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市場調査レポート
商品コード
1423709
商用航空機フロントガラスおよび窓市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、窓タイプ別、材料別、地域別の世界分析Commercial Aircraft Windshield & Windows Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Aircraft Type (Regional Jets, Freighter Aircraft, Business Jets, Helicopters, Amphibious Aircraft & Other Aircraft Types), Window Type, Material & By Geography |
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カスタマイズ可能
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商用航空機フロントガラスおよび窓市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、窓タイプ別、材料別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の商用航空機フロントガラスおよび窓市場は2023年に1億3,692万米ドルを占め、2030年には3億4,896万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは14.3%で成長する見込みです。
民間航空機の風防と窓市場は、民間航空機の窓と風防の設計、製造、供給に特化した産業セグメントを指します。これらの製品は、航空当局が要求する厳しい安全性、耐久性、光学的透明度の基準を満たすように設計されています。
エアバス・インド市場予測によると、インドでは今後20年間に2,210機の航空機需要が新たに発生します。これらの航空機は、小型機1,770機、中型・大型機440機で構成される可能性があります。
燃料効率と環境持続性への注目の高まり
航空業界の環境フットプリントに対する意識の高まりに伴い、航空機の効率を高め、燃料消費を削減する技術を採用する方向へのシフトが顕著になっています。最新のフロントガラスと窓システムに組み込まれている軽量素材と空気力学的設計は、こうした目標を達成する上で重要な役割を果たしています。メーカーは、航空機全体の重量を最適化するための革新的なソリューションに投資しており、燃料効率の改善だけでなく、排出量の削減にも貢献しています。さらに、規制当局からの圧力と、より環境に優しい慣行に対する業界の総意が、民間航空セクターにおける先進的で環境に優しい素材と設計に対する需要をさらに増幅させています。
高い製造コスト
先進的で技術的に洗練されたフロントガラスと窓システムの研究開発と生産には、研究、材料、製造工程への多額の財政投資が必要です。耐久性や耐性を向上させた高度な複合材料などの最先端素材を取り入れることは、製造コストの上昇につながります。しかし、航空会社や運航会社が運航コストの最適化を追求する中、これらのコンポーネントの調達と取り付けにかかる金銭的な影響は、購入の意思決定を左右する重要な要因となっています。
技術の進歩
材料、製造工程、設計における継続的な技術革新は、より耐久性が高く、軽量で、先進的なフロントガラスと窓システムの開発に貢献しています。こうした進歩は、安全機能の強化、視認性の向上、バードストライクや異常気象などの環境要因に対する耐性の向上につながることが多いです。リアルタイム・モニタリング用の組み込みセンサーや拡張現実ディスプレイなどのスマート技術の統合は、業界の最先端ソリューションへのコミットメントをさらに強調しています。
激しい競合
この分野では、契約と市場シェアをめぐるメーカー間の争いが絶えないです。この競争の激化は利益率を圧迫し、持続的成長への課題となっています。メーカーは、航空機メーカーや運航会社からの契約を確保するためにコスト競争力を維持しながら、革新的で高品質のフロントガラス・窓システムを提供するという二重の課題に直面しています。しかし、特定の技術や素材のコモディティ化は、差別化がより困難になり、競合情勢をさらに激化させています。
世界の旅行規制、ロックダウン、航空需要の大幅な減少により、航空会社は財政難に直面し、航空機発注の延期やキャンセルにつながった。その結果、商用航空機フロントガラスおよび窓の市場にも直接的な影響が及び、メーカー各社は新規契約の減少に見舞われました。航空会社の業務縮小と財政負担はアフターマーケット部門にも影響を及ぼし、メンテナンスや交換サイクルが延長されました。サプライチェーンの混乱、労働力の制限、航空業界の回復をめぐる不確実性は、生産と納入をさらに妨げました。
予測期間中、ビジネスジェット機セグメントが最大となる見込み
企業の出張ニーズの増加や、パーソナライズされた空の旅への嗜好などの要因によって、プライベートおよびビジネス航空への需要が急増したため、ビジネスジェット機セグメントが予測期間中最大のシェアを占めました。これらの航空機の重要な部品として、安全性、性能、乗客の快適性を向上させるために最先端技術を取り入れることに重点を置き、高度なフロントガラスと窓の需要が高まっています。さらに、ビジネスジェット機の保有機数が拡大していることに加え、メンテナンスやアップグレードを原動力とするアフターマーケット分野が堅調であることも、民間航空機の風防・窓市場の成長とダイナミズムに大きく寄与しています。
客室窓部門は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
乗客の体験と快適さを重視する傾向が強まる中、航空会社や航空機メーカーは革新的なキャビン設計に投資しており、より大きく技術的に進んだ窓を特徴としています。さらに、乗客にとってより開放的で快適な環境を作りたいという願望から、広々として美観に優れた客室窓の需要は、民間航空部門で特に顕著です。
予測期間を通じて、アジア太平洋地域が市場で最大のシェアを占めています。急速な経済拡大、航空需要の急増、航空会社の保有機数の急増が、この地域の航空事情を特徴づけています。格安航空会社の台頭と既存航空会社の近代化イニシアチブは、革新的で燃費効率の高い航空機に対する需要の高まりに寄与しており、窓ガラスとフロントガラスの分野で最先端の材料と技術が必要とされています。さらに、同地域の強固な製造能力は航空機製造のハブとなっており、世界および地域のプレーヤー間のパートナーシップとコラボレーションを促進しています。
堅調な航空産業と、同地域を拠点とする大手航空機メーカーやサプライヤーの数を背景に、北米地域は予測期間中に急速なペースで成長しています。大手航空宇宙企業の存在は、研究開発への継続的な投資と相まって、フロントガラスと窓の技術革新を促進しています。さらに、レガシーキャリアとローコストオペレーターが混在するこの地域の航空業界は確立されており、先進的なキャビンシステムを搭載した近代的で燃費効率の高い航空機の需要を後押ししています。
According to Stratistics MRC, the Global Commercial Aircraft Windshield and Windows Market is accounted for $136.92 million in 2023 and is expected to reach $348.96 million by 2030 growing at a CAGR of 14.3% during the forecast period. The Commercial Aircraft Windshield and Windows Market refers to the industry segment dedicated to the design, manufacturing, and supply of windows and windshields for commercial aircraft. They are engineered to meet stringent safety, durability, and optical clarity standards required by aviation authorities.
According to Airbus India Market Forecast, there will be a demand for 2,210 new aircraft in India in the next two decades. These aircraft could comprise 1,770 small and 440 medium and large aircraft.
Increasing focus on fuel efficiency and environmental sustainability
With the aviation industry's growing awareness of its environmental footprint, there is a pronounced shift towards adopting technologies that enhance aircraft efficiency and reduce fuel consumption. Lightweight materials and aerodynamic designs incorporated into modern windshield and window systems play a crucial role in achieving these objectives. Manufacturers are investing in innovative solutions to optimize the overall aircraft weight, contributing not only to improved fuel efficiency but also reduced emissions. Additionally, regulatory pressures and a collective industry commitment to greener practices further amplify the demand for advanced, eco-friendly materials and designs in the commercial aviation sector.
High manufacturing costs
The development and production of advanced, technologically sophisticated windshield and window systems require substantial financial investments in research, materials, and manufacturing processes. The incorporation of cutting-edge materials, such as advanced composites with enhanced durability and resistance properties, contributes to elevated production expenses. However, as airlines and operators seek to optimize operational costs, the financial implications of procuring and installing these components become a critical factor influencing purchasing decisions.
Technological advancements
Ongoing innovations in materials, manufacturing processes, and design contribute to the development of more durable, lightweight, and advanced windshield and window systems. These advancements often lead to enhanced safety features, improved visibility, and increased resistance to environmental factors such as bird strikes and extreme weather conditions. The integration of smart technologies, such as embedded sensors for real-time monitoring and augmented reality displays, further underscores the industry's commitment to cutting-edge solutions.
Intense competition
The sector witnesses a constant battle among manufacturers vying for contracts and market share. This heightened competition exerts pressure on profit margins and poses challenges for sustained growth. Manufacturers face the dual challenge of delivering innovative, high-quality windshield and window systems while remaining cost-competitive to secure contracts from aircraft manufacturers and operators. However, the commoditization of certain technologies and materials further intensifies the competitive landscape, as differentiation becomes more challenging.
With global travel restrictions, lockdowns, and a significant reduction in air travel demand, airlines faced financial challenges, leading to deferred or canceled aircraft orders. This, in turn, directly affected the market for aircraft windshields and windows as manufacturers experienced a decline in new contracts. The reduced operations and financial strain on airlines also influenced the aftermarket segment, as maintenance and replacement cycles were extended. Supply chain disruptions, workforce limitations, and uncertainties surrounding the aviation industry's recovery further impeded production and deliveries.
The business jets segment is expected to be the largest during the forecast period
Due to the surge in demand for private and business aviation, driven by factors like increasing corporate travel needs and a preference for personalized air travel experiences, Business Jets segment dominated the largest share over the projection period. As a crucial component of these aircraft, advanced windshields and windows are in high demand, with a focus on incorporating cutting-edge technologies for enhanced safety, performance, and passenger comfort. Moreover, the expanding fleet of business jets, coupled with a strong aftermarket segment driven by maintenance and upgrades, contributes substantially to the growth and dynamism of the Commercial Aircraft Windshield and Windows Market.
The cabin windows segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
With a growing emphasis on passenger experience and comfort, airlines and aircraft manufacturers are investing in innovative cabin designs, featuring larger and more technologically advanced windows, Cabin Windows segment is growing at a rapid pace over the extrapolated period. Additionally, the demand for expansive and aesthetically pleasing cabin windows is particularly pronounced in the commercial aviation sector, driven by the desire to create a more open and comfortable environment for passengers.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market throughout the projected period. Rapid economic expansion, burgeoning air travel demand, and a surge in airline fleets characterize the aviation landscape in this region. The rise of low-cost carriers and the modernization initiatives of established airlines contribute to the escalating demand for innovative and fuel-efficient aircraft, necessitating cutting-edge materials and technologies in the windows and windshield sector. Furthermore, the region's robust manufacturing capabilities make it a hub for aircraft production, fostering partnerships and collaborations among global and regional players.
With a robust aviation industry and a substantial number of major aircraft manufacturers and suppliers based in the region, North America region is growing at a rapid pace over the forecast period. The presence of leading aerospace companies, coupled with continuous investments in research and development, fosters innovation in windshield and window technologies. Additionally, the region's well-established airline industry, featuring a mix of legacy carriers and low-cost operators, propels the demand for modern, fuel-efficient aircraft equipped with advanced cabin systems.
Key players in the market
Some of the key players in Commercial Aircraft Windshield and Windows market include Tech-Tool Plastics Inc, Air-Craftglass Inc, Plexiweiss GmbH, VT San Antonio AerospaceNagias, Llamas Plastics Inc, LP Aero Plastics Inc, Control Logistics Inc, NORDAM Group Inc, Gentex Corporation, Saint-Gobain SA, PPG Industries Inc and GKN Aerospace.
In November 2021, Llamas Plastics Inc. signed a long-term contract with the Defense Logistics Agency Aviation for V-22 aircraft windscreens. The contract is valued at USD 14.23 million
In August 2021: PPG completed USD 15 million investment in the California manufacturing facility to expand and develop its aircraft transparencies technology for military aircraft.