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市場調査レポート
商品コード
1453941
合金ホイールの2030年までの市場予測:タイプ別、リムサイズ別、車種別、材料別、地域別の世界分析Alloy Wheel Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Rim Size, Vehicle Type, Material Type and by Geography |
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カスタマイズ可能
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合金ホイールの2030年までの市場予測:タイプ別、リムサイズ別、車種別、材料別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の合金ホイール市場は2023年に206億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.2%で成長し、2030年には357億7,000万米ドルに達すると予測されています。
合金ホイールは、リムと呼ばれることもあり、通常はマグネシウムやアルミニウムなどの金属に、強度と耐久性を向上させるための追加材料を配合したものです。従来のスチール製ホイールに比べ、軽量化、放熱性の向上、美観の向上など、多くの利点があります。さらに、軽量化されると車両全体の性能が向上し、燃料消費量も少なくなります。また、合金ホイールは、その洗練された現代的なスタイルでもよく知られており、スタイルと実用性の両方を重視する自動車愛好家に好まれる選択肢となっています。
国際合金ホイール協会によると、合金ホイールは、その軽量構造、性能の向上、美的魅力のため、自動車業界で広く人気を集めています。
軽量化と性能向上
自動車産業における軽量材料への需要の高まりは、合金ホイール市場を推進する主要要因の一つです。合金ホイールは通常、アルミニウムまたはマグネシウム合金で作られており、自動車の総重量を減らす上で大きな役割を果たしています。さらに、バネ下重量が軽くなれば、自動車の性能は全体的に向上し、ハンドリングやブレーキの応答性も良くなります。この重量効率は燃費も向上させる。
過酷な状況への適合性の制限
合金ホイール市場に見られるもう一つの限界は、合金ホイールの悪天候への耐性の低さに関するものです。合金ホイールは、降雪量が多い地域や道路塩が頻繁に使用される地域では、スチールホイールよりも時間の経過とともに腐食する可能性が高いです。この制限は、このような気候の地域のドライバーに困難をもたらし、合金ホイールのメンテナンスと保護コーティングの価値を強調しています。さらに、耐食性の向上は合金配合の進歩の目標であるが、厳しい気候の地域の消費者は依然としてこの制限を考慮しなければならないです。
材料科学の新たな発展
業界の専門家は、一つの機会として合金ホイール材料技術の継続的な進歩を指摘しています。現在進行中の研究開発の目標は、手頃な価格、強度、軽量設計のバランスを取る洗練された合金配合を開発することです。さらに、ハイブリッド合金のような革新的な合金の出現は、ホイールメーカーに性能特性を向上させたホイールを発売するチャンスを提供し、市場の魅力を広げ、業界と消費者の需要に応えます。
原材料の変動コスト
合金ホイール市場は、原材料、特にマグネシウムとアルミニウムの不安定な価格設定によって脅かされています。生産コストの予測不可能な変動は、メーカーの利益率に影響を及ぼす可能性があります。さらに、原材料価格の変動がもたらすリスクを軽減するために、業界は安定したサプライヤーとの関係を構築し、代替材料を調査し、戦略的な調達方法を実施しなければならないです。
COVID-19の大流行は合金ホイール市場に大きな影響を及ぼし、生産の遅れ、サプライチェーンの問題、自動車アフターマーケットのオプション部品に対する消費者の支出の減少につながった。ロックダウン、製造施設の閉鎖、顧客の移動の減少により、合金ホイール市場は一時的に減少しました。規制が緩和されるにつれて緩やかな回復が見られたもの、市場の変動と消費者の嗜好の変化は持続し、メーカーは持続する困難に対応するために、回復力、サプライチェーンの多様化、デジタル・エンゲージメント計画の変更を余儀なくされました。
予測期間中、鋳造セグメントが最大となる見込み
合金ホイールの市場シェアは、鋳造セグメントが最大になると予測されます。鋳造プロセスでは、溶けた金属を型に流し込むため、複雑な設計や手頃な価格の大量生産が可能になります。このプロセスは、幅広いデザイン、サイズ、仕上げを生産できるため、合金ホイール生産における業界リーダーです。さらに、鋳造は、生産者が顧客の様々な美的嗜好やカスタマイズの要求を満たすことを可能にします。鍛造はより高い強度を提供するが、鋳造ははるかに低コストで複雑なデザインを達成できるため、より広く使用されています。
チタン合金セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれます。
合金ホイール市場では、チタン合金セグメントが最も高いCAGRを持つと予測されます。その顕著な強度対重量比、耐腐食性、高温に耐える能力のため、チタン合金はますます人気が高まっています。これらの合金は、より良い性能と耐久性を提供するため、合金ホイールを含む様々な用途に好まれています。さらに、チタン合金市場は、軽量で高性能なホイールに対する自動車業界のニーズの高まりにより拡大しています。また、合金ホイールの市場は、製造技術の向上によるコスト削減と入手しやすさの向上により、チタン合金の使用が急増しています。
アジア太平洋が合金ホイールの最大市場シェアを占めています。様々な要因により、この地域は市場の支配的な参入企業となっています。中国やインドのような国々の急速な工業化と都市化により、自動車の販売と生産が増加した結果、合金ホイールの需要が増加しました。さらに、この地域の中間層の拡大と可処分所得の増加により、自動車に対する消費支出が増加していることも、市場の成長を後押ししています。さらに、いくつかの重要な自動車メーカーやサプライヤーがアジア太平洋を拠点としており、合金ホイールセクターにとってプラスのエコシステムを支えています。
北米は合金ホイール市場で最もCAGRが高いです。様々な要因により、この地域は近年著しい成長を遂げています。まず、北米の購買層はカスタマイズ型オプションや高性能車への関心を高めています。さらに、この地域の自動車愛好家は、その優れたハンドリング、燃費の向上、美観の向上により、合金ホイールを好むようになっています。第二に、北米における合金ホイールの採用は、自動車の性能と燃費を向上させるために軽量材料が重視されるようになったため増加しています。
According to Stratistics MRC, the Global Alloy Wheel Market is accounted for $20.60 billion in 2023 and is expected to reach $35.77 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. Alloy wheels, sometimes referred to as rims, are composed of a combination of metals-usually magnesium or aluminum, blended with additional materials to improve strength and durability. Compared to conventional steel wheels, these wheels have a number of benefits, such as reduced weight, better heat dissipation, and improved aesthetic appeal. Moreover, the vehicle performs better overall and uses less fuel when its weight is reduced. Alloy wheels are also well-known for their sleek and contemporary styles, which makes them a well-liked option for auto enthusiasts who value both style and utility.
According to the International Alloy Wheel Association, alloy wheels have gained widespread popularity in the automotive industry due to their lightweight construction, improved performance attributes, and aesthetic appeal.
Weight loss and enhanced performance
The growing demand for lightweight materials in the automotive industry is one of the main factors propelling the alloy wheel market. Alloy wheels, which are usually made of aluminum or magnesium alloys, play a major role in lowering the total weight of automobiles. Additionally, with less unsprung weight, the vehicle performs better overall and has better handling and braking responsiveness. This weight efficiency also increases fuel efficiency.
Limited suitability for severe circumstances
An additional limitation found in the alloy wheel market concerns the alloy wheels poor resistance to inclement weather. Alloy wheels are more likely than steel wheels to corrode over time in areas with high snowfall or frequent use of road salt. This restriction creates difficulties for drivers in these types of climates and emphasizes the value of alloy wheel maintenance and protective coatings. Furthermore, improved corrosion resistance is the goal of alloy formulation advancements, but consumers in areas with harsh weather still have to take this limitation into account.
New developments in material science
Industry experts point to the ongoing advancements in alloy wheel material technology as one opportunity. The goal of ongoing research and development is to develop sophisticated alloy formulations that strike a balance between affordability, strength, and lightweight design. Moreover, the advent of innovative alloys, such as hybrid compositions, offers wheel manufacturers a chance to launch wheels with enhanced performance attributes, broadening the market's appeal and catering to industry and consumer demands.
Variable costs of raw materials
The alloy wheel market is threatened by the erratic pricing of raw materials, particularly magnesium and aluminum. Unpredictable changes in production costs can have an effect on manufacturer's profit margins. Additionally, to reduce the risks brought on by the volatility of raw material prices, the industry must develop stable supplier relationships, investigate alternative materials, and implement strategic procurement practices.
The COVID-19 pandemic had a major effect on the alloy wheel market, leading to production delays, problems with the supply chain, and a decrease in consumer spending on optional automotive aftermarket parts. Lockdowns, closed manufacturing facilities, and decreased customer mobility caused the market for alloy wheels to temporarily decline. Although there was a slow recovery as regulations relaxed, market fluctuations and changes in consumer preferences persisted, forcing manufacturers to modify their resilience, supply chain diversification, and digital engagement plans in order to meet the persistent difficulties.
The Casting segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the casting segment will command the largest market share for alloy wheels. Melted metal is poured into a mold during the casting process, which enables complex designs and affordable mass production. This process is the industry leader in alloy wheel production because it can produce a wide range of designs, sizes, and finishes. Additionally, casting makes it possible for producers to satisfy customer's varied aesthetic preferences and demands for customization. Although forging provides greater strength, casting is more widely used because it can accomplish intricate designs at a much lower cost.
The Titanium Alloy segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the alloy wheel market, the titanium alloy segment is projected to have the highest CAGR. Because of their remarkable strength-to-weight ratio, resistance to corrosion, and ability to withstand high temperatures, titanium alloys are becoming more and more popular. These alloys are favored for a variety of applications, including alloy wheels, because they provide better performance and durability. Furthermore, the titanium alloy market has expanded as a result of the automotive industry's growing need for lightweight, high-performance wheels. The market for alloy wheels has also seen a surge in the use of titanium alloys due to improvements in manufacturing technologies that have reduced their cost and increased their accessibility.
Asia-Pacific holds the largest market share for alloy wheels. Due to a number of factors, this region has become the dominant player in the market. The demand for alloy wheels has increased as a result of the fast industrialization and urbanization of nations like China and India, which have increased car sales and production. Further driving the market's growth is the region's expanding middle class and rising disposable incomes, which have raised consumer spending on automobiles. Moreover, several significant automakers and suppliers are based in Asia-Pacific, which supports a positive ecosystem for the alloy wheel sector.
North America has the highest CAGR in the alloy wheel market. Due to a number of factors, the region has experienced significant growth in recent years. First off, buyers in North America are becoming more and more interested in customized options and high-performance cars. Additionally, automotive enthusiasts in the region have a preference for alloy wheels due to their superior handling, increased fuel efficiency, and improved aesthetics. Second, alloy wheel adoption in North America has increased due to the growing emphasis on lightweight materials for better vehicle performance and fuel economy.
Key players in the market
Some of the key players in Alloy Wheel market include Ronal Group, Borbet GmbH, Superior Industries International, Inc, Enkei International, Inc., Maxion Wheels, Steel Strips Wheels Ltd (SSWL), TSW Alloy Wheels, Stamford Sport Wheels, Uniwheelss Group and HRE Performance Wheels.
In January 2024, Steel Strips Wheels Ltd (SSWL) is set to invest INR 138 crore in AMW Autocomponent Ltd as part of an insolvency resolution plan. The decision follows the approval of the resolution plan by the NCLT Ahmedabad. The investment, a blend of equity and debt, aims to settle financial and operational obligations, marking the fulfillment of SSWL's commitment under the approved plan.
In August 2023, Superior Industries, Inc., a Minnesota-based manufacturer and global supplier of bulk material processing and handling systems, announced the acquisition of CEMCO, Inc. CEMCO is a 60-year-old manufacturing company and originator of the modern Vertical Shaft Impact (VSI) Crusher, which influenced production of high quality road-making material.
In July 2023, Ronal Group is partnering with Lamborghini to develop the wheel for its SC63 Le Mans Daytona hybrid (LMDh) race car. The car will participate in the WEC FIA World Endurance Championship and IMSA (International Motor Sport Association) series from 2024. The Swiss wheel maker has vast experience in supplying motorsport-grade wheels, such as the 89 FIA World Champion titles won on its products in Formula 1.