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市場調査レポート
商品コード
1438026
リチウムイオン電池リサイクル市場の2030年までの予測:供給源別、電池成分別、リサイクルプロセス別、電池化学別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Lithium Ion Battery Recycling Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Source, Battery Component, Recycling Process, Battery Chemistry, End User, and By Geography |
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カスタマイズ可能
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リチウムイオン電池リサイクル市場の2030年までの予測:供給源別、電池成分別、リサイクルプロセス別、電池化学別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のリチウムイオン電池リサイクル市場は2023年に37億6,000万米ドルを占め、2030年には112億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは16.9%で成長する見込みです。
リチウムイオン電池のリサイクルは、使用済みまたは使用済みのリチウムイオン電池(LIB)から貴重な材料を回収することを目的とした重要なプロセスです。リサイクルプロセスでは通常、使用済みバッテリーの回収、選別、分解が行われます。その後、高度な技術によって貴重な金属が抽出・精製され、新しい電池の製造に再利用されます。こうして、このクローズド・ループ・アプローチは資源保護を促進し、循環型経済と有限資源の責任ある管理をサポートします。
BILITI Electricの推計によると、米国には約300万台の電気自動車があり、これは道路を走る自動車総数の約1%に相当します。
電気自動車(EV)需要の高まり
自動車産業が持続可能な輸送手段への転換を遂げる中、電気自動車の普及が進み、それに伴ってリチウムイオン電池の生産量も急増しています。この生産量の増加は、クリーンエネルギー・ソリューションを推進する一方で、相当量の使用済みバッテリーを生み出すため、効果的なリサイクル・ソリューションが必要となります。さらに、引退した電気自動車から使用済みバッテリーが流入することで、効率的で持続可能なリチウムイオンバッテリーのリサイクルプロセスに対する市場の需要が高まっています。
統一された規制の不在
リチウムイオンバッテリーのリサイクルに関する一貫した規制がないため、市場環境は断片的で不透明です。地域や国によって、リサイクル基準、プロトコル、要件が異なるため、統一性がないです。さらに、この統一性の欠如は、電池メーカー、リサイクル業者、その他の利害関係者が複雑な規制状況を乗り切る上での課題となっています。また、明確なガイドラインや基準がないため、リサイクル技術やインフラへの投資や技術革新が減少し、この市場規模を阻害しています。
政府のインセンティブと政策
不適切な廃棄が環境に与える影響と、持続可能な資源管理の戦略的重要性から、世界各国の政府は支援策を実施しています。補助金や助成金などのインセンティブは、企業やリサイクル施設が効率的なリチウムイオン電池リサイクルのための先進技術やインフラに投資することを奨励しています。さらに、このことは、生産者がリサイクルを念頭に置いて電池を設計し、回収・リサイクルシステムに投資することを促し、この市場規模を押し上げています。
認識不足
認識不足により、電池が通常の廃棄物の流れの中に捨てられたり、埋立地に送られたりすることが多く、汚染や生態系への潜在的な害の原因となっています。リチウムイオン電池の不適切な廃棄に関連する環境・健康リスクに関する知識は限られています。しかし、適切な認識がなければ、個人や企業はリサイクルの経済的インセンティブに気付かず、資源回収を最大化しない廃棄方法を選ぶ可能性があり、これがこの市場の成長を妨げています。
COVID-19の影響
COVID-19の流行は、いくつかの点で市場に悪影響を与えています。ロックダウン、旅行制限、製造能力の低下に起因するサプライチェーンの混乱は、使用済みバッテリーのリサイクルのための回収と輸送を妨げています。このため、物流の課題や使用済みバッテリーの処理の遅れが生じ、リサイクル業務の全体的な効率に影響を及ぼしています。さらに、パンデミック(世界的大流行)時の経済的不確実性が消費者行動に影響を及ぼし、これがこの市場を阻害しています。
予測期間中は電気自動車分野が最大になる見込み
電気自動車セグメントは、従来の内燃エンジンに代わるよりクリーンで持続可能な代替手段を提供するEVの推進システムにより、最大のシェアを占めると推定されます。電気自動車の普及は、使用済みリチウムイオン電池の大幅な増加をもたらし、効果的なリサイクルソリューションの必要性を生み出しています。さらに、効率的なリサイクルは、これらの重要な材料の需要を満たすだけでなく、不適切な廃棄に関連する環境への懸念にも対処するのに役立ち、このセグメントの拡大を後押ししています。
高温冶金プロセス分野は予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
高温処理によって使用済みバッテリーから貴重な金属を抽出する方法を提供することから、高温冶金プロセス分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。使用済み電池は高熱にさらされるため、熱分解が起こり、異なる成分の分離が容易になります。さらに、高温冶金的アプローチは、高い金属回収率や様々なバッテリー化学物質を扱う能力などの利点を提供し、このセグメントの成長を牽引しています。
アジア太平洋は、民生用電子機器、電気自動車、再生可能エネルギーなど、これらの電池に依存する産業が急成長しているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めました。電気自動車の急速な普及とクリーンエネルギー技術を推進する政府の取り組みにより、効率的なリチウムイオン電池のリサイクルプロセスに対する需要が高まっています。さらに、規制の枠組みや環境意識向上キャンペーンが、この地域における強固なリチウムイオン電池リサイクル市場の開発に貢献しています。
欧州は、二酸化炭素排出量の削減とよりクリーンな輸送手段への移行という野心的な目標に後押しされ、電気自動車の導入が急増しているため、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。この地域には、Green Technology Solutions, Inc.、Glencore PLC、Duesenfeld GmbH、Raw Materials Company、Redwood Materials Inc.などの主要企業があります。さらに、官民の協力により循環型経済への取り組みが促進され、使用済みバッテリーからの貴重な材料の回収が促進され、この地域の市場を牽引しています。
According to Stratistics MRC, the Global Lithium Ion Battery Recycling Market is accounted for $3.76 billion in 2023 and is expected to reach $11.22 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.9% during the forecast period. Lithium-ion battery recycling is a crucial process aimed at recovering valuable materials from used or end-of-life lithium-ion batteries (LIBs). The recycling process typically involves the collection, sorting, and disassembly of spent batteries. Advanced technologies are then employed to extract and purify the valuable metals, which can be reintegrated into the manufacturing of new batteries. Thus, this closed-loop approach promotes resource conservation and supports the circular economy and the responsible management of finite resources.
According to the administration of BILITI Electric estimates, there are about 3 million electric cars in the U.S., representing approximately 1% of the total number of cars on the road.
Rising demand for electric vehicles (EVs)
The automotive industry undergoes a transformative shift toward sustainable transportation, the increased adoption of electric vehicles has led to a parallel surge in lithium-ion battery production. This heightened production, while advancing clean energy solutions, also generates a substantial volume of end-of-life batteries, necessitating effective recycling solutions. Additionally, the influx of spent batteries from retired electric vehicles creates a robust market demand for efficient and sustainable lithium-ion battery recycling processes.
Absence of uniform regulations
The absence of consistent regulations pertaining to lithium-ion battery recycling has resulted in a fragmented and uncertain market landscape. Different regions and countries have implemented varying recycling standards, protocols, and requirements, leading to a lack of harmonization. Furthermore, this lack of uniformity creates challenges for battery manufacturers, recyclers, and other stakeholders in navigating the complex regulatory landscape. The absence of clear guidelines and standards also decreases investment and innovation in recycling technologies and infrastructure, which is impeding this market size.
Government incentives and policies
The environmental impact of improper disposal and the strategic importance of sustainable resource management have led governments worldwide to implement supportive measures. Incentives, such as subsidies and grants, encourage businesses and recycling facilities to invest in advanced technologies and infrastructure for efficient lithium-ion battery recycling. Moreover, this encourages producers to design batteries with recycling in mind and invest in collection and recycling systems, which drive this market size.
Lack of awareness
The lack of awareness often leads to batteries being discarded in regular waste streams or sent to landfills, contributing to pollution and potential harm to ecosystems. There is limited knowledge regarding the environmental and health risks associated with the improper disposal of lithium-ion batteries. However, without proper awareness, individuals and businesses may not realize the economic incentives of recycling and may opt for disposal methods that do not maximize resource recovery, which is hindering this market growth.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic has negatively impacted the market in several ways. Supply chain disruptions, stemming from lockdowns, travel restrictions, and reduced manufacturing capacities, have hindered the collection and transportation of end-of-life batteries for recycling. This has led to logistical challenges and delays in processing used batteries, impacting the overall efficiency of recycling operations. Moreover, economic uncertainties during the pandemic have influenced consumer behavior, which is impeding this market.
The electric vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period
The electric vehicles segment is estimated to hold the largest share due to the propulsion systems of EVs, which offer a cleaner and more sustainable alternative to traditional internal combustion engines. The rising adoption of electric vehicles results in a substantial increase in end-of-life lithium-ion batteries, creating a need for effective recycling solutions. In addition, efficient recycling not only helps meet the demand for these critical materials but also addresses environmental concerns associated with improper disposal, which is boosting this segment's expansion
The pyrometallurgical process segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The pyrometallurgical process segment is anticipated to have highest CAGR during the forecast period due to the fact that it offers a method to extract valuable metals from spent batteries through high-temperature treatment. These are subjected to intense heat, causing them to undergo thermal decomposition and facilitating the separation of different components. Furthermore, the pyrometallurgical approach offers advantages such as high metal recovery rates and the ability to handle a variety of battery chemicals, which are driving this segment's growth.
Asia Pacific commanded the largest market share during the extrapolated period owing to the rapid growth of industries relying on these batteries, such as consumer electronics, electric vehicles, and renewable energy. The surge in electric vehicle adoption and government initiatives promoting clean energy technologies have intensified the demand for efficient lithium-ion battery recycling processes. Moreover, regulatory frameworks and environmental awareness campaigns further contribute to the development of a robust lithium-ion battery recycling market in the region.
Europe is expected to witness highest CAGR over the projection period, owing to a surge in electric vehicle adoption, driven by ambitious targets to reduce carbon emissions and transition towards cleaner transportation. This region is home to some of the major key players, such as Green Technology Solutions, Inc., Glencore PLC, Duesenfeld GmbH, Raw Materials Company, and Redwood Materials Inc. Furthermore, collaborations between the public and private sectors are fostering a circular economy approach, promoting the recovery of valuable materials from used batteries, which is driving this region's market.
Key players in the market
Some of the key players in the Lithium Ion Battery Recycling Market include Retriev Technologies, Inc., Glencore PLC, Duesenfeld GmbH, Raw Materials Company, Umicore SA, Contemporary Amperex Technology Co., Green Technology Solutions, Inc., American Battery Technology Company, Stena Recycling, The International Metals Reclamation Company, Neometals Ltd. and Redwood Materials Inc.
In October 2023, Marathon Oil Corporation announced that through its wholly-owned subsidiaries it has entered into a five-year firm LNG sales agreement with Glencore Energy UK Ltd, a subsidiary of Glencore PLC, for a portion of its equity natural gas produced from the Alba Field.
In July 2023, Glencore International AG (Glencore) and Pan American Silver Corp. announced they have reached an agreement for Glencore to acquire the 56.25% stake in the MARA Project (MARA or the Project) from Pan American.
In January 2023, Australian Titanium (ATI), Battery materials producer Neometals (NMT) has signed a term sheet with Australian Vanadium (AVL) to explore opportunities involving the former's rock titanium-vanadium deposit.