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市場調査レポート
商品コード
1587611
航空機アフターマーケット部品市場の2030年までの予測:部品タイプ別、航空機タイプ別、サービスタイプ別、材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Aircraft Aftermarket Parts Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Part Type, Aircraft Type, Service Type, Material, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機アフターマーケット部品市場の2030年までの予測:部品タイプ別、航空機タイプ別、サービスタイプ別、材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機アフターマーケット部品市場は2024年に488億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは10.5%で成長し、2030年には907億8,000万米ドルに達すると予想されています。
航空機アフターマーケット部品とは、航空機の販売後に販売される部品やアセンブリを指します。これらの部品には、交換品、修理品、改修品が含まれ、航空機運航の安全性、効率性、信頼性を維持するために不可欠です。アフターマーケット部品は、第三者サプライヤーによって製造される場合もあれば、相手先ブランド製造会社(OEM)からの余剰部品である場合もあります。アフターマーケット部門は、航空産業において重要な役割を果たしており、費用対効果の高いメンテナンスの選択肢を提供し、航空機の運用寿命を通じて航空機の長寿命を支えています。
プルネア大学の報告によると、2022年に世界は防衛航空機に2兆米ドルを費やすといわれています。
航空機の老朽化
航空機が老朽化するにつれて、その部品は当然消耗し、安全性と運航効率を確保するために部品の交換が必要になります。航空会社は、厳しい安全規制を遵守し、ダウンタイムを最小限に抑えるため、アフターマーケット部品への投資を余儀なくされます。さらに、古い航空機は、もはや生産されていない特殊な部品を必要とする場合があるため、運航会社はサプライヤーにアフターマーケットソリューションを求めるようになり、その結果、航空会社は最適な性能を発揮するために航空機のメンテナンスに注力するようになり、市場の成長を促すことになります。
複雑な規制と認証プロセス
航空機アフターマーケット部品における複雑な規制と認証プロセスは、航空当局によって義務付けられた厳しい安全基準と品質基準から生じています。これらの規制は、航空機の安全性と信頼性を維持するために、すべての部品が厳格な性能基準を満たしていることを保証するものです。しかし、これらのプロセスが複雑であるため、アフターマーケット新製品の採用が遅れ、メーカーやサプライヤーのコンプライアンスコストが増加する可能性があります。さらに、こうした規制を乗り越えるには時間と資源が必要となり、最終的に市場成長の妨げとなります。
航空需要の増大
航空会社は、より多くの旅客と貨物を輸送するため、増大する輸送需要に対応するために航空機を拡大し、その結果、整備・修理サービスの必要性が高まっています。このような航空機の増加により、部品の定期的な交換や整備が必要となり、アフターマーケット用部品の需要が高まっています。さらに、航空会社は顧客満足度を向上させるため、機体の性能と信頼性を高めることを目指しており、メンテナンスへの投資拡大につながっています。旅行需要の高まりを受け、航空会社は安全性とコンプライアンスを確保するために高品質のアフターマーケット部品を利用できるようにすることの重要性を強調し、それによって市場の成長をさらに促進しています。
技術の陳腐化
航空機アフターマーケット部品の技術的陳腐化は、航空技術の進歩によって古い部品が時代遅れになったり、効率が低下したりすることで発生します。この急速な技術革新のペースは、航空会社が性能と燃料効率を向上させる、より新しく効率的な代替品を好むため、特定のアフターマーケット部品の需要減少につながる可能性があります。この変化は、既存のアフターマーケット部品の寿命と関連性を制限することで市場の成長を妨げ、最終的にはこのセグメントへの投資と技術革新を妨げることになります。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は航空機アフターマーケット部品市場に大きな影響を与え、航空旅行と航空会社の収益の減少につながりました。その結果、航空会社が航空機を欠航させ、定期整備を延期したため、整備・修理・オーバーホール(MRO)サービスの需要が減少しました。サプライチェーンの混乱も部品の入手を妨げ、修理の遅れを引き起こしました。しかし、旅行需要の回復とともに市場は徐々に回復しており、航空会社は整備活動を再開し、航空機の安全性とコンプライアンスを確保するためにアフターマーケット部品に投資するようになっています。
予測期間中、アップグレード/改造セグメントが最大となる見込み
アップグレード/改造セグメントは、航空機の性能、安全性、効率性の向上により、予測期間を通じて最大の市場シェアを確保すると予測されます。このセグメントには、進化する規制や運航上の要求を満たすための先進的なアビオニクス、アップグレードされたエンジン、構造変更が含まれます。航空会社や運航会社は、燃料効率の向上、メンテナンスコストの削減、機体の寿命延長のために、アフターマーケットのアップグレードに投資しています。
整備・修理・オーバーホール(MRO)施設セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。
整備・修理・オーバーホール(MRO)施設セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。MRO施設は、航空機の維持と整備に必要不可欠な部品やシステムの提供に重点を置いています。これらの部品は効率的な修理を可能にし、ダウンタイムを最小限に抑え、航空機の性能を向上させる。MRO用途におけるアフターマーケット部品の需要は、航空旅行の増加、航空機の老朽化、費用対効果の高いメンテナンスソリューションの必要性によって牽引されています。
アジア太平洋は、航空需要の増加、航空会社の保有機数の拡大、航空インフラへの投資の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを記録すると予想されます。中国、インド、日本などの国々が主要参入企業であり、老朽化した航空機のメンテナンスと運用効率の向上に注力しています。さらに、この地域は技術の進歩や世界のサプライヤーとの提携からも恩恵を受けています。全体として、アジア太平洋市場は、パンデミック後の航空セクターの回復と発展に伴い、大きなビジネス機会をもたらしています。
北米は、民間航空会社、貨物輸送会社、軍事事業者など、大規模で成熟した航空産業が牽引し、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。この地域は、航空機の老朽化と厳しい安全規制により、航空機の整備・修理・オーバーホール(MRO)活動が盛んです。さらに、COVID-19後の航空旅行の回復が需要を押し上げ、北米を世界の航空宇宙セグメントの主要市場として位置づけています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Aftermarket Parts Market is accounted for $48.82 billion in 2024 and is expected to reach $90.78 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.5% during the forecast period. Aircraft aftermarket parts refer to components and assemblies that are sold after the original sale of the aircraft. These parts can include replacement, repair, or refurbished items and are critical for maintaining the safety, efficiency, and reliability of aircraft operations. Aftermarket parts may be manufactured by third-party suppliers or can be surplus parts from the original equipment manufacturer (OEM). The aftermarket sector plays a significant role in the aviation industry, providing options for cost-effective maintenance and supporting the longevity of aircraft throughout their operational lifespan.
According to a report by Purnea University, in 2022 the world expends $2.0 trillion amount on defense aircraft.
Aging aircraft fleet
As aircraft age, their components naturally experience wear and tear, necessitating the replacement of parts to ensure safety and operational efficiency. Airlines are compelled to invest in aftermarket parts to comply with stringent safety regulations and minimize downtime. Additionally, older aircraft may require specialized parts that are no longer in production, prompting operators to seek aftermarket solutions from suppliers, thereby driving market growth as airlines focus on maintaining their fleets for optimal performance.
Complex regulations and certification processes
Complex regulations and certification processes in the aircraft aftermarket parts arise from stringent safety and quality standards mandated by aviation authorities. These regulations ensure that all parts meet rigorous performance criteria to maintain aircraft safety and reliability. However, the intricate nature of these processes can delay the introduction of new aftermarket products and increase compliance costs for manufacturers and suppliers. Additionally, navigating these regulations can be time-consuming and resource-intensive, ultimately hampering the market growth.
Growing air travel demand
With airlines transporting more passengers and cargo, they expand their fleets to meet growing capacity demands, which in turn increases the need for maintenance and repair services. This rise in operational aircraft necessitates regular replacement and servicing of components, boosting the demand for aftermarket parts. Furthermore, airlines aim to enhance fleet performance and reliability to improve customer satisfaction, leading to greater investments in maintenance. Given the rising travel demand, airlines emphasize the importance of having quality aftermarket parts available to ensure safety and compliance, thereby further driving market growth.
Technological obsolescence
Technological obsolescence in aircraft aftermarket parts occurs as advancements in aviation technology render older components outdated or less efficient. This rapid pace of innovation can lead to decreased demand for certain aftermarket parts, as airlines prefer newer, more efficient alternatives that enhance performance and fuel efficiency. This shift can hinder market growth by limiting the lifespan and relevance of existing aftermarket parts, ultimately discouraging investment and innovation in the sector.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic significantly impacted the aircraft aftermarket parts market, leading to reduced air travel and airline revenue. This resulted in decreased demand for maintenance, repair, and overhaul (MRO) services, as airlines grounded fleets and postponed scheduled maintenance. Supply chain disruptions also hindered the availability of parts, causing delays in repairs. However, the market is gradually recovering as travel demand rebounds, prompting airlines to resume maintenance activities and invest in aftermarket parts to ensure fleet safety and compliance.
The upgrades/modifications segment is expected to be the largest during the forecast period
The upgrades/modifications segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period owing to its enhanced aircraft performance, safety, and efficiency. It includes advanced avionics, upgraded engines, and structural modifications to meet evolving regulations and operational demands. Airlines and operators invest in aftermarket upgrades to improve fuel efficiency, reduce maintenance costs, and extend the lifespan of their fleets.
The maintenance, repair, and overhaul (MRO) facilities segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The maintenance, repair, and overhaul (MRO) facilities segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. MRO facilities focus on providing essential components and systems required for the upkeep and servicing of aircraft. These parts enable efficient repairs, minimize downtime, and enhance aircraft performance. The demand for aftermarket parts in MRO applications is driven by increasing air travel, aging fleets, and the need for cost-effective maintenance solutions.
Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period due to rising air travel demand, expanding airline fleets, and increasing investments in aviation infrastructure. Countries like China, India, and Japan are key players, with a focus on maintaining aging aircraft and enhancing operational efficiency. Additionally, the region benefits from technological advancements and partnerships with global suppliers. Overall, the Asia-Pacific market presents substantial opportunities as the aviation sector recovers and evolves post-pandemic.
North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period driven by a large and mature aviation industry, including commercial airlines, cargo carriers, and military operators. The region benefits from a high volume of aircraft maintenance, repair, and overhaul (MRO) activities due to the aging fleet and stringent safety regulations. Additionally, the recovery of air travel post-COVID-19 is boosting demand, positioning North America as a key market in the global aerospace sector.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Aircraft Aftermarket Parts Market include Collins Aerospace, Honeywell Aerospace, Boeing Global Services, GE Aviation, Airbus S.A.S., Lufthansa Technik AG, Bombardier Inc., Pratt & Whitney, Safran S.A., Parker Hannifin Corporation, Eaton Aerospace, Rolls-Royce Holdings PLC, SIA Engineering Company, SR Technics, Sabena Technics, MTU Aero Engines AG, StandardAero, Spirit AeroSystems, Delta TechOps and AAR Corporation.
In October 2024, Airbus announced enhancements to its Skywise Fleet Performance+ (SFP+) predictive maintenance platform. This upgrade is part of the Digital Alliance for Aviation, which aims to improve maintenance efficiency across various aircraft systems. The new features, powered by AI and machine learning, allow for better monitoring of critical components like air conditioning and landing gear systems.
In October 2024, Honeywell announced an end-to-end digital maintenance solution specifically designed for Honeywell business jet turbofan engines. Ensemble automatically collects and transmits engine data for near-real-time analysis. This service detects potential issues proactively, thereby minimizing disruptions and enhancing aircraft uptime.