![]() |
市場調査レポート
商品コード
1569798
コバルトフリー電池市場の2030年までの予測: タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Cobalt Free Batteries Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Lead Acid Batteries and Lithium Ferrous (Iron) Phosphate Battery), End User (Energy Storage, Electric Vehicles and Other End Users) and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
コバルトフリー電池市場の2030年までの予測: タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、コバルトフリー電池の世界市場は2024年に16億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは16.4%で成長し、2030年には41億1,000万米ドルに達する見込みです。
コバルトフリー電池は、従来リチウムイオン電池に使用されてきた重要かつ高価な部品であるコバルトの使用を最小化または排除するように設計されたエネルギー貯蔵ソリューションです。コバルトフリー電池の推進は、コバルトの倫理的調達や環境への影響、価格変動に対する懸念から生じています。これらの電池は通常、鉄、ニッケル、マンガンなどの代替材料を使用し、類似または改善された性能特性を実現しています。例えば、リン酸鉄リチウム(LiFePO4)バッテリーは、コバルトを含まない一般的な選択肢であり、コバルトを含むものと比較して安全性、安定性、コスト効率が向上しています。
電気自動車の急速な拡大
電気自動車(EV)市場の急速な拡大は、コバルトフリー電池の開発を大きく前進させており、その主な理由は、より持続可能でコスト効率の高いエネルギー貯蔵ソリューションの追求にあります。従来のリチウムイオンバッテリーはコバルトに依存しており、サプライチェーンのリスク、倫理的な採掘方法、環境への影響に懸念があります。これに対し、研究者やメーカーは、コバルトを使用しない、あるいは使用量を大幅に削減した代替品を開発する努力を強めています。このようなコバルトフリー電池には、リン酸鉄リチウム(LFP)やその他の革新的な化学物質のような材料が組み込まれていることが多く、同等のエネルギー密度と改善された安全性を提供することができます。
ライフサイクルとリサイクルの問題
倫理的・環境的懸念からコバルトへの依存を減らすために設計されたコバルトフリー電池は、ライフサイクルとリサイクルに大きな課題を抱えています。これらの電池の製造は、あまりよく理解されていなかったり、持続可能な調達が難しかったりする代替材料に頼ることが多いです。これらの電池は古くなると性能が低下し、廃棄やリサイクルの問題につながる可能性があります。リサイクル工程が確立されている従来のリチウム・コバルト電池とは異なり、コバルトフリー電池には効率的なリサイクル経路がないため、貴重な材料の回収が複雑になり、廃棄物が増加する可能性があります。
気候変動に対する人々の意識の高まり
気候変動に対する社会の意識が高まるにつれ、コバルトフリー電池を含め、より持続可能な技術を求める動きが強まっています。環境悪化や非倫理的な採掘行為につながることが多い鉱物のコバルトを使用しないこれらの電池は、より環境に優しい代替品を求める幅広い動きと一致しています。意識の高まりは、環境に優しい製品に対する消費者の需要を高め、メーカーに革新を促し、持続可能性を優先させる。このシフトは、環境負荷の低減と倫理的調達の促進を約束するコバルトフリー電池技術の研究開発を後押ししています。
研究開発コスト
コバルトフリー電池に関連する高い研究開発コストは、普及の大きな障壁となっています。コバルトに依存しない代替電池化学物質の開発には、性能、安全性、寿命の基準を確実に満たすための広範な研究が必要です。このプロセスには、最先端技術と熟練した人材の両方に対する多額の財政投資が必要です。しかし、こうした新しいタイプの電池の生産設備を建設し、規模を拡大するには、さらなるコストがかかります。コバルトフリー電池は、従来のリチウムイオン電池の性能に匹敵するか、それ以上でなければならないため、厳格な試験と検証が必要となり、費用がかさみます。
COVID-19の大流行は、持続可能なエネルギー貯蔵技術の進歩に不可欠なコバルトフリー電池の開発とサプライチェーンに大きな影響を与えました。当初、パンデミックは世界のサプライチェーンを混乱させ、コバルトフリー代替品に使用される材料を含め、電池技術に不可欠な材料の生産と流通に影響を与えました。電気自動車(EV)や再生可能エネルギー・ソリューションの需要が急増する中、メーカーは原材料の調達や生産スケジュールの維持という課題に直面しました。パンデミックはコバルト依存型電池システムの脆弱性を浮き彫りにし、コバルト採掘に関連するサプライチェーンリスクと環境懸念を軽減するために、コバルトを使用しないソリューションへの取り組みを強化しました。
予測期間中、鉛蓄電池分野が最大になる見込み
鉛蓄電池分野は予測期間中最大になると予想されます。伝統的に、鉛蓄電池は性能と寿命を高めるためにコバルトを含む様々な金属や成分に依存してきました。コバルトは、その特性から価値がある一方で、採掘慣行による環境的・倫理的懸念があります。コバルトを使用しない代替品に注目することで、メーカーは環境への影響と紛争鉱物への依存を減らすことを目指しています。このような技術革新には、コバルトの使用を回避しながら性能を維持、あるいは向上させる代替材料や代替技術によって鉛蓄電池の効率を向上させることが含まれます。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは電気自動車セグメントです。
予測期間中、電気自動車分野のCAGRが最も高くなると予想されます。電子機器や電気自動車で一般的に使用されている従来のリチウムイオン電池は、コバルトに大きく依存しており、その採掘方法によって倫理的・環境的な懸念が生じています。リン酸鉄リチウム(LFP)やナトリウムイオンなどの代替化学物質を利用したコバルトフリー電池は、希少で論争の的になる材料への依存を減らすことで有望な解決策を提供します。これらの代替材料は、サプライチェーンリスクを軽減するだけでなく、安全性を高め、コストを削減します。電池技術の進歩が進むにつれて、コバルトフリー電池はますます現実的なものとなり、より環境に優しく弾力性のあるエネルギー貯蔵エコシステムを支えています。
推定期間中、北米地域が市場で最大のシェアを占めました。持続可能で倫理的なエネルギー・ソリューションへの需要が高まる中、企業、研究機関、政府はコバルトフリー電池技術の革新と拡大に力を合わせています。協力的な取り組みは、技術的課題の克服、電池性能の向上、生産コストの削減に重点を置いています。例えば、自動車メーカーと技術系企業との提携は、電池化学と製造プロセスにおけるブレークスルーをもたらしています。
欧州地域は、持続可能性と環境負荷の低減へのコミットメントによってこれらの規制が推進されているため、予測期間中に収益性の高い成長を遂げる見込みです。非倫理的な採掘慣行やサプライチェーンの脆弱性に関連しがちなコバルトのような重要鉱物の使用についてより厳格なガイドラインを施行することで、欧州当局は代替電池技術の研究と生産を奨励しています。欧州連合(EU)の電池指令やその他の立法措置は、電池化学の技術革新を促進し、より持続可能で倫理的な材料への転換を促しています。このような規制の推進は、コバルトへの依存を減らすことを目指すだけでなく、よりクリーンなエネルギーソリューションへの移行を促進し、エネルギー貯蔵システムの二酸化炭素排出量を削減することで、欧州グリーンディールの広範な目標も支援しています。
According to Stratistics MRC, the Global Cobalt Free Batteries Market is accounted for $1.65 billion in 2024 and is expected to reach $4.11 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.4% during the forecast period. Cobalt-free batteries are energy storage solutions designed to minimize or eliminate the use of cobalt, a critical and often costly component traditionally used in lithium-ion batteries. The push for cobalt-free batteries stems from concerns about cobalt's ethical sourcing and environmental impact, as well as its fluctuating prices. These batteries typically use alternative materials, such as iron, nickel, or manganese, to achieve similar or improved performance characteristics. For instance, lithium iron phosphate (LiFePO4) batteries are a popular cobalt-free option, offering enhanced safety, stability, and cost-effectiveness compared to their cobalt-containing counterparts.
Rapid expansion of the electric vehicle
The rapid expansion of the electric vehicle (EV) market is significantly advancing the development of cobalt-free batteries, primarily driven by the quest for more sustainable and cost-effective energy storage solutions. Traditional lithium-ion batteries rely on cobalt, which raises concerns about supply chain risks, ethical mining practices, and environmental impact. In response, researchers and manufacturers are intensifying efforts to create alternatives that do not use cobalt or use it in much smaller quantities. These cobalt-free batteries often incorporate materials like lithium iron phosphate (LFP) or other innovative chemistries, which can offer comparable energy density and improved safety.
Lifecycle and recycling issues
Cobalt-free batteries, designed to reduce reliance on cobalt due to its ethical and environmental concerns, face significant lifecycle and recycling challenges. The manufacturing of these batteries often relies on alternative materials that can be less well-understood or harder to source sustainably. As these batteries age, their performance can degrade, potentially leading to issues in disposal and recycling. Unlike traditional lithium-cobalt batteries, which have well-established recycling processes, cobalt-free batteries may lack efficient recycling pathways, complicating the recovery of valuable materials and increasing waste.
Rising public awareness of climate change
As public awareness of climate change intensifies, there is a growing push toward more sustainable technologies, including cobalt-free batteries. These batteries, which avoid using cobalt-a mineral often linked to environmental degradation and unethical mining practices-align with the broader movement for greener alternatives. Increased awareness has heightened consumer demand for eco-friendly products, compelling manufacturers to innovate and prioritize sustainability. This shift is driving research and development in cobalt-free battery technologies, which promise to reduce environmental impact and promote ethical sourcing.
Research and development costs
The high research and development (R&D) costs associated with cobalt-free batteries are a significant barrier to their widespread adoption. Developing alternative battery chemistries that do not rely on cobalt involves extensive research to ensure they meet performance, safety, and longevity standards. This process requires substantial financial investment in both cutting-edge technologies and skilled personnel. However, building and scaling up production facilities for these new battery types entails further costs. Cobalt-free batteries must match or exceed the performance of traditional lithium-ion batteries, which necessitates rigorous testing and validation, driving up expenses.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the development and supply chain of cobalt-free batteries, which are crucial for advancing sustainable energy storage technologies. Initially, the pandemic disrupted global supply chains, affecting the production and distribution of essential materials for battery technologies, including those used in cobalt-free alternatives. As demand for electric vehicles (EVs) and renewable energy solutions surged, manufacturers faced challenges in sourcing raw materials and maintaining production schedules. The pandemic highlighted the vulnerabilities of cobalt-dependent battery systems, intensifying the push towards cobalt-free solutions to reduce supply chain risks and environmental concerns associated with cobalt mining.
The Lead Acid Batteries segment is expected to be the largest during the forecast period
Lead Acid Batteries segment is expected to be the largest during the forecast period. Traditionally, lead-acid batteries have relied on various metals and components, including cobalt, for enhancing performance and longevity. Cobalt, while valuable for its properties, poses environmental and ethical concerns due to mining practices. By focusing on cobalt-free alternatives, manufacturers aim to reduce the environmental impact and reliance on conflict minerals. These innovations involve improving the efficiency of lead-acid batteries through alternative materials and technologies that maintain or even enhance performance while avoiding the use of cobalt.
The Electric Vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Electric Vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Traditional lithium-ion batteries, commonly used in electronics and electric vehicles, rely heavily on cobalt, which poses ethical and environmental concerns due to its mining practices. Cobalt-free batteries, utilizing alternative chemistries like lithium iron phosphate (LFP) or sodium-ion, offer a promising solution by reducing reliance on scarce and controversial materials. These alternatives not only mitigate supply chain risks but also enhance safety and lower costs. As advancements in battery technology continue to evolve, cobalt-free batteries are becoming increasingly viable, supporting a greener and more resilient energy storage ecosystem.
North America region commanded the largest share of the market over the extrapolated period. As demand for sustainable and ethical energy solutions grows, companies, research institutions, and governments are joining forces to innovate and scale cobalt-free battery technologies. Collaborative efforts are focusing on overcoming technical challenges, improving battery performance, and reducing production costs. For example, partnerships between automakers and tech firms are leading to breakthroughs in battery chemistry and manufacturing processes.
Europe region is poised to witness profitable growth during the projected period as these regulations are driven by the region's commitment to sustainability and reducing environmental impact. By enforcing stricter guidelines on the use of critical minerals like cobalt, which are often associated with unethical mining practices and supply chain vulnerabilities, European authorities are incentivizing the research and production of alternative battery technologies. The European Union's Battery Directive and other legislative measures are promoting innovation in battery chemistry, encouraging the shift towards more sustainable and ethical materials. This regulatory push not only aims to reduce dependence on cobalt but also supports the broader goals of the European Green Deal by facilitating the transition to cleaner energy solutions and reducing the carbon footprint of energy storage systems.
Key players in the market
Some of the key players in Cobalt Free Batteries market include BYD Company Limited, Contemporary Amperex Technology Co. Limited, Enevate Corporation, Freudenberg Sealing Technologies, LG Energy Solution, QuantumScape Corporation, Sion Power Corporation, Tesla, Inc and Toshiba Corporation.
In January 2024, BYD signed a land pre-purchase agreement with the Szeged Municipal Government in Hungary for a passenger car factory. It marks a significant milestone in BYD's European expansion.
In September 2023, Under the partnership and licensing agreement, the two California-based companies, Enevate and NantG Power, will each contribute their proprietary cathode and anode innovations to commercialise and produce silicon-dominated battery technology in large quantities. The cells will be designed for electric vehicles, as well as electric scooters, heavy-duty drones and fast-charging storage systems.
In June 2023, The University of California, Irvine have developed a long-lasting cobalt-free batteries that are made with nickel. These batteries will be used in electronic vehicles.