市場調査レポート
商品コード
1462637
造船所用トレーラーの2030年までの世界市場予測:トレーラー別、能力別、用途別、地域別分析Shipyard Trailer Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Trailer (Flatbed Trailers, Lowboy Trailers, Self-Propelled Modular Transporters and Other Trailers), Capacity (Self-Propelled, Towed and Other Capacities), Application and By Geography |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
造船所用トレーラーの2030年までの世界市場予測:トレーラー別、能力別、用途別、地域別分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、造船所用トレーラーの世界市場は2023年に13億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.9%で成長し、2030年には22億米ドルに達する見込みです。
造船所用トレーラーは一般的にヘビーデューティーで、様々な船舶のサイズ、重量、形状に対応できるようにカスタマイズされています。造船所、港、マリーナ、保管施設など、さまざまな場所間でのボートや船舶の移動を容易にし、海事産業において重要な役割を果たしています。造船所、港湾、保管施設などさまざまな場所間のボートや船舶の効率的な輸送を促進し、円滑な物流業務を可能にします。
造船業界の成長
造船部門の拡大に伴い、造船所用トレーラーの需要も比例して増加しています。これらのトレーラーは、造船所内での船舶の建造、メンテナンス、輸送において重要な役割を果たしています。より多くの船舶が建造または修理される中、造船所のオペレーターは、組み立てから進水まで、さまざまな生産段階間で船舶を移動させるための効率的で信頼性の高いトレーラーを必要としています。さらに、造船プロジェクトがより複雑で多様になるにつれ、さまざまなタイプやサイズの船舶に対応できる特殊なトレーラーの必要性が高まっています。
高い初期投資
造船所用トレーラーは、造船とメンテナンスの独特な需要に合わせた特殊な装置であるため、製造または取得に多額の初期費用がかかります。この金銭的障壁は、新規参入者、特に小規模な造船所や資本資源の限られた企業にとって、造船所用トレーラーのインフラへの投資を躊躇させる可能性があります。しかし、高額な初期投資は、トレーラーフリートの拡大やアップグレードを目指す既存事業者にとっても課題となります。このようなコストには、トレーラー自体の購入や建設だけでなく、メンテナンス、保管、操作訓練などの関連費用も含まれます。
技術の進歩
造船技術、材料、船舶設計の革新は、造船所用トレーラー技術の対応する進歩を必要とします。船舶の大型化、複雑化、特殊化に伴い、造船所用トレーラーはこれらの変化に対応する必要があります。例えば、軽量でありながら耐久性のある材料の開発により、操縦性や安全性を犠牲にすることなく、より重い積荷を輸送できるより強固なトレーラーの建設が可能になりました。さらに、自動化技術や遠隔操作技術の進歩により、造船所内でのトレーラー作業の効率と精度が向上しています。
代替技術との競合
クレーン・システム、無人搬送車(AGV)、革新的な輸送方法などの新技術は、造船所内で船舶を移動・操縦するための代替ソリューションを提供します。これらの代替技術は、効率性の向上、人件費の削減、様々な種類の船舶を取り扱う際の柔軟性の向上といった利点を提供する可能性があります。その結果、造船所のオペレータは、特に、それらがより良い投資収益率を提供するか、より効果的に特定の運用課題に対処する場合、従来の造船所用トレーラーよりも、これらの代替技術を選ぶかもしれないです。
当初、ウイルスを封じ込めるために行われた広範な封鎖や規制は、世界のサプライチェーンや製造業務を混乱させ、造船プロジェクトの遅延や造船所用トレーラーの需要減少につながった。造船所が人手不足と物流の課題に直面したため、生産スケジュールが混乱し、業界全体に波及しました。しかし、パンデミックに起因する経済の不確実性は、船主の船舶発注の延期やキャンセルを促し、造船所用機器の需要をさらに減退させました。
予測期間中、平台トレーラー部門が最大となる見込み
平台トレーラー分野は、汎用性と適応性を提供し、様々な造船所業務に不可欠であるため、予測期間中最大のシェアを占めると予想されます。平台トレーラーは幅広い船舶のサイズや形状に対応できるため、造船所内でさまざまなタイプの船舶を柔軟に輸送できます。さらに、頑丈な設計と耐荷重性により、建造、組立、修理工程における大型船舶部品や船舶全体を含む重量物の運搬に適しています。
造船所用自動トレーラー分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
自動造船所用トレーラー分野は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと推定されます。これらのトレーラーは、センサー、GPSナビゲーション、遠隔制御システムなどの高度な自動化技術を組み込んでおり、造船所内での船舶の正確かつ効率的な移動を可能にします。手作業の必要性を減らすことで、自動トレーラーは安全性を高め、人的ミスを最小限に抑え、ワークフロー効率を最適化します。さらに、これらのトレーラーは多くの場合、洗練された積荷管理機能を備えており、重量のある船舶や大型の船舶を容易に取り扱うことができます。
アジア太平洋地域は、特に中国、韓国、日本などの国々で造船産業が好調であるため、船の建造、メンテナンス、修理をサポートする造船所用トレーラーの需要を促進しており、推定期間中、市場で最大のシェアを占めました。アジア太平洋は世界の造船活動のかなりの部分を占めており、トレーラーを含む効率的で信頼性の高い造船所設備に対するニーズは大きいです。さらに、この地域の国々における急速な工業化とインフラ整備が、港湾施設や造船所への投資を促進し、トレーラーの需要をさらに押し上げています。
アジア太平洋地域は、今後長期にわたって収益性の高い成長が見込まれます。安全基準、環境保護、排ガス規制に関する規制強化により、造船所は先進的な造船所用トレーラーを含む最新の設備や技術への投資を余儀なくされています。これらの規制を遵守するには、特定の安全・環境基準を満たしたトレーラーの使用が必要であり、造船所のオペレーターは、より効率的で環境に優しい代替品に旧式の機器をアップグレードまたは交換するよう促しています。
According to Stratistics MRC, the Global Shipyard Trailer Market is accounted for $1.3 billion in 2023 and is expected to reach $2.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.9% during the forecast period. Shipyard trailers are typically heavy-duty and customized to accommodate the size, weight, and shape of various vessels. They play a crucial role in the maritime industry, facilitating the movement of boats and ships between different locations such as shipyards, ports, marinas, and storage facilities. It facilitates the efficient transportation of boats and ships between various locations such as shipyards, ports, and storage facilities, enabling smooth logistics operations.
Shipbuilding industry growth
As the shipbuilding sector expands, there is a proportional increase in the demand for shipyard trailers. These trailers play a vital role in the construction, maintenance, and transportation of vessels within shipyards. With more vessels being built or repaired, shipyard operators require efficient and reliable trailers to move ships between different stages of production, from assembly to launch. Additionally, as shipbuilding projects become more complex and diverse, there is a growing need for specialized trailers capable of handling various types and sizes of vessels.
High initial investment
Shipyard trailers, being specialized equipment tailored for the unique demands of shipbuilding and maintenance, entail substantial upfront costs for manufacturing or acquisition. This financial barrier can deter new entrants, particularly smaller shipyards or companies with limited capital resources, from investing in shipyard trailer infrastructure. However, the high initial investment can also pose challenges for existing players looking to expand or upgrade their fleet of trailers. Such costs encompass not only the purchase or construction of the trailers themselves but also associated expenses like maintenance, storage, and operational training.
Technological advancements
Innovations in shipbuilding techniques, materials, and vessel designs necessitate corresponding advancements in shipyard trailer technology. As ships become larger, more complex, and specialized, shipyard trailers must adapt to accommodate these changes. For instance, the development of lightweight yet durable materials enable the construction of stronger trailers capable of transporting heavier loads without sacrificing maneuverability or safety. Moreover, advancements in automation and remote control technologies enhance the efficiency and precision of trailer operations within shipyards.
Competition from alternative technologies
Emerging technologies such as crane systems, automated guided vehicles (AGVs), or innovative transportation methods offer alternative solutions for moving and maneuvering vessels within shipyards. These alternatives may provide advantages such as increased efficiency, reduced labor costs, or greater flexibility in handling various vessel types. Consequently, shipyard operators may opt for these alternative technologies over traditional shipyard trailers, especially if they offer a better return on investment or address specific operational challenges more effectively.
Initially, widespread lockdowns and restrictions imposed to contain the virus disrupted global supply chains and manufacturing operations, leading to delays in shipbuilding projects and reduced demand for shipyard trailers. As shipyards faced labor shortages and logistical challenges, production schedules were disrupted, causing ripple effects throughout the industry. However, economic uncertainties resulting from the pandemic prompted ship owners to defer or cancel vessel orders, further dampening demand for shipyard equipment.
The flatbed trailers segment is expected to be the largest during the forecast period
Flatbed Trailers segment is expected to hold the largest share over the forecast period as it offers versatility and adaptability, making them essential for various shipyard operations. Flatbed trailers can accommodate a wide range of vessel sizes and shapes, providing flexibility in transporting different types of ships within the shipyard. Moreover, their robust design and load-bearing capacity make them suitable for carrying heavy loads, including large ship components or entire vessels during construction, assembly, or repair processes.
The automated shipyard trailers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Automated Shipyard Trailers segment is estimated to witness the highest CAGR during the projection period. These trailers incorporate advanced automation technologies such as sensors, GPS navigation, and remote control systems, enabling precise and efficient movement of vessels within shipyards. By reducing the need for manual intervention, automated trailers enhance safety, minimize human error, and optimize workflow efficiency. Additionally, these trailers often feature sophisticated load management capabilities, allowing them to handle heavy or oversized vessels with ease.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market over the extrapolated period due to the region's robust shipbuilding industry, particularly in countries like China, South Korea, and Japan, is fueling demand for shipyard trailers to support the construction, maintenance, and repair of vessels. With Asia Pacific accounting for a significant portion of global shipbuilding activity, there is a substantial need for efficient and reliable shipyard equipment, including trailers. Additionally, rapid industrialization and infrastructure development in countries across the region are driving investments in port facilities and shipyards, further boosting demand for trailers.
Asia Pacific region is enhanced to witness profitable growth over the overcast period. Stricter regulations pertaining to safety standards, environmental protection, and emissions control are compelling shipyards to invest in modern equipment and technologies, including advanced shipyard trailers. Compliance with these regulations requires the use of trailers that meet specific safety and environmental standards, encouraging shipyard operators to upgrade or replace outdated equipment with more efficient and eco-friendly alternatives.
Key players in the market
Some of the key players in Shipyard Trailer market include ABI Trailers, Alto Service Italia S.R.L, Brownell Boat Transport, GH Cranes & Components, Global Win Vehicle Co. Ltd, Hostar Marine Transport Systems, Inc, Kropf Industrial, Schilstra Boatlift Systems and Wise Boat Hoists.
In October 2023, Mitsubishi Shipbuilding, a company within the Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Group based in Yokohama, hosted a christening, and launch event for the Fugaku Maru, a roll-on/roll-off (RO/RO) vessel that was in construction for Fujitrans Corporation.
In December 2021, Smith Boys Marine Sales, Inc., a family-owned group of marinas and full-service boat repair shops in the Western and Finger Lakes regions of New York State, received a Marine Travelift TM80 (80,000kg/176,000lbs) Self-Propelled Hydraulic Transporter.