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市場調査レポート
商品コード
1454031
2030年までの海港サービス市場予測:港湾タイプ、サービスタイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析Marine Port Services Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Port Type (Dry Ports, Bulk Cargo Ports, Passenger Ports, Fishing Ports and Other Port Types), Service Type, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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2030年までの海港サービス市場予測:港湾タイプ、サービスタイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の海港サービス市場は、2023年に912億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 6.5%で成長し、2030年までに1,418億米ドルに達すると予想されています。
海港サービスには、海港の効率的な機能に不可欠なさまざまな物流・運営活動が含まれます。これらのサービスには、船舶の接岸・離岸、荷役、保管、通関、船舶のメンテナンスなどが含まれます。さらに、海港サービスは、文書処理や保安業務などの管理業務にも及んでいます。効率的な海港サービスは、国際貿易の円滑化、貨物のタイムリーな配送の確保、安全基準や規制基準を遵守しながら海港全体のパフォーマンスを最適化するために極めて重要です。
同計画によると、トゥアス港の第1段階運用には、完全運用時に年間2,000万TEUを処理できる21の深水バースが含まれます。
世界貿易の拡大
海港は、国境を越えた物資のやり取りを促進する重要なハブとしての役割を果たしており、荷役、船舶サービス、物流管理などのサービスに対する需要が高まっています。このような世界貿易の急増は、効率的でスケーラブルな海港インフラの必要性を強調し、世界中の海港近代化・拡大プロジェクトへの投資に拍車をかけています。貿易量が増加し続ける中、市場はさらなる拡大が見込まれており、利害関係者にはこの動向を利用する十分な機会が提供されます。
サイバーセキュリティの脅威
市場は、重要インフラを標的としたランサムウェア攻撃や、潜在的な侵害につながるサプライチェーンの脆弱性など、無数のサイバーセキュリティの脅威に直面しています。デジタル化と相互接続の進展に伴い、海港は運用技術(OT)システムに対するサイバー攻撃にさらされ、海港業務、貨物処理、船舶交通管理に支障をきたすリスクがあります。このような進化する脅威から身を守り、海港サービスの回復力を確保するためには、サイバーセキュリティ対策を徹底することが不可欠です。
インフラ整備
新興国市場のインフラ開拓は、業務効率を高め、より大型の船舶に対応するために極めて重要です。水路の深度化、バースの拡大、先進的な荷役機器の導入など、海港施設の近代化に向けた投資は、貨物の移動とターンアラウンドタイムの円滑化を促進します。さらに、接続性向上のためのターミナルインフラのアップグレードや、より良い物流管理のためのデジタルソリューションの導入は、このセグメントの技術革新を促進する重要な動向です。これらの開発は、最終的に海港の競合を強化し、世界貿易の成長をサポートします。
環境への配慮
海運、荷役、船舶整備などの業務は、大気汚染や水質汚染、生息地の破壊、種の絶滅の原因となっています。海港当局や海港運営者は、船舶の陸上電源、排出制御技術、廃棄物管理システムなど、持続可能な慣行の採用を迫られています。バラスト水排出、燃料排出、騒音公害に関する規制はますます厳しくなっています。したがって、これが市場の成長を抑制する主要要因となっています。
COVID-19の大流行は海港サービス市場に大きな影響を与え、世界貿易とサプライチェーンの混乱を引き起こしました。海港業務は、輸送量の減少、労働力不足、物流のボトルネックによる課題に直面しました。封鎖措置や渡航制限が海港活動をさらに妨げ、貨物量の減少と海港事業者の収入減につながった。徐々に回復しているもの、不確実性は依然として残っており、海港当局は将来の混乱を軽減するために安全対策の強化やデジタル化で適応するよう促しています。
旅客港セグメントは予測期間中最大となる見込み
旅客港セグメントは、世界の旅行・観光需要の増加により、予測期間中最大となる見込みです。インフラと技術の進歩に伴い、旅客港は、より大きな船舶を収容し、増加する旅客輸送に対応するために、その容量と効率を強化しています。さらに、デジタルソリューションの統合は、業務を合理化し、全体的な旅客体験を向上させ、市場内の旅客港セグメントのプラスの軌道に貢献しています。
予測期間中、軍事セグメントが最も高いCAGRが見込まれる
軍事セグメントは予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されます。軍事施設には、監視、船舶検査、海賊やテロリズムなどの脅威からの保護が含まれることが多いです。さらに、軍事要員や装備品の移動を促進し、海港当局と調整し、同盟軍と合同演習を実施することもあります。このような統合により、海港の効率性、回復力、即応性が強化され、国防や世界の海上活動に不可欠なものとなっています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。同地域の海港サービス市場は競争が激しく、海港は市場シェアを競い、競合価格設定、効率的なサービス、戦略的パートナーシップを通じて船会社や貨物所有者を引き付けようと努力しています。デジタル技術、自動化、データ分析の導入は、同地域の海港運営を変革し、効率性の向上、コスト削減、意思決定プロセスの改善を促進しています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを維持すると予測されます。中国やインドなどの国々の急速な経済成長により、原材料、製造品、エネルギー資源の需要が増加しており、これらはすべて海上ルートを通じて輸送されています。この地域の多くの国々は、より大型の船舶を収容し効率を向上させるため、海港インフラに多額の投資を行っています。輸出入量の増加が、海港サービスの需要を牽引しています。
According to Stratistics MRC, the Global Marine Port Services Market is accounted for $91.2 billion in 2023 and is expected to reach $141.8 billion by 2030 growing at a CAGR 6.5% during the forecast period. Marine port services encompass a range of logistical and operational activities vital for the efficient functioning of ports. These services include vessel berthing and unberthing, cargo handling, storage, customs clearance, and vessel maintenance. Additionally, port services extend to administrative tasks such as documentation processing and security operations. Efficient port services are crucial for facilitating international trade, ensuring timely delivery of goods, and optimizing overall port performance while adhering to safety and regulatory standards.
According to the plan, the Phase 1 operation of the Port of Tuas will include 21 deepwater berths capable of handling 20 million TEU per year when fully operational.
Increasing global trade
Ports serve as vital hubs facilitating the exchange of goods across borders, with increased demand for services such as cargo handling, vessel servicing, and logistics management. This surge in global trade underscores the need for efficient and scalable port infrastructure, spurring investments in port modernization and expansion projects worldwide. As trade volumes continue to grow, the market is poised for further expansion, offering ample opportunities for stakeholders to capitalize on this trend.
Cybersecurity threats
The market faces a myriad of cybersecurity threats, including but not limited to, ransomware attacks targeting critical infrastructure and supply chain vulnerabilities leading to potential breaches. With increasing digitization and interconnectedness, ports are exposed to cyber-attacks on their operational technology (OT) systems, risking disruptions to port operations, cargo handling, and vessel traffic management. Vigilant cybersecurity measures are imperative to safeguard against these evolving threats and ensure the resilience of marine port services.
Infrastructure development
Infrastructure development in the market is crucial for enhancing operational efficiency and accommodating larger vessels. Investments in modernizing port facilities, such as deepening channels, expanding berths, and deploying advanced cargo handling equipment, facilitate smoother cargo movement and turnaround times. Additionally, upgrading terminal infrastructure for improved connectivity and implementing digital solutions for better logistics management are key trends driving innovation in this sector. These developments ultimately bolster port competitiveness and support the growth of global trade.
Environmental concerns
Operations such as shipping, cargo handling, and vessel maintenance contribute to air and water pollution, habitat destruction, and species endangerment. Port authorities and operators are under pressure to adopt sustainable practices, including shore power for vessels, emission control technologies, and waste management systems. Regulations governing ballast water discharge, fuel emissions, and noise pollution are becoming increasingly stringent. Therefore, this is the major factor restraining the growth of the market.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the Marine Port Services market, causing disruptions in global trade and supply chains. Port operations faced challenges due to reduced shipping traffic, workforce shortages, and logistical bottlenecks. Lockdown measures and restrictions on travel further hampered port activities, leading to decreased cargo volumes and revenue losses for port operators. Despite gradual recovery, uncertainty lingers, prompting port authorities to adapt with enhanced safety measures and digitalization to mitigate future disruptions.
The passenger ports segment is expected to be the largest during the forecast period
The passenger ports segment is expected to be the largest during the forecast period due to increasing demand for travel and tourism activities globally. With advancements in infrastructure and technology, passenger ports are enhancing their capacity and efficiency to accommodate larger vessels and cater to growing passenger traffic. Furthermore, the integration of digital solutions is streamlining operations and improving the overall passenger experience, contributing to the positive trajectory of the passenger ports sector within the market.
The military segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The military segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Military presence often includes surveillance, vessel inspections, and protection against threats such as piracy or terrorism. Additionally, they facilitate the movement of military personnel and equipment, coordinate with port authorities, and may conduct joint exercises with allied forces. This integration enhances port efficiency, resilience, and readiness, vital for national defense and global maritime operations.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. The marine port services market in the region is highly competitive, with ports vying for market share and striving to attract shipping lines and cargo owners through competitive pricing, efficient services, and strategic partnerships. The adoption of digital technologies, automation, and data analytics is transforming port operations in the region, driving efficiency gains, reducing costs, and improving decision-making processes.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period. The rapid economic growth in countries like China and India has led to increased demand for raw materials, manufactured goods, and energy resources, all of which are transported through maritime routes. Many countries in the region have been investing heavily in port infrastructure to accommodate larger vessels and improve efficiency. The increasing volume of imports and exports has been driving the demand for marine port services.
Key players in the market
Some of the key players in Marine Port Services market include International Container Terminal Services Inc., Mediterranean Shipping Company, COSCO Shipping Ports Limited, Ningbo Zhoushan Port Company Limited, Hamburger Hafen Und Logistik AG, DP World Limited, Tianjin Port Development Holdings Ltd, Hutchison Port Holdings, PSA International, China Merchants Port Holdings Company Limited, Shanghai International Port, Nippon Yusen Kaisha, Mitsui O.S.K. Lines and Evergreen Marine.
In September 2023, International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) announced the ICTSI App to give port users and businesses real-time cargo visibility. The ICTSI App is a secure operative tool that enables port users and cargo owners to monitor the status of their shipments loaded and offloaded from a vessel and those hauled in or out of the port, according to ICTSI.
In July 2023, International Container Terminal Services Inc. (ICTSI) received a 25-year contract to operate and develop a South African terminal handling Durban Container Terminal (DCT) Pier 2 in the Port of Durban.
In May 2023, Ningbo Zhoushan Port and Zhejiang Seaport signed a MoU with DP World, located in Dubai's Jebel Ali Free Trade Zone, to jointly develop comprehensive strategic cooperation in automotive logistics and services for the entire automotive industry chain.