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市場調査レポート
商品コード
1569758
バッテリーハウジング市場の2030年までの予測: 材料タイプ別、バッテリータイプ別、車両タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Battery Housing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Material Type, Battery Type, Vehicle Type, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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バッテリーハウジング市場の2030年までの予測: 材料タイプ別、バッテリータイプ別、車両タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のバッテリーハウジング市場は2024年に59億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは18.89%で成長し、2030年には168億1,000万米ドルに達する見込みです。
エネルギー貯蔵システムにおいて、バッテリーハウジングは、特に電気自動車(EV)や再生可能エネルギー用途に不可欠です。安全で信頼性の高い運用を保証するため、バッテリーセルを外部の衝撃、環境要因、熱変動から囲い、保護するケーシングとして機能します。バッテリーハウジングは、スチール、アルミニウム、または複合材料で作られており、構造的完全性や熱管理能力を犠牲にすることなく軽量であることを目的としています。
国際エネルギー機関(IEA)によると、電池需要は2035年までに、2023年と比較して、Stated Policiesシナリオでは7倍、Announced Pledgesシナリオでは9倍、2050年までのNet Zero Emissionsシナリオでは12倍に成長すると予測されています。
電気自動車(EV)への関心の高まり
バッテリーハウジング市場を推進する主な要因のひとつは、世界の電気自動車の普及拡大です。世界各国の政府がEV普及のための積極的な目標を設定し、EV導入のためのインセンティブを提供している結果、自動車メーカーは新モデルや新技術への投資を増やしています。さらに、EVバッテリーを外部からの衝撃、温度変化、環境要因から保護するバッテリーハウジングは、これらのバッテリーの安全性、有効性、性能を維持するために不可欠です。スポーツカーや商用車のような高性能電気自動車(EV)の人気が高まるにつれ、厳しい衝突安全規制を満たし、熱管理を改善し、より大きなバッテリーパックに対応するために、バッテリーハウジングの独創的な設計が必要とされています。
高い製造プロセスと高度な材料コスト
バッテリーハウジングの製造コストは、炭素繊維、アルミニウム、高性能複合材料などの高度な材料の使用によって大幅に上昇します。これらの素材が選ばれるのは、強度が高く、軽量で、熱を調整する能力があるからだが、その調達・加工コストは高いです。特に家電製品やエントリーレベルの電気自動車のような価格に敏感な市場では、メーカーにとってコストの高さが大きな障害となっています。さらに、こうした最先端素材を採用することは、小規模メーカーや利益率の低いメーカーにとっては困難であり、最先端技術に投資する余裕のある大企業と競争する妨げとなります。
製造技術と材料科学の発展
材料科学と製造技術の進歩により、新しく優れたバッテリーハウジングを生み出す機会は数多くあります。例えば、グラフェン、カーボンナノチューブ、高強度ポリマーなどの先端材料を使用すれば、耐衝撃性と軽量性を備えながら、優れた熱管理を実現するハウジングを作ることができます。これらの材料はまた、より効率的でコンパクトな設計を可能にし、バッテリーパックのエネルギー密度を高めることができます。さらに、自動化された製造手順や積層造形(3Dプリンティング)の技術開発により、廃棄物を最小限に抑え、製造コストを下げ、新しいバッテリーハウジング設計の試作を迅速化することもできます。
強い価格圧力と市場競争
バッテリーハウジング市場には、大手の有名多国籍企業から中小のニッチメーカーまで、多くの競合企業が存在します。そのため、競争環境は激しいです。各社は市場シェアを拡大するため、最も手頃な価格のソリューションを提供しようと努力しており、その結果、価格圧力が頻繁に生じる。企業規模が大きく、マーケティング、研究開発、調査のためのより大きな財源を利用できることから、大企業は中小企業との競争を困難に感じるかもしれないです。さらに、競合他社、特に低コストの地域からの新規参入によって、価格が引き下げられ、すべてのプレーヤーの利益率が低下する可能性があります。
バッテリーハウジング市場は、COVID-19の大流行によって大きな影響を受け、生産と納入の遅延を引き起こし、国際的なサプライ・チェーンを混乱させました。操業停止や操業制限により製造能力が低下し工場が閉鎖され、サプライチェーンの混乱により原材料が不足しコストが上昇しました。さらに、パンデミックは消費者行動の変化を加速させるとともに、投資の遅れや経済活動の低下により、自動車や産業用途にも障害をもたらしました。一方では、個人用電子機器と家庭用エネルギー・ソリューションの需要増が、特定分野の成長を牽引しました。
予測期間中、鉛蓄電池分野が最大となる見込み
バッテリーハウジング市場は、鉛蓄電池セグメントによって支配されると予想されます。鉛蓄電池は、信頼性が高く、価格が手頃で、技術が確立されているため、産業用、自動車用、バックアップ電源システムなど数多くの用途で広く利用されています。特に、重量やエネルギー密度よりも堅牢性やコストが重視される用途で好まれています。さらに、鉛蓄電池のハウジングは、機械的ストレスや湿気などの環境要素に耐える必要があり、同時に、より近代的な技術に比べて比較的大きなサイズと重量の電池を支えなければなりません。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される電気自動車(EV)セグメント
バッテリーハウジング市場では、電気自動車(EV)分野が最も高いCAGRで成長すると予想されます。環境に優しい輸送手段に対する消費者の需要の増加、バッテリー技術の向上、よりクリーンなエネルギーソリューションを支援する政府の政策が、EVセグメントの急成長の主な原動力となっています。自動車メーカーが電気自動車のラインアップを作り、成長させるために多額の投資を行っているため、安全性、効率性、性能を保証する最新のバッテリーハウジングの重要性が増しています。さらに、これらのハウジングは、高エネルギー密度のバッテリーを保持し、効率的な熱管理を提供し、厳格な安全規制を遵守できる必要があります。
バッテリーハウジングの市場が最も大きいのは北米地域です。この地域は自動車産業が盛んで、再生可能エネルギーへの投資も盛んで、技術革新にも力を入れています。北米では、従来の自動車用途や産業用途で鉛蓄電池が広く使用されていることに加え、高度なバッテリーハウジング・ソリューションを必要とする電気自動車が爆発的に成長しているため、バッテリーハウジングに対する需要は旺盛です。さらに、同地域の市場は、クリーンエネルギーと電動モビリティを支援する政府の奨励政策とインセンティブによって成長しており、世界のバッテリーハウジング市場における北米の主要プレーヤーとしての地位を確固たるものにしています。
バッテリーハウジング市場は、欧州地域で最も高いCAGRが見込まれています。同地域では、電気自動車と再生可能エネルギー・プロジェクトに多額の投資が行われているが、これは環境の持続可能性と気候目標への強いコミットメントの結果であり、これが同地域の成長を後押ししています。最先端のバッテリー技術とハウジング・ソリューションに対するニーズは、欧州の厳しい排出ガス規制とエネルギー効率規制によってもたらされています。加えて、エネルギー貯蔵システムや環境に優しい輸送手段に対する政府の補助金や優遇措置が市場をさらに刺激しており、欧州はバッテリーハウジング産業において大きな成長余地を持つ主要プレーヤーとして位置づけられています。
According to Stratistics MRC, the Global Battery Housing Market is accounted for $5.95 billion in 2024 and is expected to reach $16.81 billion by 2030 growing at a CAGR of 18.89% during the forecast period. In energy storage systems, battery housing is essential, especially for electric vehicles (EVs) and renewable energy applications. In order to ensure safe and dependable operation, it acts as the protective casing that encloses and shields the battery cells from external impacts, environmental factors, and thermal fluctuations. Battery housings are made of steel, aluminum, or composite materials and are intended to be lightweight without sacrificing structural integrity or thermal management capabilities.
According to the International Energy Agency (IEA), battery demand is projected to grow seven times by 2035 compared with 2023 in the Stated Policies scenario, nine times in the Announced Pledges scenario, and 12 times in the Net Zero Emissions scenario by 2050 scenario.
Growing interest in electric cars (EVs)
One of the main factors propelling the market for battery housing is the increase in the use of electric vehicles worldwide. Automakers are investing more in new models and technologies as a result of governments around the world establishing aggressive targets for EV penetration and offering incentives for EV adoption. Additionally, by shielding EV batteries from outside impacts, temperature changes, and environmental factors, battery housings are essential to maintaining the safety, effectiveness, and performance of these batteries. With the increasing popularity of high-performance electric vehicles (EVs), like sports cars and commercial vehicles, creative designs for battery housing are needed to meet strict crash safety regulations, improve thermal management, and accommodate larger battery packs.
High manufacturing process and advanced material costs
The cost of manufacturing battery housing is greatly increased by the use of sophisticated materials like carbon fiber, aluminum, and high-performance composites. These materials are chosen because they are strong, lightweight, and have the ability to regulate heat; however, their procurement and processing costs are high. A significant obstacle for manufacturers is the high costs, particularly in price-sensitive markets like consumer electronics and entry-level electric vehicles. Furthermore, adopting these cutting-edge materials may prove challenging for small-scale manufacturers or those with narrow profit margins, which will hinder their capacity to compete with larger firms that can afford to invest in state-of-the-art technology.
Developments in manufacturing technologies and material science
There are numerous opportunities to create new and better battery housings owing to advancements in material science and manufacturing technologies. Advanced materials such as graphene, carbon nanotubes, and high-strength polymers, for example, can be used to create housings that are impact-resistant and lightweight while still providing excellent thermal management. These materials also enable more efficient and compact designs, which can increase the energy density of battery packs. Moreover, technological developments in automated manufacturing procedures and additive manufacturing (3D printing) can also minimize waste, lower production costs, and speed up the prototyping of new battery housing designs.
Strong price pressure and market competition
There are many competitors in the battery housing market, ranging from large, well-known multinational companies to smaller, niche producers. This creates a highly competitive environment. Companies strive to provide the most affordable solutions in order to increase their market share, which frequently results in price pressure. Given their larger size and access to greater financial resources for marketing, R&D, and research, larger companies may find it difficult to compete with smaller ones. Furthermore, driving down prices and decreasing profit margins for all players can come from the entry of new competitors, particularly those from low-cost areas.
The market for battery housing was significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which also caused delays in production and delivery and upset international supply chains. Lockdowns and restrictions caused manufacturing capacities to be reduced and factories to close, while disruptions in the supply chain led to a shortage of raw materials and higher costs. Moreover, along with accelerating changes in consumer behaviour, the pandemic also created obstacles for automotive and industrial applications due to delayed investments and decreased economic activity. On the one hand, the increased demand for personal electronics and home energy solutions drove growth in certain segments.
The Lead-Acid Batteries segment is expected to be the largest during the forecast period
The market for battery housing is expected to be dominated by the lead-acid battery segment. Lead-acid batteries are extensively utilized in numerous applications, such as industrial, automotive, and backup power systems, because of their dependable, affordable, and well-established technology. They are especially preferred in applications where robustness and cost are more important than weight and energy density. Additionally, lead-acid battery housings must be able to withstand mechanical stress and environmental elements like moisture, all the while supporting the comparatively larger size and weight of the battery in comparison to more modern technologies.
The Electric Vehicles (EVs) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the battery housing market, the electric vehicles (EVs) segment is expected to grow at the highest CAGR. The increasing demand from consumers for environmentally friendly transportation, improvements in battery technology, and government policies that support cleaner energy solutions are the main drivers of the EV segment's rapid growth. Modern battery housings that guarantee safety, efficiency, and performance are becoming increasingly important as automakers make significant investments in creating and growing their line-up of electric vehicles. Furthermore, these housings need to be able to hold batteries with a high energy density, provide efficient heat management, and adhere to strict safety regulations.
The market for battery housing is largest in the North American region, as the area is fortunate to have a thriving automotive sector, substantial investments in renewable energy initiatives, and a strong emphasis on technological innovation. Due to the widespread use of lead-acid batteries in conventional automotive and industrial applications as well as the industry's explosive growth in electric vehicles, which necessitates sophisticated battery housing solutions, North America has a robust demand for battery housings. Moreover, the region's market is growing owing to encouraging government policies and incentives that support clean energy and electric mobility, solidifying North America's position as a major player in the global battery housing market.
The battery housing market is expected to grow at the highest CAGR in the Europe region. The region's significant investments in electric cars and renewable energy projects are a result of its strong commitment to environmental sustainability and climate goals, which is fueling its growth. The need for cutting-edge battery technologies and housing solutions is driven by Europe's strict emission and energy efficiency regulations. Additionally, the market is further stimulated by government subsidies and incentives for energy storage systems and environmentally friendly transportation, positioning Europe as a major player with significant room to grow in the battery housing industry.
Key players in the market
Some of the key players in Battery Housing market include Magna International Inc., Hitachi Chemical Co., Ltd., BYD Company Limited, Minth Group, Panasonic Corporation, Constellium SE, Novelis, Inc., SGL Carbon SE, Gestamp Automocion, S.A., Impression Technologies, Thyssenkrupp AG, Covestro AG, SABIC (Saudi Basic Industries Corporation), LG Chem Ltd. and DSM Engineering Materials.
In August 2024, Magna and SKH collaborate to enhance body and chassis operations in India. A strategic agreement between Magna International Inc. and Krishna Group's Metals Division, SKH, has resulted in the creation of SKH M, a new company dedicated to body and chassis operations in India.
In July 2024, Panasonic Corporation announced that its Cold Chain Solutions Company has entered into an agreement with Cooling Solutions S.L. to purchase all the shares of its subsidiary Area Cooling Solutions Sp. z o.o. , a Polish refrigeration equipment manufacturer.
In February 2024, Chinese electric vehicle giant BYD Co. Ltd. has signed a preliminary land purchase agreement to build its first European electric passenger car plant in Szeged, Hungary. BYD didn't disclose how much it would be spending on the new plant. The Chinese firm has operated an electric bus plant in Hungary since 2016 and has said it invested 20 million euro ($21.7 million) to build the bus factory.