![]() |
市場調査レポート
商品コード
1577127
ハイブリッド電動航空機市場の2030年までの予測:コンポーネント別、プラットフォーム別、エンジン構成別、地域別の世界分析Hybrid Electric Aircraft Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Platform, Engine Configuration and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
ハイブリッド電動航空機市場の2030年までの予測:コンポーネント別、プラットフォーム別、エンジン構成別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界のハイブリッド電動航空機市場は2024年に34億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは23.9%で成長し、2030年には125億5,000万米ドルに達すると予測されています。
ハイブリッド電動航空機は、従来の推進システムと電力源を組み合わせて利用する先進的な航空車両です。これらの航空機は、従来のジェットエンジンやターボプロップ機と電気モーターを統合し、バッテリーや燃料電池からエネルギーを取り出します。この二重のアプローチは、燃料効率の向上、温室効果ガスの排出削減、騒音レベルの低減を目的としており、航空旅行に関連する環境問題の高まりに対応しています。ハイブリッド電気システムは、電気のみの短距離飛行や、電気と従来のエンジンを組み合わせた長距離飛行など、より柔軟な運航を可能にします。
欧州技術革新研究所によると、こうした結果、欧州では年間1,300億円の経済損失が発生しています。
環境に優しい技術への需要の高まり
より環境に優しい技術への需要の高まりは、ハイブリッド電動航空機(HEA)の開発を大きく後押ししています。航空業界が二酸化炭素排出量の削減と気候変動の緩和を目指すなか、HEAは従来のジェットエンジンと電気推進システムを組み合わせた有望なソリューションとして浮上しています。このハイブリッド・アプローチは、燃料効率の向上、排出ガスの低減、騒音レベルの低減を可能にし、世界の持続可能性の目標に合致します。さらに、バッテリー技術と電気モーターの進歩により、環境への影響を最小限に抑えながら短距離の航路を運航できる航空機の設計が実現可能になってきています。
インフラ整備の不足
ハイブリッド電動航空機の開発は、不十分なインフラ支援によって大きく妨げられています。現在、航空エコシステムは主に従来の燃料を動力とする航空機に対応しており、ハイブリッド技術に必要な設備には空白があります。充電ステーション、整備施設、持続可能な航空燃料のサプライチェーンといった主要分野が未発達であるため、ハイブリッド航空機を効果的に導入・運用することが困難になっています。しかし、規制の枠組みは、ハイブリッド・システム特有の要件に対応するためにまだ十分に適応しておらず、複雑さがさらに増しています。
インフラ整備
インフラ整備は、ハイブリッド電動航空機(HEA)技術を発展させ、航空エコシステムへの統合を促進する上で極めて重要な役割を果たします。HEA特有の要件に合わせて特別に設計された強化された充電ステーションは、効率的なバッテリー管理とエネルギー補給を可能にし、フライト間のダウンタイムを最小限に抑えます。空港は、これらの航空機にクリーンなエネルギーを供給するため、太陽光発電や風力発電などの持続可能なエネルギー源に投資しており、二酸化炭素排出量をさらに削減しています。
規制上のハードル
規制上のハードルは、ハイブリッド電動航空機の開発と配備に大きな課題をもたらし、この革新的分野の進展を妨げています。伝統的に従来の航空機向けに設計された航空規制は、ハイブリッド電気システムのユニークな技術や運用パラダイムに対応していないことが多いです。認証プロセス、安全基準、耐空性要件などの問題は複雑で時間がかかることがあります。例えば、規制当局は、新しい電気推進技術の性能を評価したり、騒音や排出ガスの低減が航空交通管理に与える影響を評価したりするのに必要な枠組みを欠いている場合があります。
COVID-19の大流行は、ハイブリッド電動航空機の開発と導入に大きな影響を与え、航空業界を再編成しました。当初、この危機は航空宇宙産業に大きな混乱をもたらし、航空会社やメーカーが財政難に直面したため、プロジェクトの遅延や資金調達の減少につながった。パンデミックは、持続可能な航空ソリューションの緊急の必要性を浮き彫りにし、排出量と運航コストを削減する手段として、ハイブリッド電気技術への新たな関心を促しました。全体として、COVID-19は当面の課題を提示する一方で、ハイブリッド電動航空機を業界の長期的な回復と、より持続可能な未来に向けた変革の重要な担い手として位置づけ、変革の触媒としての役割も果たしました。
予測期間中は電動モーター部門が最大になる見込み
電動モーター分野は、従来の燃料ベースのシステムと電気推進を組み合わせることで航空に革命を起こすことを目的としており、予測期間中に最大となる見込みです。高効率の電気モーターを統合することで、HEAは排出量の削減と燃料消費の低減を達成し、より持続可能な航空産業に貢献することができます。これらの電気モーターは、エネルギー管理の改善を促進し、離陸、巡航、着陸といった様々な飛行段階において最適化された性能を可能にします。ハイブリッド・アーキテクチャにより、航空機は短距離飛行やタキシングでは電力を活用し、長距離では従来のエンジンに頼ることができます。
予測期間中、民間航空機セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
民間航空機セグメントは、航空機の環境への影響を軽減することを目的とした有望なソリューションであるため、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。従来のジェットエンジンと電気推進システムを組み合わせることで、HEAは燃料効率の改善、排出ガスの低減、離着陸時の騒音公害の低減を目指しています。ハイブリッド・システムの統合は、運航コストの削減を可能にするだけでなく、より厳しい環境規制に対応するための世界のイニシアティブにも合致します。大手メーカーは研究機関や政府と協力し、HEAプロトタイプの開発と認証を加速させています。
北米地域は、技術革新を促進し、持続可能な航空への移行を加速させるため、予測期間中、市場で最大のシェアを占めると予想されます。大手航空宇宙企業、研究機関、新興企業は、独自の専門知識を活用し、リソースを共有し、新技術開発に伴うリスクを軽減するために力を合わせています。協力的な取り組みは、先進推進システム、エネルギー効率の高い設計、持続可能な材料の統合に重点を置いており、これらは航空機の性能を高め、環境への影響を低減するために不可欠です。官民パートナーシップや政府出資の研究プロジェクトなどの取り組みも極めて重要であり、必要な資金や規制上の支援を提供しています。
欧州地域は、予測期間中に収益性の高い成長を遂げると推定されます。厳しい排出量目標と持続可能性目標を設定することで、欧州当局は航空業界に技術革新とよりクリーンな技術の採用を促しています。欧州連合(EU)のグリーン・ディールや研究開発への資金提供プログラムのようなイニシアチブは、燃料消費の削減とカーボンフットプリントの削減を約束するハイブリッド電気システムへの投資を促進します。
According to Stratistics MRC, the Global Hybrid Electric Aircraft Market is accounted for $3.47 billion in 2024 and is expected to reach $12.55 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.9% during the forecast period. Hybrid electric aircraft are advanced aviation vehicles that utilize a combination of conventional propulsion systems and electric power sources. These aircraft integrate traditional jet engines or turboprops with electric motors, drawing energy from batteries or fuel cells. This dual approach aims to enhance fuel efficiency, reduce greenhouse gas emissions, and lower noise levels, addressing the growing environmental concerns associated with air travel. Hybrid electric systems allow for more flexible flight operations, including potential for short-range electric-only flights and longer journeys powered by a combination of electric and conventional engines.
According to the European Institute of Innovation and Technology, these consequences cause Europe's economic loss of 130 billion per year.
Increased demand for greener technologies
The growing demand for greener technologies is significantly boosting the development of Hybrid Electric Aircraft (HEA). As the aviation industry seeks to reduce its carbon footprint and mitigate climate change, HEAs emerge as a promising solution, combining traditional jet engines with electric propulsion systems. This hybrid approach allows for increased fuel efficiency, lower emissions, and reduced noise levels, aligning with global sustainability goals. Furthermore, advances in battery technology and electric motors are making it feasible to design aircraft that can operate on shorter routes with minimal environmental impact.
Lack of infrastructure support
The development of hybrid electric aircraft is significantly hindered by insufficient infrastructure support. Currently, the aviation ecosystem primarily caters to conventional fuel-powered planes, leaving a gap in the necessary facilities for hybrid technologies. Key areas such as charging stations, maintenance facilities, and supply chains for sustainable aviation fuels are underdeveloped, making it challenging to implement and operate hybrid aircraft effectively. However, regulatory frameworks are not yet fully adapted to accommodate the unique requirements of hybrid systems, adding another layer of complexity.
Infrastructure development
Infrastructure development plays a crucial role in advancing Hybrid Electric Aircraft (HEA) technology, facilitating their integration into the aviation ecosystem. Enhanced charging stations, designed specifically for the unique requirements of HEAs, enable efficient battery management and energy refueling, ensuring minimal downtime between flights. Airports are investing in sustainable energy sources, such as solar and wind power, to supply clean energy for these aircraft, further reducing carbon footprints.
Regulatory hurdles
Regulatory hurdles pose significant challenges to the development and deployment of hybrid electric aircraft, impeding progress in this innovative sector. Aviation regulations, which are traditionally designed for conventional aircraft, often do not accommodate the unique technologies and operational paradigms of hybrid electric systems. Issues such as certification processes, safety standards, and airworthiness requirements can be complex and time-consuming. For instance, regulators may lack the necessary frameworks to evaluate the performance of new electric propulsion technologies or to assess the implications of reduced noise and emissions on air traffic management.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the development and adoption of hybrid electric aircraft, reshaping the aviation landscape. Initially, the crisis caused major disruptions in the aerospace industry, leading to project delays and reduced funding as airlines and manufacturers faced financial strain. The pandemic highlighted the urgent need for sustainable aviation solutions, prompting renewed interest in hybrid electric technologies as a means to lower emissions and operational costs. Overall, while COVID-19 presented immediate challenges, it also served as a catalyst for change, positioning hybrid electric aircraft as a key player in the industry's long-term recovery and transformation toward a more sustainable future.
The Electric Motor segment is expected to be the largest during the forecast period
Electric Motor segment is expected to be the largest during the forecast period, which aim to revolutionize aviation by combining traditional fuel-based systems with electric propulsion. By integrating high-efficiency electric motors, HEAs can achieve reduced emissions and lower fuel consumption, contributing to a more sustainable aviation industry. These electric motors facilitate improved energy management, allowing for optimized performance during various flight phases, such as takeoff, cruising and landing. The hybrid architecture enables aircraft to leverage electric power for short-range flights or taxiing, while relying on conventional engines for longer distances.
The Commercial Aircraft segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Commercial Aircraft segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period due to a promising solution aimed at reducing aviation's environmental impact. By combining traditional jet engines with electric propulsion systems, HEAs aim to improve fuel efficiency, lower emissions, and reduce noise pollution during takeoff and landing. The integration of hybrid systems not only allows for reduced operational costs but also aligns with global initiatives to meet stricter environmental regulations. Leading manufacturers are collaborating with research institutions and governments to accelerate the development and certification of HEA prototypes.
North America region is anticipated to command the largest share of the market over the extrapolated period fostering innovation and accelerating the transition to sustainable aviation. Major aerospace companies, research institutions, and startups are joining forces to leverage their unique expertise, share resources, and mitigate risks associated with developing new technologies. Collaborative efforts focus on integrating advanced propulsion systems, energy-efficient designs, and sustainable materials, which are essential for enhancing aircraft performance and reducing environmental impact. Initiatives like public-private partnerships and government-funded research projects are also pivotal, providing necessary funding and regulatory support.
Europe region is estimated to witness profitable growth during the extrapolated period. By establishing stringent emissions targets and sustainability goals, European authorities are incentivizing the aviation industry to innovate and adopt cleaner technologies. Initiatives such as the European Union's Green Deal and funding programs for research and development promote investment in hybrid electric systems, which promise to reduce fuel consumption and lower carbon footprints.
Key players in the market
Some of the key players in Hybrid Electric Aircraft market include Honeywell International Inc, Airbus SE, Ampaire Inc, Archer Aviation Inc, Electric Aircraft Corporation, General Electric (GE) Aviation, Lockheed Martin Corporation, Mitsubishi Aircraft Corporation, Northrop Grumman Corporation and The Boeing Company.
In January 2024, VoltAero, a France-based aerospace company, partnered with Safran Electrical & Power to supply the electrical wiring on VoltAero's Cassio 330 electric-hybrid certification aircraft, confirming Safran's role as a leading partner in VoltAero's clean-sheet e-airplane.
In December 2023, Electra, Aura Aero and Heart Aerospace manufactured aircraft with a 30-passenger carrying capacity based on gas-electric hybrid aircraft. A company based in Dallas has initiated a contract to order 300 hybrid electric aircraft.
In December 2023, Airbus SE unveiled a new hybrid electric aircraft and completed their first flight for 100 minutes above the sky in France. The aircraft was first launched at the Paris Air Show in 2019. Airbus, Safran, and Daher developed the EcoPulse to reduce carbon emissions and lower noise levels.
In November 2023, Wright Electric collaborated with Axter Aerospace to unveil the maiden flight of an 800kW hybrid-electric crop duster aircraft. The aircraft featured 800 kW of combined shaft horsepower.
In June 2023, Safran Helicopter Engines signed a memorandum of understanding with Aura Aero to motorize the project of the electric regional aircraft. The partners are expected to cooperate to evaluate turbo-generators developed by Safran.