![]() |
市場調査レポート
商品コード
1530874
電気自動車(EV)の世界市場予測(~2030年):車両タイプ、モータータイプ、駆動タイプ、用途、地域別の分析Electric Vehicles Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Motor Type, Drive Type, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
電気自動車(EV)の世界市場予測(~2030年):車両タイプ、モータータイプ、駆動タイプ、用途、地域別の分析 |
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
世界の電気自動車(EV)の市場規模は、2024年に5,111億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR31.7%で成長し、2030年には2兆6,671億3,000万米ドルに達すると予測されています。 電気自動車(EV)は、主に二次電池に蓄えられた電気を動力源とする自動車です。
化石燃料に依存する従来の内燃機関自動車とは異なり、EVは推進力に電気モーターを使用し、電気エネルギーを機械エネルギーに変換します。EVは通常、電気モーターの効率と、変動する化石燃料価格に比べて比較的安定した電気価格により、ガソリン車よりも運転コストが低いです。
VAHANによると、2024年度第3四半期の電動二輪車市場の販売台数は、前四半期(24年度第2四半期)と比較して34.42%と大幅に増加しており、EV分野の力強い成長を示しています。
インフラ整備
電気自動車(EV)の普及と使い勝手の向上には、インフラ整備が重要な役割を果たします。充電ステーションの数と技術の両方における拡大は、EVドライバーの主要な懸念事項の1つである航続距離への不安に対処するものです。インフラの改善には、高速道路沿いや都市部に戦略的に設置された急速充電ステーションが含まれ、EVオーナーは長旅や毎日の通勤中に急速かつ便利に充電することができます。さらに、超急速充電器やワイヤレス充電オプションなどの充電技術の進歩により、充電プロセスがさらに合理化され、より利用しやすく効率的になっています。
モデルの多様性の欠如
電気自動車(EV)のモデルバリエーションの少なさは、普及の大きな妨げとなっています。消費者が多様な嗜好やニーズに応える幅広いモデルの中から選択できる従来の自動車市場とは異なり、EV市場では選択肢が限られていることが多いです。この制限は、比較的最近になってEV人気が急上昇したものの、まだメーカーが多様な車種を提供することを十分に促していないなど、いくつかの要因に起因しています。その結果、潜在的なEV購入者は、車種、航続距離、性能、価格帯の点で選択肢が限られ、特定の要件や好みに合ったEVを見つけることができない可能性があります。
大気質への懸念の高まり
大気質に対する懸念の高まりは、従来の内燃エンジン車に代わる持続可能な選択肢として、電気自動車(EV)への関心を高めています。EVはテールパイプからの排出ガスがゼロであるため、空気の質が悪いと健康リスクが生じる都市部の大気汚染を大幅に削減できます。輸送は温室効果ガス排出の主な原因であるため、この転換は気候変動と闘い、地球環境目標を達成する上で特に重要です。世界各国の政府は、補助金や税制優遇措置、充電ステーションなどのインフラ投資を通じて、EVの導入にインセンティブを与えています。
バッテリーのコストと航続距離への不安
電気自動車(EV)の普及は、バッテリーコストと航続距離への不安という2つの主要な懸念によって妨げられています。バッテリーパックはEVの総コストの大部分を占め、従来の内燃機関自動車に比べて初期費用が高くつきます。バッテリー技術の進歩にもかかわらず、製造コストの削減は依然として課題であり、多くの消費者にとって購入しやすい価格には限界があります。しかし、充電ステーションに到着する前にバッテリーが切れてしまうのではないかという航続距離への不安は、潜在的な購入者の間に根強く残っています。EVの平均航続距離は伸びているもの、充電ステーションのインフラは、利用しやすさ、利便性という点で、ガソリンスタンドに遅れをとっています。
COVID-19の大流行は、電気自動車(EV)市場に大きな影響を与えました。当初、世界のロックダウンにより製造業のサプライチェーンが混乱し、EVの生産と納品スケジュールに遅れが生じました。個人消費の減少や景気の先行き不透明感も、EVのような高額商品の需要を減退させ、販売台数の減少につながりました。旅行の減少や景気減速による原油価格の変動は、電気自動車と従来の内燃機関自動車との比較魅力に影響を与えました。パンデミックはEVの環境面での利点を浮き彫りにし、各国政府は経済復興計画や気候変動緩和戦略の一環としてEVの導入を奨励するようになりました。
予測期間中、乗用車セグメントが最大になる見込み
予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込みです。環境意識の高まりと厳しい排ガス規制により、自動車メーカーは電動モビリティ・ソリューションに多額の投資を余儀なくされています。また、運用コストの低さや、持続可能な輸送を促進する政府のインセンティブが利用できることから、消費者のEV志向も高まっています。技術の進歩により、EVの性能、航続距離、充電インフラが改善され、普及の障壁が低くなっています。
後輪駆動セグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは後輪駆動セグメントです。EVのFRレイアウトは、重量配分の最適化、トラクションコントロールの改善、電気モーターから車輪への電力伝達効率の最大化によって性能を高めることができます。この構成は、ハンドリング・ダイナミクス、特に安定性とコーナリングの面でより優れた結果をもたらすことが多く、EVの運転の楽しさと安全性を高めるために不可欠です。さらに、後輪駆動のEVは通常、前輪駆動のものと比べてより魅力的な運転体験を提供し、愛好家や電気自動車によりスポーティな感覚を求める人々にアピールします。
予測期間中、アジア太平洋が市場で最大のシェアを占めました。主要企業は、アジア太平洋全域でEVインフラ、製造、技術革新に多額の投資を行い、電動モビリティの普及加速を目指しています。こうしたコミットメントには、充電ネットワークの構築、再生可能エネルギー統合の促進、効率的なバッテリー技術の開発など、地域全体の地方自治体や企業とのパートナーシップがしばしば関与しています。企業は二酸化炭素排出量の削減に貢献するだけでなく、雇用創出や技術移転を通じて地域全体の経済成長を刺激しています。
欧州は、予測期間中、収益性の高い成長を維持する見込みです。可処分所得が増加するにつれて、消費者は長期的なコスト削減と環境面のメリットをもたらす持続可能な交通手段への投資を地域全体で望むようになっています。欧州の各都市は、よりクリーンな空気への取り組みを推進し、汚染削減と気候変動対策の手段としてEVへのシフトを促しています。このように、経済力、都市開発、支援政策、環境意識が融合することで、欧州の電気自動車市場は堅調に成長し、同地域は持続可能なモビリティ・ソリューションのリーダーとしての地位を確立しつつあります。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicles (EVs) Market is accounted for $511.13 billion in 2024 and is expected to reach $2,667.13 billion by 2030 growing at a CAGR of 31.7% during the forecast period. Electric Vehicles (EVs) are automobiles powered primarily by electricity stored in rechargeable batteries. Unlike conventional internal combustion engine vehicles that rely on fossil fuels, EVs use electric motors for propulsion, converting electrical energy into mechanical energy. EVs typically have lower operating costs than their gasoline counterparts due to the efficiency of electric motors and the relatively stable prices of electricity compared to fluctuating fossil fuel prices.
According to VAHAN, the electric two-wheeler market has seen a significant sales increase of 34.42% in the third quarter of Fiscal Year 2024 (Q3 FY 24) compared to the preceding quarter (Q2 FY 24), indicating a strong growth in the EV sector.
Infrastructure development
Infrastructure development plays a crucial role in enhancing the adoption and usability of Electric Vehicles (EVs). The expansion of charging stations, both in number and technology, addresses one of the primary concerns of EV drivers: range anxiety. Improved infrastructure includes fast-charging stations strategically placed along highways and in urban areas, enabling EV owners to charge their vehicles quickly and conveniently during long journeys or daily commutes. Moreover, advancements in charging technology, such as ultra-fast chargers and wireless charging options, further streamline the charging process, making it more accessible and efficient.
Lack of model variety
The lack of model variety in Electric Vehicles (EVs) presents a significant hindrance to their widespread adoption. Unlike the traditional automotive market, where consumers can choose from a wide array of models that cater to diverse preferences and needs, the EV market often offers a limited selection. This limitation stems from several factors, including the relatively recent surge in EV popularity, which has yet to fully encourage manufacturers to diversify their offerings. As a result, potential EV buyers may find their options limited in terms of vehicle type, range, performance, and price point, inhibiting their ability to find an EV that fits their specific requirements and preferences.
Growing concerns about air quality
Growing concerns about air quality have spurred increased interest in Electric Vehicles (EVs) as a sustainable alternative to traditional combustion engine vehicles. EVs produce zero tailpipe emissions, thereby significantly reducing air pollution in urban areas where poor air quality poses health risks. This shift is particularly crucial in combating climate change and meeting global environmental goals, as transportation is a major contributor to greenhouse gas emissions. Governments worldwide are incentivizing the adoption of EVs through subsidies, tax breaks, and infrastructure investments such as charging stations.
Battery Cost and range anxiety
The adoption of Electric Vehicles (EVs) is impeded by two primary concerns: battery cost and range anxiety. Battery packs constitute a significant portion of an EV's total cost, making these vehicles more expensive upfront compared to traditional internal combustion engine cars. Despite advancements in battery technology, reducing manufacturing costs remains a challenge, limiting affordability for many consumers. However, range anxiety the fear of running out of battery power before reaching a charging station persists among potential buyers. While the average EV range has increased, the infrastructure for charging stations still lags behind that of gasoline stations in terms of availability and convenience.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the electric vehicles (EVs) market. Initially, the global lockdowns disrupted manufacturing supply chains, causing delays in EV production and delivery schedules. Reduced consumer spending and economic uncertainty also dampened demand for high-cost items like EVs, leading to decreased sales volumes. Fluctuations in oil prices due to reduced travel and economic slowdown affected the comparative attractiveness of electric vehicles versus traditional internal combustion engine vehicles. The pandemic underscored the environmental benefits of EVs, prompting governments to incentivize their adoption as part of economic recovery plans and climate change mitigation strategies.
The Passenger Vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period
Passenger Vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period. Increasing environmental consciousness and stringent emission regulations are compelling automakers to invest heavily in electric mobility solutions. Consumers are also increasingly inclined towards EVs due to their lower operational costs and the availability of government incentives promoting sustainable transportation. Technological advancements have improved EV performance, range, and charging infrastructure, reducing barriers to adoption.
The Rear Wheel Drive segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Rear Wheel Drive segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. RWD layouts in EVs can enhance performance by optimizing weight distribution, improving traction control, and maximizing power delivery efficiency from the electric motor to the wheels. This configuration often results in better handling dynamics, especially in terms of stability and cornering, which are critical for enhancing driving pleasure and safety in EVs. Additionally, rear wheel drive EVs typically offer a more engaging driving experience compared to front-wheel-drive counterparts, appealing to enthusiasts and those seeking a sportier feel from their electric vehicles.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market over the projected period. Major companies are investing heavily in EV infrastructure, manufacturing, and innovation across Asia Pacific, aiming to accelerate the adoption of electric mobility. These commitments often involve partnerships with local governments and businesses to build charging networks, promote renewable energy integration and develop efficient battery technologies across the region. Corporations not only contribute to reducing carbon emissions but also stimulate economic growth through job creation and technology transfer throughout the region.
Europe region is poised to hold profitable growth during the extrapolated period. As disposable incomes grow, consumers are increasingly willing to invest in sustainable transportation options that offer long-term cost savings and environmental benefits across the region. European cities are promoting cleaner air initiatives, incentivizing the shift towards EVs as a means to reduce pollution and combat climate change. This convergence of economic capacity, urban development, supportive policies, and environmental consciousness is fostering a robust market for electric vehicles in Europe, positioning the region as a leader in sustainable mobility solutions.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Vehicles (EVs) market include Ampere Vehicle Private Limited, BMW AG, Chevrolet Motor Company, Hero Electric Vehicles Pvt. Ltd, Hyundai Motor India Limited, JBM Auto Limited, Mahindra & Mahindra Limited, MG Motor India Private Limited, Ola Electric Mobility Pvt. Ltd and Tata Motors Limited.
In March 2023, Moscow signed a contract with KAMAZ for 1,000 electric buses. There are also plans to purchase another 200 electric buses from GAZ Group. Moscow currently runs 1,055 electric buses on 79 routes. Moscow plans to install nearly 200 ultra-fast charging stations for the electric buses, open a second electric bus park in the Mitino district northwest of Moscow, and launch 29 more electric bus routes.
In February 2023, BYD has added two new dealer corporations to its network in the Europe region. Motor Distributors Ltd (MDL) is active in Ireland and will offer BYD models at select locations including Dublin and Cork. RSA is a dealer with whom BYD already works in Norway, and it will offer EVs of Chinese-make in Finland and Iceland. BYD initially launched three EV models in select European countries at the end of 2022. Two more series could follow in 2023.
In October 2022, Daimler Truck AG signed a strategic partnership agreement with Gehring Technologies GmbH to focus on building expertise in process development and prototype construction of commercial vehicle-specific electric motors. The partnership covers the prototypical construction of so-called "truck-e-fied" e-motors and further developing and testing innovative production processes.