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市場調査レポート
商品コード
1438082
カーリースの世界市場:分析 - 製品タイプ別、車両タイプ別、リースタイプ別、エンドユーザー別、地域別、予測(~2030年)Car Leasing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Vehicle Type, Lease Type, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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カーリースの世界市場:分析 - 製品タイプ別、車両タイプ別、リースタイプ別、エンドユーザー別、地域別、予測(~2030年) |
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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世界のカーリースの市場規模は、2023年に6億6,420万米ドルに達し、予測期間中にCAGR 8.0%で成長し、2030年には11億3,832万米ドルに達すると予測されています。
カーリースは、従来の自動車所有に代わるものとして好まれており、自動車を完全に購入することなく、決められた期間だけ自動車を利用することができます。借手は、通常のリース契約に基づいて自動車を使用するために、リース会社に毎月料金を支払う。一般的なリースでは、借手は24ヶ月~36ヶ月の長期的な金銭的な約束をすることなく、新車の恩恵を受けることができます。さらに、メンテナンスと保証が頻繁に含まれるリースでは、手間のかからない経験が提供されます。
米国自動車リース協会によると、カーリースは、柔軟性を求める消費者や、所有の長期的なコミットメントなしに新しいモデルを運転する能力を求める消費者にとって、ますます人気の選択肢となっています。
消費者の柔軟性への嗜好の高まり
柔軟性に対する消費者の嗜好は、自動車リース市場を牽引する主な要因の一つです。所有に伴う長期的な金銭的コミットメントをしたくない人々も、リースのおかげで新車に乗ることができます。移り変わる動向や嗜好に対応し、消費者は数年ごとに新しいモデルにアップグレードできることを高く評価しています。さらに、リースは、利便性と多用途性に基づいて車を選ぶ人が増えているため、刻々と変化するニーズに柔軟に対応できます。
カスタマイズの可能性の制限
リースカーは、所有する場合と異なり、カスタマイズに制限がある場合が多いです。リース車両の大幅な改造や変更が制限される場合もあります。愛車のカスタマイズにプライドを持っている人にとっては、カスタマイズの選択肢が少ないことはデメリットかもしれないです。しかし、車を自分の個性や生き方の延長と考える人にとっては、リース車を完全に自分好みにできないことが要因になるかもしれないです。
電気自動車(EV)の需要拡大
電気自動車の人気の高まりと、世界規模での持続可能性への注目の高まりにより、自動車リース市場には大きなチャンスがあります。電気自動車やハイブリッド車への乗り換えを希望する消費者が増えているため、リース会社は、環境にやさしいモデルの柔軟で手頃なリースオプションを提供することで、この動向から利益を得ることができます。さらに、所有に伴う経済的負担なしに新しい電気自動車技術を利用できるようにすることで、リースは環境に優しい交通手段の利用を促進します。
金融不安と景気後退
金融不安と景気後退は、カーリース業界にとって大きなリスクです。消費者は、景気後退時や予測不能な状況下では、経済的慎重さを優先する可能性があり、その結果、新車リースのような非必需品への支出が減少する可能性があります。さらに、金利や雇用の変動は、人々のリース契約意欲に影響を与える可能性があり、リースサービスの市場縮小につながる可能性があります。
COVID-19の流行は、短期的な混乱と長期的な消費者行動の変化の両方を引き起こし、オートリース市場に大きな影響を与えました。ロックダウン、経済の予測不可能性、移動の制限により、顧客は不必要な購入を延期したため、新規リース活動の量はかなり減少しました。さらに、リース会社は、生産停止やサプライチェーンの途絶により、車両入手のさらなる制約に直面しました。それにもかかわらず、パンデミックは既存のパターンを促進し、非接触型サービスへの傾斜が強まり、適応可能なモビリティソリューションへの注目が高まった。
予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み
世界の自動車販売台数の大部分は乗用車セグメントで占められており、最大の市場シェアを占めています。コンパクトカー、高級セダン、スポーツ多目的車、SUVは、このカテゴリーに含まれる車種のほんの一部に過ぎないです。乗用車の優位性は、都市化の動向、幅広い消費者の嗜好、個人的なモビリティに対する一般的な需要の結果です。さらに、家族旅行、レジャー旅行、日常的な通勤に理想的な選択肢は乗用車です。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは建設インフラ分野です。
市場のCAGRが最も高いのは、建設・インフラ分野です。世界の建設活動、進行中の都市化、インフラ開発プロジェクトが、このセグメントの自動車需要を牽引しています。インフラと建設に携わる企業は、主に小型商用車や大型商用車を含む車両群に依存して、物資、作業員、機材を建設現場に運んでいます。さらに、この業界の継続的な拡大は、建設プロジェクトのニーズを満たすように設計された、効果的で特殊な車両に対する需要によって促進されています。
予測期間中、アジア太平洋が市場の最大シェアを占めると予想されます。中国、日本、インド、韓国を含む重要な自動車市場がこの地域に含まれます。さらに、中間層の増加、都市化、力強い経済成長により、中国は世界最大の自動車市場となっています。巨大な市場規模、自動車保有台数の増加、製造能力の向上、電気自動車への関心の高まりにより、アジア太平洋は自動車産業の世界動向を支える重要な力となっています。
北米地域が最もCAGRが高いと予想されます。米国、カナダ、メキシコで構成されるこの地域は、自動車に対する消費者需要の高まり、技術開発、持続可能性の重視などの要因により、着実な成長を示しています。しかし、多様な消費者層、強力な製造能力、電気自動車と自律走行車技術への継続的な投資により、米国は市場の重要なプレーヤーとして際立っています。
According to Stratistics MRC, the Global Car Leasing Market is accounted for $664.20 million in 2023 and is expected to reach $1138.32 million by 2030 growing at a CAGR of 8.0% during the forecast period. Car leasing is a well-liked substitute for traditional auto ownership that lets people utilizes a car for a predetermined amount of time without having to commit to buying it completely. A lessee pays a monthly fee to the leasing company in order to use the car under normal leasing arrangements. In a typical lease, the lessee benefits from a new car without having to make a long-term financial commitment for 24 to 36 months. Moreover, a hassle-free experience is offered by leasing, which frequently includes maintenance and warranty coverage.
According to the American Automobile Leasing Association, car leasing has become an increasingly popular choice for consumers seeking flexibility and the ability to drive newer models without the long-term commitment of ownership.
Growing preference for flexibility among consumers
Consumer preference for flexibility is one of the main factors driving the automobile leasing market. People who don't want to make the long-term financial commitment that comes with ownership can drive a new car thanks to leasing. Adapting to shifting trends and tastes, consumers appreciate being able to upgrade to newer models every few years. Additionally, leasing provides flexibility to suit the ever-changing needs of a growing number of people who choose their vehicles based on convenience and versatility.
Limited possibilities for customization
Leasing cars frequently have restrictions on customization, unlike owning one. Restrictions on major modifications or alterations to the leased vehicle may apply to lessees. For people who take great pride in customizing their cars, this lack of customization options might be a disadvantage. However, for those who see their car as an extension of their individuality and way of life, the inability to completely personalize a leased car may be a factor.
Increasing demand in electric cars (EVs)
There is a huge opportunity for the car leasing market due to the growing popularity of electric vehicles and the increased focus on sustainability on a global scale. Leasing companies can profit from this trend by providing flexible and affordable lease options for eco-friendly models, as more consumers express interest in switching to electric and hybrid vehicles. Furthermore, by enabling people to use new electric vehicle technologies without the financial burden of ownership, leasing promotes the wider use of environmentally friendly transportation.
Financial uncertainty and economic downturns
Financial instability and economic downturns are major risks to the car leasing industry. Consumers may prioritize financial prudence during economic downturns or unpredictability, which could result in lower spending on non-essential items like leasing new cars. Moreover, interest rates and employment fluctuations may have an effect on people's willingness to sign leases, which could lead to a decline in the market for leasing services.
The COVID-19 pandemic has caused both short-term disruptions and long-term changes in consumer behaviour, which have had a significant effect on the auto leasing market. Lockdowns, unpredictability in the economy, and limitations on movement considerably reduced the amount of new leasing activity as customers postponed unnecessary purchases. Furthermore, leasing companies faced further constraints on vehicle availability due to production halts and disruptions in the supply chain. Nonetheless, the pandemic expedited pre-existing patterns, exhibiting an amplified inclination towards contactless services and an increasing focus on adaptable mobility solutions.
The Passenger Car segment is expected to be the largest during the forecast period
A sizeable amount of worldwide vehicle sales are made up of the passenger car segment, which commands the largest market share. Compact cars, luxury sedans, sport utility vehicles, and SUVs are just a few of the vehicle types included in this category. Passenger car dominance is a result of urbanization trends, a wide range of consumer preferences, and the general demand for personal mobility. Moreover, the ideal option for family travel, leisure travel, and everyday commuting is a passenger car.
The Construction and Infrastructure segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The market's highest CAGR is being seen in the construction and infrastructure sector. Global construction activities, ongoing urbanization, and infrastructure development projects are driving demand for vehicles in this segment. Businesses involved in infrastructure and construction mainly depend on a fleet of cars, including light and heavy commercial vehicles, to deliver supplies, workers, and equipment to construction sites. Additionally, this industry's continued expansion is facilitated by the demand for effective and specialized vehicles that are designed to meet the needs of construction projects.
During the estimation period, Asia-Pacific is expected to hold the largest share of the market. Important auto markets, including China, Japan, India, and South Korea, are included in this region. Furthermore, China's growing middle class, urbanization, and strong economic growth have made it the largest automobile market in the world. Due to its enormous market size, rising vehicle ownership, manufacturing capacity, and growing interest in electric vehicles, the Asia-Pacific region is a key force behind global trends in the automotive industry.
The region of North America is anticipated to have the highest market CAGR. The region, which consists of the US, Canada, and Mexico, has shown steady growth due to factors like rising consumer demand for automobiles, technological developments, and an emphasis on sustainability. However, with its diverse consumer base, strong manufacturing capabilities, and continuous investments in electric and autonomous vehicle technologies, the United States stands out as a significant player in the market.
Key players in the market
Some of the key players in Car Leasing market include Element Management Corp., LeasePlan Corporation NV, Alphabet (BMW Financial Services), Enterprise Holdings, Inc., Wilmar Inc., Hertz Global Holdings, Inc., Avis Budget Group Inc., Caldwell Leasing, Ewald Automotive Group, ORIX Corporation, Deutsche Leasing AG, Emkay and Europcar Mobility Group SA.
In September 2023, Ewald Automotive Group, a company with nearly 60 years of service to the auto driving public, has acquired the Volkswagen, Buick, and GMC franchises located on Main Street in Menomonee Falls, WI, it was announced this week. The acquisitions are part of Ewald's business objective to further diversify and grow the company to better serve the automotive and truck needs of its customers.
In September 2023, Europcar Mobility Group S.A. entered into an agreement to acquire a 51% stake in Euromobil Autovermietung GmbH from Euro-Leasing Gesellschaft Mit BeschrANkter Haftung. Euromobil GmbH will operate independently from Europcar Mobility Groups existing German business. The 49% will remain with EURO-Leasing GmbH.
In June 2023, Japan-based financial services group Orix Corporation has announced that it has completed its acquisition of 21.8% stake in Indian renewable energy developer Greenko Energy Holdings. In September 2020, Orix had announced that it had signed a framework agreement with Greenko Energy Holdings to acquire approximately 20% of its shares.