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市場調査レポート
商品コード
1462677
フラップラダーの2030年までの市場予測:材料別、設置別、用途別、地域別の世界分析Flap Rudder Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Material (Steel, Alloys, Aluminum and Composites), By Fit (Linefit and Retrofit), Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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フラップラダーの2030年までの市場予測:材料別、設置別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、フラップラダーの世界市場は2023年に1億8,930万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 5.6%で成長し、2030年には2億7,720万米ドルに達する見込みです。
フラップラダーは「ベッカー舵」とも呼ばれ、ボートや船舶に使用される特殊な多節舵です。主舵と可動フラップで構成されます。後部セクションはヒンジ式で、舵の効果を高める追加の制御面として機能します。舵を切ったときに舵の形状をダイナミックに調整することで、操縦性を高める。フラップラダーは従来のものより流線型です。
国連貿易開発会議によると、2023年1月、世界の海上貿易は100総トン(GT)以上の船舶105,493隻で輸送され、石油タンカー、ばら積み貨物船、コンテナ船が総容量の85%を占めています。
船舶の操縦性と制御性の向上に対する需要の高まり
船舶における操縦性と制御性の向上に対する需要の高まりが、フラップラダーの採用を後押ししています。ベッカーラダーのような特殊なラダーは操舵能力を向上させ、特に混雑した水路や狭い水路を航行する際に有益です。船舶が、より狭い接岸スペースや複雑な操縦要件といった運航上の課題に直面するにつれ、フラップラダーのような高度な操舵システムの必要性がより顕著になり、市場の成長に拍車をかけています。
機械的故障の潜在的リスク
可動部とヒンジを含む複雑な設計のフラップラダーは、ジャミング、腐食、構造疲労などの機械的な問題の影響を受けやすいです。これらの故障は舵の有効性を損ない、操縦性の低下につながり、船舶とその乗組員の安全を脅かす可能性があります。さらに、機械的な故障の発生は、定期的な点検、保守、修理活動を必要とし、海運業者の運航コストとダウンタイムを増大させる。
海運セクターの拡大
世界の貿易の拡大に伴い、海や水路を横断して物資を輸送するための効率的で操縦性の高い船舶に対する需要が高まっています。フラップラダーは、制御・操舵能力を強化するため、多様な海象条件下での航行用に船隊を最適化しようとする船主にとって魅力的なソリューションとなっています。この動向は、海上輸送ソリューションに対する需要の高まりに対応するため、フラップラダーメーカーにとって有利な市場環境を生み出しています。
代替操舵・推進技術との競合
方位角スラスターやポッド式推進システムといった新しい技術は、操縦性と効率の向上を提供し、従来のフラップラダーの優位性に課題しています。これらの代替技術は、コンパクトな設計、メンテナンス要件の削減、性能向上を特徴とすることが多く、革新的なソリューションを求める造船会社や運航会社にアピールしています。さらに、デジタル制御システムと自動化の進歩は、最新の船舶管理プラットフォームとのシームレスな統合を提供することで競争をさらに激化させ、市場拡大を制限する可能性があります。
COVID-19の流行は、世界のサプライチェーンを混乱させ、製造工程を遅らせ、新造船の需要を減少させることで、フラップラダー市場に影響を与えています。ロックダウンや渡航制限が海事活動の鈍化につながり、船舶の建造や改造プロジェクトに影響を及ぼしています。経済情勢の不確実性も投資決定に影響を与え、フラップラダー市場の回復を長引かせる可能性があります。
予測期間中、ラインフィットセグメントが最大となる見込み
フラップラダー市場では、予測期間中、ラインフィットセグメントが最大になると予想されます。これは主に、既存の船舶を改造するのではなく、製造時に新しい船舶設計にフラップラダーシステムを直接組み込むケースが増えていることに起因します。造船業者やメーカーは、操船を合理化し、進化する規制基準への適合を確実にするために、最初の建造段階で先進的な操舵・推進システムの搭載を優先しており、これが市場におけるラインフィット・セグメントの成長を促進しています。
タンカー分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
フラップラダー市場では、タンカー分野が予測期間中に大きな成長率を記録すると予測されています。この成長は、原油・石油製品・液化天然ガス(LNG)の世界の貿易の増加により、タンカー船の需要が増加していることに起因しています。タンカーは、安全な航行のために正確な操縦性と制御を必要とするため、フラップラダーのような高度な操舵システムを採用する理想的な候補となり、このセグメントの成長を牽引しています。
アジア太平洋地域は、広範な海事産業、活況を呈する造船セクター、港湾インフラへの投資の増加により、予測期間中、フラップラダー市場を独占することになります。さらに、中国、韓国、日本などの国々では急速な都市化と工業化が進み、海上輸送の需要が高まっているため、フラップラダーメーカーにビジネスチャンスがもたらされています。さらに、海上貿易とロジスティクスの促進を目的とした政府の支援政策とイニシアティブが、この地域の市場優位性をさらに高めています。
欧州は、大規模な海事産業があり、造船や改造プロジェクトに多額の投資を行っているため、予測期間中にフラップラダー市場が大幅に拡大する見込みです。さらに、厳しい環境規制が、フラップラダーのような燃料効率が高く環境に優しい推進・操舵システムの採用を促進しています。さらに、定評のある海洋エンジニアリング企業や研究機関の存在が技術革新を促進し、欧州をフラップラダー技術の主要成長市場として位置づけています。
According to Stratistics MRC, the Global Flap Rudder Market is accounted for $189.3 million in 2023 and is expected to reach $277.2 million by 2030 growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period. A flap rudder, also known as a "Becker rudder," is a specialized type of multi-section rudder utilized on boats and ships. It comprises a primary rudder and a movable flap. The aft section, which is hinged, acts as an additional control surface, augmenting the effectiveness of the rudder. Through dynamic adjustments to the rudder's shape upon applying the helm, it enhances maneuverability. Flap rudders are more streamlined than traditional ones.
According to the United Nations Conference on Trade and Development, In January 2023, global maritime trade was transported on board 105,493 vessels of 100 gross tons (GT) and above, with oil tankers, bulk carriers, and container ships accounting for 85 percent of total capacity.
Increasing demand for enhanced maneuverability and control in maritime vessels
The rising demand for improved maneuverability and control in maritime vessels drives the adoption of flap rudders. These specialized rudders, like Becker rudders, offer enhanced steering capabilities, particularly beneficial in navigating congested or narrow waterways. As vessels face increasing operational challenges, such as tighter berthing spaces and complex maneuvering requirements, the need for advanced steering systems like flap rudders becomes more pronounced, fueling market growth.
Potential risks of mechanical failure
Flap rudders, with their complex design involving movable sections and hinges, are susceptible to mechanical issues such as jamming, corrosion, or structural fatigue. These failures can compromise the effectiveness of the rudder, leading to reduced maneuverability and potentially endangering the safety of the vessel and its crew. Furthermore, the occurrence of mechanical failures necessitates regular inspection, maintenance, and repair activities, adding to operational costs and downtime for maritime operators.
Expansion of the maritime transport sector
As global trade continues to grow, there is an increasing demand for efficient and maneuverable vessels to transport goods across oceans and waterways. Flap rudders offer enhanced control and steering capabilities, making them attractive solutions for shipowners looking to optimize their fleets for navigation in diverse maritime conditions. This trend creates a favorable market environment for flap rudder manufacturers to capitalize on the growing demand for maritime transport solutions.
Competition from alternative steering and propulsion technologies
Emerging technologies such as azimuth thrusters and podded propulsion systems offer enhanced maneuverability and efficiency, challenging the traditional dominance of flap rudders. These alternatives often feature compact designs, reduced maintenance requirements, and improved performance, appealing to shipbuilders and operators seeking innovative solutions. Additionally, advancements in digital control systems and automation further intensify competition by providing seamless integration with modern vessel management platforms, which may limit market expansion.
The COVID-19 pandemic has impacted the flap rudder market by disrupting global supply chains, delaying manufacturing processes, and reducing demand for new vessels. Lockdowns and travel restrictions have led to a slowdown in maritime activities, affecting vessel construction and retrofit projects. Uncertainty in economic conditions has also influenced investment decisions, potentially prolonging the recovery of the flap rudder market.
The linefit segment is expected to be the largest during the forecast period
In the flap rudder market, the linefit segment is anticipated to dominate during the forecast period. This is primarily attributed to the increasing integration of flap rudder systems directly into new vessel designs during manufacturing, rather than retrofitting existing vessels. Shipbuilders and manufacturers are prioritizing the installation of advanced steering and propulsion systems during the initial construction phase to streamline operations and ensure compliance with evolving regulatory standards, thus driving the growth of the linefit segment in the market.
The tankers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The tankers segment is anticipated to experience a significant growth rate during the forecast period in the flap rudder market. This growth can be attributed to increasing demand for tanker vessels, driven by the rising global trade of crude oil, petroleum products, and liquefied natural gas (LNG). Tankers require precise maneuverability and control for safe navigation, making them ideal candidates for the adoption of advanced steering systems like flap rudders, thus driving the segment's growth.
The Asia Pacific region is positioned to dominate the flap rudder market during the forecast period owing to the region's extensive maritime industry, booming shipbuilding sector, and increasing investments in port infrastructure. Additionally, rapid urbanization and industrialization in countries like China, South Korea, and Japan are driving demand for maritime transport, creating opportunities for flap rudder manufacturers. Furthermore, supportive government policies and initiatives aimed at promoting maritime trade and logistics further contribute to the region's dominance in the market.
Europe is poised for substantial expansion in the flap rudder market during the forecast period due to the region's large maritime industry and significant investments in shipbuilding and retrofit projects. Moreover, stringent environmental regulations are driving the adoption of fuel-efficient and eco-friendly propulsion and steering systems like flap rudders. Additionally, the presence of established marine engineering firms and research institutes fosters innovation, positioning Europe as a key growth market for flap rudder technologies.
Key players in the market
Some of the key players in Flap Rudder Market include Becker Marine Systems GmbH & Co. KG, Caterpillar Inc., Damen Marine Components, De Waal BV, Hyundai Heavy Industries Co., Ltd., Jiangsu Jiaolong Heavy Industry Co., Ltd., Kamome Propeller, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Kemp Propulsion Systems, Kongsberg Gruppen, MAN Energy Solutions SE, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nakashima Propeller Co., Ltd., Rolls-Royce Holdings plc, Schottel, Volvo Penta and Wartsila Corporation.
In January 2023, Damen Marine Components received the order to design, engineer, and produce eight rudders for the four F126 frigates that Damen Naval is building for the German Navy.
In November 2022, Kongsberg Maritime developed a new Direct Trunk Support (DTS) system for rudders that directly transfers maneuvering forces from the rudder through the headbox and steering gear deck into the hull structure. This promises to improve maneuvering and propulsion performance and deliver weight savings that can ultimately save fuel and help cut emissions.
In April 2021, Nakashima Propellers has acquired a majority shareholding in Becker Marine Systems (BMS) that will drive further co-operation between the two family owned organisations to develop energy-saving devices for optimised manoeuvring and propulsion.