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市場調査レポート
商品コード
1476344
ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)の2030年までの市場予測: タイプ別、基材タイプ別、車両タイプ別、装置タイプ別、再生プロセス別、再生触媒別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Diesel Particulate Filter Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Substrate Type, Vehicle Type, Equipment Type, Regeneration Process, Regeneration Catalyst, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)の2030年までの市場予測: タイプ別、基材タイプ別、車両タイプ別、装置タイプ別、再生プロセス別、再生触媒別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年05月05日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)市場は2023年に217億1,000万米ドルを占め、2030年には520億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは13.29%です。
最新のディーゼルエンジン車には、ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)が装備されています。この危険な粒子が大気中に放出されるのを防ぐため、DPFは粒子が通過する際にキャッチすることで機能します。再生は、一般的な走行状況では自動的に行われるが、フィルターに煤が蓄積し、捕捉された粒子を燃焼させる必要がある場合に必要となります。さらに、DPFは排出ガスを低減し、大気の質を高めるために不可欠であるため、ディーゼルエンジン技術はDPFなしでは完成しないです。
環境保護庁(EPA)によると、ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)は、ディーゼルエンジンから排出される有害なすす粒子の排出を削減するのに非常に効果的であり、それによって大気質と公衆衛生を改善しています。
環境汚染に対する意識の向上
自動車の排出ガスが環境に及ぼす影響、特にディーゼルエンジンが大気汚染に果たす役割は、広く認識されるようになってきています。環境問題に対する国民の関心が高まるにつれ、政府や規制機関は、より厳しい排出基準を課すよう圧力を強めています。さらに、消費者は、自動車が環境に与える影響を意識するようになり、より環境に優しく持続可能な交通手段を積極的に求めるようになっています。DPFのような排ガス制御技術は、環境意識の高まりと環境に優しい自動車を求める消費者の要求の結果として、より広く使われるようになってきています。
統合と互換性の問題
メーカーは、DPFを現在の車両設計に組み込む際、特に古いディーゼル車の排ガス制御システムを後付けする際に、互換性や統合の問題に直面する可能性があります。DPFが車の排気システムやエンジン管理システムとシームレスに機能するようにするには、エンジニアリングのノウハウが必要であり、車のアーキテクチャを変更する必要があるかもしれないです。さらに、すべてのディーゼルエンジンの構成や用途にDPFが有効なわけではありません。これは、より厳しい運転条件が適用されるオフロードやヘビーデューティ産業で特に当てはまります。こうした互換性の問題は、DPFの使用を特定の市場ニッチに限定し、自動車メーカーと自動車所有者の双方に物流上の困難をもたらす可能性があります。
DPF技術の発展
材料科学、製造プロセス、エンジニアリング技術の開発が進んでいるため、DPF技術革新の機会は多いです。DPFの機能性、堅牢性、効率を向上させるため、メーカーは研究開発に資金を費やしています。これには、汚染物質の捕捉を強化し、圧力損失を低減し、再生効果を最大化するための新しい触媒コーティング、フィルター基材、再生技術の開発が含まれます。さらに、予知保全アルゴリズムやDPFの性能を瞬時に監視する統合センサーなどの進歩により、DPFの信頼性と効率がさらに向上し、市場拡大の新たな道が開ける。
異なるパワートレインへの移行
温室効果ガスの排出量削減や化石燃料への依存度低減に向けた取り組みが強化された結果、水素自動車や電気燃料電池自動車のような代替パワートレイン技術に移行する自動車が増えています。世界各国の政府が排出ガス規制を強化し、クリーンな輸送手段の導入を奨励するインセンティブを提供するため、DPFを搭載した従来のディーゼル車の需要は減少する可能性があります。さらに、特に電気自動車や水素自動車の普及が予想以上に急速に進んでいる地域では、DPF市場はこの動向によって深刻な脅威にさらされています。
ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)市場は、COVID-19の大流行による影響を受けています。DPFの需要は当初、広範な操業停止と景気後退によってもたらされた自動車生産と販売の落ち込みによって影響を受けた。DPFメーカーが直面した困難は、国際的なサプライチェーンと製造工程の混乱によってさらに悪化しました。しかし、景気が着実に回復し、政府が自動車産業を活性化させるための刺激策を打ち出すと、市場は回復し始めました。さらに、パンデミックは公衆衛生と大気の質の重要性を浮き彫りにし、DPFのような排ガス制御技術に再び注目が集まる結果となった。
予測期間中、セラミックファイバー分野が最大になる見込み
セラミックファイバー分野は、市場で最大のシェアを占めると予測されています。セラミック繊維をベースとしたDPFは、その優れたろ過効率、高い機械的強度、高い熱安定性により広く利用されています。これらのディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)は、フィルター基材として多孔質セラミック材料を使用しており、ディーゼルエンジンの排気ガスから粒子状物質を捕捉・除去するための丈夫で長持ちする方法を提供しています。さらに、セラミック繊維技術の新たな開発により、再生効率が高く、より高い排気温度に耐えられるDPF設計が生み出され、いずれも全体的な排出ガス制御性能を向上させています。
予測期間中、小型商用車(LCV)セグメントが最も高いCAGRが見込まれる
ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)市場では、小型商用車(LCV)セグメントが最も高いCAGRで成長すると予測されます。都市化の進展、ロジスティクスとeコマース産業の成長、小型商用車に対する厳しい排ガス規制の導入などが、この成長の要因となっています。ラストワンマイル輸送、個人輸送、都市部での配達は、バン、ピックアップ、小型トラックを含むLCVの一般的な用途です。さらに、世界各国の政府が環境の持続可能性と大気の質の改善をより重視するようになったため、小型車にDPFなどの排ガス制御技術の使用を義務付ける規制が厳しくなっています。
ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)市場では、アジア太平洋地域が最大のシェアを占めています。中国、日本、韓国、インドといった自動車製造の重要拠点が存在し、ディーゼルエンジン搭載車の生産と販売が大幅に増加していることなど、いくつかの要因がこの優位性に寄与しています。この地域は急速に工業化、都市化、インフラ整備が進んでおり、厳しい環境規制を満たすためにDPFやその他の排ガス規制技術を搭載した商用車の需要を押し上げています。さらに、アジア太平洋地域のDPF採用は、自動車の排出ガス低減と大気環境の改善を目的とした政府の取り組みによって推進されています。
ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)市場では、中東・アフリカ(MEA)地域のCAGRが最も高くなると予想されています。この成長の主な原因は、同地域の工業化の進展、新しいインフラの建設、物流・運輸産業の成長です。中東・アフリカ(MEA)地域では、大気汚染を削減し公衆衛生上の懸念に対処するため、政府によってより厳しい排出ガス規制が実施されており、DPFのような排出ガス制御技術の需要を促進しています。さらに、規制基準を満たすためのDPFの必要性は、特に商業輸送業界におけるディーゼルエンジン車の使用の増加によって高まっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Diesel Particulate Filter Market is accounted for $21.71 billion in 2023 and is expected to reach $52.01 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.29% during the forecast period. Modern diesel engine vehicles are equipped with a Diesel Particulate Filter (DPF), which is an essential part meant to catch and eliminate soot particles from the exhaust. To stop these dangerous particles from being released into the atmosphere, it works by catching them as they pass through. Regeneration, which typically happens automatically under typical driving circumstances, is necessary when the filter accumulates soot and needs to burn off the trapped particles. Moreover, diesel engine technology is not complete without DPFs because they are essential for lowering emissions and enhancing air quality.
According to the Environmental Protection Agency (EPA), diesel particulate filters (DPFs) are highly effective at reducing emissions of harmful soot particles from diesel engines, thereby improving air quality and public health.
Raising conscience about environmental pollution
The effects of vehicle emissions on the environment, especially the role diesel engines play in air pollution, are becoming more widely recognized. Governments and regulatory agencies face increased pressure to impose stricter emission standards as public concern over environmental issues grows. Additionally, consumers are actively looking for greener and more sustainable forms of transportation as they become more aware of the impact that their cars have on the environment. Emission control technologies like DPFs are becoming more widely used as a result of growing environmental consciousness and consumer demand for eco-friendly automobiles.
Integration and compatibility issues
Manufacturers may encounter compatibility and integration issues when integrating DPFs into current vehicle designs, particularly when retrofitting older diesel vehicles with emission control systems. It takes engineering know-how to ensure that DPFs work seamlessly with the car's exhaust system and engine management system, and it might be necessary to change the architecture of the car. Furthermore, not every diesel engine configuration or application will benefit from DPFs; this is especially true in off-road or heavy-duty industrial settings where more demanding operating conditions apply. These compatibility problems may restrict the use of DPFs in specific market niches and provide logistical difficulties for both automakers and car owners.
Developments in DPF technology
There are a lot of opportunities for DPF technology innovation due to ongoing developments in materials science, manufacturing processes, and engineering techniques. To improve the functionality, robustness, and efficiency of DPFs, manufacturers are spending money on research and development. This entails creating new catalyst coatings, filter substrates, and regeneration techniques to enhance pollutant capture, lessen pressure drop, and maximize regeneration effectiveness. Moreover, advancements like predictive maintenance algorithms and integrated sensors for in-the-moment DPF performance monitoring can further improve the dependability and efficiency of DPFs, creating new avenues for market expansion.
Transition to different powertrains
An increasing number of vehicles are turning to alternative powertrain technologies, like hydrogen and electric fuel cell vehicles, as a result of the increased focus on lowering greenhouse gas emissions and reliance on fossil fuels. The demand for conventional diesel vehicles with DPFs may decrease as governments throughout the world impose tougher emission regulations and provide incentives to encourage the adoption of clean transportation. Additionally, the DPF market is seriously threatened by this trend, especially in areas where the popularity of electric and hydrogen cars is growing more quickly than expected.
The Diesel Particulate Filter (DPF) market has been impacted by the COVID-19 pandemic. The demand for DPFs was initially impacted by a drop in automobile production and sales brought on by the widespread lockdowns and economic downturn. The difficulties faced by manufacturers of DPFs were made worse by disruptions in international supply chains and manufacturing processes. But as the economy steadily recovered and government's enacted stimulus plans to boost the auto industry, the market started to rebound. Furthermore, the pandemic highlighted the significance of public health and air quality, which resulted in a renewed focus on emission control technologies like DPFs.
The Ceramic Fiber segment is expected to be the largest during the forecast period
The ceramic fiber segment is projected to hold the largest share of the market. DPFs based on ceramic fibers are extensively utilized because of their superior filtration efficiency, high mechanical strength, and high thermal stability. These diesel particulate filters (DPFs) use porous ceramic materials as the filter substrate, which offers a strong and long-lasting way to capture and remove particulate matter from diesel engine exhaust. Additionally, new developments in ceramic fiber technology have produced DPF designs that are more efficient at regeneration and able to withstand higher exhaust temperatures, both of which improve overall emissions control performance.
The Light Commercial Vehicle (LCV) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the Diesel Particulate Filter (DPF) market, the Light Commercial Vehicle (LCV) segment is anticipated to grow at the highest CAGR. Increasing urbanization, the growth of the logistics and e-commerce industries, and the introduction of strict emission standards for light-duty vehicles are some of the factors contributing to this growth. Last-mile transportation, personal transportation, and urban deliveries are all common uses for LCVs, which include vans, pickups, and small trucks. Furthermore, regulations requiring the use of emission control technologies, such as DPFs, in light-duty vehicles are getting stricter as governments around the world place a greater priority on environmental sustainability and improving air quality.
In the Diesel Particulate Filter (DPF) market, the Asia-Pacific region has the largest share. Several factors contribute to this dominance, including the existence of significant automotive manufacturing hubs like China, Japan, South Korea, and India, where there is a significant increase in the production and sales of vehicles powered by diesel. The area is rapidly industrializing, urbanizing, and developing its infrastructure, which is driving up demand for commercial vehicles fitted with DPFs and other emission control technologies in order to meet strict environmental regulations. Additionally, the Asia-Pacific region's adoption of DPFs is being driven by government initiatives aimed at lowering vehicle emissions and improving air quality.
In the Diesel Particulate Filter (DPF) market, the Middle East and Africa (MEA) region is anticipated to have the highest CAGR. The main causes of this growth are the region's growing industrialization, the construction of new infrastructure, and the growth of the logistics and transportation industries. Stricter emission regulations being implemented by governments in the Middle East and Africa (MEA) region to reduce air pollution and address public health concerns are driving demand for emission control technologies such as DPFs. Additionally, the need for DPFs to meet regulatory standards is being fueled by the increasing use of diesel-powered vehicles, especially in the commercial transportation industry.
Key players in the market
Some of the key players in Diesel Particulate Filter market include Faurecia SE, Tenneco Inc, Delphi Technologies, Clean Diesel Technologies, Inc., BASF SE, Eberspaecher, Denso Corporation, Johnson Matthey PLC, Friedrich Boysen GmbH & Co KG, NGK Insulators Ltd, Bosal International, Donaldson Company, Inc., Wuxi Weifu Lida Catalytic Converter Co., Ltd. and HJS Emission Technology.
In April 2024, BASF signed a 25-year power purchase agreement (PPA) with China Energy Engineering Group Guangdong Electric Power Design Institute Co., Ltd. (GEDI) to purchase renewable electricity for its Zhanjiang Verbund site. The PPA is a further step in the renewable energy partnership between BASF and GEDI following the Letter of Intent (LOI) signed in September 2023.
In September 2023, NGK Insulators, Ltd. and Sustech, Inc. have agreed to launch an initiative aimed at maximizing the profitability of an energy storage plant business using NGK's NAS(R)batteries for large-capacity storage*1 and ELIC*2, a distributed energy resource management platform developed by Sustech.
In October 2022, Eberspaecher Exhaust Technology International and Sharda Motor Industries have signed an agreement for a 50:50 joint venture - Eberspaecher Sharda Exhaust Technology - to develop, produce and sell exhaust after treatment systems for Indian commercial vehicle manufacturers. Essentially, in order to help CV OEMs comply with the highest emission standard of Bharat Stage VI in India, the new joint venture's products will be utilised in trucks and buses from 2020 onwards.