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市場調査レポート
商品コード
1494738
自律走行車市場の2030年までの予測: コンポーネント別、自動化レベル別、車両タイプ別、技術別、用途別、地域別の世界分析Autonomous Vehicles Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Automation Level, Vehicle Type, Technology, Application and By Geography |
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自律走行車市場の2030年までの予測: コンポーネント別、自動化レベル別、車両タイプ別、技術別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自律走行車の世界市場は2024年に608億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは19.9%で成長し、2030年には1,806億米ドルに達すると予測されています。
自律走行車は、しばしば自律走行車やドライバーレス車と呼ばれ、高度なセンサー、ソフトウェア、人工知能(AI)アルゴリズムを搭載し、人間の介入なしにナビゲーションや操作を行うことができる車両です。これらの車両は、環境を認識し、感覚データを解釈し、自律的に道路をナビゲートし、障害物を回避し、交通法規を遵守するための決定を下すことができます。自律走行車は、安全性、効率性、アクセシビリティを向上させることで、交通に革命をもたらす可能性を秘めています。ヒューマンエラーによる交通事故を減らし、交通の流れを最適化し、年齢や障害、その他の要因で運転できない人々にモビリティソリューションを提供することが期待されています。
自動車業界情報のリーダーであるオートモーティブ・ワールド社によると、2050年には世界中で20億台以上の自動車が普及するといいます。環境保護庁(EPA)によると、米国では一酸化炭素の75%以上が自動車から排出されています。
mobility as a serviceの台頭
MaaSは、様々な交通サービスを統一されたプラットフォームに統合し、ユーザーにAVを含む多様なモビリティ・オプションへのシームレスなアクセスを提供します。AVをMaaSネットワークに組み込むことで、このテクノロジーは消費者の間でより広く知られ、受け入れられるようになります。MaaSプラットフォームはAVの利用を最適化し、ダウンタイムを減らして運行効率を高める。さらに、MaaSのデータ駆動型の性質は、AVアルゴリズムの継続的な改善を可能にし、リアルタイムのモニタリングと分析を通じて安全性を高める。
責任と法的問題
自律走行車が関与する事故が発生した場合、誰が責任を負うのかが不透明なため、保険や法的枠組みが複雑化しています。メーカー、ソフトウェア開発者、さらには車両所有者までもが責任を問われる可能性があり、複雑な法的もつれの網が張り巡らされています。しかし、管轄区域によって異なる規制が問題をさらに悪化させ、自律走行車の普及と導入を妨げています。こうした要素が市場の成長を妨げています。
商用アプリケーションへの注目の高まり
ロジスティクス、輸送、配送サービスなどの商業部門は、自律走行車が業務を合理化し、コストを削減し、効率を高める可能性を認識しています。企業は、自律走行技術を自社車両に統合するための研究開発に多額の投資を行い、その利点を活用しようとしています。このような営利団体による関心の高まりが技術革新に拍車をかけ、自律走行車の機能、安全機能、インフラサポートの進歩につながっています。さらに、商用アプリケーションでは拡張性と信頼性が求められるため、メーカーは厳格な業界標準を満たすために自律走行システムを改良する必要に迫られています。
データ・セキュリティへの懸念
データ・セキュリティへの懸念は、自律走行車市場の進歩に大きなハードルをもたらしています。自律走行車には高度なセンサー、カメラ、接続機能が統合されているため、乗客、ルート、場所に関する機密情報を含む膨大な量のデータが生成されます。このデータは、ハッキング、データ漏洩、不正アクセスといったサイバー脅威に対して脆弱になります。しかし、個人情報の盗難、監視、車両機能の操作など、このデータが悪用される可能性についての懸念は、自律走行車に対する消費者の信頼と信用を損なう。
当初、パンデミックはサプライチェーンを混乱させ、生産の遅れにつながり、自律走行車の配備を妨げました。社会的距離を置く措置や戸締まりによってライドヘイリングサービスの需要が減少し、自律走行車のテストや導入に影響が出ました。しかし、パンデミックは安全性と衛生面の重要性を浮き彫りにし、公共交通機関や共有モビリティサービス向けの自動運転技術開発への注力を促しました。
予測期間中、ドライバー支援分野が最大となる見込み
ドライバー・アシスタンス・セグメントは予測期間中に最大となる見込みであり、アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーンキーピング・アシスタンス、自動緊急ブレーキなどの機能を統合することで、ドライバー・アシスタンス・システムは半自律走行機能に徐々に慣れさせながら、車両の安全性と快適性を高める。こうした技術はヒューマンエラーを軽減し、事故を減らし、トラストフローを改善するため、消費者や規制当局の間で自律走行技術に対する受け入れと信頼が高まっています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはライドシェア分野です。
ライドシェア分野は、この技術の日常生活への導入と統合のための自然な道を提供することで、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されます。ライドシェア企業は、運行コストの削減、効率性の向上、顧客体験の強化を目指し、自律走行車をフリートへ組み込む最前線にいます。自律走行技術を活用することで、ライドシェアサービスは収益性を維持しながら、顧客により安い運賃を提供することができます。さらに、これらのサービスは自律走行車システムの重要な実験場として機能し、開発者は実世界のデータを収集し、多様な都市環境で技術を改良することができます。
推定期間中、アジア太平洋地域が市場で最大のシェアを占めました。この地域の成長は、5Gネットワーク、モノのインターネット(IoT)センサー、人工知能などの最先端技術の交通システムへの統合によって支えられています。接続性の強化により、車両、インフラ、その他のスマートデバイス間のシームレスな通信が可能になり、地域全体でより安全で効率的な交通網が育まれます。こうした進歩は、交通安全の向上や渋滞の緩和だけでなく、革新的なモビリティ・サービスやスマートシティ構想への道を開き、同地域を世界の自律走行車市場の最前線に位置付けています。
包括的な規制の枠組みを通じて、各国政府はAVの開発と展開を助長する環境を育成しており、アジア太平洋地域は予測期間中に有益な成長を示すと推定されます。政府は明確なガイドラインと基準を提供することで、メーカー、投資家、消費者を含む利害関係者に信頼を植え付け、地域全体のAV技術への革新と投資を刺激しています。さらに、アジア太平洋地域の規制には、研究助成金や税制優遇措置などのインセンティブや支援メカニズムが含まれていることが多く、業界プレーヤーと政府機関の協力を促し、AV開発のための活気あるエコシステムを育成しています。
According to Stratistics MRC, the Global Autonomous Vehicles Market is accounted for $60.8 billion in 2024 and is expected to reach $180.6 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.9% during the forecast period. Autonomous vehicles, often referred to as self-driving cars or driverless cars, are vehicles equipped with advanced sensors, software, and artificial intelligence (AI) algorithms that enable them to navigate and operate without human intervention. These vehicles can perceive their environment, interpret sensory data, and make decisions to navigate roads, avoid obstacles, and adhere to traffic laws autonomously. Autonomous vehicles have the potential to revolutionize transportation by offering increased safety, efficiency and accessibility. They hold promise for reducing traffic accidents caused by human error, optimizing traffic flow, and providing mobility solutions for people who cannot drive due to age, disability, or other factors.
According to Automotive World Ltd., a leader in automotive industry information, there would be more than 2 billion cars across the globe in 2050. According to Environmental Protection Agency (EPA), in the U.S. more than 75% of the carbon monoxide is emitted by motor vehicles.
Rise of mobility as a service
MaaS integrates various transportation services into a unified platform, providing users with seamless access to diverse mobility options, including AVs. By incorporating AVs into MaaS networks, the technology gains broader exposure and acceptance among consumers. MaaS platforms optimize AV utilization, reducing downtime and increasing operational efficiency. Moreover, the data-driven nature of MaaS enables continuous improvement of AV algorithms and enhances safety through real-time monitoring and analysis.
Liability and legal issues
Uncertainty regarding who bears responsibility in the event of accidents involving autonomous vehicles complicates insurance and legal frameworks. Manufacturers, software developers, and even vehicle owners could potentially be held liable, creating a complex web of legal entanglements. However, differing regulations across jurisdictions further exacerbate the problem, hindering widespread adoption and deployment of autonomous vehicles. These elements are hindering the market growth.
Increasing focus on commercial applications
Commercial sectors such as logistics, transportation, and delivery services are recognizing the potential of autonomous vehicles to streamline operations, reduce costs, and enhance efficiency. Businesses are investing heavily in research and development to integrate autonomous technology into their fleets, aiming to capitalize on its benefits. This heightened interest from commercial entities is spurring innovation, leading to advancements in autonomous vehicle capabilities, safety features, and infrastructure support. Moreover, as commercial applications demand scalability and reliability, manufacturers are compelled to refine autonomous systems to meet rigorous industry standards.
Data security concerns
Data security concerns pose a significant hurdle in the advancement of the autonomous vehicles market. The integration of sophisticated sensors, cameras, and connectivity features in autonomous vehicles generates vast amounts of data, including sensitive information about passengers, routes, and locations. This data becomes vulnerable to cyber threats such as hacking, data breaches, and unauthorized access. However, concerns about the potential misuse of this data, including identity theft, surveillance, and manipulation of vehicle functions, undermine consumer trust and confidence in autonomous vehicles.
Initially, the pandemic disrupted supply chains, leading to production delays and hindering the deployment of autonomous vehicles. Social distancing measures and lockdowns reduced demand for ride-hailing services, affecting autonomous vehicle testing and adoption. However, the pandemic highlighted the importance of safety and hygiene, prompting a greater focus on the development of self-driving technology for public transportation and shared mobility services.
The Driver Assistance segment is expected to be the largest during the forecast period
Driver Assistance segment is expected to be the largest during the forecast period, by integrating features such as adaptive cruise control, lane-keeping assistance, and automatic emergency braking, driver assistance systems enhance vehicle safety and comfort while gradually familiarizing users with semi-autonomous capabilities. These technologies mitigate human errors, reduce accidents, and improve traffic flow, thus fostering greater acceptance and trust in autonomous driving technology among consumers and regulators.
The Ride Share segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Ride Share segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period by providing a natural avenue for the adoption and integration of this technology into everyday life. Ride-sharing companies are at the forefront of incorporating autonomous vehicles into their fleets, aiming to reduce operational costs, increase efficiency, and enhance customer experience. By leveraging autonomous technology, ride-share services can offer lower fares to customers while still maintaining profitability. Additionally, these services act as a crucial testing ground for autonomous vehicle systems, allowing developers to collect real-world data and refine their technology in diverse urban environments.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market over the extrapolated period. This regional growth is underpinned by the integration of cutting-edge technologies such as 5G networks, Internet of Things (IoT) sensors, and artificial intelligence into transportation systems. Enhanced connectivity enables seamless communication between vehicles, infrastructure, and other smart devices, fostering safer and more efficient transportation networks across the region. These advancements not only improve road safety and reduce congestion but also pave the way for innovative mobility services and smart city initiatives, positioning the region at the forefront of the global autonomous vehicles market.
Through comprehensive regulatory frameworks, governments are fostering an environment conducive to AV development and deployment, Asia Pacific region is estimated to witness profitable growth during the projection period. By providing clear guidelines and standards, governments instill confidence among stakeholders, including manufacturers, investors and consumers, thus stimulating innovation and investment in AV technologies across the region. Moreover, regulations in the Asia Pacific region often include incentives and support mechanisms, such as research grants and tax breaks, which encourage collaboration between industry players and government agencies, fostering a vibrant ecosystem for AV development.
Key players in the market
Some of the key players in Autonomous Vehicles market include Audi, BMW, Continental AG, Daimler Group, Delphi, Ford Motor, General Motors, Hyundai Motor Group, Jaguar, Renault, Tesla, Uber, Volkswagen and Volvo.
In August 2023, GTMC is expected to provide Pony.ai with a fleet of battery electric vehicles branded by Toyota. These vehicles are expected to feature sophisticated redundant systems of Toyota designed for Level 4 autonomous driving research and development. The autonomous driving technology of Pony.ai is expected to be seamlessly incorporated into these vehicles, and they are anticipated to be utilized on the PonyPilot + robotaxi network platform.
In July 2023, Volkswagen Group of America, Inc. (VWGoA) is commencing its inaugural autonomous vehicle testing initiative in Austin. The program is expected to launch with a fleet of 10 all-electric ID. Buzz vehicles equipped with an autonomous driving (AD) technology system, jointly developed by the global Volkswagen Group in collaboration with the technology firm Mobileye.
In July 2023, Tesla announced an investment of USD 1 billion for the development of project Dojo that aims to manage extensive volumes of data, with a specific focus on video feeds originating from Tesla vehicles, a crucial element in the advancement of autonomous driving software of the company.