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市場調査レポート
商品コード
1462654
航空機整備市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、整備タイプ別、組織タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Aircraft Maintenance Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Aircraft Type, Maintenance Type, Organization Type, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機整備市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、整備タイプ別、組織タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機整備市場は2023年に827億1,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.9%で成長し、2030年には1,319億4,000万米ドルに達する見込みです。
航空機運航の信頼性と安全性を保証するために不可欠な要素が航空機整備です。厳しい航空基準を満たすため、航空機の部品やシステムの点検、修理、整備を目的とした幅広い活動が含まれます。定期的な点検を実施し、機械的な問題に対処し、厳格な整備計画に従うため、高度な訓練と認定を受けた専門家が整備プロセスには不可欠です。
国際航空運送協会(IATA)によると、航空機の整備は航空産業の基本的な側面であり、航空機の継続的な耐空性を確保し、厳格な安全基準を維持しています。
世界の航空輸送量の増加
航空機整備の市場は、主に世界の航空交通量の急激な増加によって牽引されています。航空会社は、航空旅行に対する旅客需要の急増により、増加する旅客数に対応するために航空機を増やしています。このような増加の結果、航空機の耐空性を維持するために、より頻繁な整備サイクルが必要となります。さらに、国内外を問わず飛行機が絶えず移動するため、整備スケジュールや点検に細心の注意を払う必要があり、熟練した整備サービスに対する需要が高まっています。
熟練労働者の不足
航空整備業界は、資格と経験のある技術者の不足という大きな課題に直面しています。整備サービスの需要が高まるなか、業界は熟練労働者の確保と維持に苦労しています。さらに、現代の航空機システムは複雑であるため、特殊な訓練が必要であり、有資格者の不足は、作業負荷の増大、納期の遅延、整備作業の質の低下を招く可能性があります。
高まる整備・修理サービスのニーズ
航空整備市場は、整備・修理・オーバーホール(MRO)サービスのニーズが高まっているため、大きな可能性を秘めています。軍用機や民間機の世界の保有機数の拡大に伴い、完全な整備・修理(MRO)サービスの必要性はますます高まっています。さらに、これは標準的な点検、修理、オーバーホールをカバーしており、整備会社は提供するサービスの範囲を広げ、さまざまなタイプの航空機に対応するチャンスを着実に得ています。
激しい競争と価格への圧力
航空機整備市場は、熾烈な競争による価格圧力や利益率の縮小の影響を受けやすいです。小規模な整備業者は、市場における少数の大手競合他社の支配により、価格競争が難しくなり、財政難に陥ったり、提供するサービスの質が犠牲になったりするリスクを負うことになるかもしれないです。さらに、価格圧力による影響を軽減するために、この競合情勢では戦略的差別化とコスト効率の高いオペレーションが求められます。
COVID-19の発生により、航空機整備市場はかつてない大きな影響を受けた。大規模な旅行制限、旅客需要の減少、航空業界の経営難の結果、航空機の利用が激減しました。財政難のため、航空会社は整備を延期し、保有機の運航を停止し、新規契約の数を減らさざるを得なかった。MRO業者も同様に航空需要の減少の影響を受け、その多くが業務量の減少、レイオフ、財政難に見舞われました。さらに、パンデミックは、航空業界が外部からの衝撃に弱いことを浮き彫りにし、予期せぬ世界的大災害に直面した場合の適応力と回復力の必要性を浮き彫りにしました。
予測期間中、ナローボディ機が最大となる見込み
航空機整備の市場シェアは、ナローボディ航空機セグメントが最大になると予測されます。これは主に、ボーイング737やエアバスA320ファミリーのようなナローボディ機が短距離から中距離のフライトに広く使用され、世界中の航空会社の基幹となっているためです。整備サービスに対するニーズは、ターンアラウンドタイムの短縮と飛行頻度の増加による修理要求の頻度の増加によってもたらされます。さらに、ナローボディ機は格安航空会社の機材にも多く、経済的な整備技術が重視されることが多いです。
独立系MROセグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
OEM(相手先ブランド製造)以外の独立系航空整備サービスの提供に重点を置く独立系MRO(整備・修理・オーバーホール)分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。定期整備、修理、部品交換、オーバーホールなど数多くのサービスが独立系MROによって提供されています。独立系MROは、さまざまな航空会社や航空機のタイプに対応することで、柔軟性と手頃な価格を提供することが多いです。その他の特典として、独立系MROは整備サービスだけに集中できるため、競争力のある価格を提供でき、専門的な知識を習得できます。
北米が世界の航空機整備市場で最大のシェアを占めています。相当数の航空会社、航空機運航会社、整備会社が存在する北米は、長い間航空部門を支配してきました。この地域には、近代的な施設、最新鋭の設備、高度な資格を持つ人材など、航空機のMRO(整備、修理、オーバーホール)のための強力なインフラが整っています。整備サービスのニーズは、米国やカナダのような主要航空ハブにおける民間航空機の大規模なフリートが後押ししています。さらに、北米には有名なOEMや航空機メーカーが多数あり、MRO事業にとって強固な基盤となっています。
航空機整備市場では、欧州地域のCAGRが最も高いと予測されています。同地域には複数の大手航空会社、空港、MROサービスプロバイダーがあるため、航空機の整備、修理、オーバーホール業務の重要な拠点となっています。欧州には、熟練した専門家が常駐し、最先端の設備を備えたMRO施設の大規模で確立されたネットワークがあるという利点があります。また、この地域の有利な位置は、航空会社や航空機運航会社にとって、効率的な接続と到達を容易にしています。
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Maintenance Market is accounted for $82.71 billion in 2023 and is expected to reach $131.94 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. A vital component of guaranteeing the dependability and safety of aircraft operations is aircraft maintenance. In order to meet strict aviation standards, it includes a wide range of activities aimed at inspecting, repairing, and servicing aircraft components and systems. Professionals with advanced training and certifications are essential to the maintenance process because they carry out regular inspections, handle mechanical problems, and follow strict maintenance plans.
According to the International Air Transport Association (IATA), aircraft maintenance is a fundamental aspect of the aviation industry, ensuring the continued airworthiness of aircraft and upholding rigorous safety standards.
Growing air traffic worldwide
The market for aircraft maintenance is primarily driven by the exponential growth in air traffic worldwide. Airlines are growing their fleets to accommodate the increasing number of passengers due to a surge in passenger demand for air travel. More frequent maintenance cycles are required to maintain the aircraft's airworthiness as a result of this increased activity. Additionally, the demand for skilled maintenance services is driven by the constant movement of planes, both domestically and internationally, which necessitates meticulous attention to maintenance schedules and checks.
Insufficient skilled labor
The aviation maintenance industry faces a significant challenge due to the lack of qualified and experienced technicians. The industry is having trouble finding and keeping skilled workers as demand for maintenance services rises. Furthermore, the intricacy of contemporary aircraft systems necessitates specific training, and a lack of qualified workers may result in heavier workloads, slower turnaround times, and possibly lower-quality maintenance work.
Growing need for maintenance and repair services
The market for aviation maintenance has a lot of potential due to the rising need for maintenance, repair, and overhaul (MRO) services. Complete maintenance and repair (MRO) services are becoming more and more necessary as the world's fleet of military and commercial aircraft continues to expand. Moreover, this covers standard inspections, fixes, and overhauls, giving maintenance companies a steady stream of chances to broaden the scope of services they offer and serve a variety of aircraft types.
Fierce rivalry and pressure on prices
The market for airplane maintenance is vulnerable to pricing pressure and shrinking profit margins due to fierce competition. Smaller maintenance providers may find it difficult to compete on price due to the dominance of a small number of major competitors in the market, running the risk of financial hardship and sacrificing the caliber of services provided. Additionally, in order to lessen the impact of pricing pressures, this competitive landscape demands strategic differentiation and cost-effective operations.
The market for airplane maintenance has seen a significant and unprecedented impact as a result of the COVID-19 outbreak. There was a dramatic drop in the use of airplanes as a result of the extensive travel restrictions, decreased demand for passengers, and operating difficulties in the aviation industry. Due to financial difficulties, airlines had to postpone maintenance, halt their fleets, and reduce the number of new contracts they were awarded. MRO providers were similarly impacted by the decline in air travel demand; many of them saw reduced workloads, layoffs, and financial difficulties. Furthermore, the pandemic brought to light the industry's susceptibility to outside shocks and underscored the necessity of adaptability and resilience in the face of unanticipated worldwide catastrophes.
The Narrow-body Aircrafts segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the narrow-body aircraft segment will command the largest market share for airplane maintenance. This is mostly because narrow-body aircraft, like the Boeing 737 and Airbus A320 families, are widely used for short- to medium-haul flights, making them the backbone of several airlines throughout the world. The need for maintenance services is driven by the increased frequency of repair requirements resulting from shorter turnaround times and higher flight frequencies. Moreover, narrow-body aircraft are also more common in low-cost carrier fleets, which frequently place an emphasis on economical maintenance techniques.
The Independent MRO segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
With a focus on offering independent aviation maintenance services outside of original equipment manufacturers (OEMs), the Independent MRO (Maintenance, Repair, and Overhaul) segment is expected to have the highest CAGR. Numerous services, including regular maintenance, repairs, component replacements, and overhauls, are provided by these independent MROs. They frequently offer flexibility and affordability by serving a variety of airlines and aircraft types. Additionally, independent MROs benefit from having the ability to concentrate just on maintenance services, which enables them to offer competitive prices and acquire specialized expertise.
North America holds the largest share of the global aircraft maintenance market. With a sizable number of airlines, aircraft operators, and maintenance companies, North America has long dominated the aviation sector. The area has a strong infrastructure in place for MRO (maintenance, repair, and overhaul) of aircraft, which includes modern facilities, cutting-edge equipment, and highly qualified personnel. The need for maintenance services is fueled by the sizeable fleets of commercial aircraft in major aviation hubs like the United States and Canada. Furthermore, North America is home to a number of well-known OEMs and aircraft manufacturers, which offers a solid platform for MRO operations.
In the market for airplane maintenance, the Europe region is projected to have the highest CAGR. The region serves as a key hub for aircraft maintenance, repair, and overhaul operations due to its several major airlines, airports, and MRO service providers. Europe has the advantage of having a large and well-established network of MRO facilities that are staffed by skilled specialists and outfitted with cutting-edge equipment. The region's advantageous position also makes it easier for airlines and aircraft operators to connect with and reach them efficiently.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Maintenance market include Boeing Company, GMF AeroAsia, Lufthansa Technik AG, AAR Corporation, GE Aviation, Delta TechOps, Honeywell International, Pratt & Whitney, Safran Aircraft Engines, Air France KLM Engineering & Maintenance, Royal Royce, ST Aerospace Ltd and Airbus Group.
In March 2024, GE Aerospace announced it has reached agreement with Ethiopian Airlines for 16 GE9X engines to power the airline's new fleet of Boeing 777X aircraft, becoming the first GE9X customer in Africa. GE Aerospace is honored to power Ethiopian Airlines' new Boeing 777X fleet with our latest generation technology GE9X engine, said Russell Stokes, President and CEO, Commercial Engines and Service, GE Aerospace.
In September 2023, Lufthansa Technik AG has signed a three-year contract with flag carrier Philippine Airlines for the maintenance of eight CFM56-5B engines for the airline's A320ceo fleet. The new contract adds to the two company's existing Total Component Support (TCS) agreements for Philippine Airlines' Boeing 777 fleet and Base Maintenance Services (BMS) with Lufthansa Technik's subsidiary in the Philippines.
In August 2023, AAR CORP., a leading provider of aviation services to commercial and government operators, MROs, and OEMs, has signed two multi-year commercial agreements with Moog Inc. The agreements are the first steps in a new strategic relationship that allows for potential future expansion of the scope of services provided.