![]() |
市場調査レポート
商品コード
1503308
弱視の2030年までの市場予測: タイプ別、診断、治療、用途別、地域別の世界分析Lazy Eye Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Diagnosis, Treatment, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
弱視の2030年までの市場予測: タイプ別、診断、治療、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界の弱視市場は2024年には32億6,000万米ドルを占め、2030年には49億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは7.1%です。
弱視として知られる視力発達障害は、処方された眼鏡やコンタクトレンズを使用しても、正常な視力を得られない場合に起こります。通常、眼と脳がまだ成長していない小児期に始まります。弱視は、脳が片方の眼をもう片方の眼より好むため、影響を受けた眼の視力が低下する状態です。また、一般的な原因としては、両眼の(屈折異常)の著しい差、斜視(目の位置のずれ)、白内障など目に影響を及ぼす他の疾患が挙げられます。
米国眼科学会によると、弱視は一般に怠眼として知られ、小児の視覚障害の最も一般的な原因であり、米国では小児100人のうち約2~3人が罹患しています。
増加する弱視症例
遺伝的素因、出生率の上昇、スクリーン利用や屋外活動の減少などの環境要因など、さまざまな要因により、弱視は世界的に一般的になりつつあります。このような有病率の増加を考慮すると、効率的な診断と管理アプローチが不可欠です。弱視を放置すると、永久的な視覚障害を引き起こす可能性があるため、早期に発見することが不可欠です。さらに、ヘルスケアプロバイダーがこの一般的な症状に対処しようと努力するにつれ、治療ソリューションに対する需要が高まり、市場の成長を促進しています。
最先端治療の法外な価格
この市場の成長を阻む大きな障害の1つは、デジタル治療システムや特殊な矯正レンズなど、最先端の弱視治療が高額であることです。エンドユーザーがこれらの最先端ソリューションの多くに支払わなければならない高額な費用は、その研究開発、生産、マーケティングに関連する多額の費用に起因します。十分な健康保険に加入していない家庭や、低所得地域に住む人々は、この経済的負担を特に苦しく感じるかもしれないです。さらに、このような理由から、こうした治療法のコストは、さまざまな社会経済的集団が採用し、利用できるようになるための大きな障壁であり続けています。
新興市場での成長
弱視治療市場が新興経済圏で拡大する可能性は大きいです。ラテンアメリカ、アジア、アフリカ諸国はいずれも経済成長を遂げており、ヘルスケアのインフラ整備も進んでいます。目の健康問題に対する知識と可処分所得が増加するにつれ、効率的な弱視治療に対する需要が高まっています。さらに、ほとんど未開拓の消費者基盤は、これらの市場に意図的に参入する企業にとって有利に働く可能性があります。
患者のコンプライアンスに関する問題
弱視治療を成功させる上で最も重要なことの一つは、患者のコンプライアンスです。アトロピンの点眼やアイパッチなど、多くの治療法が効果を発揮するためには、長期間にわたって一貫して使用されなければならないです。しかし、特に患者が若く、特定の治療法を不快に感じたり、汚名を着せられたりする場合には、患者のコンプライアンスを維持するのは難しいです。さらに、コンプライアンス違反は理想的な治療結果をもたらさない可能性があり、治療効果の認知度を低下させ、脱落率を高める可能性があります。治療の有効性と市場の持続可能性を向上させるには、コンプライアンスの問題に取り組む必要があります。
ヘルスケアサービスの混乱や定期的な眼科検診と治療の遅れにより、COVID-19の流行は弱視治療市場に大きな影響を与えました。戸締まりやその他の社会的距離を置く戦術により、患者の眼科医への受診が減少し、多くの場合、弱視の早期発見と治療が遅れました。さらに、パンデミックがもたらした経済的負担や経済的不安から、弱視治療を含む緊急性のないヘルスケアを優先しない家庭もあった。
予測期間中、斜視分野が最大となる見込み
斜視弱視分野は、斜視(弱視)において最大の市場シェアを持っています。斜視として知られる目のズレの結果、斜視性弱視は弱視の最も一般的なタイプです。両眼視を防ぐために、脳が片方の眼をもう片方の眼より優先させるため、ずれた眼の視覚発達が悪くなります。目の位置を合わせて視力を改善するには、早期の診断と治療が不可欠です。さらに、このような処置には、眼帯、矯正眼鏡、または手術が頻繁に用いられます。
フォトスクリーニング分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。
斜視(弱視)市場のフォトスクリーニング分野は、最も高いCAGRで成長すると予測されています。フォトスクリーニングとは、専用のカメラとソフトウェアを使って子供の目の写真を撮ることです。これらの画像を分析し、斜視や屈折異常のような弱視の危険因子を見つける。従来の眼科検査に協力的でなかった幼児でも、短時間で、非侵襲的で、簡単に使用できるため、この方法は特に有益です。さらに、この市場は、小児検診の採用増加、写真検診技術の進歩、早期発見の価値に対する理解の高まりなど、多くの要因により急速に拡大しています。
洗練されたヘルスケアシステム、高い認知度、治療オプションへの容易なアクセスにより、北米、特に米国が怠け眼市場を独占しています。米国では痴呆症が非常に多いため、強力な製薬会社、尊敬される研究施設、視力障害の治療に対する積極的なアプローチに支えられた健全な市場が存在します。さらに、北米のなまくら目市場におけるこの国の顕著な市場シェアは、ヘルスケアの技術革新に重点を置いていることと、治療方法を幅広く利用できることに起因しています。
中国、日本、インドなどのアジア太平洋地域のCAGRが最も高いです。ヘルスケアコストの上昇、眼疾患に対する一般市民の意識の高まり、特に農村部における医療へのアクセスの容易さといった要因が、この成長を後押ししています。さらに、中国やインドのような国は人口が多く、怠惰な目の症例が増加し、ヘルスケア・インフラの整備に注目が集まっているため、大きな成長が見込まれています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Lazy Eye Market is accounted for $3.26 billion in 2024 and is expected to reach $4.92 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. A vision development disorder known as lazy eye, or amblyopia, occurs when one eye is unable to achieve normal visual acuity, even with prescription eyeglasses or contact lenses. It usually begins in childhood, when the eyes and brain are still growing. Amblyopia is a condition in which the brain prefers one eye over the other, impairing vision in the affected eye. Moreover, common causes include significant differences in the prescription (refractive error) between the two eyes, strabismus (misalignment of the eyes), or other conditions affecting the eyes, such as cataracts.
According to the American Academy of Ophthalmology, amblyopia, commonly known as lazy eye, is the most common cause of visual impairment in children, affecting approximately 2 to 3 out of every 100 children in the United States.
Growing number of amblyopia cases
Due to a number of factors, including genetic predispositions, rising birth rates, and environmental factors like screen time and fewer outdoor activities, amblyopia is becoming more commonplace worldwide. An efficient diagnosis and management approach is imperative in light of this increasing prevalence. It is imperative to detect amblyopia early on because, if left untreated, it can cause permanent visual impairments. Moreover, as healthcare providers strive to address this prevalent condition, the demand for treatment solutions is growing, driving market growth.
Exorbitant price of cutting-edge therapies
One major obstacle to the growth of this market is the high cost of advanced amblyopia treatments, such as digital therapy systems and specialty corrective lenses. The high costs that end users must pay for many of these cutting-edge solutions stem from the significant costs associated with their R&D, production, and marketing. Families without sufficient health insurance or those residing in low-income areas may find this financial burden especially difficult. Additionally, because of this, the cost of these treatments continues to be a major barrier to their adoption and accessibility by a variety of socioeconomic groups.
Growth in emerging markets
There is a big chance for the market for amblyopia treatments to expand in emerging economies. Latin American, Asian, and African nations are all seeing increases in their economies, as well as improvements to their infrastructure for healthcare. The demand for efficient amblyopia treatments is raising as knowledge of eye health issues and disposable incomes both rise. Furthermore, a largely unexplored consumer base can be advantageous to businesses that deliberately enter these markets.
Problems with Patient Compliance
One of the most important aspects of amblyopia treatment success is patient compliance. For many treatment modalities, like atropine drops and eye patches, to be effective, they must be used consistently over an extended period of time. But it can be difficult to keep patients compliant, particularly when they are young and may find certain treatments upsetting or stigmatizing. Moreover, non-compliance may result in less than ideal treatment results, which may lower the treatments' perceived efficacy and possibly increase the dropout rate. Improving the effectiveness of treatment and the sustainability of the market require addressing compliance issues.
Due to disruptions in healthcare services and delays in routine eye examinations and treatments, the COVID-19 pandemic had a significant effect on the amblyopia treatment market. Lockdowns and other social distancing tactics decreased patient visits to ophthalmologists, which in many cases delayed the early detection and treatment of amblyopia. Additionally, some families deprioritized non-emergency healthcare, including treatment for amblyopia, due to financial strain and economic uncertainty brought on by the pandemic.
The Strabismic segment is expected to be the largest during the forecast period
The Strabismic Amblyopia segment has the largest market share in lazy eye (amblyopia). As a result of an eye misalignment known as strabismus, strabismic amblyopia is the most prevalent type of amblyopia. Poor visual development in the misaligned eye results from the brain favoring one eye over the other to prevent double vision. In order to align the eyes and improve vision, early diagnosis and treatment are essential. Furthermore, these procedures frequently involve the use of eye patches, corrective glasses, or surgery.
The Photo screening segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The photo screening segment of the lazy eye (amblyopia) market is anticipated to grow at the highest CAGR. Photo screening is taking pictures of a child's eyes with specialized cameras and software. These images are then analyzed to find amblyopia risk factors like strabismus or refractive errors. Because it is quick, non-invasive, and simple to use on young children who might not cooperate for traditional eye exams, this method is especially beneficial. Moreover, this market is expanding quickly due to a number of factors, including increased adoption of pediatric screenings, photo screening technology advancements, and a growing understanding of the value of early detection.
Due to its sophisticated healthcare system, high awareness, and easy access to treatment options, North America-and especially the United States-dominate the market for lazy eyes. Because lazy eye cases are so common in the US, there is a healthy market there that is backed by strong pharmaceutical companies, esteemed research facilities, and a proactive approach to treating vision disorders. Additionally, the nation's notable market share in the North American lazy eye market can be attributed to its focus on healthcare innovation and the extensive accessibility of treatment modalities.
The lazy eye market has the highest CAGR in the Asia-Pacific region, which includes nations like China, Japan, and India. Factors like rising healthcare costs, increased public awareness of eye conditions, and easier access to healthcare, especially in rural areas, are driving this growth. Furthermore, with their sizable populations, nations like China and India present substantial growth prospects because of the increased incidence of lazy eye cases and the increased attention being paid to the development of healthcare infrastructure.
Key players in the market
Some of the key players in Lazy Eye market include Johnson And Johnson Services, Inc, Golden Vision, Krafty Eye Patches, Adwia Pharmaceuticals, NovaSight, 3M, Pfizer Inc, TCI Chemicals Pvt. Ltd, Rebion, Bausch & Lomb Incorporated, Opthopatch, Vivid Vision, Inc, Hilco Vision, Walgreens and Fresnel Prism & Lens.
In May 2024, Johnson & Johnson has entered into a definitive agreement to acquire Proteologix Inc., a privately-held biotechnology company focused on bispecific antibodies for immune-mediated diseases, for $850 million in cash, with potential for an additional milestone payment.
In January 2024, 3M Health Care announced that its Medical Solutions Division received a $34.2 million award from the U.S. Army Medical Research Acquisition Activity. The award enables 3M to develop a range of new solutions for infection prevention, wound management and wound healing.
In September 2023, Bausch + Lomb Corporation, a subsidiary of Bausch Health Companies Inc. announced it has completed its acquisition of XIIDRA(R) 5%, a non-steroid eye drop specifically approved to treat the signs and symptoms of dry eye disease focusing on inflammation associated with dry eye, and certain other ophthalmology assets.