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市場調査レポート
商品コード
1558336
航空機用ブレーキシステムの2030年までの市場予測: タイプ別、航空機タイプ別、フィットタイプ別、コンポーネント別、アクチュエーション別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Aircraft Brake System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Carbon Brakes, Steel Brakes and Electric Brakes), Aircraft Type, Fit Type, Component, Actuation, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機用ブレーキシステムの2030年までの市場予測: タイプ別、航空機タイプ別、フィットタイプ別、コンポーネント別、アクチュエーション別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年09月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空機用ブレーキシステムの世界市場は2024年に160億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 20.4%で成長し、2030年には490億米ドルに達すると予想されています。
航空機用ブレーキシステムは、パイロットが着陸や地上作業中に航空機を減速・停止させるための重要なコンポーネントです。これには、着陸装置の車輪に取り付けられたブレーキ・アセンブリ、加圧流体用の油圧システム、コックピット・ペダルによるブレーキ制御システム、車輪のロックを防止する横滑り防止システム、および事前に選択された減速率のための自動ブレーキ・システムが含まれます。適切な機能は、通常および悪条件下での飛行の安全にとって不可欠です。要するに、航空機用ブレーキシステムは、地上での航空機の安全かつ効率的な運航に不可欠なものなのです。信頼性の高いブレーキ性能を提供するために、油圧、機械部品、高度な安全機能に依存しています。
サフランによると、B737に装備されたカーボン・ブレーキはオーバーホールの間に2,200回の着陸が可能です。また、A320neoファミリーでは2,500回、A350では2,000回の着陸が可能です。
民間・軍用機へのニーズの高まり
民間機や軍用機の世界の増加に伴い、効率性、耐久性、性能の面で高度なブレーキシステムが求められています。電気飛行機やハイブリッド電気飛行機などの技術の進歩が、ブレーキシステムの技術革新を促進しています。電気ブレーキやカーボンブレーキは従来の油圧システムに取って代わり、軽量化と性能向上を実現しています。また、メーカーは安全性と信頼性に重点を置き、カーボン複合材などの素材や、放熱性、耐摩耗性、制動力制御を向上させる技術を採用しています。
複雑な規制環境
メーカーは、特に革新的な技術や素材について、進化する規制や複雑な認証に対応するための課題に直面しています。研究開発への投資はコストと時間がかかる一方、安全基準や極端な運転条件への耐性を含む性能基準への適合を実証することは、開発サイクルの長期化を招き、市場成長の妨げとなります。
航空交通量の増加と機材の拡大
航空会社がフライトスケジュールを拡大するにつれ、航空機の着陸と離陸の頻度が増え、ブレーキシステムに負担がかかります。さらに、航空会社が新しい航空機に投資するにつれて、より多くの航空機にブレーキシステムを装備する必要があり、新しい部品や交換部品の需要が高まる。このように相互に関連するプロセスは、新型航空機用の新しいブレーキ・システムの販売増加、既存の航空機の老朽化に伴う交換用ブレーキ部品の需要増加、業界のニーズを満たすためのブレーキ技術革新の機会につながっています。
先進ブレーキシステムの高コスト
先進的なブレーキシステム、特にカーボンブレーキは、複雑な製造工程と特殊な材料のため、初期費用が高くつく。そのため、小規模な航空会社や財政的に厳しい地域の航空会社にとっては、足かせとなる可能性があります。さらに、これらのシステムのための専門的なメンテナンスとトレーニングが、全体的な所有コストに拍車をかける。技術者には特別なトレーニングが必要で、これは航空会社にとって追加費用となりうる。大規模な航空会社にはリソースがあるかもしれないが、小規模な航空会社にとっては、適応することがより困難となる可能性があります。
COVID-19の大流行は、航空機用ブレーキシステム市場に大きな悪影響を与えました。ロックダウンや渡航制限により航空便が大幅に減少し、その結果、航空機用ブレーキシステムの需要が激減しました。サプライチェーンが混乱し、部品の生産と納入に遅れが生じました。その結果、市場は需給ギャップと物流の課題に見舞われたが、これは業界がパンデミックの影響から徐々に回復するにつれて続くと予想されます。
予測期間中、カーボンブレーキ・セグメントが最大になる見込み
カーボン製ブレーキはスチール製ブレーキよりも軽量であるため、航空機の重量を軽減し、燃料効率を向上させる。その結果、燃料コストが2%減少し、航空機1機あたり年間最大20トンのCO2排出量が削減されます。カーボン・ブレーキはまた、高い耐熱性と耐フェード性という優れた性能も備えています。スチール製ブレーキに比べて熱吸収率が50%高く、寿命が30%長いため、メンテナンスや交換のコストを削減できます。
予測期間中、独立型ブレーキシステム分野のCAGRが最も高くなる見込み
独立型ブレーキシステム分野は、そのシンプルさ、信頼性、メンテナンスの容易さから、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。メーカーは、効率的で安全なブレーキ・ソリューションに対する需要の高まりに対応するため、これらのシステムの強化に注力しています。最も急成長している分野は、汎用性と有効性のためにこれらのシステムを利用することが多い、一般航空機や地域航空機の保有機数の拡大が市場成長を後押ししています。
北米は、堅調な航空宇宙産業、民間航空機の受注増加、Crane Co.、Parker-Hannifin Corporation、Honeywell International Inc.などの大手メーカーの存在により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。これらの企業は、効率的で信頼性の高い航空機システムに対する需要の高まりに対応し、ブレーキ技術の革新と強化のための研究開発に多額の投資を行っています。
アジア太平洋地域は、航空交通量の増加、新空港の開発、民間機および軍用機の調達支出の増加により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。調達や受注に加え、同地域ではインド向けの先進中型戦闘機(AMCA)プログラム、韓国とインドネシア向けのKF-X、中国向けのCOMAC C919など、新型機の開発にも取り組んでいます。このような先進的な航空機の開発には、性能を向上させる新型のブレーキが必要となり、予測期間中の同地域の成長を後押しします。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Brake System Market is accounted for $16.0 billion in 2024 and is expected to reach $49.0 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.4% during the forecast period. An aircraft brake system is a crucial component that enables pilots to slow down and stop the aircraft during landing and ground operations. It includes brake assemblies on landing gear wheels, a hydraulic system for pressurized fluid, a brake control system with cockpit pedals, an anti-skid system to prevent wheel lockup, and an automatic braking system for pre-selected deceleration rates. Proper functioning is essential for flight safety under normal and adverse conditions. In essence, aircraft brake systems are crucial for the safe and efficient operation of aircraft on the ground. They rely on hydraulic pressure, mechanical components, and advanced safety features to provide reliable braking performance.
According to Safran, carbon brakes equipped with B737 can conduct 2,200 landings between overhauls. It also offers 2,500 landings on A320neo family aircraft and 2,000 landings for those on the A350.
Growing need for commercial and military aircraft
The growing global fleet of commercial and military aircraft demands advanced braking systems for efficiency, durability, and performance. Technological advancements, such as electric and hybrid-electric planes, are driving innovation in brake systems. Electric and carbon brakes are replacing traditional hydraulic systems, offering lighter weight and improved performance. Moreover manufacturers are focusing on safety and reliability, using materials like carbon composites and technologies for improved heat dissipation, wear resistance, and braking force control.
Complex regulatory environment
Manufacturers face challenges in complying with evolving regulations and the complexity of certification, particularly for innovative technologies and materials. Investing in R&D can be costly and time-consuming, while demonstrating compliance with safety standards and performance criteria, including the ability to withstand extreme operating conditions, can result in prolonged development a cycle which hampers the market growth.
Increasing air traffic and fleet expansion
As airlines expand their flight schedules the frequency of aircraft landings and takeoffs increases, stressing brake systems. Additionally, as airlines invest in new aircraft, more need to be equipped with brake systems, driving demand for new and replacement parts. This interconnected process leads to increased sales of new brake systems for new aircraft, higher demand for replacement brake parts as existing fleets age, and opportunities for innovation in brake technology to meet industry needs.
High cost of advanced brake systems
Advanced brake systems, especially carbon brakes, have higher upfront costs due to complex manufacturing processes and specialized materials. This can deter smaller airlines or those in financially constrained regions. Additionally, specialized maintenance and training for these systems add to the overall cost of ownership. Technicians require specific training, which can be an additional expense for airlines. While larger carriers may have the resources, smaller operators may find it more challenging to adapt.
The COVID-19 pandemic had a profound negative impact on the aircraft brake system market. Lockdowns and travel restrictions led to significant reductions in air traffic, resulting in a drastic decline in demand for aircraft brake systems. Supply chains were disrupted, causing delays in production and delivery of components. Consequently, the market experienced supply-demand gaps and logistical challenges, which are expected to persist as the industry gradually recovers from the pandemic's effects
The carbon brakes segment is expected to be the largest during the forecast period
The carbon brakes is expected to be the largest during the forecast period because carbon brakes are lighter than steel brakes, reducing aircraft weight and improving fuel efficiency. This results in a 2% decrease in fuel costs and up to 20 tons of CO2 emissions per aircraft annually. Carbon brakes also offer superior performance, with high heat tolerance and resistance to break fade. They absorb 50% more heat than steel brakes and last 30% longer, reducing maintenance and replacement costs.
The independent brake systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The independent brake systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period due to their simplicity, reliability, and ease of maintenance. Manufacturers are focusing on enhancing these systems to meet growing demand for efficient and safe braking solutions. The fastest-growing segment is driven by the expanding fleet of general aviation and regional aircraft, which often utilize these systems for versatility and effectiveness propelling the market growth.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's dominance is driven by a robust aerospace industry, increasing orders for commercial aircraft, and the presence of major manufacturers like Crane Co., Parker-Hannifin Corporation, and Honeywell International Inc. These companies are heavily investing in research and development to innovate and enhance braking technologies, catering to the growing demand for efficient and reliable aircraft systems.
Asia Pacific is projected to witness the highest CAGR over the forecast period due to increasing air traffic, the development of new airports, and rising expenditure on the procurement of commercial and military aircraft. In addition to the procurements and orders, the region is involved in the development of new aircraft, like the Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA) program for India, KF-X for Korea and Indonesia, and the COMAC C919 for China. The development of such advanced aircraft will require newer types of brakes, which will improve performance, will boost the growth of the region during the forecast period.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Brake System market include Advent Aircraft Systems Inc., Airframes Alaska, Beringer Aero, Collins Aerospace, Crane Aerospace & Electronics, Honeywell International Inc., Jay-Em Aerospace, Matco Aircraft Landing Systems, Mcfarlane Aviation, Inc., Parker-Meggitt, RAPCO, Inc., RTX Corporation, Safran, Sonex Aircraft, Llc, Tactair and The Carlyle Johnson Machine Company, LLC
In September 2024, Honeywell announced the completion of its acquisition of CAES Systems Holdings LLC (CAES) from private equity firm Advent International for approximately $1.9 billion in an all-cash transaction.
In August 2024, Honeywell announced collaboration with Cisco on an AI-powered solution that automatically adapts building systems based on fluctuating usage levels, reducing energy consumption and optimizing the environment for worker productivity and comfort.
In July 2024, RTX's Raytheon partners with AVIO to build a more resilient U.S. Defense Industrial Base for solid rocket motor production. The contract furthers the systems engineering work required to mature these solid rocket motors into a production-ready state.