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市場調査レポート
商品コード
1603797
オートガスの2030年までの市場予測:燃料タイプ別、コンポーネント別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Autogas Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Fuel Type (Propane and Butane), Component (Fuel Storage Systems, Fuel Delivery Systems, Engine Modification Systems and Other Components), Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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オートガスの2030年までの市場予測:燃料タイプ別、コンポーネント別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のオートガス市場は2024年に559億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.2%で成長し、2030年には802億米ドルに達すると予測されています。
よりクリーンな自動車用代替燃料として、液化石油ガス(LPG)の一種であるオートガスがあります。内燃機関が頻繁に使用し、その主成分はブタンとプロパンです。従来のガソリンやディーゼルよりも排出ガスが少ないため、環境に優しい代替燃料として好まれています。自家用車にも商用車にも手頃な価格で環境に優しい燃料を供給できるため、給油インフラが整備された国々で人気があります。
worldliquidgasによると、世界全体で2,830万台のオートガス自動車が稼働しており、約82,000カ所の給油ステーションがあります。
気候変動に対する意識の高まり
環境意識の高まりと気候変動への懸念が、オートガス市場の大きな成長を促しています。自動車燃料としてのLPGは、ガソリンと比べてCO2排出量が最大20%少なく、有害汚染物質の発生量も大幅に少ないです。この燃料は、市販されているすべての燃料の中で、ライフサイクルの温室効果ガス排出量が最も少ない燃料のひとつです。特に都市部では、オートガス車は実際の走行条件下で、ディーゼル車よりも窒素酸化物の排出量が98%少なく、ガソリン車よりも粒子状物質の排出量が90%少ないです。この環境性能により、二酸化炭素排出量の削減を目指す政府や消費者にとって、魅力的な選択肢となっています。
限られた燃料補給インフラ
特に農村部や発展途上国では、オートガス燃料補給ステーションが不足しているため、燃料補給の利便性に対する懸念から、潜在的な消費者がLPG車を採用する意欲をなくしています。このインフラギャップには、多額の投資と政府機関、燃料供給事業者、民間事業者間の調整が必要です。オートガスは既存のガソリン流通網を活用することができるが、給油ステーションの利用可能性が限られているため、市場浸透に影響を与え続けています。
拡大するOEM採用
フォルクスワーゲン、フォード、ダチアなどの大手自動車メーカーが、人気車種に工場でLPG燃料を供給するケースが増えています。この動向は特に欧州で顕著であり、OEM装着のオートガス車は消費者に最適化済みのLPGシステムを提供しています。インドでは、マルチスズキ、タタモーターズ、ヒュンダイといった大手メーカーが、その費用対効果と環境上の利点からオートLPGの採用を強く求められています。工場に設置されたシステムは、市場の受容性を高め、消費者に信頼性の高いメーカー保証のオートガスソリューションを提供するのに役立っています。
変動する燃料価格
燃料価格の変動はオートガス市場に大きな課題をもたらし、消費者とサプライヤーの双方に不確実性をもたらしています。価格変動は主に、世界の原油価格の変動、為替レートの変動、地政学的緊張によって引き起こされます。こうした予測不可能な価格変動は消費者の購買意思決定に影響を与え、企業が安定した価格戦略を維持することを難しくしています。さらに、価格が大幅に上昇した場合、消費量の減少につながり、市場全体の需要に影響を与え、消費者が代替燃料源を検討する可能性もあります。このような変動は、オートガス分野の事業者にとって長期的な計画や投資の意思決定も複雑にします。
オートガス市場は、COVID-19の流行期には回復力を示しました。BP Plc、Chevron Corp.、Royal Dutch Shell Plcなどの大手企業が状況の変化に適応し、市場は断片化されたままでした。閉鎖期間中に輸送用燃料の需要が減少した一方で、LPGは特に住宅用で不可欠なエネルギー源として重要性を増しました。市場の成長は主に、よりクリーンな燃料へのニーズの高まりによってもたらされ、小型車(LDV)と大型車(HDV)の両セグメントは安定した発展を維持しました。
予測期間中は小型車(LDV)セグメントが最大となる見込み
小型車(LDV)セグメントは、従来の燃料に代わるよりクリーンでコスト効率の高い代替燃料としてオートガスの採用が増加しているため、予測期間中はオートガス市場を独占すると予想されます。乗用車や小型トラックなどのLDVは自動車燃料の最大の消費者であり、オートガスは排出ガスの低減と燃料コストの削減という点で大きなメリットを提供します。さらに、よりクリーンな燃料を支持する政府の奨励策や規制が、LDVセグメントにおけるオートガスへの移行を促進し、市場シェアをさらに押し上げています。
ブタンセグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
ブタンセグメントは、プロパンに比べてエネルギー含有量が高く、低温での性能が高いなど、その有利な特性により、オートガス市場で最も高いCAGRが見込まれています。ブタンは、排出量が少なく費用対効果が高いため、代替燃料として採用されるケースが増えています。さらに、インフラやよりクリーンな燃料を促進する規制の進歩が、オートガス用途におけるブタンの需要を促進しています。ブタンは既存のエンジン技術との互換性が高く、環境問題への関心が高まっていることも、ブタンの採用に拍車をかけており、市場の急成長に寄与しています。
アジア太平洋地域は、急速な都市化、自動車保有台数の増加、クリーンな代替エネルギーへの需要の高まりにより、オートガス市場を独占すると予測されます。中国、インド、日本などの国々が、費用対効果が高く環境に優しい燃料としてオートガスへのシフトを主導しています。LPGの使用とオートガスのインフラ整備を促進する政府の政策が市場をさらに強化しています。さらに、この地域の大規模な自動車産業は、大気汚染や燃料効率に対する懸念の高まりとともに、この地域でのオートガス採用を促進しています。
アジア太平洋地域は、急速な都市化、自動車保有台数の増加、持続可能な燃料ソリューションの強力な推進などの要因により、オートガス市場で最も高いCAGRを達成すると予測されます。同地域の各国政府は、コスト削減と排出量削減を実現するオートガスのようなクリーンな燃料を促進するために、有利な政策やインセンティブを実施しています。さらに、中国、インド、東南アジアなどの国々では、オートガス燃料補給インフラの拡大と環境意識の高まりが、この地域の堅調な市場成長の可能性に寄与しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Autogas Market is accounted for $55.9 billion in 2024 and is expected to reach $80.2 billion by 2030, growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. A cleaner alternative fuel for automobiles is autogas, which is a form of liquefied petroleum gas (LPG). Internal combustion engines frequently use it, and its main constituents are butane and propane. As it emits fewer emissions than conventional gasoline or diesel, autogas is preferred as an environmentally friendly alternative. It is popular in nations with well-established refueling infrastructure because it provides affordable and eco-friendly fuel for both private and commercial automobiles.
According to worldliquidgas, globally, there are 28.3 million Autogas vehicles in operation, with approximately 82,000 refueling stations worldwide.
Growing awareness about climate change
Growing environmental consciousness and climate change concerns are driving significant growth in the autogas market. LPG as an automotive fuel emits up to 20% less CO2 compared to gasoline and produces significantly lower levels of harmful pollutants. The fuel demonstrates among the lowest life-cycle greenhouse gas emissions of all commercially available fuels. In urban areas, particularly, autogas vehicles emit 98% less nitrogen oxides than diesel cars and 90% less particulate matter than gasoline cars under real driving conditions. This environmental performance has made it an attractive option for governments and consumers seeking to reduce their carbon footprint.
Limited refueling infrastructure
The scarcity of autogas refueling stations, particularly in rural areas and developing countries, discourages potential consumers from adopting LPG-powered vehicles due to concerns about refueling convenience. This infrastructure gap requires substantial investments and coordination between government bodies, fuel providers, and private entities. While autogas can leverage existing gasoline distribution networks, the limited availability of refueling stations continues to impact market penetration.
Growing OEM adoption
Growing OEM adoption represents a significant opportunity in the autogas market as major automakers like Volkswagen, Ford, and Dacia are increasingly offering factory-fitted LPG variants of their popular models. This trend is particularly strong in Europe, where OEM-fitted autogas vehicles provide consumers with pre-optimized LPG systems. In India, major manufacturers like Maruti Suzuki, Tata Motors, and Hyundai are being urged to adopt Auto LPG due to its cost-effectiveness and environmental benefits. The factory-fitted systems help boost market acceptance and provide consumers with reliable, manufacturer-backed Autogas solutions.
Fluctuating fuel prices
Fluctuating fuel prices pose a significant challenge in the autogas market, creating uncertainty for both consumers and suppliers. Price volatility is primarily driven by changes in global crude oil prices, exchange rate fluctuations, and geopolitical tensions. These unpredictable price swings affect consumer purchasing decisions and make it difficult for businesses to maintain stable pricing strategies. Additionally, when prices rise significantly, it can lead to reduced consumption and impact the overall market demand, potentially causing consumers to consider alternative fuel sources. This volatility also complicates long-term planning and investment decisions for businesses in the autogas sector.
The autogas market showed resilience during the COVID-19 pandemic. The market remained fragmented, with major players including BP Plc, Chevron Corp., and Royal Dutch Shell Plc adapting to changing conditions. While transportation fuel demand decreased during lockdowns, LPG gained importance as an essential energy source, particularly in residential use. The market's growth was primarily driven by the rising need for cleaner fuel, with both Light Duty Vehicles (LDV) and Heavy Duty Vehicles (HDV) segments maintaining steady development.
The light duty vehicles (LDV) segment is expected to be the largest during the forecast period
The light-duty vehicle (LDV) segment is expected to dominate the autogas market during the forecast period due to the increasing adoption of autogas as a cleaner and more cost-effective alternative to conventional fuels. LDVs, such as passenger cars and small trucks, are the largest consumers of automotive fuel, and autogas offers significant benefits in terms of lower emissions and reduced fuel costs. Additionally, government incentives and regulations favoring cleaner fuels are driving the transition towards autogas in the LDV segment, further boosting its market share.
The butane segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The butane segment is expected to experience the highest CAGR in the autogas market due to its favorable properties, such as higher energy content and better performance at lower temperatures compared to propane. Butane is increasingly being adopted as an alternative fuel due to its lower emissions and cost-effectiveness. Additionally, advancements in infrastructure and regulations promoting cleaner fuels are driving the demand for butane in autogas applications. Its compatibility with existing engine technologies and growing environmental concerns further fuel its adoption, contributing to its rapid market growth.
The Asia Pacific region is projected to dominate the autogas market due to rapid urbanization, rising vehicle ownership, and increasing demand for cleaner energy alternatives. Countries like China, India, and Japan are leading the shift towards autogas as a cost-effective and environmentally friendly fuel option. Government policies promoting the use of LPG and autogas infrastructure development further bolster the market. Additionally, the region's large automotive industry, along with growing concerns over air pollution and fuel efficiency, is driving the adoption of autogas in this area.
The Asia Pacific region is projected to achieve the highest CAGR in the autogas market due to factors such as rapid urbanization, increasing vehicle ownership, and a strong push for sustainable fuel solutions. Governments across the region are implementing favorable policies and incentives to promote cleaner fuels like autogas, which offers cost savings and reduced emissions. Additionally, the expansion of autogas refueling infrastructure and growing environmental awareness in countries such as China, India, and Southeast Asia contribute to the region's robust market growth potential.
Key players in the market
Some of the key players in Autogas Market include BP Plc., Sinopec Corp., Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), Exxon Mobil Corporation, Indian Oil Corporation Ltd., Bharat Petroleum Corporation Limited, Chevron Corporation, Hindustan Petroleum Corporation Limited, Reliance Petroleum Ltd., Phillips 66 Company, Saudi Aramco, Repsol, Eni S.p.A., OMV Group, ConocoPhillips, and QatarEnergy.
In November 2024, BP has completed its acquisition of the remaining 50.03% interest in Lightsource BP, one of the world's leading developers and operators of utility-scale solar and battery storage assets. While BP will take on full ownership, Lightsource BP will retain its standalone operating model and independent brand, delivering renewable and affordable energy to businesses and communities across the world. BP will look to unlock further value by bringing a strategic partner into the business in due course.
In October 2024, Australia - Esso Australia Pty Ltd ('Esso Australia', a subsidiary of ExxonMobil Australia Pty Ltd and operator of the Gippsland Basin Joint Venture (a 50-50 joint venture between Esso Australia Resources Pty Ltd [Esso] and Woodside Energy Pty Ltd.) announced that it has safely completed the Kipper Compression Project, maintaining crucial natural gas supplies for the domestic market.
In August 2024, BP has now completed its acquisition of GETEC ENERGIE GmbH, a leading supplier of energy to commercial and industrial (C&I) customers in Germany. Agreement for this deal was announced in January 2024. The acquisition of GETEC ENERGIE GmbH will accelerate the growth of bp's European gas and power presence, as well as providing opportunities to grow integrated lower carbon energy solutions for C&I energy customers in Germany and elsewhere in Europe.