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市場調査レポート
商品コード
1462682
船舶用ローダー・アンローダーの2030年までの世界市場予測:タイプ別、容量別、バルク別、技術別、用途別、地域別分析Ship Loader and Unloader Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, By Capacity (Low Capacity, Medium Capacity and High Capacity ), Bulk, Technology, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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船舶用ローダー・アンローダーの2030年までの世界市場予測:タイプ別、容量別、バルク別、技術別、用途別、地域別分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の船舶用ローダー・アンローダー市場は2023年に439億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは4.8%で成長し、2030年には609億米ドルに達する見込みです。
シップローダーとアンローダーは、港湾やターミナルで船舶への貨物の積み下ろしを効率的に行うために使用される特殊な機械です。シップローダーは、石炭、穀物、鉱石などのバルク材を船に積み込むためのコンベアベルトやローディングアームを備えています。逆に、船舶アンローダーはその逆の機能を果たし、陸上の貯蔵施設や輸送ネットワークに輸送するために貨物を船舶から搬出します。
コンテナ港湾パフォーマンス指数(CPPI)によると、世界の上位25港のうち18港がアジアにあり、そのうち11港が東アジアに、4港が西アジアに位置しています。
世界貿易の拡大が貨物取扱量の増加につながる
世界貿易の成長は、荷役活動の増加に直結するため、船舶用ローダー・アンローダー市場の重要な促進要因となっています。国際貿易量が増加の一途をたどる中、港湾やターミナルは、流入する貨物を処理するための効率的な荷役作業に対するより高い要求に直面しています。このため、プロセスを迅速化し、ターンアラウンドタイムを最小化し、港湾全体の効率を高めるために、先進的な船舶ローダーとアンローダーシステムを採用する必要があり、市場におけるこの機器の需要を促進しています。
規制上の課題とコンプライアンス要件
船舶用ローダー・アンローダー市場では、規制上の課題とコンプライアンス要件が大きな抑制要因となっています。これらの課題には、安全基準、環境規制、労働法などの幅広い問題が含まれます。これらの厳しい要件を満たすには、設備のアップグレード、従業員教育、コンプライアンス手順への追加投資が必要になることが多いです。さらに、さまざまな地域や管轄区域にまたがる複雑で進化し続ける規制状況を乗りこなすことは、この市場で事業を展開する企業の管理負担や運営コストを増大させる可能性があります。
新興経済国における港湾インフラの拡張と近代化
新興経済国における港湾インフラの拡大と近代化は、船舶用ローダー・アンローダー市場に大きなチャンスをもたらします。これらの経済が急速な工業化と貿易の成長を経験するにつれて、より大きな船舶を収容し、増加する貨物量を効率的に処理するために港湾施設をアップグレードする差し迫った必要性があります。メーカーやサプライヤーは、新興国市場の港湾特有の要件に合わせた革新的なソリューションを提供することで、この機会を活用し、この分野の成長と開拓を促進することができます。
代替輸送手段との競合
鉄道輸送や道路輸送は、配達時間の短縮、柔軟性の向上、内陸部へのアクセス性といった利点を提供します。さらに、これらの輸送手段のロジスティクスとインフラの進歩は、特定の種類の貨物にとってより魅力的な選択肢となり、それによって海運の需要と船舶用ローダー・アンローダー設備の必要性が減少する可能性があります。
COVID-19パンデミックは世界貿易と海運を混乱させ、船舶用ローダー・アンローダー市場に影響を与えました。封鎖措置とサプライチェーンの混乱により、貨物量と港湾業務が減少しました。需要の不確実性と景気減速は、港湾インフラプロジェクトへの投資に影響を与え、荷役機械の調達を遅らせた。しかし、将来の混乱を緩和するための自動化と効率化への注力の高まりが、市場の長期的な成長を促進する可能性があります。
予測期間中、機械セグメントが最大になる見込み
船舶用ローダー・アンローダー市場では、予測期間中、機械部門が優位を占めると予想されます。この優位性は、空気圧式や油圧式に比べ、機械式システムの信頼性と費用対効果に起因しています。機械式ローダーとアンローダーは、その堅牢性と高荷重用途を効率的に処理する能力から好まれています。さらに、改良された自動化および制御システムなどの機械技術の進歩が、市場における機械式機器の性能と競合をさらに高めています。
予測期間中、自動セグメントが最も高いCAGRが見込まれる
船舶用ローダー・アンローダー市場の自動化セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。この成長は、効率性の向上、人件費の削減、安全性の向上を目的とした港湾作業における自動化技術の採用が増加していることに起因しています。自動化システムは、正確な貨物処理、荷役速度の高速化、リアルタイムの監視機能などの利点を提供し、業務の合理化を目指す港湾事業者にますます好まれるようになっています。
アジア太平洋地域は、いくつかの要因から、予測期間中、船舶用ローダー・アンローダー市場をリードする見通しです。中国、インド、東南アジア諸国などにおける急速な工業化、都市化、貿易活動の増加が、効率的な港湾運営に対する需要を促進しています。港湾インフラをアップグレードし、より大きな船舶を収容するための政府のイニシアチブは、市場の成長をさらに後押しします。さらに、世界貿易のハブとしてのこの地域の戦略的立地は、海事産業における存在感を高め、市場拡大に拍車をかけています。
北米地域は、特に石油・ガス、鉱業、農業などの産業において堅調な海上貿易が行われているため、効率的な荷役機器に対する需要が高まっており、船舶用ローダー・アンローダー市場の大幅な成長が見込まれています。さらに、現在進行中の港湾拡張と近代化プロジェクトがインフラ能力を強化し、機器のアップグレードの機会を生み出しています。さらに、自動化と持続可能な慣行への投資の増加は、業務効率と環境パフォーマンスを改善することにより、市場の成長をさらに促進します。
According to Stratistics MRC, the Global Ship Loader and Unloader Market is accounted for $43.9 billion in 2023 and is expected to reach $60.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 4.8% during the forecast period. A ship loader and unloader are specialized machines used in ports and terminals to efficiently load and unload cargo onto and from ships. Ship loaders are equipped with conveyor belts or loading arms to transfer bulk materials such as coal, grains, and ores onto vessels. Conversely, ship unloaders perform the reverse function, removing cargo from ships for transport onto land-based storage facilities or transportation networks.
According to the Container Port Performance Index (CPPI), Asia hosts 18 of the top 25 ports globally, with 11 located in Eastern Asia and four in Western Asia.
Growth in global trade leading to higher cargo handling activities
The growth in global trade serves as a significant driver in the ship loader and unloader market due to its direct correlation with increased cargo handling activities. As international trade volumes continue to rise, ports and terminals face higher demands for efficient loading and unloading operations to handle the influx of goods. This necessitates the adoption of advanced ship loader and unloader systems to expedite the process, minimize turnaround times, and enhance overall port efficiency, thus driving the demand for this equipment in the market.
Regulatory challenges and compliance requirements
Regulatory challenges and compliance requirements pose significant restraints in the ship loader and unloader market. These challenges encompass a wide range of issues, including safety standards, environmental regulations, and labor laws. Meeting these stringent requirements often necessitates additional investments in equipment upgrades, employee training, and compliance procedures. Moreover, navigating complex and evolving regulatory landscapes across different regions and jurisdictions can increase administrative burdens and operational costs for companies operating in the market.
Expansion and modernization of port infrastructure in emerging economies
The expansion and modernization of port infrastructure in emerging economies present a significant opportunity in the ship loader and unloader market. As these economies experience rapid industrialization and trade growth, there is a pressing need to upgrade port facilities to accommodate larger vessels and handle increasing cargo volumes efficiently. Manufacturers and suppliers can capitalize on this opportunity by providing innovative solutions tailored to the specific requirements of emerging market ports, fostering growth and development in the sector.
Competition from alternative modes of transportation
Rail and road transportation offer advantage such as faster delivery times, greater flexibility, and accessibility to inland destinations. Additionally, advancements in logistics and infrastructure for these modes of transport may make them more attractive options for certain types of cargo, thereby reducing the demand for maritime shipping and the need for ship loader and unloader equipment.
The COVID-19 pandemic disrupted global trade and shipping, impacting the ship loader and unloader market. Lockdown measures and supply chain disruptions led to reduced cargo volumes and port operations. Uncertainty in demand and an economic slowdown affected investment in port infrastructure projects, delaying the procurement of loading and unloading equipment. However, increased focus on automation and efficiency to mitigate future disruptions may drive long-term growth in the market.
The mechanical segment is expected to be the largest during the forecast period
In the ship loader and unloader market, the mechanical segment is anticipated to dominate during the forecast period. This dominance can be attributed to the reliability and cost-effectiveness of mechanical systems compared to their pneumatic or hydraulic counterparts. Mechanical loaders and unloaders are preferred for their robustness and ability to handle heavy-duty applications efficiently. Additionally, advancements in mechanical technology, such as improved automation and control systems, further enhance the performance and competitiveness of mechanical equipment on the market.
The automatic segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The automatic segment of the ship loader and unloader market is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period. This growth can be attributed to the increasing adoption of automation technologies in port operations to enhance efficiency, reduce labor costs, and improve safety. Automated systems offer benefits such as precise cargo handling, faster loading and unloading speeds, and real-time monitoring capabilities, making them increasingly preferred by port operators seeking to streamline their operations.
The Asia Pacific region is poised to lead the ship loader and unloader market during the forecast period due to several factors. Rapid industrialization, urbanization, and increasing trade activities in countries like China, India, and Southeast Asian nations drive the demand for efficient port operations. Government initiatives to upgrade port infrastructure and accommodate larger vessels further boost market growth. Additionally, the region's strategic location as a hub for global trade enhances its prominence in the maritime industry, fueling market expansion.
The North American region is poised for substantial growth in the Ship Loader and Unloader market due to the region's robust maritime trade, particularly in industries like oil and gas, mining, and agriculture, which drives demand for efficient cargo handling equipment. Additionally, ongoing port expansions and modernization projects enhance infrastructure capabilities, creating opportunities for equipment upgrades. Moreover, increasing investments in automation and sustainable practices further propel market growth by improving operational efficiency and environmental performance.
Key players in the market
Some of the key players in Ship Loader and Unloader Market include Bedeschi S.p.A., Bruks Siwertell, Buhler Group, Cargotec Oyj, EMS-Tech Inc., FAM Minerals & Mining GmbH, FLSmidth & Co. A/S, IHI Corporation, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., NEUERO Industrietechnik GmbH, Sandvik AB, Sennebogen Maschinenfabrik GmbH, TAKRAF GmbH, Telestack Ltd., Tenova S.p.A., ThyssenKrupp AG, Voith Group, Yidu Huaxun Intelligent Conveyor Co., Ltd and Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd.
In May 2023, Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd. (ZPMC) developed new high-efficiency and environment-friendly screw ship unloaders. The equipment is designed to unload bulk coal cargo with a weight of 100,000t, a rated capacity of 1,500t/h and a maximum capacity of 1,800t/h.
In January 2023, Bruks Siwertell has secured a new Siwertell ship unloader contract from cement and ready-mix concrete producer, ARGOS USA. The unit will secure environment-friendly, dust-free cement and fly ash handling at the port of Houston, Texas. "This latest contract continues a long-standing run of Siwertell systems ordered for cement handling operations in the US," says Magnus Rundqwist, Director Global Bulk Sales, Bruks Siwertell.