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市場調査レポート
商品コード
1476323

自動車用ハイパーバイザーの2030年までの市場予測: コンポーネント別、車種別、コネクティビティ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Automotive Hypervisors Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Vehicle Type, Connectivity, Technology, Application, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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自動車用ハイパーバイザーの2030年までの市場予測: コンポーネント別、車種別、コネクティビティ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年05月05日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、自動車用ハイパーバイザーの世界市場は2023年に3億6,516万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは38.6%で、2030年には35億8,779万米ドルに達すると予測されています。

自動車用ハイパーバイザーは、安全性とセキュリティ要件が異なる複数の自動車用アプリケーションを単一のハードウェアプラットフォーム上で実行できるようにするソフトウェアシステムです。ハードウェアリソースを分割し、分離された実行環境を提供することで、ハイパーバイザーは、エンジン制御やブレーキシステムなどの重要な機能が、インフォテインメントシステムなどの非重要な機能から独立して動作することを保証します。この分離により、アプリケーション間の干渉を防ぎ、サイバー攻撃のリスクを最小限に抑えることで、車両の安全性とセキュリティが強化されます。

Statistaによると、2021年現在、8,400万台のコネクテッド・カーが走っています。

車載エレクトロニクスの複雑化

ADASや自律走行のような機能の進歩により、自動車エレクトロニクスの複雑性が増していることが、自動車用ハイパーバイザーの需要を促進しています。これらのハイパーバイザーは、分離を維持しながら複数のアプリケーションを同じハードウェア上で実行できるようにすることで、複雑な電子システムを管理するための重要なソリューションとして機能します。自動車が高度に相互接続されたソフトウェア主導のプラットフォームへと進化する中、自動車用ハイパーバイザーは、開発の合理化、セキュリティの強化、リソース利用の最適化を実現する堅牢なアプローチを提供し、自動車業界での採用を促進しています。

システムのデバッグとメンテナンスの複雑さ

車載用ハイパーバイザーのデバッグと保守には、共有ハードウェア上で動作する複数の仮想化環境を含むレイヤード・アーキテクチャによる複雑さが生じます。リソースの競合、タイミング違反、通信エラーなどの問題の特定とトラブルシューティングには、専門的なスキルとツールが必要です。このような複雑さは、開発時間とコストを増大させ、自動車メーカーの採用を阻害し、エンジニアの大規模なトレーニングを必要とするため、市場開拓の妨げとなる可能性があります。

電気自動車と自律走行車の採用拡大

自動車用ハイパーバイザーは、電気自動車や自律走行車に必要な複雑なソフトウェアアーキテクチャを管理します。ハイパーバイザーは、安全性と信頼性を維持しながら、バッテリー管理、電力分配、センサー・フュージョン、意思決定アルゴリズムなどの機能の効率的なオーケストレーションを可能にします。複数の電子制御ユニットをより少ないハードウェア・コンポーネントに統合することで、自動車用ハイパーバイザーはコストを削減し、柔軟性を高め、多様なシステムの統合をサポートします。

ベンダーのロックイン

自動車ハイパーバイザーでは、自動車メーカーがソフトウェア・ソリューションを特定のハイパーバイザー・ベンダーに大きく依存するようになると、ベンダー・ロックインが発生します。このような依存関係は、互換性の問題や統合の複雑さのために代替ベンダーへの切り替えが困難になり、柔軟性を制限します。その結果、自動車メーカーは、進化する技術標準への適応という課題に直面する可能性があります。その結果、競争が制限され、技術進歩が阻害され、自動車OEMのコスト上昇につながる可能性があるため、市場の成長が阻害されます。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は自動車用ハイパーバイザー市場に大きな影響を与え、サプライチェーンの混乱、生産の停滞、世界の自動車販売の減少を引き起こしました。自動車メーカーは新技術の導入で課題に直面し、ハイパーバイザー・ソリューションの採用の遅れにつながった。さらに、自動車に対する消費者の需要が減少したため、自動車用ソフトウェアや電子機器への投資が減少しました。こうした課題にもかかわらず、パンデミックはまた、電気自動車や自律走行車へのシフトを加速させ、業界のダイナミクスが進化する中で複雑化する自動車ソフトウェア・アーキテクチャを管理するハイパーバイザー・ソリューションに対する長期的な需要を促進しました。

予測期間中、タイプ1ハイパーバイザーセグメントが最大となる見込み

タイプ1ハイパーバイザーセグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。タイプ1自動車用ハイパーバイザーは、単一のハードウェアプラットフォーム上で複数のアプリケーションとオペレーティングシステムを管理するために自動車用に設計されたソフトウェアプラットフォームです。タイプ1のハイパーバイザーは、自動車のハードウェア上で直接動作し、より優れたパフォーマンスとセキュリティを提供します。インフォテインメント、運転支援、車両制御システムなど、さまざまな自動車機能を単一のハードウェアプラットフォーム上に統合することを可能にし、自動車ソフトウェア開発の効率性と柔軟性を促進すると同時に、運用時の安全性と信頼性を確保します。

予測期間中、インフォテインメント・システム分野のCAGRが最も高くなる見込み

インフォテインメント・システム分野は、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。インフォテインメント・システムにおける自動車用ハイパーバイザーは、異なるソフトウェア・コンポーネント間の分離を提供し、車両制御システムのような重要な機能が重要度の低いアプリケーションから分離された状態を維持することを保証します。リソースを分割し、ソフトウェア・インスタンス間の通信を管理することで、車載用ハイパーバイザーは最新の自動車の安全性、セキュリティ、パフォーマンスを強化し、シームレスで効率的なユーザー体験を提供すると同時に、自動車に不可欠な機能の完全性を維持します。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋地域は、特に中国、日本、韓国、インドなどの国々における自動車産業の急速な拡大により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。電気自動車や自律走行車に対する需要の増加と自動車エレクトロニクスの進歩が、ハイパーバイザー技術の採用を促進しています。さらに、スマートカーやコネクテッドカーの開拓を促進する政府の積極的な取り組みが、市場の成長を後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、自動車産業が盛んであり、技術進歩が進み、自動車の安全性とコネクティビティが重視されていることから、予測期間中のCAGRが最も高いと予測されます。ADAS(先進運転支援システム)や自律走行技術の普及と相まって、電気自動車の採用が増加していることが、ハイパーバイザー・ソリューションの需要を促進しています。さらに、主要市場プレイヤーの存在と強力な研究開発活動が市場拡大をさらに後押ししています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車用ハイパーバイザー市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 世界の自動車用ハイパーバイザー市場:車種別

  • 乗用車
  • 商用車
  • 電気自動車
  • ハイブリッド車

第7章 世界の自動車用ハイパーバイザー市場:コネクティビティ別

  • 有線
    • イーサネット
    • コントローラエリアネットワーク(CAN)
    • フレックスレイ
    • ローカル相互接続ネットワーク(LIN)
  • 無線
    • Wi-Fi
    • ブルートゥース
    • セルラー

第8章 世界の自動車用ハイパーバイザー市場:技術別

  • タイプ 1ハイパーバイザー
  • タイプ 2ハイパーバイザー
  • ハードウェア支援による仮想化
  • セキュリティ重視のハイパーバイザー
  • その他の技術

第9章 世界の自動車用ハイパーバイザー市場:用途別

  • インフォテインメントシステム
  • 先進運転支援システム(ADAS)
  • フリート管理
  • テレマティクス
  • サイバーセキュリティ
  • その他の用途

第10章 世界の自動車用ハイパーバイザー市場:エンドユーザー別

  • オリジナル機器製造会社(OEM)
  • アフターマーケット

第11章 世界の自動車用ハイパーバイザー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • NXP Semiconductors
  • Renesas Electronics Corporation
  • Siemens AG
  • Wind River Systems
  • STMicroelectronics
  • Sysgo AG
  • Green Hills Software
  • Virtutech Inc.
  • QNX Software Systems
  • Stellantis N.V.
  • BlackBerry QNX
  • Elektrobit(EB)
  • KPIT Technologies
  • Continental AG
  • Denso Corporation
  • Visteon Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Texas Instruments
  • OpenSynergy
  • Harman International
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Component (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Hardware (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Software (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Vehicle Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Passenger Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Commercial Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Electric Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Hybrid Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Connectivity (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Wired (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Ethernet (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Controller Area Network (CAN) (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By FlexRay (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Local Interconnect Network (LIN) (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Wireless (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Wi-Fi (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Bluetooth (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Cellular (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Technology (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Type 1 Hypervisor (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Type 2 Hypervisor (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Hardware-Assisted Virtualization (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Security-focused Hypervisor (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Other Technologies (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Infotainment System (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Advanced Driver Assistance System (ADAS) (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Fleet Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Telematics (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Cybersecurity (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Original Equipment Manufacturers (OEMs) (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Automotive Hypervisors Market Outlook, By Aftermarket (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC25869

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Hypervisors Market is accounted for $365.16 million in 2023 and is expected to reach $3587.79 million by 2030 growing at a CAGR of 38.6% during the forecast period. Automotive hypervisors are software systems that enable multiple automotive applications with different safety and security requirements to run on a single hardware platform. By partitioning the hardware resources and providing isolated execution environments, hypervisors ensure that critical functions, such as engine control and braking systems, operate independently from non-critical functions like infotainment systems. This segregation enhances vehicle safety and security by preventing interference between applications and minimizing the risk of cyber attacks.

According to Statista, as of 2021, there are 84 million connected vehicles on the road.

Market Dynamics:

Driver:

Increased complexity in automotive electronics

The escalating complexity of automotive electronics, driven by advancements in features like ADAS and autonomous driving, fuels the demand for automotive hypervisors. These hypervisors serve as vital solutions for managing intricate electronic systems by enabling multiple applications to run on the same hardware while maintaining isolation. As vehicles evolve into highly interconnected and software-driven platforms, automotive hypervisors offer a robust approach to streamline development, enhance security, and optimize resource utilization, thereby driving their adoption within the automotive industry.

Restraint:

Complexity of system debugging & maintenance

Complexity arises in debugging and maintaining automotive hypervisors due to their layered architecture, which includes multiple virtualized environments running on shared hardware. Identifying and troubleshooting issues like resource contention, timing violations, and communication errors require specialized skills and tools. This complexity can hamper market growth by increasing development time and costs, deterring adoption among automotive manufacturers, and necessitating extensive training for engineers.

Opportunity:

Growing adoption of electric & autonomous vehicles

Automotive hypervisors manages the complex software architectures required for the electric & autonomous vehicles. They enable efficient orchestration of functions such as battery management, power distribution, sensor fusion, and decision-making algorithms while maintaining safety and reliability. By facilitating the consolidation of multiple electronic control units onto fewer hardware components, automotive hypervisors reduce costs, enhance flexibility, and support the integration of diverse systems, thus fueling their market growth in the rapidly evolving electric and autonomous vehicle landscape.

Threat:

Vendor lock-in

Vendor lock-in occurs in automotive hypervisors when automotive manufacturers become heavily reliant on specific hypervisor vendors for their software solutions. This dependency limits flexibility, as switching to alternative vendors becomes difficult due to compatibility issues and integration complexities. Consequently, automotive manufacturers may face challenges in adapting to evolving technology standards. It thereby hampers market growth by restricting competition, inhibiting technological advancements, and potentially leading to higher costs for automotive OEMs.

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic significantly impacted the automotive hypervisors market, causing disruptions in supply chains, production slowdowns, and decreased vehicle sales globally. Automotive manufacturers faced challenges in implementing new technologies, leading to delays in the adoption of hypervisor solutions. Furthermore, reduced consumer demand for vehicles resulted in decreased investments in automotive software and electronics. Despite these challenges, the pandemic also accelerated the shift towards electric and autonomous vehicles, driving the long-term demand for hypervisor solutions to manage the increasing complexity of vehicle software architectures amidst evolving industry dynamics.

The type 1 hypervisor segment is expected to be the largest during the forecast period

The type 1 hypervisor segment is estimated to have a lucrative growth. A Type 1 Automotive Hypervisor is a software platform designed for vehicles to manage multiple applications and operating systems on a single hardware platform. Type 1 hypervisors operate directly on the vehicle's hardware, providing better performance and security. They enable the consolidation of various automotive functions such as infotainment, driver assistance, and vehicle control systems onto a single hardware platform, promoting efficiency and flexibility in automotive software development while ensuring safety and reliability in operation.

The infotainment system segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The infotainment system segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. An automotive hypervisor in an infotainment system provides isolation between different software components, ensuring that critical functions like vehicle control systems remain separate from less critical applications. By partitioning resources and managing communication between software instances, automotive hypervisors enhance safety, security, and performance in modern vehicles, offering a seamless and efficient user experience while maintaining the integrity of essential vehicle functions.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period attributed by the rapid expansion of the automotive industry, particularly in countries like China, Japan, South Korea, and India. The increasing demand for electric and autonomous vehicles, coupled with advancements in automotive electronics, is driving the adoption of hypervisor technology. Furthermore, favourable government initiatives promoting the development of smart and connected vehicles are propelling market growth.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the region's prominent automotive industry, technological advancements, and emphasis on vehicle safety and connectivity. The growing adoption of electric vehicles, coupled with the proliferation of advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving technologies, is driving the demand for hypervisor solutions. Moreover, the presence of key market players and strong research and development activities further fuel market expansion.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Automotive Hypervisors Market include NXP Semiconductors, Renesas Electronics Corporation, Siemens AG, Wind River Systems, STMicroelectronics, Sysgo AG, Green Hills Software, Virtutech Inc., QNX Software Systems, Stellantis N.V., BlackBerry QNX, Elektrobit (EB), KPIT Technologies, Continental AG, Denso Corporation, Visteon Corporation, NVIDIA Corporation, Texas Instruments, OpenSynergy and Harman International.

Key Developments:

In January 2024, Global automaker Stellantis N.V. led the creation of the world's first virtual cockpit platform as part of its Stellantis Virtual Engineering Workbench (VEW). The new platform uses the QNX Hypervisor in the cloud from BlackBerry, which is now on early access release via AWS Marketplace within the QNX Accelerate portfolio of cloud-based tools. Stellantis can now create realistic virtual versions of car controls and systems, making them behave just like they would in a real car, but without needing to change the main software that runs them.

In October 2022, Elektrobit announced the first automotive-grade, embedded, real-time operating system (OS) and hypervisor for the new AURIX TC4x microcontroller (MCU) from Infineon Technologies AG. The EB tresos AutoCore OS and new EB tresos Embedded Hypervisor enable OEMs and Tier 1s to more easily develop and deploy automotive E/E architectures based on the AUTOSAR Classic standard, helping accelerate the development of next-generation vehicles.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Commercial Vehicles
  • Electric Vehicles
  • Hybrid Vehicles

Connectivities Covered:

  • Wired
  • Wireless

Technologies Covered:

  • Type 1 Hypervisor
  • Type 2 Hypervisor
  • Hardware-Assisted Virtualization
  • Security-focused Hypervisor
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Infotainment System
  • Advanced Driver Assistance System (ADAS)
  • Fleet Management
  • Telematics
  • Cybersecurity
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • Aftermarket

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Hypervisors Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software
  • 5.4 Services

6 Global Automotive Hypervisors Market, By Vehicle Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Passenger Vehicles
  • 6.3 Commercial Vehicles
  • 6.4 Electric Vehicles
  • 6.5 Hybrid Vehicles

7 Global Automotive Hypervisors Market, By Connectivity

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Wired
    • 7.2.1 Ethernet
    • 7.2.2 Controller Area Network (CAN)
    • 7.2.3 FlexRay
    • 7.2.4 Local Interconnect Network (LIN)
  • 7.3 Wireless
    • 7.3.1 Wi-Fi
    • 7.3.2 Bluetooth
    • 7.3.3 Cellular

8 Global Automotive Hypervisors Market, By Technology

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Type 1 Hypervisor
  • 8.3 Type 2 Hypervisor
  • 8.4 Hardware-Assisted Virtualization
  • 8.5 Security-focused Hypervisor
  • 8.6 Other Technologies

9 Global Automotive Hypervisors Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Infotainment System
  • 9.3 Advanced Driver Assistance System (ADAS)
  • 9.4 Fleet Management
  • 9.5 Telematics
  • 9.6 Cybersecurity
  • 9.7 Other Applications

10 Global Automotive Hypervisors Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • 10.3 Aftermarket

11 Global Automotive Hypervisors Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 NXP Semiconductors
  • 13.2 Renesas Electronics Corporation
  • 13.3 Siemens AG
  • 13.4 Wind River Systems
  • 13.5 STMicroelectronics
  • 13.6 Sysgo AG
  • 13.7 Green Hills Software
  • 13.8 Virtutech Inc.
  • 13.9 QNX Software Systems
  • 13.10 Stellantis N.V.
  • 13.11 BlackBerry QNX
  • 13.12 Elektrobit (EB)
  • 13.13 KPIT Technologies
  • 13.14 Continental AG
  • 13.15 Denso Corporation
  • 13.16 Visteon Corporation
  • 13.17 NVIDIA Corporation
  • 13.18 Texas Instruments
  • 13.19 OpenSynergy
  • 13.20 Harman International