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市場調査レポート
商品コード
1587722
航空機改修市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、改修タイプ別、サービスプロバイダー別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Aircraft Refurbishing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Aircraft Type, Refurbishing Type, Service Provider, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機改修市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、改修タイプ別、サービスプロバイダー別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機改修市場は2024年に37億米ドルを占め、2030年には53億米ドルに達し、予測期間中のCAGRは6.2%で成長すると予測されています。
航空機の外観や使い勝手を向上させ、安全基準を遵守するために航空機を近代化・改良することは、航空機改修として知られています。この手順は、塗装や構造調整などの外装改修と、キャビンの再構成、座席のアップグレード、新しい照明システムなどの内装改修の両方をカバーします。また、通信やナビゲーションシステムを改善するためのアビオニクスの改良も含まれることがあります。航空機の改修は、乗客の快適性を高め、航空機の寿命を延ばし、変化する業界基準や技術開発への適合を保証します。
航空需要の増加
航空機需要の増加は、航空機改修市場の重要な促進要因です。より多くの人々が航空輸送を選択する中、航空会社は既存の航空機を維持・アップグレードし、乗客の快適性や最新設備への期待に応える必要に迫られています。この動向は、航空会社が古い航空機の改修に投資することを後押ししており、多くの場合、新しい航空機を購入するよりも費用対効果が高いです。また、航空輸送量の増加により、客室スペースの最適化と新技術の導入が必要となり、改装サービスの需要がさらに高まっています。
改修費用の高さ
航空機の改修には、材料、労働力、先端技術への多額の投資が伴う。これらのコストは、小規模の航空会社や厳しい経済状況で運航している航空会社にとっては、法外なものとなる可能性があります。さらに、改修プロジェクトは複雑であり、専門的な技術や設備が必要であることも、高額な費用の一因となっています。このような経済的障壁により、一部の航空会社は改修プロジェクトを遅らせたり見送ったりする可能性があり、市場全体の成長に影響を与える可能性があります。
カスタマイズされた改装
航空会社は、自社ブランドを差別化し、旅客体験を向上させるために、独自の内装デザインや構成を求めるようになってきています。この動向により、改装会社は、革新的な素材、高度な機内エンターテインメント・システム、人間工学に基づいた座席配置を取り入れたオーダーメイドのソリューションを提供できるようになった。プライベートジェット機やVIP機では、個人仕様の豪華な内装が求められており、この機会はさらに拡大しています。カスタマイズされた改装サービスを提供することで、企業は価値の高いプロジェクトを開拓し、顧客と長期的な関係を築くことができます。
競合の増加
競争の激化は、航空機改修市場の既存プレーヤーにとって脅威となります。市場が成長するにつれ、新規参入企業は高額契約の可能性に魅力を感じ、より混雑した競合情勢になります。この競争は価格圧力となり、改修サービス・プロバイダーの利益率を低下させる可能性があります。さらに、競合他社に先んじるために常に革新的な新技術に投資する必要があるため、経営資源が逼迫する可能性もあります。
COVID-19の流行は、航空機の改修市場に大きな影響を与えました。旅行の制限や航空便の減少により航空会社の財政が逼迫し、多くの航空会社が改修プロジェクトの延期やキャンセルを余儀なくされました。しかし、パンデミックはまた、ダウンタイム中に大規模な機体整備やアップグレードの機会を創出しました。航空旅行が回復するにつれ、航空機内装の衛生面やタッチレス技術への注目が高まり、新たな改装動向の原動力となっています。
予測期間中、ワイドボディ機セグメントが最大となる見込み
予測期間中、ワイドボディ機セグメントが航空機改修市場を独占すると予想されます。ワイドボディ機は主に長距離フライトに使用され、乗客の快適性が重要視されるため、定期的な内装の更新やアップグレードの必要性が高まっています。また、これらの航空機は、革新的なキャビンデザインや高級な座席構成を実現するためのスペースが広く、航空会社は差別化されたサービスを通じて収益を最大化することができます。さらに、ワイドボディ機の新造コストは高いため、改修は既存機体の寿命を延ばし効率を向上させる魅力的な選択肢となっており、このセグメントの市場優位性をさらに高めています。
民間航空会社セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、航空機改修市場のCAGRは民間航空会社セグメントが最も高くなると予測されます。この成長の背景には、優れた旅客体験を提供するための航空会社間の競争の激化と、業務効率を維持する必要性があります。民間航空会社は、改修プロジェクトを通じてブランドイメージを高め、燃料効率を改善し、進化する安全規制に準拠する方法を継続的に模索しています。また、持続可能性への動向や客室内装への先端技術の導入も、民間航空会社における改装サービスの需要を促進しており、このセグメントの成長に寄与しています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。この優位性は、同地域に大手航空会社や航空機メーカーが存在することに加え、旅客の快適性や技術の進歩に強く注力していることに起因しています。北米の成熟した航空産業と厳しい安全規制は、定期的な改修サイクルを促進しています。革新的な客室設計と機内エンターテインメント・システムにおける同地域のリーダーシップは、その地位をさらに強固なものにしています。
アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予測されます。この急成長の原動力となっているのは、中国やインドのような航空セクターの拡大であり、中産階級の人口増加によって航空需要が増加しています。同地域の航空会社は、この需要増に対応するため、機材の拡張と近代化に多額の投資を行っています。さらに、格安航空会社の出現と、既存の国際航空会社との競争の必要性が、アジア太平洋地域の航空会社を既存の機材の改修に駆り立てています。同地域の技術導入と旅客体験の向上に注力する姿勢が、航空機改修市場の成長をさらに加速させています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Refurbishing Market is accounted for $3.7 billion in 2024 and is expected to reach $5.3 billion by 2030, growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. Modernizing and improving aircraft to increase their appearance, usability, and adherence to safety standards is known as aircraft refurbishing. This procedure covers both exterior renovations like painting and structural adjustments as well as interior renovations like cabin reconfiguration, seating upgrades, and new lighting systems. It may also include improvements to avionics to improve communication and navigation systems. Aircraft refurbishment increases passenger comfort, prolongs aircraft life, and guarantees compliance with changing industry standards and technological developments.
Rising demand for air travel
The increasing demand for air travel is a significant driver for the aircraft refurbishing market. As more people opt for air transportation, airlines are under pressure to maintain and upgrade their existing fleets to meet passenger expectations for comfort and modern amenities. This trend encourages airlines to invest in refurbishing older aircraft, which is often more cost-effective than purchasing new ones. The growing air traffic also necessitates the optimization of cabin space and the incorporation of new technologies, further driving the demand for refurbishment services.
High cost of refurbishment
Refurbishing an aircraft involves substantial investments in materials, labor, and advanced technologies. These costs can be prohibitive for smaller airlines or those operating in challenging economic conditions. Additionally, the complexity of refurbishment projects and the need for specialized skills and equipment contribute to the high expenses. This financial barrier may lead some operators to delay or forego refurbishment projects, potentially impacting the overall market growth.
Customized refurbishment
Airlines are increasingly seeking unique interior designs and configurations to differentiate their brand and enhance passenger experience. This trend allows refurbishment companies to offer tailored solutions, incorporating innovative materials, advanced in-flight entertainment systems, and ergonomic seating arrangements. The demand for personalized luxury interiors in private jets and VIP aircraft further expands this opportunity. By providing customized refurbishment services, companies can tap into high-value projects and establish long-term relationships with clients.
Increased competition
Increased competition poses a threat to established players in the aircraft refurbishing market. As the market grows, new entrants are attracted by the potential for high-value contracts, leading to a more crowded and competitive landscape. This competition can result in price pressures, potentially reducing profit margins for refurbishment service providers. Additionally, the need to constantly innovate and invest in new technologies to stay ahead of competitors can strain resources.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the aircraft refurbishing market. Travel restrictions and reduced air traffic led to financial strain on airlines, causing many to delay or cancel refurbishment projects. However, the pandemic also created opportunities for extensive fleet maintenance and upgrades during downtime. As air travel recovers, there's an increased focus on hygiene and touchless technologies in aircraft interiors, driving new refurbishment trends.
The wide-body aircraft segment is expected to be the largest during the forecast period
Over the forecast period, the wide-body aircraft segment is expected to dominate the aircraft refurbishing market. Wide-body aircraft are primarily used for long-haul flights, where passenger comfort is crucial, driving the need for regular interior updates and upgrades. These aircraft also offer more space for innovative cabin designs and premium seating configurations, allowing airlines to maximize revenue through differentiated services. Additionally, the high cost of new wide-body aircraft makes refurbishment an attractive option for extending the lifespan and improving the efficiency of existing fleets, further contributing to this segment's market dominance.
The commercial airlines segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the commercial airlines segment is anticipated to experience the highest CAGR in the aircraft refurbishing market. This growth is driven by the increasing competition among airlines to offer superior passenger experiences and the need to maintain operational efficiency. Commercial airlines are continuously seeking ways to enhance their brand image, improve fuel efficiency, and comply with evolving safety regulations through refurbishment projects. The trend towards sustainability and the integration of advanced technologies in cabin interiors are also fueling the demand for refurbishment services among commercial carriers, contributing to the segment's growth.
The North America region is projected to account for the largest market share during the forecast period. This dominance can be attributed to the presence of major airlines and aircraft manufacturers in the region, coupled with a strong focus on passenger comfort and technological advancements. North America's mature aviation industry and stringent safety regulations drive regular refurbishment cycles. The region's leadership in innovative cabin designs and in-flight entertainment systems further solidifies its position.
The Asia Pacific region is projected to achieve the highest CAGR during the forecast period. This rapid growth is fueled by the expanding aviation sector in countries like China and India, where rising middle-class populations are driving increased air travel demand. The region's airlines are investing heavily in fleet expansion and modernization to meet this growing demand. Additionally, the emergence of low-cost carriers and the need to compete with established international airlines are pushing Asia Pacific carriers to refurbish their existing fleets. The region's focus on technological adoption and improving passenger experiences further accelerates the growth of the aircraft refurbishing market.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Refurbishing Market include Lufthansa Technik AG, AAR Corp, ST Engineering, Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited, and Safran SA are prominent players in the aircraft maintenance and refurbishment industry. Other key companies include Collins Aerospace, Gulfstream Aerospace Corporation, and Duncan Aviation Inc., known for their specialized services. Jet Aviation AG and SIA Engineering Company also contribute significantly, along with Diehl Stiftung & Co. KG and Jamco America, Inc. StandardAero, Sabreliner Aviation, and AFI KLM E&M.
In October 2024, Collins Aerospace, an RTX business, announced it has signed a 10-year contract with Air Europa to provide comprehensive maintenance, repair and overhaul (MRO) services for the airline's fleet of 787 aircraft. Through its FlightSense(R) and DispatchSM combined asset and MRO programs, Collins will supply Air Europa with onsite support for a number of 787 systems, including electric power, environmental control, avionics, lighting and cargo. In addition, Collins will provide predictive health maintenance through its Ascentia(R) software platform and expand its pool of 787 spares in Europe.
In August 2024, StandardAero has signed a non-exclusive agreement with Avianca, the leading passenger airline in Colombia, Ecuador and Central America, to provide support for an undefined quantity of the CFM International LEAP-1A turbofan engines powering the carrier's fleet of Airbus A320neo passenger aircraft, according to its operational demands. Avianca joins the growing list of operators to rely on StandardAero's new LEAP-1A and LEAP-1B maintenance, repair and overhaul (MRO) line established at its San Antonio facility in Texas.
In May 2024, Jet Aviation announced that it has added 10 aircraft to its EMEA managed fleet since the start of 2024, including three aircraft available for charter. The additions include a mix of large, mid-sized, and small cabin aircraft and bring the Jet Aviation EMEA managed fleet to a total of some 70 aircraft.