBISHI STEEL MFG. CO., LTD.
  • 12.4 NHK SPRING Co., Ltd.
  • 12.5 Jamna Auto Industries Ltd.
  • 12.6 Rassini
  • 12.7 Hendrickson USA, L.L.C.
  • 12.8 Emco Industries
  • 12.9 Mubea
  • 12.10 SGL Group
  • 12.11 IFC Composite
  • 12.12 Frauenthal Group
  • 12.13 Olgun Celik San
  • 12.14 Jonas Woodhead & Sons India Ltd.
  • 12.15 Dongfeng Motor Suspension Spring Co.