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市場調査レポート
商品コード
1438139

デュアルクラッチトランスミッション市場の2030年までの予測:車種別、クラッチタイプ別、パワートレインタイプ別、トランスミッション別、販売チャネル別、技術別、地域別の世界分析

Dual Clutch Transmission Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Clutch Type, Powertrain Type, Transmission, Sales Channel, Technology and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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デュアルクラッチトランスミッション市場の2030年までの予測:車種別、クラッチタイプ別、パワートレインタイプ別、トランスミッション別、販売チャネル別、技術別、地域別の世界分析
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、デュアルクラッチトランスミッションの世界市場は2023年に378億4,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.9%で、2030年には603億7,000万米ドルに達すると予測されています。

デュアルクラッチトランスミッションは、ギア間のシームレスかつ迅速なシフトチェンジのために2つの独立したクラッチを組み込んだ自動車用トランスミッション技術です。2つの独立したマニュアルトランスミッションとして動作するDCTは、次のギアをあらかじめ選択することができ、ギアチェンジの遅れを最小限に抑え、燃費を向上させる。様々な自動車に搭載されているデュアルクラッチトランスミッションは、マニュアルトランスミッションの効率性とオートマチックトランスミッションの利便性のバランスを提供し、 促進要因にレスポンスの良い魅力的なドライビング体験を提供します。

JSTORのレポートによると、デュアルクラッチトランスミッションは、プラネタリーATと比較した場合、マニュアルトランスミッションよりも15%燃費が良く、従来のステップオートマチックトランスミッションの完全なシフトの快適性を提供します。

高まるオートマチックトランスミッションの需要

デュアルクラッチトランスミッションは、消費者がその利便性からオートマチックトランスミッションを選択する中、その効率の向上とスムーズなギアチェンジにより、人気が高まっています。このパターンは、より洗練されたギアボックスへの業界の移行をサポートし、より幅広い自動車クラスでのDCTの使用を奨励しています。燃費の改善や運転体験の向上といったDCT固有の利点は、オートマチックトランスミッションに対する消費者の需要の高まりに応える上で有利に働き、市場の持続的成長に寄与しています。

複雑さとメンテナンス

DCTは、複数のクラッチと電子部品で複雑に設計されているため、製造コストが高くなり、メンテナンスの問題が発生しやすくなります。消費者は、潜在的な信頼性の問題と修理費用の上昇を懸念しています。また、DCTの複雑な性質は、修理や定期メンテナンスの際に技術者に困難をもたらし、自動車の所有経験全体に影響を及ぼす可能性があります。このような複雑さとメンテナンスに関する懸念が、DCTの幅広い市場普及を妨げています。

スポーティな車両に対する消費者の嗜好の高まり

デュアルクラッチトランスミッションは、迅速でシームレスなギアシフトを実現することで有名であり、スポーティな自動車にとって重要な走行性能を向上させる。DCT搭載車が提供する加速性能、応答性、全体的なダイナミックな運転体験の向上は、マニアから高く評価されています。自動車メーカーがこうした需要に応え、スポーティーな車種にDCTを搭載するにつれて、DCT市場は急速に拡大しています。高性能でスポーティなドライビングを求める消費者の嗜好との一致は、デュアルクラッチトランスミッション市場の拡大と成功に大きく貢献しています。

耐久性への懸念

デュアルクラッチトランスミッションの耐久性に関する懸念の中心は、これらのシステムの複雑な性質に関連する潜在的な問題です。消費者の中には、特にヘビーデューティ用途や課題の多い走行条件下での長期的な信頼性を心配する人もいます。オーバーヒートやメンテナンスの複雑さに関する報告も、DCTの耐久性に疑問を投げかけています。こうした懸念は消費者のためらいを助長し、全体的な普及率に影響を与えるため、市場成長の妨げになる可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、生産停止、サプライチェーンの混乱、自動車を含む非必需品に対する消費者の支出減少につながり、デュアルクラッチトランスミッション市場を混乱させました。自動車メーカーは生産スケジュールの維持という課題に直面し、DCT搭載車の供給力に影響を与えました。さらに、景気の先行き不透明感が消費者の購買力の低下を促し、自動車販売全体に影響を与えました。しかし、世界市場が回復し、消費者マインドが改善するにつれて、自動車需要の回復とパンデミック前の生産水準への緩やかな回復により、DCT市場は回復すると予想されます。

予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み

乗用車セグメントは有利な成長が見込まれます。乗用車の領域では、デュアルクラッチトランスミッション(DCT)技術が、より優れた運転体験を提供する役割を果たすことで脚光を浴びています。DCTは、迅速かつスムーズなギアシフトを実現し、燃費と性能の向上に貢献することから、乗用車への搭載が進んでいます。自動車メーカーが先進的なトランスミッションシステムに対する消費者の要求に応えようと努力する中、乗用車へのDCTの採用は増加の一途をたどっており、自動車技術の将来を形作るものとなっています。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される電動パワートレインセグメント

電動パワートレインセグメントは、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。電動パワートレインをDCT技術と組み合わせると効率が向上します。電動DCTは、シームレスなギアチェンジを提供し、電動化車両の電力配分を最適化することで、性能と航続距離の向上に貢献します。この統合は、EVドライブトレイン技術の強化に向けた業界の取り組みと一致し、先進的なトランスミッション機能と電気推進力の魅力的な融合を消費者に提供することで、より持続可能で高性能なソリューションに向けた自動車市場の進化に影響を与えます。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。アジア太平洋(APAC)地域のデュアルクラッチトランスミッション市場は、著しい成長と変革的な動向を示しています。中国、日本、韓国、インドなどの国々の自動車産業では、高度なトランスミッション技術に対する需要が急増し、DCTが脚光を浴びています。都市化の進展、交通渋滞、より便利な運転体験へのシフトを背景に、オートマチックトランスミッションへの嗜好が高まっていることが、同地域におけるDCTの採用を後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、主要市場プレイヤーの存在により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。大衆車と高級車の両方を特徴とするこの地域の多様な状況は、DCTの多様な用途に寄与しています。相手先商標製品メーカー(OEM)は、燃費効率と性能向上に対する消費者の要求に応えるため、DCTを車両ポートフォリオに積極的に組み込んでいます。さらに、全地域の消費者の多様な需要に対応するための研究開発とマーケティングへの戦略的投資が、市場の成長を促進しています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のデュアルクラッチトランスミッション市場:車種別

  • 乗用車
  • 商用車
  • スポーツ用多目的車(SUV)
  • その他

第6章 世界のデュアルクラッチトランスミッション市場:クラッチタイプ別

  • ドライ
  • ウェット

第7章 世界のデュアルクラッチトランスミッション市場:パワートレインタイプ別

  • 従来型パワートレイン
  • ハイブリッドパワートレイン
  • 電動パワートレイン
  • その他

第8章 世界のデュアルクラッチトランスミッション市場:トランスミッション別

  • 6速DCT
  • 7速DCT
  • 8速DCT
  • その他

第9章 世界のデュアルクラッチトランスミッション市場:販売チャネル別

  • OEM
  • アフターマーケット
  • 実店舗の小売店
  • 代理店・卸売業者
  • その他

第10章 世界のデュアルクラッチトランスミッション市場:技術別

  • 自動DCT
  • 半自動DCT

第11章 世界のデュアルクラッチトランスミッション市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • Allison Transmission
  • Audi
  • BorgWarner Inc
  • Continental AG
  • Daimler AG
  • Eaton Corporation
  • Getrag Corporate Group
  • Hofer powertrain
  • Hyundai
  • Tata Motors
  • Magna International Inc
  • Mercedes
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Porsche
  • Renault Group
  • Schaeffler AG & Co. KG
  • Volkswagen Group
  • Volvo
  • ZF Friedrichshafen AG
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Vehicle Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Passenger Cars (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Commercial Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Sports Utility Vehicles (SUVs) (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Other Vehicle Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Clutch Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Dry (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Wet (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Powertrain Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Conventional Powertrain (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Hybrid Powertrain (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Electric Powertrain (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Other Powertrain Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Transmission (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By 6-Speed DCT (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By 7-Speed DCT (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By 8-Speed DCT (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Other Transmissions (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Sales Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Original Equipment Manufacturers (OEMs) (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Aftermarket (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Brick-and-Mortar Retail (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Distributors & Wholesalers (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Other Sales Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Technology (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Automatic DCT (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Dual Clutch Transmission Market Outlook, By Semi-Automatic DCT (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC25108

According to Stratistics MRC, the Global Dual Clutch Transmission Market is accounted for $37.84 billion in 2023 and is expected to reach $60.37 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. Dual Clutch Transmission is an automotive transmission technology that incorporates two separate clutches for seamless and rapid shifting between gears. Operating as two independent manual transmissions, DCT allows for pre-selecting the next gear, minimizing gear change lag and improving fuel efficiency. Found in a range of vehicles, dual clutch transmission offers a balance between the efficiency of manual transmissions and the convenience of automatic transmissions, providing drivers with a responsive and engaging driving experience.

According to the JSTOR report, dual clutch transmissions provide full shift comfort of traditional step automatics with 15% better fuel efficiency than manual transmissions when compared to planetary ATs.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand for automatic transmissions

Dual clutch transmissions are growing in popularity due to their improved efficiency and smoother gear changes as consumers choose automatic transmissions for their convenience. This pattern supports the industry's transition to more sophisticated gearboxes, which encourages the use of DCTs in a wider range of car classes. The inherent advantages of DCTs, such as improved fuel efficiency and enhanced driving experience, position them favourably in meeting the rising consumer demand for automatic transmissions, contributing to the market's sustained growth.

Restraint:

Complexity & maintenance

The intricate design of DCTs, with multiple clutches and electronic components, contributes to higher manufacturing costs and increased susceptibility to maintenance issues. Consumers are concerned about potential reliability issues and elevated repair costs. The intricate nature of DCTs may also pose a challenge for technicians during repairs and routine maintenance, impacting overall vehicle ownership experience. These complexities and maintenance concerns, thus impedes the broader market adoption of DCTs.

Opportunity:

Increasing consumer preference for sporty vehicles

Dual clutch transmissions are renowned for delivering rapid and seamless gear shifts, enhancing the driving performance crucial for sportier cars. Enthusiasts appreciate the improved acceleration, responsiveness, and overall dynamic driving experience offered by DCT-equipped vehicles. As automakers respond to this demand, integrating DCTs into their sporty vehicle models, the market experiences a surge in adoption. This alignment with consumer preferences for high-performance and sporty driving contributes significantly to the expansion and success of the dual clutch transmission market.

Threat:

Durability concerns

Durability concerns with dual clutch transmissions center around potential issues related to the complex nature of these systems. Some consumers worry about long-term reliability, particularly in heavy-duty applications or challenging driving conditions. Reports of overheating and maintenance complexities also raise questions about DCT durability. These concerns can hinder market growth as they contribute to hesitancy among consumers, impacting overall adoption rates.

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic disrupted the dual clutch transmission market as it led to production halts, supply chain disruptions, and reduced consumer spending on non-essential items, including automobiles. Automotive manufacturers faced challenges in maintaining production schedules, impacting the availability of DCT-equipped vehicles. Additionally, the economic uncertainty prompted a decline in consumer purchasing power, affecting overall automotive sales. However, as global markets recover and consumer confidence improves, the DCT market is expected to rebound, driven by resurgence in automotive demand and a gradual return to pre-pandemic production levels.

The passenger cars segment is expected to be the largest during the forecast period

The passenger cars segment is estimated to have a lucrative growth. In the realm of passenger cars, Dual Clutch Transmission (DCT) technology has gained prominence for its role in delivering enhanced driving experiences. DCTs are increasingly integrated into passenger cars due to their ability to provide quick and smooth gear shifts, contributing to improved fuel efficiency and performance. As automakers strive to meet consumer demands for advanced transmission systems, the adoption of DCTs in passenger cars continues to rise, shaping the future of automotive technology.

The electric powertrain segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The electric powertrain segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Efficiency is increased when electric powertrains are combined with DCT technology. Electric DCTs provide seamless gear changes and optimize power distribution in electrified vehicles, contributing to improved performance and range. This integration aligns with the industry's efforts to enhance EV drivetrain technologies, offering consumers a compelling blend of advanced transmission features and electric propulsion, thereby influencing the evolution of the automotive market toward more sustainable and high-performance solutions.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. The dual clutch transmission market in the Asia-Pacific (APAC) region has exhibited significant growth and transformative trends. The automotive industry in countries like China, Japan, South Korea, and India has witnessed a surge in demand for advanced transmission technologies, with DCTs gaining prominence. The increasing preference for automatic transmissions, driven by the rising urbanization, traffic congestion, and a shift toward more convenient driving experiences, has bolstered the adoption of DCTs in the region.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the presence of major market players. The region's diverse landscape, featuring both mass-market and high-end vehicles, contributes to the varied applications of DCTs. Original Equipment Manufacturers (OEMs) are actively integrating DCTs into their vehicle portfolios to meet consumer demands for fuel efficiency and enhanced performance. Further, strategic investments in R&D and marketing to cater to the diverse demands of consumers across the region are fuelling the market growth.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Dual Clutch Transmission Market include Allison Transmission, Audi, BorgWarner Inc, Continental AG, Daimler AG, Eaton Corporation, Getrag Corporate Group, Hofer Powertrain, Hyundai, Tata Motors, Magna International Inc, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Renault Group, Schaeffler AG & Co. KG, Volkswagen Group, Volvo and ZF Friedrichshafen AG.

Key Developments:

In October 2023, Allison Transmission launched the eGen Power® 85S, the newest addition to Allison's family of fully electric axles. In partnership with Anadolu Isuzu, Allison is pleased to present their integrated eGen Power 85S into the Isuzu Novo VOLT fully electric bus showcased at Busworld Europe in Brussels, Belgium.

In March 2022, Tata launched Altroz with dual-clutch automatic transmission and dubbed the variant DCA, launched at Rs 8.1 lakh ex-showroom. It is the world's first DCT with planetary gear arrangement and has 45 patents for innovative features of the transmission.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles
  • Sports Utility Vehicles (SUVs)
  • Other Vehicle Types

Clutch Types Covered:

  • Dry
  • Wet

Powertrain Types Covered:

  • Conventional Powertrain
  • Hybrid Powertrain
  • Electric Powertrain
  • Other Powertrain Types

Transmissions Covered:

  • 6-Speed DCT
  • 7-Speed DCT
  • 8-Speed DCT
  • Other Transmissions

Sales Channels Covered:

  • Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • Aftermarket
  • Brick-and-Mortar Retail
  • Distributors & Wholesalers
  • Other Sales Channels

Technologies Covered:

  • Automatic DCT
  • Semi-Automatic DCT

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Dual Clutch Transmission Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Cars
  • 5.3 Commercial Vehicles
  • 5.4 Sports Utility Vehicles (SUVs)
  • 5.5 Other Vehicle Types

6 Global Dual Clutch Transmission Market, By Clutch Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Dry
  • 6.3 Wet

7 Global Dual Clutch Transmission Market, By Powertrain Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Conventional Powertrain
  • 7.3 Hybrid Powertrain
  • 7.4 Electric Powertrain
  • 7.5 Other Powertrain Types

8 Global Dual Clutch Transmission Market, By Transmission

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 6-Speed DCT
  • 8.3 7-Speed DCT
  • 8.4 8-Speed DCT
  • 8.5 Other Transmissions

9 Global Dual Clutch Transmission Market, By Sales Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • 9.3 Aftermarket
  • 9.4 Brick-and-Mortar Retail
  • 9.5 Distributors & Wholesalers
  • 9.6 Other Sales Channels

10 Global Dual Clutch Transmission Market, By Technology

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Automatic DCT
  • 10.3 Semi-Automatic DCT

11 Global Dual Clutch Transmission Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Allison Transmission
  • 13.2 Audi
  • 13.3 BorgWarner Inc
  • 13.4 Continental AG
  • 13.5 Daimler AG
  • 13.6 Eaton Corporation
  • 13.7 Getrag Corporate Group
  • 13.8 Hofer powertrain
  • 13.9 Hyundai
  • 13.10 Tata Motors
  • 13.11 Magna International Inc
  • 13.12 Mercedes
  • 13.13 Mitsubishi
  • 13.14 Nissan
  • 13.15 Porsche
  • 13.16 Renault Group
  • 13.17 Schaeffler AG & Co. KG
  • 13.18 Volkswagen Group
  • 13.19 Volvo
  • 13.20 ZF Friedrichshafen AG