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市場調査レポート
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1603782

圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場の2030年までの予測:コンポーネント別、パワートレイン構成別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Compressed Natural Gas Powertrain Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Powertrain Configuration, Distribution Channel, Application, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場の2030年までの予測:コンポーネント別、パワートレイン構成別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、圧縮天然ガス(CNG)パワートレインの世界市場は2024年に856億2,000万米ドルを占め、2030年には4,059億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは19.3%で成長する見込みです。

圧縮天然ガス(CNG)パワートレインは、圧縮天然ガスを一次燃料として作動するように設計された推進システムです。ガソリンやディーゼルエンジンよりもクリーンで、二酸化炭素や窒素酸化物などの汚染物質の排出を削減することができます。小型車と大型車の両方で一般的なCNGパワートレインは、燃料効率を向上させ、温室効果ガスの排出削減に貢献し、持続可能な輸送ソリューションを支援します。

Sciencedirectが発表した記事によると、2023年10月、EUは温室効果ガス排出と大気汚染に対抗するため、圧縮天然ガス(CNG)のような代替燃料の開発に注力しています。

高まる排出ガス規制と環境基準

世界各国の政府が大気汚染対策と温室効果ガス排出削減のためにより厳しい規制を実施する中、産業界はよりクリーンな代替燃料の採用を迫られています。CNGパワートレインは、従来のディーゼルエンジンやガソリンエンジンに比べ、CO2、窒素酸化物(NOx)、粒子状物質の排出量が少ないため、環境面で大きなメリットがあります。このため、CNGはフリート、公共交通機関、産業機器にとって魅力的な選択肢となり、需要を牽引しています。規制基準の遵守と持続可能な輸送ソリューションの推進が、市場の拡大をさらに加速させています。

貯蔵と流通の課題

CNGパワートレインにおける貯蔵と配給の課題には、天然ガスを高圧に圧縮して貯蔵する複雑なプロセスが含まれ、これには特殊なインフラと安全対策が必要です。CNGを燃料補給ステーションまで輸送・配給するにはコストがかかり、利用可能な地域も限られています。このような課題がCNG車の普及を妨げています。企業や消費者は、燃料補給ステーションへのアクセスが困難であること、運転コストが高いこと、従来の燃料オプションに比べて利便性が低いことなどに直面する可能性があり、最終的に市場の成長を制限することになります。

CNG燃料補給ステーションの拡大

CNG燃料補給ステーションの拡大は、消費者と企業にとってのアクセシビリティと利便性を向上させる上で重要な役割を果たします。燃料補給ステーションの数が増えれば、燃料補給の選択肢が限られるという懸念が軽減され、特に業務用フリートや公共交通機関におけるCNG車の採用が促進されます。CNG車は長距離移動と運転効率をサポートし、市場の需要を押し上げます。さらに、政府が給油インフラに投資することで、従来の燃料に代わるクリーンで費用対効果の高い代替燃料としてCNGの利用可能性が高まり、市場のさらなる成長が促進されます。

天然ガス価格の変動

天然ガス価格の変動は不確実性をもたらし、長期的な燃料ソリューションとしてのCNGの魅力を低下させる。CNGは一般的にガソリンやディーゼルよりも手ごろな価格であるが、価格の変動は消費者や企業にとって予測不可能な燃料費につながる可能性があります。事業者は、コスト削減が保証されない限り、従来の燃料からの切り替えをためらう可能性があるため、この不安定さがCNGを燃料とする車両やインフラへの投資を抑制する可能性があります。価格の変動は、CNGパワートレインを採用することによる経済的利益を損ない、市場の採用と成長を鈍らせる可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、サプライチェーンを混乱させ、生産を停止させ、施錠や景気減速により車両需要を減少させることで、CNGパワートレイン市場に影響を与えました。しかし、パンデミック後の復興努力におけるクリーンな燃料へのシフトが、特に排ガス規制の厳しい地域でのCNG車への再関心を支えています。政府や企業は持続可能な燃料をますます推進するようになっており、パンデミックによる環境衛生への注目が需要拡大に拍車をかけ、CNGパワートレインは実行可能な環境に優しい輸送オプションとして位置づけられています。

予測期間中、デュアル燃料セグメントが最大となる見込み

デュアル燃料セグメントは、予測期間を通じて最大の市場シェアを確保すると予測されます。CNGパワートレインのデュアル燃料構成により、車両はCNGとディーゼルやガソリンといった従来の燃料の両方を使用して運転することができます。この設定は柔軟性を提供し、車両が利用可能な燃料とコストに応じて燃料の種類を切り替えることを可能にするため、運転効率が向上します。都市部ではCNGを使用し、長距離の移動では従来型燃料に切り替えることで、デュアル燃料構成は燃料節約を最大化し、環境への影響を低減するのに役立ちます。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは産業機器分野です。

産業用機器分野は、排出量の削減、燃料コストの低減、環境持続可能性の強化により、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されます。CNGは特に、狭い空間や排出規制の厳しい地域で稼働する機器に適しています。グリーン技術の採用が進む中、産業用途のCNGパワートレインは、企業が環境基準を満たすと同時に、運転効率を向上させ、長期的なコスト削減に貢献します。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋地域は、都市化の進展、公害問題、厳しい排ガス規制を背景に、予測期間中に最大の市場シェアを記録すると予想されます。インド、中国、パキスタンのような国々は、政府のイニシアティブとCNGインフラへの投資に支えられ、よりクリーンな代替燃料としてCNGを急速に採用しています。この地域では、CNG燃料補給ステーションの拡大と有利な政策により、CNGパワートレイン市場がさらに活性化し、持続可能なモビリティ・ソリューションが促進されるものと思われます。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、北米のCAGRが最も高いと予測されます。この地域は、特に商業フリートや公共交通機関において牽引力を増しています。米国とカナダは温室効果ガスの排出削減に注力しており、CNGのようなよりクリーンな代替燃料の需要を促進しています。政府の支援政策、税制優遇措置、CNG燃料供給インフラの拡大が、CNGパワートレインの採用を促進しています。環境への関心が高まるにつれ、北米のCNGパワートレイン市場は継続的な成長が見込まれています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場:コンポーネント別

  • 燃料インジェクター
  • 燃料フィルター
  • スパークプラグ
  • エンジン制御ユニット(ECU)
  • 排気システム
  • 燃料タンク
  • その他のコンポーネント

第6章 世界の圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場:パワートレイン構成別

  • 単一燃料
  • バイフューエル
  • デュアル燃料

第7章 世界の圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場:流通チャネル別

  • オリジナル機器製造会社(OEM)
  • アフターマーケット

第8章 世界の圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場:用途別

  • 乗用車
  • バス
  • オフロード車
  • 産業機器
  • 発電
  • その他の用途

第9章 世界の圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場:エンドユーザー別

  • 輸送
  • 建設
  • 鉱業
  • 農業
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の圧縮天然ガス(CNG)パワートレイン市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Cummins Inc.
  • Volkswagen AG
  • Ford Motor Company
  • General Motors Company
  • Volvo Group
  • Scania AB
  • Tata Motors Limited
  • Hyundai Motor Company
  • Mercedes-Benz Group AG
  • Isuzu Motors Limited
  • Renault Trucks
  • Maruti Suzuki India Limited
  • Landi Renzo S.p.A.
  • Westport Fuel Systems Inc.
  • Fiat Chrysler Automobiles N.V.
  • Dongfeng Motor Corporation
  • Navistar International Corporation
  • CNH Industrial N.V.
  • IVECO S.p.A.
  • MAN SE
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Fuel Injectors (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Fuel Filters (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Spark Plugs (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Engine Control Units (ECUs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Exhaust Systems (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Fuel Tanks (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Powertrain Configuration (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Mono-Fuel (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Bi-Fuel (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Dual Fuel (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Original Equipment Manufacturers (OEMs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Aftermarket (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Passenger Cars (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Buses & Coaches (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Off-Road Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Industrial Equipment (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Power Generation (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Transportation (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Construction (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Mining (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Agriculture (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27804

According to Stratistics MRC, the Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market is accounted for $85.62 billion in 2024 and is expected to reach $405.97 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.3% during the forecast period. A compressed natural gas (CNG) powertrain is a propulsion system designed to operate using compressed natural gas as its primary fuel source. It offers a cleaner alternative to gasoline or diesel engines, reducing emissions of pollutants like carbon dioxide and nitrogen oxides. Common in both light and heavy-duty vehicles, CNG powertrains provide improved fuel efficiency and contribute to lower greenhouse gas emissions, supporting sustainable transportation solutions.

According to an article published by Sciencedirect, in October 2023, the EU is focusing on developing alternative fuels like compressed natural gas (CNG) to combat greenhouse gas emissions and air pollution.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing emissions regulations & environmental standards

As governments worldwide enforce stricter regulations to combat air pollution and reduce greenhouse gas emissions, industries are under pressure to adopt cleaner alternatives. CNG powertrains offer significant environmental benefits by emitting lower levels of CO2, nitrogen oxides (NOx), and particulate matter compared to conventional diesel and gasoline engines. This makes CNG an attractive option for fleets, public transportation, and industrial equipment, driving demand. Compliance with regulatory standards and the push for sustainable transportation solutions further accelerate the market's expansion.

Restraint:

Storage and distribution challenges

Storage and distribution challenges in CNG powertrains involve the complex process of compressing natural gas to high pressures for storage, which requires specialized infrastructure and safety measures. Transporting and distributing CNG to refuelling stations is costly, with limited availability in certain regions. These challenges hinder the widespread adoption of CNG vehicles, as businesses and consumers may face difficulties accessing refuelling stations, higher operational costs, and less convenience compared to traditional fuel options, ultimately limiting market growth.

Opportunity:

Expansion of CNG refuelling stations

The expansion of CNG refuelling stations plays a crucial role in improving accessibility and convenience for consumers and businesses. As the number of refuelling stations increases, it reduces the concern of limited refuelling options, encouraging greater adoption of CNG-powered vehicles, particularly in commercial fleets and public transportation. They support long-distance travel and operational efficiency, which boosts market demand. Additionally, government investments in refuelling infrastructure enhance the viability of CNG as a clean, cost-effective alternative to traditional fuels, driving further market growth.

Threat:

Fluctuating natural gas prices

Fluctuating natural gas prices introduces uncertainty and makes CNG less attractive as a long-term fuel solution. While CNG is generally more affordable than gasoline or diesel, price volatility can lead to unpredictable fuel costs for consumers and businesses. This instability may deter investments in CNG-powered vehicles and infrastructure, as operators may hesitate to switch from conventional fuels without guaranteed cost savings. Price fluctuations can undermine the financial benefits of adopting CNG powertrains, slowing market adoption and growth.

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic impacted the CNG powertrain market by disrupting supply chains, halting production, and decreasing vehicle demand due to lockdowns and economic slowdowns. However, a shift towards cleaner fuels in post-pandemic recovery efforts has supported renewed interest in CNG vehicles, particularly in regions with stringent emission norms. Governments and companies increasingly promote sustainable fuels, and the pandemic's focus on environmental health has spurred demand growth, positioning CNG powertrains as a viable eco-friendly transportation option.

The dual fuel segment is expected to be the largest during the forecast period

The dual fuel segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period. A dual fuel configuration in a CNG powertrain allows vehicles to operate using both CNG and traditional fuels, such as diesel or gasoline. This setup provides flexibility, enabling vehicles to switch between fuel types depending on availability and cost, thus enhancing operational efficiency. By using CNG in urban areas and switching to conventional fuels for longer trips, dual fuel configurations help maximize fuel savings and reduce environmental impact.

The industrial equipment segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The industrial equipment segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period owing to its reduced emissions, lower fuel costs, and enhanced environmental sustainability. CNG is particularly suited for equipment operating in confined spaces or areas with stringent emission regulations. With the growing adoption of green technologies, CNG powertrains in industrial applications help companies meet environmental standards while improving operational efficiency and contributing to long-term cost savings.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period driven by rising urbanization, pollution concerns, and stringent emission regulations. Countries like India, China, and Pakistan are rapidly adopting CNG as a cleaner fuel alternative, supported by government initiatives and investments in CNG infrastructure. Expanding CNG refuelling stations and favourable policies in the region are set to further boost the CNG powertrain market, promoting sustainable mobility solutions.

Region with highest CAGR:

North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period. The region is gaining traction, particularly in commercial fleets and public transportation. The U.S. and Canada are focusing on reducing greenhouse gas emissions, driving demand for cleaner fuel alternatives like CNG. Supportive government policies, tax incentives, and an expanding CNG fueling infrastructure are promoting the adoption of CNG powertrains. As environmental concerns grow, the North American CNG powertrain market is poised for continued growth.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market include Cummins Inc., Volkswagen AG, Ford Motor Company, General Motors Company, Volvo Group, Scania AB, Tata Motors Limited, Hyundai Motor Company, Mercedes-Benz Group AG, Isuzu Motors Limited, Renault Trucks, Maruti Suzuki India Limited, Landi Renzo S.p.A., Westport Fuel Systems Inc., Fiat Chrysler Automobiles N.V., Dongfeng Motor Corporation, Navistar International Corporation, CNH Industrial N.V., IVECO S.p.A. and MAN SE.

Key Developments:

In November 2024, Tata Motors introduced the Nexon iCNG, starting at Rs. 8.99 lakh. This launch marked India's first CNG model featuring a turbocharged petrol engine paired with a 6-speed manual transmission. Powered by a 1.2-liter Revotron engine, it produces 100 PS and 170 Nm of torque and offers a claimed mileage of 24 km/kg.

In September 2024, Maruti Suzuki launched a CNG variant of its popular Swift model, starting at Rs. 8.20 lakh. The Swift CNG includes the 1.2-liter Z12E engine, producing 69.75 bhp and 101.8 Nm of torque. Its fuel efficiency is rated at an impressive 32.85 km/kg. Available in three variants (VXI, VXI(O), and ZXI), the Swift CNG offers various features like a touch screen infotainment system, climate control, and LED lighting in higher trims

Components Covered:

  • Fuel Injectors
  • Fuel Filters
  • Spark Plugs
  • Engine Control Units (ECUs)
  • Exhaust Systems
  • Fuel Tanks
  • Other Components

Powertrain Configurations Covered:

  • Mono-Fuel
  • Bi-Fuel
  • Dual Fuel

Distribution Channels Covered:

  • Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • Aftermarket

Applications Covered:

  • Passenger Cars
  • Buses & Coaches
  • Off-Road Vehicles
  • Industrial Equipment
  • Power Generation
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Transportation
  • Construction
  • Mining
  • Agriculture
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Fuel Injectors
  • 5.3 Fuel Filters
  • 5.4 Spark Plugs
  • 5.5 Engine Control Units (ECUs)
  • 5.6 Exhaust Systems
  • 5.7 Fuel Tanks
  • 5.8 Other Components

6 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market, By Powertrain Configuration

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Mono-Fuel
  • 6.3 Bi-Fuel
  • 6.4 Dual Fuel

7 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • 7.3 Aftermarket

8 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Passenger Cars
  • 8.3 Buses & Coaches
  • 8.4 Off-Road Vehicles
  • 8.5 Industrial Equipment
  • 8.6 Power Generation
  • 8.7 Other Applications

9 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Transportation
  • 9.3 Construction
  • 9.4 Mining
  • 9.5 Agriculture
  • 9.6 Other End Users

10 Global Compressed Natural Gas (CNG) Powertrain Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Cummins Inc.
  • 12.2 Volkswagen AG
  • 12.3 Ford Motor Company
  • 12.4 General Motors Company
  • 12.5 Volvo Group
  • 12.6 Scania AB
  • 12.7 Tata Motors Limited
  • 12.8 Hyundai Motor Company
  • 12.9 Mercedes-Benz Group AG
  • 12.10 Isuzu Motors Limited
  • 12.11 Renault Trucks
  • 12.12 Maruti Suzuki India Limited
  • 12.13 Landi Renzo S.p.A.
  • 12.14 Westport Fuel Systems Inc.
  • 12.15 Fiat Chrysler Automobiles N.V.
  • 12.16 Dongfeng Motor Corporation
  • 12.17 Navistar International Corporation
  • 12.18 CNH Industrial N.V.
  • 12.19 IVECO S.p.A.
  • 12.20 MAN SE