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市場調査レポート
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1587611

航空機アフターマーケット部品市場の2030年までの予測:部品タイプ別、航空機タイプ別、サービスタイプ別、材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Aircraft Aftermarket Parts Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Part Type, Aircraft Type, Service Type, Material, Application, End User and By Geography


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ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
航空機アフターマーケット部品市場の2030年までの予測:部品タイプ別、航空機タイプ別、サービスタイプ別、材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の航空機アフターマーケット部品市場は2024年に488億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは10.5%で成長し、2030年には907億8,000万米ドルに達すると予想されています。

航空機アフターマーケット部品とは、航空機の販売後に販売される部品やアセンブリを指します。これらの部品には、交換品、修理品、改修品が含まれ、航空機運航の安全性、効率性、信頼性を維持するために不可欠です。アフターマーケット部品は、第三者サプライヤーによって製造される場合もあれば、相手先ブランド製造会社(OEM)からの余剰部品である場合もあります。アフターマーケット部門は、航空産業において重要な役割を果たしており、費用対効果の高いメンテナンスの選択肢を提供し、航空機の運用寿命を通じて航空機の長寿命を支えています。

プルネア大学の報告によると、2022年に世界は防衛航空機に2兆米ドルを費やすといわれています。

航空機の老朽化

航空機が老朽化するにつれて、その部品は当然消耗し、安全性と運航効率を確保するために部品の交換が必要になります。航空会社は、厳しい安全規制を遵守し、ダウンタイムを最小限に抑えるため、アフターマーケット部品への投資を余儀なくされます。さらに、古い航空機は、もはや生産されていない特殊な部品を必要とする場合があるため、運航会社はサプライヤーにアフターマーケットソリューションを求めるようになり、その結果、航空会社は最適な性能を発揮するために航空機のメンテナンスに注力するようになり、市場の成長を促すことになります。

複雑な規制と認証プロセス

航空機アフターマーケット部品における複雑な規制と認証プロセスは、航空当局によって義務付けられた厳しい安全基準と品質基準から生じています。これらの規制は、航空機の安全性と信頼性を維持するために、すべての部品が厳格な性能基準を満たしていることを保証するものです。しかし、これらのプロセスが複雑であるため、アフターマーケット新製品の採用が遅れ、メーカーやサプライヤーのコンプライアンスコストが増加する可能性があります。さらに、こうした規制を乗り越えるには時間と資源が必要となり、最終的に市場成長の妨げとなります。

航空需要の増大

航空会社は、より多くの旅客と貨物を輸送するため、増大する輸送需要に対応するために航空機を拡大し、その結果、整備・修理サービスの必要性が高まっています。このような航空機の増加により、部品の定期的な交換や整備が必要となり、アフターマーケット用部品の需要が高まっています。さらに、航空会社は顧客満足度を向上させるため、機体の性能と信頼性を高めることを目指しており、メンテナンスへの投資拡大につながっています。旅行需要の高まりを受け、航空会社は安全性とコンプライアンスを確保するために高品質のアフターマーケット部品を利用できるようにすることの重要性を強調し、それによって市場の成長をさらに促進しています。

技術の陳腐化

航空機アフターマーケット部品の技術的陳腐化は、航空技術の進歩によって古い部品が時代遅れになったり、効率が低下したりすることで発生します。この急速な技術革新のペースは、航空会社が性能と燃料効率を向上させる、より新しく効率的な代替品を好むため、特定のアフターマーケット部品の需要減少につながる可能性があります。この変化は、既存のアフターマーケット部品の寿命と関連性を制限することで市場の成長を妨げ、最終的にはこのセグメントへの投資と技術革新を妨げることになります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は航空機アフターマーケット部品市場に大きな影響を与え、航空旅行と航空会社の収益の減少につながりました。その結果、航空会社が航空機を欠航させ、定期整備を延期したため、整備・修理・オーバーホール(MRO)サービスの需要が減少しました。サプライチェーンの混乱も部品の入手を妨げ、修理の遅れを引き起こしました。しかし、旅行需要の回復とともに市場は徐々に回復しており、航空会社は整備活動を再開し、航空機の安全性とコンプライアンスを確保するためにアフターマーケット部品に投資するようになっています。

予測期間中、アップグレード/改造セグメントが最大となる見込み

アップグレード/改造セグメントは、航空機の性能、安全性、効率性の向上により、予測期間を通じて最大の市場シェアを確保すると予測されます。このセグメントには、進化する規制や運航上の要求を満たすための先進的なアビオニクス、アップグレードされたエンジン、構造変更が含まれます。航空会社や運航会社は、燃料効率の向上、メンテナンスコストの削減、機体の寿命延長のために、アフターマーケットのアップグレードに投資しています。

整備・修理・オーバーホール(MRO)施設セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。

整備・修理・オーバーホール(MRO)施設セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。MRO施設は、航空機の維持と整備に必要不可欠な部品やシステムの提供に重点を置いています。これらの部品は効率的な修理を可能にし、ダウンタイムを最小限に抑え、航空機の性能を向上させる。MRO用途におけるアフターマーケット部品の需要は、航空旅行の増加、航空機の老朽化、費用対効果の高いメンテナンスソリューションの必要性によって牽引されています。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋は、航空需要の増加、航空会社の保有機数の拡大、航空インフラへの投資の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを記録すると予想されます。中国、インド、日本などの国々が主要参入企業であり、老朽化した航空機のメンテナンスと運用効率の向上に注力しています。さらに、この地域は技術の進歩や世界のサプライヤーとの提携からも恩恵を受けています。全体として、アジア太平洋市場は、パンデミック後の航空セクターの回復と発展に伴い、大きなビジネス機会をもたらしています。

CAGRが最も高い地域

北米は、民間航空会社、貨物輸送会社、軍事事業者など、大規模で成熟した航空産業が牽引し、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。この地域は、航空機の老朽化と厳しい安全規制により、航空機の整備・修理・オーバーホール(MRO)活動が盛んです。さらに、COVID-19後の航空旅行の回復が需要を押し上げ、北米を世界の航空宇宙セグメントの主要市場として位置づけています。

無料のカスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携別の主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の航空機アフターマーケット部品市場:部品タイプ別

  • イントロダクション
  • 機体部品
  • エンジン部品
  • 着陸装置部品
  • 航空電子機器部品
  • 電気部品
  • 内装部品
  • コントロールサーフェス
  • その他の部品タイプ

第6章 世界の航空機アフターマーケット部品市場:航空機タイプ別

  • イントロダクション
  • 民間航空機
  • 地域航空機
  • 一般航空
  • 軍用機
  • その他の航空機タイプ

第7章 世界の航空機アフターマーケット部品市場:サービスタイプ別

  • イントロダクション
  • 修理
  • 交換
  • アップグレード/変更
  • その他

第8章 世界の航空機アフターマーケット部品市場:材料別

  • イントロダクション
  • 金属
  • 複合材料
  • 合金
  • その他

第9章 世界の航空機アフターマーケット部品市場:用途別

  • イントロダクション
  • 定期メンテナンス
  • 定期外メンテナンス
  • 飛行前点検
  • その他

第10章 世界の航空機アフターマーケット部品市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 貨物運送業者
  • 整備・修理・オーバーホール(MRO)
  • 軍事組織
  • 民間事業者
  • その他

第11章 世界の航空機アフターマーケット部品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Collins Aerospace
  • Honeywell Aerospace
  • Boeing Global Services
  • GE Aviation
  • Airbus S.A.S.
  • Lufthansa Technik AG
  • Bombardier Inc.
  • Pratt & Whitney
  • Safran S.A.
  • Parker Hannifin Corporation
  • Eaton Aerospace
  • Rolls-Royce Holdings PLC
  • SIA Engineering Company
  • SR Technics
  • Sabena Technics
  • MTU Aero Engines AG
  • StandardAero
  • Spirit AeroSystems
  • Delta TechOps
  • AAR Corporation
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Part Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Airframe Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Engine Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Landing Gear Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Avionics Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Electrical Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Interior Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Control Surfaces (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Other Part Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Aircraft Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Commercial Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Regional Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By General Aviation (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Military Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Other Aircraft Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Service Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Repair (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Replacement (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Upgrades/Modifications (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Other Service Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Metals (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Composites (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Alloys (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Other Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Routine Maintenance (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Unscheduled Maintenance (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Pre-Flight Inspections (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Cargo Operators (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO) Facilities (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Military Organizations (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Private Operators (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Aircraft Aftermarket Parts Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27596

According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Aftermarket Parts Market is accounted for $48.82 billion in 2024 and is expected to reach $90.78 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.5% during the forecast period. Aircraft aftermarket parts refer to components and assemblies that are sold after the original sale of the aircraft. These parts can include replacement, repair, or refurbished items and are critical for maintaining the safety, efficiency, and reliability of aircraft operations. Aftermarket parts may be manufactured by third-party suppliers or can be surplus parts from the original equipment manufacturer (OEM). The aftermarket sector plays a significant role in the aviation industry, providing options for cost-effective maintenance and supporting the longevity of aircraft throughout their operational lifespan.

According to a report by Purnea University, in 2022 the world expends $2.0 trillion amount on defense aircraft.

Market Dynamics:

Driver:

Aging aircraft fleet

As aircraft age, their components naturally experience wear and tear, necessitating the replacement of parts to ensure safety and operational efficiency. Airlines are compelled to invest in aftermarket parts to comply with stringent safety regulations and minimize downtime. Additionally, older aircraft may require specialized parts that are no longer in production, prompting operators to seek aftermarket solutions from suppliers, thereby driving market growth as airlines focus on maintaining their fleets for optimal performance.

Restraint:

Complex regulations and certification processes

Complex regulations and certification processes in the aircraft aftermarket parts arise from stringent safety and quality standards mandated by aviation authorities. These regulations ensure that all parts meet rigorous performance criteria to maintain aircraft safety and reliability. However, the intricate nature of these processes can delay the introduction of new aftermarket products and increase compliance costs for manufacturers and suppliers. Additionally, navigating these regulations can be time-consuming and resource-intensive, ultimately hampering the market growth.

Opportunity:

Growing air travel demand

With airlines transporting more passengers and cargo, they expand their fleets to meet growing capacity demands, which in turn increases the need for maintenance and repair services. This rise in operational aircraft necessitates regular replacement and servicing of components, boosting the demand for aftermarket parts. Furthermore, airlines aim to enhance fleet performance and reliability to improve customer satisfaction, leading to greater investments in maintenance. Given the rising travel demand, airlines emphasize the importance of having quality aftermarket parts available to ensure safety and compliance, thereby further driving market growth.

Threat:

Technological obsolescence

Technological obsolescence in aircraft aftermarket parts occurs as advancements in aviation technology render older components outdated or less efficient. This rapid pace of innovation can lead to decreased demand for certain aftermarket parts, as airlines prefer newer, more efficient alternatives that enhance performance and fuel efficiency. This shift can hinder market growth by limiting the lifespan and relevance of existing aftermarket parts, ultimately discouraging investment and innovation in the sector.

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic significantly impacted the aircraft aftermarket parts market, leading to reduced air travel and airline revenue. This resulted in decreased demand for maintenance, repair, and overhaul (MRO) services, as airlines grounded fleets and postponed scheduled maintenance. Supply chain disruptions also hindered the availability of parts, causing delays in repairs. However, the market is gradually recovering as travel demand rebounds, prompting airlines to resume maintenance activities and invest in aftermarket parts to ensure fleet safety and compliance.

The upgrades/modifications segment is expected to be the largest during the forecast period

The upgrades/modifications segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period owing to its enhanced aircraft performance, safety, and efficiency. It includes advanced avionics, upgraded engines, and structural modifications to meet evolving regulations and operational demands. Airlines and operators invest in aftermarket upgrades to improve fuel efficiency, reduce maintenance costs, and extend the lifespan of their fleets.

The maintenance, repair, and overhaul (MRO) facilities segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The maintenance, repair, and overhaul (MRO) facilities segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. MRO facilities focus on providing essential components and systems required for the upkeep and servicing of aircraft. These parts enable efficient repairs, minimize downtime, and enhance aircraft performance. The demand for aftermarket parts in MRO applications is driven by increasing air travel, aging fleets, and the need for cost-effective maintenance solutions.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period due to rising air travel demand, expanding airline fleets, and increasing investments in aviation infrastructure. Countries like China, India, and Japan are key players, with a focus on maintaining aging aircraft and enhancing operational efficiency. Additionally, the region benefits from technological advancements and partnerships with global suppliers. Overall, the Asia-Pacific market presents substantial opportunities as the aviation sector recovers and evolves post-pandemic.

Region with highest CAGR:

North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period driven by a large and mature aviation industry, including commercial airlines, cargo carriers, and military operators. The region benefits from a high volume of aircraft maintenance, repair, and overhaul (MRO) activities due to the aging fleet and stringent safety regulations. Additionally, the recovery of air travel post-COVID-19 is boosting demand, positioning North America as a key market in the global aerospace sector.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Aircraft Aftermarket Parts Market include Collins Aerospace, Honeywell Aerospace, Boeing Global Services, GE Aviation, Airbus S.A.S., Lufthansa Technik AG, Bombardier Inc., Pratt & Whitney, Safran S.A., Parker Hannifin Corporation, Eaton Aerospace, Rolls-Royce Holdings PLC, SIA Engineering Company, SR Technics, Sabena Technics, MTU Aero Engines AG, StandardAero, Spirit AeroSystems, Delta TechOps and AAR Corporation.

Key Developments:

In October 2024, Airbus announced enhancements to its Skywise Fleet Performance+ (SFP+) predictive maintenance platform. This upgrade is part of the Digital Alliance for Aviation, which aims to improve maintenance efficiency across various aircraft systems. The new features, powered by AI and machine learning, allow for better monitoring of critical components like air conditioning and landing gear systems.

In October 2024, Honeywell announced an end-to-end digital maintenance solution specifically designed for Honeywell business jet turbofan engines. Ensemble automatically collects and transmits engine data for near-real-time analysis. This service detects potential issues proactively, thereby minimizing disruptions and enhancing aircraft uptime.

Part Types Covered:

  • Airframe Parts
  • Engine Parts
  • Landing Gear Parts
  • Avionics Parts
  • Electrical Parts
  • Interior Parts
  • Control Surfaces
  • Other Part Types

Aircraft Types Covered:

  • Commercial Aircraft
  • Regional Aircraft
  • General Aviation
  • Military Aircraft
  • Other Aircraft Types

Service Types Covered:

  • Repair
  • Replacement
  • Upgrades/Modifications
  • Other Service Types

Materials Covered:

  • Metals
  • Composites
  • Alloys
  • Other Materials

Applications Covered:

  • Routine Maintenance
  • Unscheduled Maintenance
  • Pre-Flight Inspections
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Cargo Operators
  • Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO) Facilities
  • Military Organizations
  • Private Operators
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Aircraft Aftermarket Parts Market, By Part Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Airframe Parts
  • 5.3 Engine Parts
  • 5.4 Landing Gear Parts
  • 5.5 Avionics Parts
  • 5.6 Electrical Parts
  • 5.7 Interior Parts
  • 5.8 Control Surfaces
  • 5.9 Other Part Types

6 Global Aircraft Aftermarket Parts Market, By Aircraft Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Commercial Aircraft
  • 6.3 Regional Aircraft
  • 6.4 General Aviation
  • 6.5 Military Aircraft
  • 6.6 Other Aircraft Types

7 Global Aircraft Aftermarket Parts Market, By Service Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Repair
  • 7.3 Replacement
  • 7.4 Upgrades/Modifications
  • 7.5 Other Service Types

8 Global Aircraft Aftermarket Parts Market, By Material

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Metals
  • 8.3 Composites
  • 8.4 Alloys
  • 8.5 Other Materials

9 Global Aircraft Aftermarket Parts Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Routine Maintenance
  • 9.3 Unscheduled Maintenance
  • 9.4 Pre-Flight Inspections
  • 9.5 Other Applications

10 Global Aircraft Aftermarket Parts Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Cargo Operators
  • 10.3 Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO) Facilities
  • 10.4 Military Organizations
  • 10.5 Private Operators
  • 10.6 Other End Users

11 Global Aircraft Aftermarket Parts Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Collins Aerospace
  • 13.2 Honeywell Aerospace
  • 13.3 Boeing Global Services
  • 13.4 GE Aviation
  • 13.5 Airbus S.A.S.
  • 13.6 Lufthansa Technik AG
  • 13.7 Bombardier Inc.
  • 13.8 Pratt & Whitney
  • 13.9 Safran S.A.
  • 13.10 Parker Hannifin Corporation
  • 13.11 Eaton Aerospace
  • 13.12 Rolls-Royce Holdings PLC
  • 13.13 SIA Engineering Company
  • 13.14 SR Technics
  • 13.15 Sabena Technics
  • 13.16 MTU Aero Engines AG
  • 13.17 StandardAero
  • 13.18 Spirit AeroSystems
  • 13.19 Delta TechOps
  • 13.20 AAR Corporation