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市場調査レポート
商品コード
1503443
ライドシェアリング市場の2030年までの予測: サービスタイプ別、会員タイプ別、車両タイプ別、ビジネスモデル別、データサービス別、距離別、用途別、地域別の世界分析Ride Sharing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Service Type, Membership Type, Vehicle Type, Business Model, Data Service, Distance, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ライドシェアリング市場の2030年までの予測: サービスタイプ別、会員タイプ別、車両タイプ別、ビジネスモデル別、データサービス別、距離別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のライドシェアリング市場は2024年に1,431億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは18.6%で成長し、2030年には3,983億米ドルに達すると予測されています。
ライドシェアリングは、複数の乗客が移動のために1台の車両を共有する交通モデルであり、通常はUberやLyftのようなアプリを通じて手配されます。このサービスでは、GPSを利用して同じ方向に向かう乗客をマッチングし、乗車料金を割り勘にすることができます。ライドシェアリングは、従来のタクシーや自家用車に代わる、便利で費用対効果の高い移動手段を提供します。ライドシェアリングは交通渋滞を緩和し、道路を走る車の数を減らすことで環境への影響を軽減することができます。
最近の調査によると、欧州人の59%がMaaS型アプリの利用に関心を持っています。国連の最新データによると、世界の都市人口は2018年の55%から2050年には68%に達すると予想されています。
インターネットとスマートフォンの普及
スマートフォンやスマートウェアラブルのようなスマートデバイスの普及やインターネットデータの利用の高まりは、世界的にライドシェアリングサービスの需要を高め、世界のライドシェアリング市場の拡大を加速させています。ライドシェアリングサービスを利用するために必要不可欠なのは、インターネット接続です。乗車情報やナビゲーションにアクセスするには、乗客はインターネットを通じて携帯電話にライド提供プログラムをダウンロードする必要があります。さらに、スマートフォンのアプリは、運転手の名前、番号、写真、車両番号、ルート情報、過去の乗車記録など、さまざまなセキュリティ対策を提供しています。
従来の輸送サービスからの抵抗
世界中でライドシェアリング・サービスの利用が増加しているため、従来の三輪車やタクシーの運転手同士の紛争や対立に拍車がかかっています。従来の交通サービス提供者と比べ、ライド・サービスの提供者は、手頃な料金で玄関先まで送迎し、経路の詳細や利便性の向上など、より多くの利点を持っています。その結果、日本やインドなどのタクシー運転手はライドシェア会社に反発しています。
厳しい炭素排出規制
自動車の排出量は世界規模で年々増加しています。世界の温室効果ガス排出量は、自動車産業に大きな影響を受けています。政府、企業、自動車メーカーは、増加するCO2排出量を削減するためにさらなる努力をしています。カナダの持続可能な開発のための国際研究所、インドの環境・気候変動省、EUの気候変動に関するパリ協定など、多くの組織が、今後数年間で二酸化炭素排出量を削減するために森林被覆量を増やすなど、意欲的な目標や基準を定めています。
政府の監督と関与の影響
規制当局は、革新的な事業戦略は勝者と敗者の両方を生み出すと固く主張しています。欧州は現在、ライドシェアへの移行が遅れているが、米国やアジアでは急速に進んでいます。また、特定の国では、ライドシェアとタクシー両方の規制を統一する方向で取り組むと予想されています。ライドヘイリング業界のプレーヤーが直面するもうひとつの困難は、各国で営業許可を取得することです。地域の交通ネットワーク企業は、政府によって定められた多くの確立された規範や規制によって管理されています。
新型コロナ・ウイルスの影響で、自動車業界と旅行業界は顧客数と通勤者数が激減しています。社会的孤立や衛生基準を支援するために政府が実施した新たな規則や規制の結果、市場は新たな課題に直面すると思われます。COVID-19の大流行は、旅行中の感染について個人が感じるパニックと懸念により、事業の成長をさらに妨げる可能性があります。流行中はタクシー・サービスは避けられるため、業界の成長に直接的な影響を及ぼし、新たな課題をもたらすと思われます。
予測期間中、E-ヘイリング・セグメントが最大となる見込み
ライドシェア市場におけるE-ヘイリング分野は、都市化、技術の進歩、オンデマンドサービスの利便性などを背景に、大幅な成長を遂げています。UberやLyftのようなアプリで乗り物を予約するE-hailingは、より迅速で効率的な輸送ソリューションを提供することで、従来のタクシーサービスに革命をもたらしています。スマートフォンの普及が進み、キャッシュレス取引が好まれるようになったことが、この成長をさらに後押ししています。さらに、AIとデータ分析の統合は、ルートの最適化とユーザー体験を強化し、地理的範囲の拡大と戦略的パートナーシップは、市場範囲を広げています。
予測期間中、近距離セグメントのCAGRが最も高くなると予想される
短距離セグメントは予測期間中、最も速いCAGRの成長が見込まれます。毎日の通勤者は、自家用車に代わるこの種の通勤手段を手に入れることができます。市場シェアの大半は企業通勤と短距離が占めると予測されます。しかし、ライドヘイリング・プラットフォーム・プロバイダーが現在のプラットフォームを通じてこれらのサービスを提供する傾向が高まっているため、予測期間中は短距離タイプが優位を占めると予測されます。この種のサービスでは、ライドヘイリングとライドシェアのいずれかを選択するオプションが提供されます。
アジア諸国は急速に新興国市場を開拓しており、ライドシェアサービスの有望な市場となっています。この地域で最も人口が多いのは中国とインドです。予測期間中、ライドシェアは、すでにライドヘイリング事業を独占している中国で急成長すると予想されます。インドは近年力強い成長を遂げているが、この分野はまだ国の潜在力を十分に発揮していないです。
北米は、カナダ、米国、メキシコなどの国々で電気自動車が急成長しているため、予測期間中に最もCAGRが高くなると予測されており、この地域は世界市場を独占しています。加えて、ライド・サービス会社が技術的に強化されたサービスを素早く取り入れたことも大きいです。カナダでは、ウーバーが急速に顧客を増やしています。例えば、Lyftは昨年、電気自動車でのライドシェアを可能にするグリーンモードのデビューを発表した最初の企業です。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Ride Sharing Market is accounted for $143.12 billion in 2024 and is expected to reach $398.30 billion by 2030 growing at a CAGR of 18.6% during the forecast period. Ride sharing is a transportation model where multiple passengers share a single vehicle for their journeys, typically arranged through apps like Uber or Lyft. This service uses GPS to match passengers heading in similar directions, allowing them to split the cost of the ride. It provides a convenient and often cost-effective alternative to traditional taxis and personal car use. Ride sharing can reduce traffic congestion and lower the environmental impact by decreasing the number of vehicles on the road.
According to a recent survey, 59% of Europeans are interested in using a MaaS-type app. According to the latest data from the United Nations, the global urban population is expected to reach 68% by 2050, up from 55% in 2018.
Increasing penetration of internet and smartphones
The growing use of smart devices like smartphones and smart wearables as well as the rising use of internet data have increased the demand for ride sharing services globally and accelerated the expansion of the global ride sharing market. The essential need for using ride-hailing services is internet connectivity. To access the information and navigation of the ride, passengers must download ride-providing programmes onto their cellphones through the internet. Additionally, the smartphone apps offer a range of security measures, including the name, number, and photo of the driver, the vehicle's number, route information, and records of previous rides.
Resistance from the traditional transport services
Disputes and confrontations between conventional three-wheeler and taxi drivers are being spurred on by the increasing use of ride-sharing services throughout the world. In comparison to traditional transportation service providers, the providers of ride services have more advantages, such as affordable doorstep pickup and drop-off, full route details, and increased convenience. As a result, taxi drivers in nations like Japan and India are against the ride-sharing companies.
Stringent carbon emission norms
The rate of vehicle emissions has been rising over time on a global scale. The global greenhouse gas emissions are significantly influenced by the car industry. The government, businesses, and automakers are making additional efforts to reduce the rising CO2 emissions. Many organisations, including the International Institute for Sustainable Development of Canada, the Ministry of Environment and Climate Change of India, and the Paris Agreement on Climate Change of the European Union, have established aspirational goals and standards, including increasing the amount of forest cover to reduce carbon footprints in the upcoming years.
Impact of government oversight and involvement
Regulating agencies are adamant that innovative business strategies produce both winners and losers. While Europe is currently lagging behind in this transition to ride-sharing, it is happening quickly in the US and Asia. It is also anticipated that certain nations would work toward unifying their regulations for both ride-sharing and taxis. Obtaining licences to operate in different nations is another difficulty faced by players in the ride-hailing industry. Local transportation network firms are governed by a number of established norms and regulations that are set forth by governments.
Due to the new corona virus, the automobile and travel industries have seen a sharp decline in the number of customers and commuters. The market will face new challenges as a result of the new rules and regulations the government has implemented to support social isolation and hygienic standards. The COVID-19 pandemic can further impede the growth of the business due to the panic and concern that individuals feel about the transmission of infection while travelling. Cab services will be avoided during the epidemic, which will have a direct impact on industry growth and introduce new challenges.
The E- hailing segment is expected to be the largest during the forecast period
The e-hailing segment in the ride-sharing market has experienced substantial growth, driven by urbanization, technological advancements, and the convenience of on-demand services. E-hailing, which involves booking rides via apps like Uber and Lyft, is revolutionizing traditional taxi services by offering quicker, more efficient transportation solutions. Increased smart phone penetration and a preference for cashless transactions have further fueled this growth. Additionally, the integration of AI and data analytics enhances route optimization and the user experience, while expanding geographic coverage and strategic partnerships have widened market reach.
The short distance segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The short distance segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Daily commuters have a great alternative to private vehicles with this kind of commute. The majority of the market share is anticipated to be held by corporate commuting and short distance. However, it is projected that the short-distance type will dominate over the forecast period due to the rising trend of ride-hailing platform providers offering these services through their current platforms. The option to choose between ride hailing and ride sharing is provided by this kind of service.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to Asian countries have a lot of cities and towns that are developing quickly, making them a promising market for ride-sharing services. The two countries with the largest populations in the region are China and India. Over the projected period, ride sharing is expected to grow quickly in China, which already dominates the ride hailing business. Although India has had recent years of strong growth, the sector has not yet fully realised the potential of the nation.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rapid growth of electric vehicles in nations like Canada, the United States, and Mexico, the area dominates the global market. Additionally, the ride service companies' quick embrace of technologically enhanced services. In Canada, Uber has been growing its clientele quickly. For instance, Lyft was the first business to announce the debut of its green mode, which allows consumers to rideshare in electric cars, last year.
Key players in the market
Some of the key players in Ride Sharing market include AirAsia, BlaBlaCar, Bolt Technology OU, Cabify Espana S.L.U., Careem, CarpoolWorld (Datasphere Corporation), Didi Chuxing Technology Co., Gett, Grab, HyreCar Inc, Kangaride, Klaxit SAS, Lyft, Inc., Share Now, Uber Technologies Inc., Via Transportation Inc., Vride Inc and Zimride Inc.
In March 2024, BlaBlaCar has secured €100 million in bank loans to acquire new firms and to grow its business internationally. At its inception, the app was designed to link up drivers and passengers travelling along the same route. With its new funding, the firm hopes to expand both its carpooling and bus operations in countries where it already has a presence - such as Brazil, Mexico and India.
In March 2023, Spain's Cabify has raised $110 million in a new funding round as it expands in ride-hailing business. The Madrid-headquartered company plans to invest the funds in expanding its presence in Latin America, the market that makes up the lion's share of its business. The investment was led by Orilla Asset Management, a firm linked to automotive entrepreneur Francisco Riberas, and financial services group AXIS.