市場調査レポート
商品コード
1403421
女性用医療機器市場の2030年までの予測:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Women's Health Devices Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Labor & Delivery, Critical Care, Contraceptives, Surgical, Diagnostics and Other Products), Type, Application, End User and By Geography |
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女性用医療機器市場の2030年までの予測:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の女性用医療機器市場は2023年に524億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 11.3%で成長し、2030年には1,101億米ドルに達すると予測されています。
不妊治療、家族計画、妊産婦と月経の健康のための製品は、女性の健康ガジェットに分類されます。これらのガジェットには、特に女性特有の病気や健康問題を治療するために作られた多種多様な医療機器が含まれます。これらの機器は、更年期、妊娠、出産、生殖に関する健康など、多くの女性の健康問題に対応しています。また、乳がんや子宮頸がん、骨盤底の問題などの病気にも対応しています。
国際がん研究機関によると、女性の乳がんは肺がんを抜いて最も多く診断されるがんの種類になっています。2020年には、新たに約230万人の乳がん患者が報告されました。2020年には、約920万人が新たにがんと診断され、440万人が死亡すると報告されています。
女性の健康に対する意識の高まりと注目
特定の医療需要を満たすガジェットが作られるようになったのは、女性の健康への関心とそれを中心とした活動に対する意識が高まったからです。公衆衛生の取り組みや教育的な取り組みの結果、こうしたガジェットのニーズも高まっています。女性は、一般的に予防的な健康対策を強調し、早期介入と予防活動を奨励するこれらのガジェットを使用して、自分の健康マーカーの変化を追跡することができます。こうした側面が市場拡大を後押ししています。
市場浸透の欠如
女性用医療機器に対する需要が重要かつ増加しているにもかかわらず、先進国とは対照的に、新興地域の一般市民の間では多くの女性疾患に対する認識が低いです。適切な診断と治療手段があれば容易に治療や解決が可能な、女性の健康に影響を及ぼす疾患の多くの兆候について、多くの知識が不足しています。これらは、これらの国々における女性の生存率を著しく損なう。したがって、この要因は市場の拡大を妨げる可能性があります。
有病率の上昇
診断技術の技術的進歩や予防医療の導入につながった意識の向上など、多くの理由の結果、女性の健康問題の一般的発生率はここ数十年でかなり上昇しています。罹患率の顕著な増加により、現在では、日常機能に悪影響を及ぼし、死亡リスクを著しく高める慢性疾患や不自由な疾患を抱える患者が相当数存在します。これらは市場の拡大に影響を与える側面です。
高いメンテナンス性と複雑性
これらの機器には、高価な定期的メンテナンスと修理が必要です。専門技術者や部品の需要により、出費がかさむ可能性があります。機器の修理やメンテナンスが必要な場合、休止期間が生じる可能性があります。そのため、予約やヘルスケアサービスに影響が出る可能性があります。ガジェットの中には、複雑で洗練されているため、メンテナンスが難しいものもあります。このような複雑さから、修理期間が長くなることもあります。その結果、この要因が市場の成長を妨げる可能性があります。
COVID-19の流行は業界の主要参加者の収入減少を引き起こしました。パンデミックの間、排卵モニター、子宮内避妊器具、月経疼痛管理、女性用コンドームなどの女性用避妊具の需要が減少しました。女性用避妊具の売上が減少したのは、消費者の移動の制約や、社交を控える厳しい社会的距離のルールの結果です。
予測期間中、慢性疾患分野が最大となる見込み
予測期間中、慢性疾患分野が最大となる見込みです。食生活の変化、運動不足、ライフスタイルの変化により、糖尿病、がん、心臓病などの慢性疾患の罹患率が女性の間で増加しています。女性が罹患する最も一般的な慢性疾患はがんです。この分野は、肺がん、卵巣がん、結腸がん、乳がんなどの罹患率が女性の間で増加している結果、劇的に成長しています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは病院・診療所分野です。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは病院・診療所分野です。これは、ほとんどの病気の治療に病院を利用する傾向が人口に高まっていることだけが原因であろう。同分野の成長の主な原動力は、公立病院と私立病院の両方の利用の増加、私立診療所の成長、病院における女性専門病棟の利用可能性、診断と治療のための病院のインフラの強化と発展です。
北米は女性人口が多いため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。女性医療への支出が多く、ハイテク機器への需要も高いことから、同地域の優位が予想されます。同地域の主要市場プレーヤーは、研究開発、臨床研究、革新的な健康器具のイントロダクションへの支出を今後も増やし続けると予想され、同市場の需要はさらに高まると思われます。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを維持すると予測されます。国内における男女平等を推進するための政府の取り組みが活発化した結果、女性人口が急増しました。さらに、女性の労働参加率の上昇により、女性の可処分所得が増加しています。女性人口におけるがん、糖尿病、心血管疾患、呼吸器疾患などの様々な慢性疾患の有病率の上昇は、市場の成長を増大させると予想されます。
According to Stratistics MRC, the Global Women's Health Devices Market is accounted for $52.4 billion in 2023 and is expected to reach $110.1 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.3% during the forecast period. Products for fertility, family planning, and maternal and menstrual health are classified as women's health gadgets. These gadgets include a broad variety of medical equipment made especially to treat illnesses or health problems that are exclusive to women. These devices address a number of women's health issues, including menopause, pregnancy, delivery, and reproductive health. They also address illnesses including breast and cervical cancer, pelvic floor problems, and more.
According to the International Agency for Research on Cancer, the female breast cancer has become the most diagnosed type of cancer by surpassing the lungs cancer. Around 2.3 million new cases of breast cancer were reported in 2020. Around 9.2 million new cases of cancer and 4.4 million cancer deaths in female were reported in 2020.
The creation of gadgets that meet particular medical demands has been aided by increased awareness of women's health concerns and activities cantered around them. The need for these gadgets has also grown as a result of public health initiatives and educational initiatives. Women may follow changes in their health markers using these gadgets, which generally highlight preventative health measures and encourage early intervention and preventive activities. These are the aspects fostering the market's expansion.
Despite a crucial and increasing demand for women's health equipment, awareness of many women's diseases is poor among the general public in emerging regions, as opposed to industrialized countries. A great deal of knowledge is lacking on the many signs of disorders affecting women's health that are readily treated or resolved with the right diagnosis and treatment tools. These seriously impair women's survival rates in these nations. Therefore, this factor might impede market expansion.
The general incidence of women's health problems has risen considerably in recent decades as a result of numerous reasons, including technical advances in diagnostic technologies and improved awareness, which has led to the adoption of preventative care. Due to the notable increase in incidence, there is now a substantial patient population with chronic and crippling illnesses that have a negative impact on daily functioning and significantly increase the risk of death. These are the aspects affecting the market's expansion.
These gadgets require pricey routine upkeep and repairs. Higher expenses may result from the demand for specialized technicians or parts. There may be a period of inactivity when equipment needs to be serviced or maintained. This might affect arranged appointments or healthcare services. Some gadgets are difficult to maintain because they are complicated and sophisticated. Lengthier repair durations may also result from this complexity. As a result, this factor may prevent market growth.
The COVID-19 epidemic caused a reduction in income for major participants in the industry. During the pandemic, there was a decrease in the demand for female contraceptive goods, including ovulation monitors, intrauterine devices, menstrual pain management, and female condoms. Sales of female contraceptive devices fell as a result of consumer mobility constraints and stringent social distance rules that discouraged socializing.
The chronic diseases segment is expected to be the largest during the forecast period. The incidence of chronic illnesses, including diabetes, cancer, heart disease, and other conditions, is increasing among women due to dietary changes, physical inactivity, and altered lifestyles. The most common chronic illness affecting women is cancer. This sector has grown dramatically as a result of the increasing incidence of lung cancer, ovarian cancer, colon cancer, and breast cancer among women.
The hospitals & clinics segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. This may be attributed only to the population's growing inclination towards using hospitals for treatment of most illnesses. The main drivers of the segment's growth have been the increased use of both public and private hospitals, the growth of private clinics, the availability of specialized wards for women at hospitals, and the strength and development of the hospital's infrastructure for diagnosis and treatment.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the presence of huge female population in the region. High spending on women's health care and a correspondingly high demand for high-tech devices are expected to contribute to the region's dominance. It is anticipated that the leading market players in the area will continue to increase their spending in R&D, clinical studies, and the introduction of innovative health gadgets, which will further increase demand in the market.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period. The increased government initiatives to promote gender equality in the nation have resulted in a surge in the women population. Moreover, the rising participation of women in the workforce is resulting in the increased disposable income of the women. The rising prevalence of various chronic diseases such as cancer, diabetes, cardiovascular diseases, and respiratory disorders among the women population is expected to augment the growth of the market.
Some of the key players in Women's Health Devices market include Koninklijke Philips, Siemens AG, Prestige Consumer Healthcare, Inc., Caldera Medical, MedGyn Products, Medline Industries, Abbott Laboratories, Carestream Health, GE Healthcare, F. Hoffmann-La Roche, Hologic, CooperSurgical, Inc. , Innovative Health Diagnostic and BioSkryb Genomics.
In December 2022, CooperSurgical, Inc. partnered with Ostro to launch a new consumer engagement solution for CooperSurgical's hormone-free IUD, Paragard. Paragard is an FDA-approved intrauterine device that prevents pregnancy up to 10 years.
In October 2022, BioSkryb Genomics signed a multi-year agreement with Cooper Genomics to license BioSkryb's proprietary genomic amplification technology. Cooper Genomics will utilize BioSkryb technology to enhance its preimplantation genetic testing (PGT) capabilities.