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市場調査レポート
商品コード
1511348
ミニバス市場の2030年までの予測: タイプ別、燃料タイプ別、容量別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Minibus Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Basic Minibuses, Luxury Minibuses and Eco-friendly Minibuses), Fuel Type (Diesel, Gasoline/Petrol, Electric and Hybrid), Capacity, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ミニバス市場の2030年までの予測: タイプ別、燃料タイプ別、容量別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年07月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のミニバス市場は2024年に110億5,000万米ドルを占め、2030年までにCAGR5.7%で成長し、143億7,000万米ドルに達すると予測されています。
ミニバスは通常、フルサイズのバスよりも小型で、少ない乗客(通常は8~30人)を輸送するように設計されています。都市部や農村部での公共交通機関、企業や学校、空港のシャトル・サービス、少人数グループの個人的な輸送など、さまざまな用途に利用されています。ミニバスは、狭い道や混雑した場所でも柔軟に移動できるため、短距離の移動や、大型車が入れない特定のルートでの利用に適しています。
IEAによると、7万8,000台以上のミニバスと3万1,000台以上のトラックが登録されており、中国政府の地方政策が電気商用車(ECV)の販売好調に大きく寄与しています。
観光セクターの拡大
観光業が盛んになるにつれて、観光客のニーズに応える効率的な輸送ソリューションに対する需要も並行して急増しています。ミニバスは、少人数のグループ、観光ツアー、シャトルサービスなどに便利でフレキシブルな交通手段を提供し、観光産業の要件に完全に合致しています。このような需要の高まりがミニバス市場の拡大を後押しし、メーカー各社は観光業界の高まるニーズに応えるため、提供するサービスの革新と強化に取り組んでいます。
不十分なインフラ
電気ミニバスの充電ステーションが限られていたり、専用レーンが不十分だったりと、ミニバスのインフラが不十分なため、普及が妨げられ、市場の成長が阻害されています。適切なインフラがなければ、消費者は不便さや使い勝手の悪さを恐れてミニバスへの投資をためらうかもしれないです。さらに、不十分なインフラは運行効率を低下させ、運行会社のコストを増加させ、実行可能な交通手段としてのミニバスの総合的な魅力を低下させる。
環境に優しい輸送を促進する政府のインセンティブと政策
電気自動車に対する補助金や低排出ガス車に対する減税措置など、環境に優しい輸送を奨励する政府の優遇措置や政策が、ミニバス市場の拡大を後押ししています。こうした取り組みは、環境に優しい交通手段を求める消費者の需要を喚起し、ミニバス部門の生産と技術革新の増加につながります。さらに、排ガス規制などの規制措置は、よりクリーンな技術の採用に有利な環境を作り出し、市場の成長をさらに加速させる。
ライドシェアとの競合
ライドシェアサービスとの競合は、ミニバス市場の成長にとって大きな課題となっています。ライドシェアリングは便利なオンデマンド交通手段を提供し、特に短距離の移動ではミニバスと直接競合することが多いです。柔軟な価格設定とドア・ツー・ドアのサービスにより、ライドシェアは、そうでなければミニバスを選ぶかもしれない顧客を惹きつける。さらに、ライドシェアプラットフォームは、多くの場合、より広い範囲とより大きな利用可能性を持っており、ミニバスサービスの魅力と市場の可能性をさらに減少させる。
COVID-19の影響
ミニバス市場は、COVID-19によって大きな課題に直面しました。ロックダウンや旅行制限により、特に観光や公共交通機関などの分野でミニバスの需要が減少しました。サプライチェーンの混乱はさらに状況を悪化させ、生産の遅れや在庫不足を引き起こしました。規制が緩和されるにつれて徐々に回復したもの、長引く経済情勢不安は引き続き市場成長の足かせとなり、業界各社は不安定な情勢を乗り切るための戦略転換を迫られています。
予測期間中、観光分野が最大となる見込み
観光分野は有利な成長が見込まれます。観光用途に調整されたミニバスは、旅行者のニーズに応えるため、快適性、利便性、多用途性を兼ね備えています。コンパクトなサイズで、さまざまな地形や都市景観を容易に移動し、人気の観光スポットや人里離れた目的地の両方へのアクセスを提供します。広々とした座席、空調設備、エンターテインメント・システムなどの設備を備え、乗客に快適な旅をお約束します。全体として、ミニバスは信頼性が高く効率的な交通手段として機能し、すべての人の観光体験を向上させる。
非営利団体セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
非営利団体セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。ミニバスは、様々な目的のための輸送を促進することにより、非営利団体の運営において重要な役割を果たしています。これらの多目的車両は、イベント、プログラム、活動へのボランティア、スタッフ、受益者の移動に利用されています。地域社会への奉仕活動の支援、ヘルスケア・サービスへのアクセスの提供、教育目的の遠足の実現など、ミニバスは非営利団体がその使命を果たすための能力を高めます。つまり、ミニバスは非営利団体にとってかけがえのない財産であり、効率的に利用者にサービスを提供し、目的を達成することを可能にしているのです。
アジア太平洋地域のミニバス市場は、都市化、経済成長、効率的な輸送ソリューションに対する需要の高まりに牽引され、活況を呈しています。都市の急速な拡大、特に人口密集地では、コンパクトで汎用性の高い公共交通機関へのニーズが高まっています。また、可処分所得の増加により、消費者は個人用や商業用の自家用ミニバスに投資するようになった。こうした要因が重なり、アジア太平洋地域のミニバス市場は大きく成長し、市場の多様化が進んでいます。
北米のミニバス市場は、効率的な都市交通と多用途のピープルムーバーに対する需要の高まりによって成長を遂げました。ミニバス市場は、快適性、安全性、燃費効率に重点を置き、商用と個人輸送の両方のニーズに対応しています。フォード、メルセデス・ベンツ・スプリンター、シボレー・エクスプレス/GMCサバナといった同地域の主要企業は、旅客輸送から商業用途まで、さまざまなニーズに応える幅広い製品で市場を独占しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Minibus Market is accounted for $11.05 billion in 2024 and is expected to reach $14.37 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.7% during the forecast period. A minibus, typically smaller than a full-size bus, is designed to transport fewer passengers, usually between 8 to 30 people. It serves various purposes, including public transportation in urban and rural areas, shuttle services for businesses, schools, and airports, as well as private transportation for small groups. Minibuses offer flexibility in navigating narrow streets and crowded areas, making them ideal for short-distance travel or serving specific routes where larger vehicles cannot access.
According to IEA, with more than 78k minibuses and 31k trucks registered, local policies of the Chinese government are a significant contributor to high sales of Electric Commercial Vehicles (ECVs).
Escalating tourism sector
As tourism flourishes, there is a parallel surge in demand for efficient transportation solutions to cater to the needs of tourists. Minibuses offer a convenient and flexible mode of transport for small groups, sightseeing tours, and shuttle services, aligning perfectly with the requirements of the tourism industry. This increasing demand fuels the expansion of the minibus market, driving manufacturers to innovate and enhance their offerings to meet the growing needs of the tourism sector.
Inadequate infrastructure
Inadequate infrastructure for minibuses, including limited charging stations for electric minibuses and insufficient dedicated lanes, hampers market growth by impeding widespread adoption. Without proper infrastructure, consumers may hesitate to invest in minibuses, fearing inconvenience and limited usability. Moreover, inadequate infrastructure slows down operational efficiency, increasing costs for operators and reducing overall attractiveness of minibuses as a viable transportation option.
Government incentives & policies promoting eco-friendly transportation
Government incentives and policies encouraging eco-friendly transportation, such as subsidies for electric vehicles and tax breaks for low-emission vehicles, drive the expansion of the minibus market. These initiatives spur consumer demand for environmentally friendly transportation options, leading to increased production and innovation in the minibus sector. Additionally, regulatory measures like emission standards create a favourable environment for the adoption of cleaner technologies, further accelerating market growth.
Competition from ride-sharing
Competition from ride-sharing services poses a significant challenge to the growth of the minibus market. Ride-sharing offers convenient, on-demand transportation that often competes directly with minibuses, especially for short-distance trips. With flexible pricing and door-to-door service, ride-sharing attracts customers who might otherwise opt for minibuses. Additionally, ride-sharing platforms often have a wider reach and greater availability, further diminishing the appeal and market potential for minibus services.
Covid-19 Impact
The minibus market faced significant challenges due to covid-19. Lockdowns and travel restrictions led to decreased demand for minibuses, especially in sectors like tourism and public transportation. Supply chain disruptions further exacerbated the situation, causing production delays and inventory shortages. Despite gradual recovery as restrictions eased, lingering economic uncertainties continued to hamper market growth, prompting industry players to adapt strategies to navigate the volatile landscape.
The tourism segment is expected to be the largest during the forecast period
The tourism segment is estimated to have a lucrative growth. A minibus tailored for tourism applications combines comfort, convenience, and versatility to cater to the needs of travellers. With its compact size, it navigates through various terrains and urban landscapes with ease, offering accessibility to both popular attractions and off-the-beaten-path destinations. Equipped with amenities such as spacious seating, climate control, and entertainment systems, it ensures a pleasant journey for passengers. Overall, the minibus serves as a reliable and efficient mode of transportation, enhancing the tourism experience for all.
The non-profit organizations segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The non-profit organizations segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Minibuses play a crucial role in the operations of non-profit organizations by facilitating transportation for various purposes. These versatile vehicles are utilized for transporting volunteers, staff, and beneficiaries to events, programs, and activities. Whether it's assisting with community outreach, providing access to healthcare services, or enabling educational field trips, minibuses enhance the capacity of non-profits to fulfil their missions. In essence, minibuses serve as invaluable assets for non-profits, enabling them to efficiently serve their constituents and advance their objectives.
The minibus market in the Asia-Pacific region is thriving, driven by urbanization, economic growth, and increasing demand for efficient transportation solutions. Rapid urban expansion, particularly in densely populated areas, has boosted the need for compact and versatile public transit options. Additionally, rising disposable incomes have empowered consumers to invest in private minibuses for personal and commercial use. This combination of factors has fuelled significant growth and diversification within the minibus market across the Asia-Pacific region.
The minibus market in North America experienced growth driven by increasing demand for efficient urban transportation and versatile people movers. The minibus market catered to both commercial and personal transportation needs, with a focus on comfort, safety, and fuel efficiency. Key players in the region such as Ford, Mercedes-Benz Sprinter, and Chevrolet Express/GMC Savana are dominating the market with a range of offerings catering to various needs, from passenger transport to commercial applications.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Minibus Market include Mercedes-Benz, Volkswagen, Ford, Toyota, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Hyundai Motor Company, General Motors (GM), Renault, Nissan, Iveco, Isuzu Motors, Karsan,vehicles Mitsubishi Motors, Tata Motors, Mahindra & Mahindra, and Suzuki Motor Corporation.
In April 2024, Maruti Suzuki's Omnicar, a 25-years old German company active so far in the bodyworks on Sprinter and Daily minibuses, has launched its first vehicles with own logo unveiling the W-Smile S6 and W-Smile S7 at Bus2Bus in Berlin. The vehicles are battery-electric minibuses, 6 and 7-meter respectively, manufactured in China.
In December 2023, Electric bus manufacturer, Karsan has announced its debut in Japan with the launch of its e-JEST right-hand drive minibus. Karsan is the first European electric bus brand to enter the Japanese market. The company aims to sell 100 units in Japan by 2024.