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市場調査レポート
商品コード
1569771
電気自動車バッテリーリサイクル市場の2030年までの予測: バッテリータイプ別、リサイクルプロセス別、ビジネスモデル別、バッテリー供給源別、材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Electric Vehicle Battery Recycling Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Recycling Process, Business Model, Battery Source, Material, Application, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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電気自動車バッテリーリサイクル市場の2030年までの予測: バッテリータイプ別、リサイクルプロセス別、ビジネスモデル別、バッテリー供給源別、材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気自動車バッテリーリサイクル市場は、2024年に111億4,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは23.8%で成長し、2030年には401億1,000万米ドルに達すると予測されています。
電気自動車(EV)のバッテリーをリサイクルすることは、持続可能な輸送に不可欠な要素であり、EVの普及に伴う環境問題の解決に貢献しています。電気自動車(EV)の需要が高まるにつれ、使用済みバッテリーからリチウム、コバルト、ニッケルなどの貴重な材料を回収するために、効果的なリサイクル手順がますます必要になっています。これらの材料を再利用することで、バージン資源の必要性を減らし、バッテリー生産による環境への影響を軽減することができます。
国際エネルギー機関(IEA)によると、電気自動車の販売台数は2030年までに世界の自動車販売台数の30%に達すると予測されています。
電気自動車への関心の高まり
技術開発、温室効果ガス排出量削減のための政府の取り組み、環境意識の向上などが、電気自動車への世界のシフトに貢献しています。世界のEV市場は近い将来急拡大すると予測されており、最終的には新車販売台数に占めるEVの割合が大きくなると予測されています。このような需要の急増は、使用される電池の量を増加させるとともに、電池のライフサイクル全体を通してどのように管理されるかという懸念を引き起こします。さらに、より多くの電気自動車(EV)がライフサイクルの終わりに近づく中、廃棄物を管理し、貴重な材料を回収するには、効果的なリサイクル手順が不可欠です。
電池の組成と設計の複雑さ
EVバッテリーの製造には、プラスチック、アルミニウム、コバルト、ニッケル、リチウムなど、さまざまな材料が使用されます。これらの材料はそれぞれ独自の特性を持ち、リサイクルの必要性があります。この複雑さは、電池の設計がメーカーによって異なるという事実によってさらに増しています。例えば、異なるブランドのバッテリーは、処理と分解をより困難にする異なる化学物質と構成を持っています。このようなばらつきがあるため、安全で効率的な解体には特定の工具と知識が必要となります。さらに、これらのバッテリーは複雑であるため、人件費が上昇し、取り扱いを誤ると危険な物質が漏出したり、発火したりする可能性があるため、取り扱いの際に安全上の危険が生じる。
電気自動車の急速な普及
電気自動車の世界の普及が、バッテリー・リサイクル・サービスの需要を押し上げています。特にアジア太平洋や欧州などの地域では、電気自動車の販売が増え続けているため、使用済みバッテリーの量が急増すると予想されています。例えばNiti Aayogの報告書によると、2030年までにインドだけで128GWhのリチウムイオン電池がリサイクル可能となり、その大部分はEVセグメントによるものです。さらに、拡大する市場は、リサイクル業者にとって、これらのバッテリーを効果的に処理し、貴重な素材を抽出できるビジネスを立ち上げるチャンスでもあります。
セカンドライフアプリとの競争
自動車に搭載されなくなったEV用中古バッテリーの多くは、まだかなりの容量を持っています。これらのバッテリーはすぐにリサイクルされるのではなく、エネルギー貯蔵ソリューションに使用されるため、セカンドライフ・アプリケーションの市場が拡大しています。このやり方はバッテリー部品の寿命を延ばすことができるにもかかわらず、すぐにリサイクルできるバッテリーの数は減少します。さらに、企業が使用済みバッテリーの代替用途を探すため、リサイクル・インフラへの投資の緊急性が低下する可能性もあります。
自動車業界とリサイクル業界における生産ラインの混乱と広範囲にわたる操業停止により、COVID-19の流行は電気自動車(EV)用リサイクルバッテリーの市場に大きな影響を与えました。パンデミック期間中の厳しい渡航禁止と施錠により労働者が不足し、その結果多くのリサイクル施設が閉鎖されました。その結果、処理しきれないバッテリーが滞留することになり、バッテリー廃棄物の管理はすでに困難な状況にあった。さらに、新型EVの市場を縮小させ、その結果、リサイクルの流れに入るバッテリーの量を制限したのは、パンデミックによってもたらされた経済不安であり、電気自動車に対する消費者の支出も減少しました。
予測期間中はリチウム・セグメントが最大になる見込み
電気自動車(EV)バッテリーのリサイクル業界では、リチウムセグメントが最大の市場シェアを占めています。これは主に、EVに使用される最も一般的な種類のバッテリーであるリチウムイオン・バッテリーにリチウムが不可欠であるためです。2022年の市場シェアは約58.36%で、リチウムイオン電池はその高いエネルギー密度、熱安定性、効率性から、電気自動車(EV)業界を支配すると予想されています。さらに、電気自動車の世界の普及に伴い、使用済みバッテリーからのリチウム回収のニーズが高まっています。メーカーは、新たに採掘される資源への依存を減らし、リチウム調達に関連するサプライチェーンリスクを最小限に抑えようとしています。
エネルギー貯蔵システム分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
リサイクル電気自動車用バッテリー市場では、エネルギー貯蔵システム分野のCAGRが最も高くなると予想されます。この背景には、持続可能なエネルギー・ソリューションに対するニーズの高まりと、使用済み電気自動車バッテリーの据置型蓄電用途への再利用があります。電気自動車のバッテリーがなくなっても、まだ多くの容量が残っているため、再生可能エネルギー源をグリッドに組み込むために必要なエネルギー貯蔵システムでの二次利用に向いています。さらに、エネルギー貯蔵システム市場は、電池技術の発展と持続可能性を支援する政府のインセンティブによって、45億米ドル以上に成長すると予想されています。
電気自動車用バッテリーのリサイクル市場では、アジア太平洋地域が最大のシェアを占めると予想されます。この優位性は、韓国、日本、中国などの重要な国々で電気自動車が急速に普及し、リサイクルする必要のある使用済みバッテリーが大量に発生したことが主な理由です。この地域は、持続可能な慣行と適切な廃棄技術を促進する厳しい政府規制と、使用済みバッテリーから貴重な材料を回収することを目的とした最先端のリサイクル技術への大規模な投資によって利益を得ています。さらに、強力な製造エコシステムと訓練された労働力を有することは、この地域の効率的なリサイクル・システムを構築し実行する能力を向上させる。
電気自動車からのバッテリーリサイクル市場は、欧州地域で大きく成長し、CAGRが最も高くなると予想されます。この地域のバッテリーリサイクル能力と持続可能性の向上を目的とした厳格な法律と指令が、この拡大の原動力となっています。この地域の循環型経済への取り組みは、廃棄物の最小化と資源効率に強い重点を置いているため、リサイクルインフラと技術により多くの資金が割り当てられています。さらに、電気自動車が欧州全土で普及するにつれ、使用済みバッテリーが大量に生産されるため、効率的なリサイクルソリューションが求められています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Battery Recycling Market is accounted for $11.14 billion in 2024 and is expected to reach $40.11 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.8% during the forecast period. Recycling the batteries from electric vehicles (EVs) is an essential part of sustainable transportation, helping to solve the environmental issues raised by the growing use of EVs. Effective recycling procedures are becoming more and more necessary in order to recover valuable materials like lithium, cobalt, and nickel from spent batteries as the demand for electric vehicles (EVs) grows. Reusing these materials reduces the need for virgin resources and lessens the environmental impact of battery production.
According to the International Energy Agency (IEA), electric vehicle sales are projected to reach 30% of total global vehicle sales by 2030.
Growing interest in electric cars
Technology developments, government initiatives to reduce greenhouse gas emissions, and environmental awareness are all contributing to the global shift towards electric vehicles. The global EV market is predicted to expand rapidly in the near future, and projections indicate that EV sales may eventually make up a sizeable share of new car sales. This spike in demand causes the quantity of batteries in use to rise, and it also raises concerns about how these batteries are managed throughout their lifecycle. Additionally, effective recycling procedures are essential to managing waste and recovering valuable materials as more electric vehicles (EVs) approach the end of their life cycles.
Complexity of battery composition and design
A range of materials, including plastics, aluminum, cobalt, nickel, and lithium, are used to make EV batteries. Each of these materials has unique characteristics and recycling needs. This complexity is increased by the fact that battery designs differ amongst manufacturers. For example, different brand batteries have different chemistries and configurations that make processing and disassembly more difficult. Due to this variability, safe and efficient disassembly requires specific tools and knowledge. Furthermore, these batteries are complicated, which raises labor costs and creates safety hazards when handling them because mishandled batteries can leak dangerous substances or catch fire.
Quick increase in the use of electric vehicles
The increasing global adoption of electric vehicles is driving up demand for battery recycling services. It is anticipated that the volume of end-of-life batteries will rise sharply as EV sales continue to rise, especially in regions like Asia-Pacific and Europe. According to a Niti Aayog report, for example, by 2030, 128 GWh of lithium-ion batteries will be available for recycling in India alone, with a large share coming from the EV segment. Moreover, the expanding market offers recyclers the chance to set up businesses that can effectively handle these batteries and extract valuable materials.
Rivalry with second-life apps
Even after they can no longer be used in automobiles, many used EV batteries still have a significant amount of capacity. Since these batteries are being used for energy storage solutions instead of being recycled right away, there is a growing market for second-life applications. The number of batteries that are immediately available for recycling decreases, even though this practice can lengthen the lifespan of battery components. Additionally, the urgency of investing in recycling infrastructure may decrease as businesses look for alternate uses for spent batteries.
Due to production line disruptions and widespread shutdowns in the automotive and recycling industries, the COVID-19 pandemic had a major effect on the market for recycled electric vehicle (EV) batteries. Strict travel bans and lockdowns during the pandemic caused a shortage of workers, which resulted in the closure of numerous recycling facilities. This exacerbated already-existing difficulties in managing battery waste by creating a backlog of exhausted batteries that could not be processed. Furthermore, reducing the market for new EVs and, as a result, limiting the amount of batteries entering the recycling stream was the economic uncertainty brought on by the pandemic, which also resulted in lower consumer spending on electric vehicles.
The Lithium segment is expected to be the largest during the forecast period
The lithium segment holds the largest market share in the electric vehicle (EV) battery recycling industry. This is mostly because lithium is essential to lithium-ion batteries, which are the most popular kind of batteries used in EVs. With a market share of roughly 58.36% in 2022, lithium-ion batteries are expected to dominate the electric vehicle (EV) industry due to their high energy density, thermal stability, and efficiency. Moreover, the need for lithium recovery from used batteries has increased due to the growing global adoption of electric vehicles. Manufacturers are trying to lessen their reliance on newly mined resources and minimize supply chain risks related to sourcing lithium.
The Energy Storage Systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The energy storage systems segment is expected to have the highest CAGR in the market for recycled electric vehicle batteries. This is due to the growing need for sustainable energy solutions and the repurposing of used EV batteries for stationary storage applications. When the batteries in electric vehicles run out, they still have a lot of capacity left in them, which makes them good for second-life uses in energy storage systems-which are necessary to incorporate renewable energy sources into the grid. Additionally, the market for energy storage systems is anticipated to grow to a value of over USD 4.5 billion, driven by developments in battery technology and government incentives that support sustainability.
The Asia-Pacific region is anticipated to hold the largest share of the market for recycling electric vehicle batteries. This dominance is mostly due to the quick uptake of electric vehicles in important nations like South Korea, Japan, and China, which has led to a significant amount of used batteries that need to be recycled. The region gains from strict government regulations that promote sustainable practices and appropriate disposal techniques, as well as large investments in cutting-edge recycling technologies targeted at recovering valuable materials from spent batteries. Moreover, having a strong manufacturing ecosystem and a trained labor force improves the area's ability to create and execute efficient recycling systems.
The market for recycling batteries from electric vehicles is expected to grow significantly in the European region, with the highest CAGR. Strict laws and mandates designed to improve the region's capacity for battery recycling and sustainability are the driving forces behind this expansion. The area's dedication to a circular economy places a strong emphasis on waste minimization and resource efficiency, which has led to more funding being allocated to recycling infrastructure and technologies. Additionally, as electric vehicles become more and more popular throughout Europe, a significant amount of end-of-life batteries are produced, this calls for efficient recycling solutions.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Vehicle Battery Recycling market include Umicore N.V., Tata Chemicals Limited, Duesenfeld GmbH, EnerSys, Fortum Corporation, Ace Green Recycling, Inc, Contemporary Amperex Technology Co., Limited., BatX Energies Pvt. Ltd., Glencore plc, Li-Cycle Holdings Corp., Andritz AG, Redwood Materials, Inc., Eco-Bat Technologies Ltd., Battery Solutions LLC, GEM Co., Ltd., Exxon Mobil Corp., Snam S.p.A. and Attero Recycling Pvt. Ltd.
In May 2024, EnerSys, the global leader in stored energy solutions for industrial applications, today announced it has entered into a definitive agreement to acquire Bren-Tronics, Inc. in an all-cash transaction of $208 million. The purchase price represents approximately 8.7x Bren-Tronics' adjusted EBITDA for the twelve months.
In February 2024, Tata Chemicals Ltd has announced collaboration with IITB-Monash Research Academy for pioneering research in the perovskite/clean energy domain. This strategic partnership is aimed at advancing sustainable energy transition solutions and fostering cutting-edge innovation in clean energy technologies.
In October 2023, Umicore and AESC, a global leader in the development and manufacturing of high-performance batteries for electric vehicles (EV) and energy storage systems, have signed a ten-year agreement whereby Umicore will supply high-nickel battery materials for the production of EV batteries at AESC's US manufacturing facilities.