![]() |
市場調査レポート
商品コード
1462618
船舶用プレート市場の2030年までの予測:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Ship Plate Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Stainless Steel Ship Plates, Aluminum Ship Plates and Other Products), Type, Application (Ships, Tanker and Other Applications), End User and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
船舶用プレート市場の2030年までの予測:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界の船舶用プレート市場は2023年に314億4,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 5.0%で成長し、2030年には442億4,000万米ドルに達する見込みです。
船舶用プレートは造船に不可欠な部品であり、船舶の船体やその他の構造要素を構築するための主要材料として機能します。通常、高強度鋼合金から作られる船舶用プレートは、腐食性の海水や極端な気象条件などの過酷な海洋環境に耐えるように設計されています。これらの鋼板は、強度、耐久性、溶接性など、厳しい品質・安全基準を満たすために厳しい試験を受けます。これらの鋼板は、船舶の構造的完全性と耐航性を確保する上で極めて重要な役割を担っており、海事産業の操業と安全の根幹をなしています。
UNCTAD報告書2022によると、国際海運業界は世界貿易の約80%の運送を担っています。
海運業界の動向
船舶用プレート市場に影響を与える主な促進要因の1つは、海運業界自体の継続的な動向です。海運業界の進化に伴い、貨物容量の増加、燃料効率の向上、環境規制への対応など、さまざまなニーズを満たすための新造船への需要が絶え間なく高まっています。自動化やデジタル化の採用といった技術の進歩は、設計や建造の要件にさらに影響を与えます。さらに、世界の貿易パターンのシフトや新しい航路の出現も、貿易力学の変化に対応するためにさまざまなタイプの船舶が必要とされるため、船舶用プレート需要の変動に寄与しています。
過剰生産能力
船舶用プレート市場における過剰生産能力抑制要因とは、船舶用プレートメーカーの生産能力が船舶用プレート製品に対する需要を上回る現象を指します。この状況は通常、生産設備への過剰投資や世界の船舶需要の減少などの要因によって生じる。その結果、メーカーは激しい競合に直面し、価格競争や収益性の低下につながります。この問題に対処するため、メーカーは生産能力への負担を軽減するために減産や他市場への多角化などの対策を実施する可能性があります。
海軍防衛への投資
海軍防衛への投資は、船舶用プレート市場にとって魅力的な機会です。世界の緊張の高まりと海上安全保障の必要性に伴い、世界各国の政府は海軍艦隊を強化し、先進的な船舶や艦船に対する需要を促進しています。この需要は、耐久性と弾力性に優れた艦艇の建造に不可欠な高品質の船舶用プレートの安定した需要に直結します。このニッチ市場への投資は、国防支出が堅調で継続的であることから、長期的な成長の可能性を秘めています。さらに、技術や素材の進歩は技術革新と差別化の機会をもたらし、この投資の魅力をさらに高めています。
景気低迷
船舶用プレート市場は、世界の貿易と海運活動の減少が新造船需要の減少につながり、船舶用プレートの需要に直接影響を与えるため、景気後退の中で大きな脅威に直面しています。個人消費と投資の減少は、商品需要を減退させ、船舶の必要性をさらに減少させる。加えて、財政的な制約が造船業者の新規プロジェクトへの投資能力を制限し、景気後退を悪化させる可能性があります。その結果、供給過剰が懸念され、既存の注文が履行されない可能性があり、価格に下落圧力がかかります。
世界貿易の制限とサプライ・チェーンの混乱が新造船需要の減退を招き、厚板市場にマイナスの影響を与えました。経済活動の低下と、旅行や輸送をめぐる不確実性が状況をさらに悪化させました。造船プロジェクトは遅延または中止され、船舶用プレートの受注減少につながった。さらに、原材料価格の変動や物流の課題も市場に負担をかけた。船舶用プレート市場の回復は、世界経済の安定とパンデミック後の海運業界への信頼の回復にかかっています。
予測期間中、ステンレス鋼船用鋼板セグメントが最大になる見込み
船舶用プレート市場におけるステンレス鋼板セグメントの成長は、ステンレス鋼が提供する優れた耐食性に起因しており、海水にさらされることが懸念される海洋環境にとって理想的です。ステンレス鋼製造技術の進歩により、高強度で軽量な鋼板が製造されるようになり、船舶の性能と燃料効率が向上しました。ステンレス鋼の美的魅力と耐久性は、モダンで視覚に訴える船舶の建造を目指す造船業者にとって魅力的な選択肢となっています。さらに、ステンレス鋼は耐久性と安全性を確保しながら豪華さを加えるため、豪華クルーズ船やヨットの需要の高まりがこのセグメントの成長をさらに後押ししています。
海運会社セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
世界貿易の継続的な拡大により、船舶用プレートの受注が増加し、船舶用プレート市場は顕著な成長を遂げています。技術の進歩により、軽量かつ強靭な材料が開発され、古い船舶の交換やアップグレードが促進されています。加えて、パンデミックによる景気減速後の世界経済の回復が海運活動を活発化させ、船舶用プレート市場における海運会社セグメントの成長に寄与しています。
アジア太平洋地域は、中国、韓国、日本のような国々の急速な工業化が造船と修理の必要性を高めているため、船舶用プレート市場で大きな成長を遂げています。インドやベトナムのような新興国は、海洋インフラの拡大に多額の投資を行っており、船舶用プレートの需要をさらに押し上げています。さらに、貿易活動の増加とサプライチェーンの世界化により、船隊の拡大と近代化が必要となり、この地域の船舶用プレート市場の成長に寄与しています。さらに、アジア太平洋地域の力強い経済成長と戦略的な地理的位置により、造船産業の重要な拠点として位置づけられています。
北米地域は、貨物船やクルーズライナーを含む商業船舶の需要増加により、船舶用プレート市場の力強い成長を示しています。港湾のインフラ整備が造船活動への投資に拍車をかけています。さらに、船舶の安全性や排出ガスに関する厳しい規制の実施により、高強度船舶用プレートのような先端材料の採用が推進されています。さらに、米国の国内製造業が復活したことで、さまざまな海洋用途の船舶用プレートの需要が高まっています。
According to Stratistics MRC, the Global Ship Plate Market is accounted for $31.44 billion in 2023 and is expected to reach $44.24 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.0% during the forecast period. Ship plates are essential components in shipbuilding, serving as the primary material for constructing the hull and other structural elements of ships. Typically made from high-strength steel alloys, ship plates are engineered to withstand the harsh marine environment, including corrosive saltwater and extreme weather conditions. These plates undergo rigorous testing to ensure they meet stringent quality and safety standards, including requirements for strength, durability, and weldability. They play a crucial role in ensuring the structural integrity and seaworthiness of vessels, making them fundamental to the maritime industry's operations and safety.
According to the UNCTAD Report 2022, the international shipping industry is responsible for carriage of around 80% of world trade.
Shipping industry trends
One of the key drivers influencing the ship plate market is the ongoing trend within the shipping industry itself. As the shipping industry evolves, there is a continuous demand for new vessels to meet various needs, such as increased cargo capacity, fuel efficiency, and compliance with environmental regulations. Advancements in technology, such as the adoption of automation and digitalization, further influence the design and construction requirements. Furthermore, shifts in global trade patterns and the emergence of new shipping routes also contribute to fluctuations in demand for ship plates, as different types of vessels are needed to accommodate changing trade dynamics.
Overcapacity
Overcapacity restraint in the ship plate market refers to the phenomenon where the production capacity of ship plate manufacturers exceeds the demand for these products. This situation typically arises due to factors such as overinvestment in production facilities or a decline in global demand for ships. As a result, manufacturers face intense competition, leading to price wars and decreased profitability. To address this issue, manufacturers may implement measures such as reducing production or diversifying into other markets to alleviate the strain on capacity.
Investment in naval defense
Investing in naval defense presents a compelling opportunity within the ship plate market. With increasing global tensions and the need for maritime security, governments worldwide are bolstering their naval fleets, driving demand for advanced ships and vessels. This demand directly translates into a steady requirement for high-quality ship plates, essential for constructing durable and resilient naval vessels. Investing in this niche market offers long-term growth potential, as defense spending remains robust and continuous. Moreover, advancements in technology and materials present opportunities for innovation and differentiation, further enhancing the attractiveness of this investment.
Economic downturn
The ship plate market faces a significant threat amidst an economic downturn due to reduced global trade and shipping activity leading to decreased demand for new vessels, directly impacting the demand for ship plates. Declining consumer spending and investment dampen the demand for goods, further reducing the need for shipping. Additionally, financial constraints may limit shipbuilders' ability to invest in new projects, exacerbating the downturn. Consequently, oversupply becomes a concern as existing orders may not be fulfilled, putting downward pressure on prices.
Restrictions on global trade and disruptions in supply chains led to a decline in demand for new vessels, affecting the ship plate market negatively. Reduced economic activity and uncertainties surrounding travel and transportation further exacerbated the situation. Shipbuilding projects were delayed or canceled, leading to decreased orders for ship plates. Additionally, the fluctuating prices of raw materials and logistical challenges added strain to the market. Recovery in the ship plate market is contingent upon the restoration of global economic stability and confidence in the shipping industry post-pandemic.
The stainless steel ship plates segment is expected to be the largest during the forecast period
The growth in the stainless steel ship plate segment within the ship plate market can be attributed to superior corrosion resistance offered by stainless steel, making it ideal for marine environments where exposure to saltwater is a concern. Advancements in stainless steel manufacturing technology have led to the production of high-strength, lightweight plates, enhancing vessel performance and fuel efficiency. Stainless steels' aesthetic appeal and durability make it an attractive choice for shipbuilders looking to construct modern and visually appealing vessels. Furthermore, the rising demand for luxury cruise ships and yachts further fuels the growth of this segment, as stainless steel adds a touch of luxury while ensuring durability and safety.
The marine transportation companies segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The Marine Transportation Companies segment has experienced notable growth in the ship plate market due to continues expansion of global trade, leading to increased orders for ship plates. Technological advancements have resulted in the development of lighter yet stronger materials, driving replacements and upgrades of older vessels. Additionally, the recovery of the global economy following the pandemic-induced slowdown has bolstered shipping activities, contributing to the growth of the marine transportation companies' segment in the ship plate market.
The Asia-Pacific region has experienced significant growth in the ship plate market due to rapid industrialization in countries like China, South Korea, and Japan, driving the need for shipbuilding and repair. Emerging economies such as India and Vietnam are investing heavily in expanding their maritime infrastructure, further boosting demand for ship plates. Moreover, increasing trade activities and the globalization of supply chains have necessitated the expansion and modernization of fleets, contributing to the growth of the ship plate market in the region. Furthermore, the Asia-Pacific region's robust economic growth and strategic geographical position have positioned it as a key hub for the shipbuilding industry.
The North American region has witnessed robust growth in the ship plate market due to increasing demand for commercial vessels, including cargo ships and cruise liners. Infrastructural developments in ports and harbors have spurred investment in shipbuilding activities. Moreover, the implementation of stringent regulations regarding vessel safety and emissions has pushed for the adoption of advanced materials such as high-strength ship plates. Additionally, the resurgence of domestic manufacturing in the United States has fueled demand for ship plates for various marine applications.
Key players in the market
Some of the key players in Ship Plate market include POSCO, Ansteel, Arcelor Mittal, Baowu steel, Chapel Steel, Chongqing Iron and Steel Company, Dongkuk , Essar Steel, Hyundai Steel, JFE Steel, Nanjing Iron and Steel Company , Nippon Steel and Xinyu Iron and Steel Group.
In February 2024, POSCO Holdings, along with its subsidiary POSCO International and Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), has inked a strategic cooperation agreement (SCA) to collaboratively explore the clean hydrogen production business. The tripartite agreement outlines joint efforts to advance the production and distribution of hydrogen using liquefied natural gas (LNG) and carbon capture and storage (CCS) technologies to mitigate carbon emissions during hydrogen production.
In October 2023, India's Essar Group plans to invest billions of dollars in low-carbon projects in Saudi Arabia, the UK and India, as the company transitions into clean energy investments. The conglomerate controlled by billionaire brothers Shashi and Ravi Ruia expects to get final approvals to start investing about $4 billion to build a low-carbon steel plant to produce 4 million tons per year in Ras Al-Khair, Saudi Arabia.