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市場調査レポート
商品コード
1503307
航空貨物コンテナ市場の2030年までの予測:航空機タイプ、コンテナタイプ、材料、デッキ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Air Cargo Container Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Aircraft Type, Container Type, Material, Deck, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空貨物コンテナ市場の2030年までの予測:航空機タイプ、コンテナタイプ、材料、デッキ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空貨物コンテナ市場は2024年に18億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.8%で成長し、2030年には26億米ドルに達する見込みです。
航空機による効率的な貨物輸送に使用される標準化されたコンテナは、航空貨物コンテナ、またはユニット・ロード・デバイス(ULD)と呼ばれます。これらのコンテナは、さまざまな航空機の独特な形状やサイズに合わせて作られ、利用可能なスペースを最大限に活用し、貨物の安全な取り扱いを保証します。アルミニウムや複合プラスチックのような頑丈かつ軽量な素材で作られたULDは、輸送中の環境要素や損傷から貨物を保護することを目的としています。
国際航空運送協会(IATA)によると、ユニット・ロード・デバイス(ULD)の標準化と適切な使用は、航空貨物業務の安全性、効率性、費用対効果を維持するために極めて重要です。
生鮮品への関心の高まり
航空貨物市場では、生鮮食品、魚介類、医薬品などの生鮮品を航空輸送する需要が高まっています。品質と安全性を保つため、これらの商品は正確な温度に保たれる必要があります。さらに、これらの商品は、最先端の冷蔵・断熱機能を備えた特殊な航空貨物コンテナによって、必要な温度範囲内で輸送されるため、腐敗のリスクやコンプライアンス上の問題が軽減されます。
オペレーションと物流の課題
航空貨物コンテナの利用には、オペレーションやロジスティクス面でいくつかの困難が伴う。様々なサプライチェーンの段階をまたぐコンテナの移動を管理・調整するには、慎重な計画と実行が必要です。さらに、コンテナの可用性のばらつき、ターンアラウンドタイムの遅延、さまざまな航空機とコンテナの適合性の不一致などから、非効率が生じる可能性があります。
高まるコールドチェーン輸送へのニーズ
コールドチェーン・ロジスティクスの必要性は、世界の製薬業界の成長、特に生物製剤やワクチンの継続的な需要により高まっています。こうしたデリケートな商品の輸送には、高度な温度制御・監視システムを備えた航空貨物コンテナが必要です。信頼性の高いコールドチェーン・ソリューションを提供できる企業は、この拡大する市場から利益を得るのに有利な立場にあると思われます。さらに、特定の温度制御コンテナに対するニーズは、世界の生鮮食品需要の高まりによってさらに高まっています。
規制と環境問題
航空貨物事業が環境に与える影響、特に炭素排出量は、ますます厳しくなっています。政府や国際機関により、より厳しい環境規制が実施されており、その結果、航空貨物会社の営業コストが上昇する可能性があります。このような規制を遵守するためには、新しい技術や環境に優しい方法に多額の出費が必要になるかもしれないです。さらに、これらの規制を破ることで、罰則、評判の低下、ビジネス機会の損失が生じる可能性があります。
COVID-19パンデミックは、航空貨物コンテナ市場に大きな影響を与え、機会と課題の両方をもたらしました。当初、サプライチェーンは混乱し、大規模な旅行制限と旅客便の減少の結果、利用可能な貨物容量は減少しました。しかし、生鮮品、eコマース商品、医療品に対する需要の高まりにより、航空貨物への依存度が高まり、コンテナ・セクターの革新と適応が促されました。さらに、環境の変化に対応するため、事業者はコンテナ効率の改善、安全対策の実施、新たな提携関係や航路の開拓に力を注いです。
予測期間中、ワイドボディ航空機セグメントが最大になる見込み
航空貨物コンテナ市場では、通常、ワイドボディ航空機セグメントが最大のシェアを占めています。これらの航空機は、重量物の長距離輸送を容易にする広い貨物室が特徴です。ワイドボディ機は、その大容量と適応性から国際貨物物流の主役であり、大陸をまたいだ貨物輸送に不可欠です。さらに、大型貨物や生鮮品を含む幅広い貨物に対応できる能力も高く評価されており、医薬品からeコマースまで幅広い分野で欠かせない存在となっています。
複合材セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
航空貨物コンテナ市場で最もCAGRが高いのは複合材セグメントであろう。この成長には数多くの要因が寄与しています。従来の金属製コンテナと比べて、複合材料は軽量化、耐久性の向上、耐腐食性など多くの利点を提供します。こうした特性のため、複合材コンテナは、経済性と燃費の両面で重量が重要な航空貨物輸送に非常に人気があります。さらに、複合材製造技術の進歩によってもたらされた強度対重量比の改善により、構造的完全性を損なうことなく、より大きな荷物の輸送が可能となっています。
航空貨物コンテナ市場で最も大きなシェアを占めているのは、おそらくアジア太平洋地域であろう。この優位性は、いくつかの重要な要因の結果です。まず、中国、インド、東南アジアなどの国々の急速な経済成長により、eコマースの成長と製造業の拡大が航空貨物輸送の需要急増に拍車をかけています。さらに、広大な空港網と確立された貿易ルートのおかげで、この地域は国際航空貨物業務の重要なハブとなっています。この地域の航空貨物コンテナ市場における地位は、空港インフラと物流施設の近代化に対する投資の増加によってさらに強化されています。
中東・アフリカ(MEA)地域は、航空貨物コンテナ市場のCAGRが最も高い地域であろう。中東・アフリカ地域における航空貨物輸送の力強い成長には、多くの要因が寄与しています。まず、中東は欧州、アジア、アフリカを結ぶ架け橋として地理的に有利な位置にあるため、国際貿易と物流の重要なハブとなっています。さらに、カタール、サウジアラビア、アラブ首長国連邦などの国々で起きている急速な工業化とインフラ整備により、航空貨物サービスの需要が高まっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Air Cargo Container Market is accounted for $1.85 billion in 2024 and is expected to reach $2.60 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.8% during the forecast period. A standardized container used to effectively transport cargo by aircraft is called an air cargo container, or unit load device (ULD). These containers are made to fit the unique shapes and sizes of different aircraft, making the most use of available space and guaranteeing the safe handling of cargo. Constructed from robust yet lightweight materials like aluminum and composite plastics, ULDs are intended to shield cargo from environmental elements and damage while in transit.
According to the International Air Transport Association (IATA), the standardization and proper use of Unit Load Devices (ULDs) are crucial for maintaining safety, efficiency, and cost-effectiveness in air cargo operations.
Growing interest in perishable goods
The demand for perishable goods like fresh produce, seafood, and medications to be transported by air is rising in the air cargo market. To preserve their quality and safety, these products need to be kept at a precise temperature. Furthermore, these goods are transported within the required temperature ranges owing to specialized air cargo containers that are outfitted with cutting-edge refrigeration and insulation capabilities, lowering the risk of spoilage and compliance issues.
Challenges in operations and logistics
There are several operational and logistical difficulties associated with using air cargo containers. It takes careful planning and execution to manage and coordinate the movement of containers across various supply chain stages. Additionally, inefficiencies can result from variations in container availability, turnaround time delays, and mismatched container compatibility with various aircraft.
Growing requirement for cold chain transportation
The need for cold chain logistics has increased due to the growth of the global pharmaceutical industry, particularly with the continued demand for biologics and vaccines. For the transportation of these delicate goods, air cargo containers with sophisticated temperature control and monitoring systems are necessary. Businesses that can provide dependable cold chain solutions will be in a good position to profit from this expanding market. Furthermore, the need for specific temperature-controlled containers is further driven by the rising demand for fresh and perishable food items worldwide.
Regulations and environmental issues
The environmental effects of the air cargo business, especially its carbon emissions, are coming under more and more scrutiny. Stricter environmental regulations are being implemented by governments and international organizations, which may result in higher operating costs for air cargo companies. Adhering to these regulations might necessitate large expenditures for novel technologies and environmentally friendly methods. Moreover, penalties, harm to one's reputation, and lost business opportunities may arise from breaking these regulations.
The COVID-19 pandemic had a major effect on the market for air cargo containers, posing both opportunities and challenges. Initially, supply chains were disrupted, and available cargo capacity decreased as a result of extensive travel restrictions and fewer passenger flights. But the rise in demand for perishables, e-commerce goods, and medical supplies led to a greater reliance on air freight, which prompted innovation and adaptation in the container sector. Furthermore, in order to negotiate the changing environment, businesses concentrated on improving container efficiency, putting safety precautions in place, and looking into new alliances and routes.
The Wide-Body Aircraft segment is expected to be the largest during the forecast period
In the market for air cargo containers, the wide-body aircraft segment usually has the largest share. These aircraft are distinguished by their roomy cargo holds, which facilitate the long-distance delivery of heavy loads. Wide-body aircraft, which are the mainstay of international cargo logistics due to their large capacity and adaptability, are essential for transporting cargo across continents. Moreover, they are highly valued for their capacity to handle a wide range of cargo, including big and perishable items, which makes them essential for sectors ranging from pharmaceuticals to e-commerce.
The Composite segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The composite segment in the air cargo container market is probably the one with the highest CAGR. Numerous factors contribute to this growth. Compared to conventional metal containers, composite materials provide a number of benefits, such as reduced weight, enhanced durability, and resistance to corrosion. Because of these characteristics, composite containers are very popular for air cargo transportation, where weight is crucial for both economy and fuel efficiency. Furthermore, improvements in strength-to-weight ratios brought about by advances in composite manufacturing technologies enable the transportation of larger loads without compromising structural integrity.
Asia-Pacific is probably the region with the largest share of the air cargo container market. This dominance is the result of several important factors. First off, growing e-commerce and expanding manufacturing sectors have fueled a spike in demand for air cargo transportation due to the swift economic growth of nations such as China, India, and Southeast Asia. Furthermore, the area serves as a vital hub for international air cargo operations thanks to its vast network of airports and well-established trade routes. The region's standing in the air cargo container market is further strengthened by rising investments in the modernization of airport infrastructure and logistics facilities.
The Middle East and Africa (MEA) region is probably the one with the highest CAGR in the air cargo container market. A number of factors are contributing to the strong growth in air cargo transportation in the MEA region. First off, the Middle East is a vital hub for international trade and logistics due to its advantageous geographic location as a bridge connecting Europe, Asia, and Africa. In addition, the demand for air freight services is rising due to the swift industrialization and infrastructure development occurring in nations like Qatar, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates.
Key players in the market
Some of the key players in Air Cargo Container market include Nordisk Aviation, CHEP, Royal DSM N.V, Unilode, DokaSch GmbH, ACL Airshop, Safran Aerosystems, Zodiac AirCargo Equipment, Envirotainer, Jettainer, VRR Aviation, Air Cargo Containers LLC and Granger Plastics.
In February 2024, The ULD freight solutions company ACL Airshop signed a partnership agreement with Aerosail Services to set up an international hub station for its ULDs in Mumbai adding to its global network of more than 55 stations across the world.
In August 2023, Unilode Aviation Solutions and AviusULD have announced the renewal of their long-term agreement for the supply of ULD containers and pallets. The ULD management company and AviusULD, formerly known as Safran Cabin Cargo, a manufacturer and distributor of ULDs, have built a strategic partnership over a period of more than 15 years.
In May 2022, DSM and Firmenich announce that they have entered into a business combination agreement (the "BCA") to establish the leading creation and innovation partner in nutrition, beauty and well-being ("DSM-Firmenich"). The combination will bring together Firmenich's unique leading Perfumery and Taste businesses, its world-class science platforms and associated co-creation capabilities with DSM's outstanding Health and Nutrition portfolio and renowned scientific expertise.