![]() |
市場調査レポート
商品コード
1511240
防衛・安全保障向けラバートラックの世界市場、2030年までの予測:トラックタイプ別、車両タイプ別、車両積載量別、用途用、地域別Rubber Tracks for Defense & Security Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Track Type, Vehicle Type, Vehicle Payload, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
防衛・安全保障向けラバートラックの世界市場、2030年までの予測:トラックタイプ別、車両タイプ別、車両積載量別、用途用、地域別 |
出版日: 2024年07月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、防衛・安全保障向けラバートラックの世界市場は2024年に1億4,270万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 6.5%で成長し、2030年には2億830万米ドルに達する見込みです。
防衛・安全保障向けラバートラックは、軍用車両や法執行車両に使用される特殊なトラックです。これらのトラックは、機動性の向上、車両重量の軽減、燃費の改善、生存性の向上を提供します。さまざまな地形で優れた性能と耐久性を発揮するように設計されており、現代の軍事用途に不可欠なものとなっています。主な利点としては、接地圧の低減、騒音レベルの低減、トラクションの向上などがあり、これらは軍用車両の作戦上の有効性とステルス性に貢献しています。
ストックホルム国際平和研究所(SIPRI)によると、2023年の世界の軍事費は7%増の2兆4,300億米ドルに達し、2009年以降で最も急激な年間増加率を記録しました。
数カ国における国防予算の増加
数カ国における国防予算の増加は、防衛・安全保障向けラバートラック市場の重要な促進要因です。軍事費の増加は、従来の鋼鉄製トラックに比べて優れた機動性、騒音の低減、低地圧を提供するラバートラックを装備した先進的な軍用車両の調達を可能にします。各国は、作戦効率と即応性を高めるため、防衛能力の近代化に投資しています。このような防衛予算の急増は、ラバートラックの需要を直接的に押し上げ、市場の成長に寄与しています。
ラバートラックの高コスト
ラバートラックのコストが高いことが市場の大きな抑制要因となっています。ラバートラックは、高度な材料と製造工程を伴うため、従来のスチールトラックよりも製造コストが高いです。初期投資とメンテナンス費用は、特に発展途上国の国防予算によっては法外なものとなります。軍事組織はより費用対効果の高い代替品を選ぶ可能性があるため、こうした高コストがラバートラックの採用を制限し、市場の成長を抑制する可能性があります。
新興市場の需要拡大
新興市場は、防衛・安全保障向けラバートラック市場にとって大きなチャンスです。これらの国々が軍隊の近代化に投資しているため、ラバートラックを含む先進的な車両技術に対する需要が増加しています。機動性の向上や車両摩耗の低減といったラバートラックの利点は、新興の防衛市場にとって魅力的です。企業は、これらの市場の特定のニーズを満たす費用対効果の高いオーダーメードのソリューションを提供することで、この機会を生かすことができ、市場拡大を促進することができます。
代替軌道システムとの競合
代替軌道システムとの競合は、防衛・安全保障向けラバートラック市場に脅威をもたらします。従来の鋼鉄製トラックや他の先進的トラック技術は、同等の性能をより低コストで提供できます。さらに、一部の軍事用途では、鋼鉄製トラックの耐久性となじみの良さを好む場合もあります。このような代替品の存在は、特にラバートラックにはないコスト上の利点や特定の利点を提供する場合、ラバートラックの市場シェアを制限する可能性があります。この競合は市場成長の妨げとなる可能性があります。
COVID-19パンデミックは世界のサプライチェーンを混乱させ、防衛調達プロセスを遅らせ、防衛・安全保障向けラバートラック市場に影響を与えました。しかし、パンデミックは強固な防衛能力を維持することの重要性も浮き彫りにし、軍事近代化への継続的な投資につながった。経済が回復するにつれて、防衛プロジェクトの再開と作戦準備態勢の重点化がラバートラック需要を促進すると予想されます。
予測期間中、シングルグラウサートラックセグメントが最大となる見込み
シングルグラウサートラックセグメントは、軍用車両に広く使用されているため、市場を独占すると予想されます。シングル・グラウザー・トラックは優れた牽引力と安定性を提供するため、防衛作戦で遭遇する様々な地形に理想的です。その設計は車両の機動性を高め、戦術的な操縦に不可欠な接地圧を軽減します。シングルグラウサートラックの信頼性と性能は、軍事用途での大幅な採用を促進し、大きな市場シェアに貢献しています。
予測期間中、8~12トンセグメントで最も高いCAGRが見込まれる
8~12トンセグメントは、軽量で機敏な軍用車両の配備が増加しているため、CAGRが最も高くなると予測されます。この重量範囲の車両は、機動性と運用効率を高めるラバートラックの恩恵を大きく受けています。迅速な配備と多目的な軍事作戦への注目の高まりが、この重量カテゴリーのラバートラック装備車両への需要を促進しています。このセグメントの急成長は、現代の防衛戦略における高度な機動性ソリューションの必要性に後押しされています。
欧州地域は、その高度な防衛能力と軍事近代化への多大な投資により、防衛・安全保障向けラバートラック市場を独占する立場にあります。欧州諸国は、防衛作戦を強化するために、ラバートラックを含む先進車両技術を採用する最前線にいます。同地域は技術革新に力を入れており、主要な防衛関連メーカーが存在するため、同市場における欧州の主導的地位はさらに強化されています。
アジア太平洋地域は、防衛予算と近代化努力の増加により、防衛・安全保障向けラバートラック市場の急成長が見込まれています。中国やインドなどの国々は、先進車両技術の採用を含め、軍事能力のアップグレードに多額の投資を行っています。この地域の防衛セクターの拡大と作戦準備態勢の強化への注力は、CAGRの高さに寄与しています。防衛インフラと能力を強化する政府の取り組みも、アジア太平洋地域の市場成長を支えています。
According to Stratistics MRC, the Global Rubber Tracks for Defense & Security Market is accounted for $142.7 million in 2024 and is expected to reach $208.3 million by 2030 growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. Rubber tracks for defense and security are specialized tracks used in military and law enforcement vehicles. These tracks offer enhanced mobility, reduced vehicle weight, improved fuel efficiency, and increased survivability. They are designed to provide superior performance and durability across various terrains, making them essential for modern military applications. Key benefits include lower ground pressure, reduced noise levels, and better traction, which contribute to the operational effectiveness and stealth of military vehicles.
According to the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), global military expenditure surged by 7% to reach $2.43 trillion in 2023, marking the steepest annual rise since 2009.
Rising defense budgets in several countries
The rising defense budgets in several countries are a significant driver for the rubber tracks for defense and security market. Increased military spending allows for the procurement of advanced military vehicles equipped with rubber tracks, which offer superior mobility, reduced noise, and lower ground pressure compared to traditional steel tracks. Countries are investing in modernizing their defense capabilities to enhance operational efficiency and readiness. This surge in defense budgets directly boosts the demand for rubber tracks, contributing to market growth.
High cost of rubber tracks
The high cost of rubber tracks is a major restraint on the market. Rubber tracks are more expensive to produce than traditional steel tracks due to the advanced materials and manufacturing processes involved. The initial investment and maintenance costs can be prohibitive for some defense budgets, particularly in developing countries. These high costs can limit the adoption of rubber tracks, as military organizations may opt for more cost-effective alternatives, thereby restraining market growth.
Growing demand from emerging markets
Emerging markets present a substantial opportunity for the rubber tracks for defense and security market. As these countries invest in modernizing their military forces, there is an increasing demand for advanced vehicle technologies, including rubber tracks. The benefits of rubber tracks, such as enhanced mobility and reduced vehicle wear, make them attractive for emerging defense markets. Companies can capitalize on this opportunity by offering cost-effective and tailored solutions to meet the specific needs of these markets, driving market expansion.
Competition from alternative track systems
Competition from alternative track systems poses a threat to the rubber tracks for defense and security market. Traditional steel tracks and other advanced track technologies can offer comparable performance at lower costs. Additionally, some military applications may prefer the durability and familiarity of steel tracks. The presence of these alternatives can limit the market share of rubber tracks, especially if they provide cost advantages or specific benefits that rubber tracks do not. This competition can challenge market growth.
The Covid-19 pandemic disrupted global supply chains and delayed defense procurement processes, impacting the rubber tracks for defense and security market. However, the pandemic also highlighted the importance of maintaining robust defense capabilities, leading to continued investments in military modernization. As economies recover, the resumption of defense projects and increased focus on operational readiness are expected to drive demand for rubber tracks.
The single grouser tracks segment is expected to be the largest during the forecast period
The single grouser tracks segment is anticipated to dominate the market due to its widespread use in military vehicles. Single grouser tracks provide excellent traction and stability, making them ideal for various terrains encountered in defense operations. Their design enhances vehicle mobility and reduces ground pressure, which is crucial for tactical maneuvers. The reliability and performance of single grouser tracks drive their significant adoption in military applications, contributing to their large market share.
The 8 to 12 tons segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The 8 to 12 tons segment is projected to have the highest CAGR due to the increasing deployment of lightweight and agile military vehicles. Vehicles in this weight range benefit significantly from rubber tracks, which enhance their mobility and operational efficiency. The growing focus on rapid deployment and versatile military operations drives the demand for vehicles equipped with rubber tracks in this weight category. The segment's rapid growth is fueled by the need for advanced mobility solutions in modern defense strategies.
The Europe region is positioned to dominate the rubber tracks for defense and security market due to its advanced defense capabilities and significant investments in military modernization. European countries are at the forefront of adopting advanced vehicle technologies, including rubber tracks, to enhance their defense operations. The region's strong focus on innovation and the presence of major defense manufacturers further bolster Europe's leading position in the market.
The Asia Pacific region anticipates rapid growth in the rubber tracks for defense and security market, driven by increasing defense budgets and modernization efforts. Countries like China and India are investing heavily in upgrading their military capabilities, including the adoption of advanced vehicle technologies. The region's expanding defense sector and focus on enhancing operational readiness contribute to the high CAGR. Government initiatives to strengthen defense infrastructure and capabilities also support market growth in the Asia Pacific region.
Key players in the market
Some of the key players in Rubber Tracks for Defense & Security Market include LS Mtron Ltd, GMT Rubber, Metal Technic, COECA SA, Ocean Rubber Factory, Soucy International, William Cook Holding, Rubber Track Solutions, Bridgestone Corporation, Camso Inc., Continental AG, Goodyear Tire & Rubber Company, Michelin, Mattracks Inc., McLaren Industries, VTS Track Solutions, Zhejiang Yuan Chuang Rubber Track Co., Ltd., Chermack Machine Inc., Superior Tire & Rubber Corp. and Prowler Tracks Mfg.
In April 2024, Michelin North America is expanding its manufacturing facility in Plattsburgh, New York, to produce rubber tracks for the Defense Mobility market. This expansion includes the acquisition and conversion of a 69,000 square foot facility to support the production of rubber tracks, enhancing Michelin's capabilities to meet domestic and defense needs.
In December 2021, Loc Performance acquired Continental's St. Marys, Ohio facility, which manufactures rubber track products for agricultural, construction, and defense industries. This acquisition allows Loc Performance to offer continuous and band track solutions to its military customers, expanding its manufacturing capabilities and bringing rubber application processes in-house.
In May 2020, Soucy International has partnered with Supacat to provide high-performance Composite Rubber Track (CRT) systems for the UK's Armed Forces. This partnership aims to transition from traditional steel tracks to composite systems, offering benefits such as reduced vibration, lower noise levels, and decreased vehicle weight. The partnership is expected to be worth around £500 million over 25 years, with significant cost savings for the UK Ministry of Defence (MOD).