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市場調査レポート
商品コード
1530764
主翼揚力増強マウントの世界市場予測(~2030年): マウントタイプ、航空機タイプ、技術、エンドユーザー、地域別の分析Wing-Lift Enhancement Mountings Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Mounting Type, Aircraft Type (Commercial Aircraft, Military Aircraft, Unmanned Aerial Vehicles and General Aviation), Technology, End User and Geography |
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カスタマイズ可能
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主翼揚力増強マウントの世界市場予測(~2030年): マウントタイプ、航空機タイプ、技術、エンドユーザー、地域別の分析 |
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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世界の主翼揚力増強マウントの市場規模は、2024年に131億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは4.8%で成長し、2030年には174億米ドルに達する見込みです。
主翼揚力増強マウントは、航空機の翼に構造的な改良を加えて揚力能力を高めるものです。これには、ウィングレット、ボルテックスジェネレーター、その他の空力補助装置が含まれます。揚力を向上させることで、これらのマウントは燃料効率を高め、積載量を増やし、飛行中の全体的な性能と安定性を向上させます。これらは、特に効率と運航コストの削減が最重要課題である民間航空において、航空機の性能を最適化するために極めて重要です。
燃料効率の要求
燃料効率に対する要求の高まりは、主翼揚力増強マウント市場の主要な促進要因です。航空会社が運航コストを削減し、より厳しい環境規制に対応しようとしているため、航空機の空力と燃料消費を改善できる技術への関心が高まっています。ウィングレットやボルテックスジェネレーターのような翼の揚力向上装置は、抗力を大幅に低減し揚力を向上させることができるため、3~5%以上の燃料節約につながります。これは、航空会社にとっては数百万米ドルのコスト削減につながり、民間機や軍用機全体にこれらの技術を採用する原動力となっています。
設計と統合の複雑さ
主翼揚力増強マウントの設計と統合の複雑さが、市場成長の大きな抑制要因となっています。これらの装置は、構造上の完全性や安全性を損なうことなく空力性能を最適化するために、慎重に設計されなければなりません。既存の航空機の設計に組み込むには、多くの場合、大規模な修正と再認証が必要です。また、開発に必要な数値流体力学モデリングと風洞試験の複雑な性質も、コストとスケジュールを増大させます。さらに、これらの装置の保守点検は、航空機の運航を複雑なものにします。これらの要因により、一部のメーカーは主翼揚力増強の採用をためらい、市場の拡大を制限しています。
航空交通量の増加
旅客や貨物の増加に伴い、航空会社はより燃費の良い航空機を導入し、機材を拡大・近代化しています。このため、新しい航空機の設計や既存の航空機の改修に最新の主翼揚力技術を取り入れる機会が生まれています。空港の利用率向上と環境負荷低減の推進も、離着陸性能を高める技術への関心を高めています。航空交通量は今後20年間で倍増すると予測されており、何千機もの新規および既存の航空機に主翼揚力増強が採用される可能性は大きいです。
高い初期コスト
これらの装置の開発、試験、認証には、研究開発、エンジニアリング、規制当局の承認に多額の投資が必要です。航空会社にとっては、特に既存の航空機を改修する場合、初期購入費用と設置費用が多額になる可能性があります。燃料の節約は長期的な利益をもたらしますが、事業者によっては、特に資本が限られている小規模の航空会社にとっては、投資回収期間が長すぎる場合があります。高コストの脅威は、航空会社が財務上の圧力に直面する景気後退時に増幅されます。このコスト障壁は、特に価格に敏感なセグメントにおいて、市場の成長を鈍らせる可能性があります。
COVID-19の大流行は航空業界に深刻な影響を与え、航空旅行と航空機の受注が激減しました。このため、航空会社は機体のアップグレードを延期し、メーカーも生産を遅らせたため、主翼揚力増強マウントの需要が減少しました。しかし、回復期におけるコスト削減への注目は、燃料節約技術への関心を再燃させ、航空会社が運航効率を追求する中で、長期的に主翼揚力増強マウントの採用を加速させる可能性があります。
予測期間中、パイロンマウント型主翼揚力増強装置セグメントが最大となる見込み
パイロンマウント型主翼揚力増強装置セグメントは、空気抵抗の低減と燃料効率の改善における効果が実証されているため、市場を独占すると予想されます。これらの装置は、他の増強タイプに比べ、既存の航空機に容易に後付けすることができます。主要メーカーは、燃料を3~5%節約できる先進的なウィングレット設計を開発しています。航空会社が燃費効率を優先する中、パイロンマウント型増強装置は、新規および既存の航空機のいずれに対しても、費用対効果の高いソリューションを提供します。ボーイング737やエアバスA320ファミリーのようなナローボディ機にウィングレットが広く採用されていることが、このセグメントの成長を牽引しています。
アクティブセグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
アクティブセグメントは、さまざまな飛行フェーズにわたって空力特性を動的に最適化する能力により、最も高い成長が予測されます。これらのシステムは、センサーとアクチュエーターを使用して翼面をリアルタイムで調整し、効率を最大化します。アクティブシステムは性能向上の可能性が大きいです。材料、センサー、制御システムの進歩により、アクティブ機能増強がより現実的になりつつあります。飛行条件の変化に適応する能力は、次世代航空機の設計にとって魅力的です。技術が成熟するにつれて、アクティブシステムの採用が進むと予想されます。
欧州が主翼揚力増強マウント市場を独占すると予想されます。これは、エアバスのような大手航空機メーカーの強い存在感と、フランス、ドイツ、英国のような国々にまたがる堅調な航空宇宙産業によるところが大きいです。欧州は、先進的な空力技術の開発と導入の最前線にいます。EUの厳しい環境規制も、燃料節約技術の採用を後押ししています。さらに、欧州の航空会社の多くが航空機の近代化を主導しており、主翼揚力増強に対する需要を生み出しています。この地域の航空技術革新と持続可能性への注力は、市場の成長をさらに後押ししています。
アジア太平洋は、いくつかの重要な要因により、主翼揚力増強マウント市場の急成長が見込まれています。この地域の航空産業は、航空需要の増加と中流階級の人口拡大によって活況を呈しており、より燃費効率の高い航空機の必要性が高まっています。中国やインドのような国々が航空宇宙製造の主要企業として台頭し、先端技術に多額の投資を行っています。また、同地域における格安航空会社の台頭も、コスト効率と燃費効率の高い航空機に対する需要を生み出しています。さらに、アジア太平洋が国内の航空宇宙能力の開発に注力していることも、主翼揚力増強技術の市場成長をさらに加速させています。
According to Stratistics MRC, the Global Wing-Lift Enhancement Mountings Market is accounted for $13.1 billion in 2024 and is expected to reach $17.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 4.8% during the forecast period. Wing-lift enhancement mountings are structural modifications added to aircraft wings to increase their lift capabilities. These can include winglets, vortex generators, or other aerodynamic aids. By improving lift, these mountings enhance fuel efficiency, increase payload capacity, and improve overall performance and stability during flight. These are crucial for optimizing aircraft performance, particularly in commercial aviation, where efficiency and operational cost savings are paramount.
Demand for fuel efficiency
The increasing demand for fuel efficiency is a major driver for the wing-lift enhancement mountings market. As airlines seek to reduce operating costs and meet stricter environmental regulations, there is growing interest in technologies that can improve aircraft aerodynamics and fuel consumption. Wing-lift enhancement devices like winglets and vortex generators can significantly reduce drag and improve lift, leading to fuel savings of 3-5% or more. This translates to millions in cost savings for airlines, driving adoption of these technologies across commercial and military aircraft fleets.
Complexity of design and integration
The complexity of designing and integrating wing-lift enhancement mountings poses a significant restraint on market growth. These devices must be carefully engineered to optimize aerodynamic performance without compromising structural integrity or safety. Integrating them into existing aircraft designs often requires extensive modifications and recertification. The intricate nature of computational fluid dynamics modeling and wind tunnel testing needed for development also increases costs and timelines. Additionally, maintenance and inspection of these devices adds complexity to aircraft operations. These factors make some manufacturers hesitant to adopt wing-lift enhancements, limiting market expansion.
Growing air traffic
As passenger and cargo volumes increase, airlines are expanding and modernizing their fleets with more fuel-efficient aircraft. This creates openings to incorporate the latest wing-lift technologies in new aircraft designs and retrofit existing planes. The push for improved airport utilization and reduced environmental impact is also driving interest in technologies that enhance takeoff and landing performance. With air traffic projected to double in the next 20 years, there is significant potential for wing-lift enhancements to be adopted across thousands of new and existing aircraft.
High initial costs
Developing, testing, and certifying these devices requires substantial investment in R&D, engineering, and regulatory approvals. For airlines, the initial purchase and installation costs can be significant, especially for retrofitting existing aircraft. While fuel savings provide long-term benefits, the payback period may be too long for some operators, particularly smaller airlines with limited capital. The threat of high costs is amplified during economic downturns when airlines face financial pressures. This cost barrier could slow market growth, especially in price-sensitive segments.
The Covid-19 pandemic severely impacted the aviation industry, causing a sharp decline in air travel and aircraft orders. This led to reduced demand for wing-lift enhancement mountings as airlines postponed fleet upgrades and manufacturers slowed production. However, the focus on cost reduction during recovery is renewing interest in fuel-saving technologies, potentially accelerating adoption of wing-lift enhancements in the long-term as airlines seek operational efficiencies.
The pylon-mounted wing-lift enhancement devices segment is expected to be the largest during the forecast period
The pylon-mounted wing-lift enhancement devices segment is expected to dominate the market due to their proven effectiveness in reducing drag and improving fuel efficiency. These devices can be more easily retrofitted to existing aircraft compared to other enhancement types. Major manufacturers have developed advanced winglet designs that provide 3-5% fuel savings. As airlines prioritize fuel efficiency, pylon-mounted enhancements offer a cost-effective solution for both new and existing aircraft. The widespread adoption of winglets on narrow-body aircraft like the Boeing 737 and Airbus A320 families is driving this segment's growth.
The active segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The active segment is projected to see the highest growth due to its ability to dynamically optimize aerodynamics across different flight phases. These systems use sensors and actuators to adjust wing surfaces in real-time, maximizing efficiency. Active systems offer greater potential for performance improvements. Advances in materials, sensors, and control systems are making active enhancements more feasible. Their ability to adapt to changing flight conditions makes them attractive for next-generation aircraft designs. As the technology matures, active systems are expected to see increasing adoption.
The Europe region is expected to dominate the Wing-Lift Enhancement Mountings Market. This is largely due to the strong presence of major aircraft manufacturers like Airbus and a robust aerospace industry across countries like France, Germany, and the UK. Europe has been at the forefront of developing and implementing advanced aerodynamic technologies. Stringent environmental regulations in the EU are also driving the adoption of fuel-saving technologies. Additionally, many European airlines are leaders in fleet modernization, creating demand for wing-lift enhancements. The region's focus on aviation innovation and sustainability further supports market growth.
The Asia Pacific region is poised for rapid growth in the Wing-Lift Enhancement Mountings Market due to several key factors. The region's booming aviation industry, driven by increasing air travel demand and expanding middle-class populations, is fueling the need for more fuel-efficient aircraft. Countries like China and India are emerging as major players in aerospace manufacturing, investing heavily in advanced technologies. The rise of low-cost carriers in the region is also creating demand for cost-effective and fuel-efficient aircraft. Additionally, Asia Pacific's focus on developing domestic aerospace capabilities is further accelerating market growth for wing-lift enhancement technologies.
Key players in the market
Some of the key players in Wing-Lift Enhancement Mountings market include Airbus, Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman, Saab AB, Dassault Aviation, Embraer, Bombardier Aerospace, General Dynamics, Textron Inc., Gulfstream Aerospace, Leonardo S.p.A., BAE Systems, Mitsubishi Heavy Industries, Thales Group, and Kawasaki Heavy Industries.
In July 2024, Airbus SE has entered into a binding term sheet agreement with Spirit AeroSystems in relation to a potential acquisition of major activities related to Airbus, notably the production of A350 fuselage sections in Kinston, North Carolina, U.S., and St. Nazaire, France; of the A220's wings and mid-fuselage in Belfast, Northern Ireland, and Casablanca, Morocco; as well as of the A220 pylons in Wichita, Kansas, U.S.
In July 2024, In support of ongoing U.S. Army modernization efforts, Boeing delivered the first CH-47F Block II Chinook. The aircraft is one of up to 465 in the Army's fleet that will be modernized to the new Block II configuration. With an improved drivetrain, a reinforced airframe and enhanced fuel system, the CH-47F Block II provides for an additional 4,000 pounds of max gross weight and extends the mission radius for nearly all payloads. In addition to the capability improvements, the aircraft's design enables future technology upgrades.
In January 2024, Lockheed Martin has been awarded a $4.6 million contract by the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) to develop Artificial Intelligence (AI) tools for dynamic, airborne missions as part of its Artificial Intelligence Reinforcements (AIR) program. This project aims to provide advanced Modeling and Simulation (M&S) approaches and dominant AI agents for live, multi-ship, beyond visual range (BVR) missions. It is a critical step in prioritizing and investing in breakthrough technologies for national security and to meet the evolving needs of customers.