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市場調査レポート
商品コード
1403375
パンタグラフコンタクトストリップの世界市場予測(~2030年):製品、タイプ、流通チャネル、用途、地域別の分析Pantograph Contact Strip Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Type, Distribution Channel, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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パンタグラフコンタクトストリップの世界市場予測(~2030年):製品、タイプ、流通チャネル、用途、地域別の分析 |
出版日: 2024年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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世界のパンタグラフコンタクトストリップの市場規模は、予測期間中にCAGR3.5%で成長する見通しです。
パンタグラフコンタクトストリップは、パンタグラフの設計において重要な部品です。パンタグラフは電気自動車の屋根に取り付けられる装置で、架線(カテナリー)から電流を集めて自動車の電気モーターに電力を供給します。コンタクトストリップは、パンタグラフの中で架線と物理的に接触する部分であり、電力の安定した効率的な伝達を保証します。コンタクトストリップは、車両の運転中に架線と接触し続けることによる摩耗や損傷に耐えられるように設計されています。
インド鉄道省の統計によると、インド鉄道は2020年~21年にかけて、単年度で6,015路線キロメートル(RKM)の区間を電化し、過去最高を記録しました。過去7年間(2014~21年)の電化率は、2007年~14年の5倍以上でした。
再生可能エネルギーの統合は、多くの場合、電気バスや電車などの輸送の電化の取り組みと密接に関係しています。パンタグラフコンタクトストリップは、電気自動車、特に電気バスや電車のような公共交通機関にとって不可欠な部品です。再生可能エネルギーの統合を成功させるには、送電網の安定性と信頼性が不可欠であり、パンタグラフコンタクトストリップのような部品の需要に間接的に影響を与えています。電気輸送の需要が増加するにつれて、パンタグラフコンタクトストリップのような関連部品の需要も増加します。
パンタグラフコンタクトストリップは、電気鉄道で使用される架空カテナリーシステムの重要な部品です。異なる鉄道システムでは、パンタグラフコンタクトストリップに異なる材料が使用されることがあります。材料や設計に互換性がない場合、摩耗や損傷が激しくなり、システム全体の効率と信頼性が低下する可能性があります。これらの設計が標準化されていない場合、あるシステムの列車が異なるタイプの接触帯を持つ線路で運行する際に困難に直面する可能性があります。また、寸法のばらつき、標準化の問題、運用上の問題も生じ、市場効率を阻害します。
IoT統合とスマート・ソリューションには、IoTデバイスが収集した情報から洞察を得るためのデータ分析が含まれることが多いです。パンタグラフコンタクトストリップの状況では、IoTセンサーはこれらのコンポーネントの状態に関するデータを提供することができます。これにより予知保全が可能になり、重大な故障につながる前に問題を特定して対処することができます。これにより、ダウンタイムを削減し、輸送システムの全体的な信頼性を向上させることができます。これは運用コストの削減だけでなく、持続可能でエネルギー効率の高い輸送ソリューションの重視の高まりにも合致します。
パンタグラフコンタクトストリップは通常、架線やカテナリーシステムとの効率的で信頼性の高い接触を確保するため、高品質で耐久性のある材料で作られています。これらの材料は、優れた導電性、耐摩耗性、耐久性を備えていなければならず、材料コストの上昇につながります。また、製造工程では、要求される仕様を満たすために、精密機械加工、成形、その他の特殊技術が必要となります。これらの側面は、全体的な初期コストに大きく寄与し、市場の需要を妨げる可能性があります。
COVID-19の流行はパンタグラフコンタクトストリップ市場に大きな影響を与えました。パンデミックは世界のサプライチェーンに混乱を引き起こし、さまざまな製品の生産と流通に影響を与えました。これはパンタグラフコンタクトストリップの製造と入手の遅れにつながりました。公共交通機関やインフラに関連する産業は、機動性の低下や遠隔地への作業シフトによる課題に直面しており、パンタグラフコンタクトストリップの需要に影響を与えています。回復のペースに伴い、政府と企業はインフラプロジェクトへの投資を開始し、パンタグラフコンタクトストリップの需要にプラスの影響を与えました。
特殊パンタグラフコンタクトストリップセグメントは有利な成長を遂げると推定されています。特殊パンタグラフコンタクトストリップは、電車や路面電車の効率的で信頼性の高い運行に重要な役割を果たしています。パンタグラフコンタクトストリップの構造には、導電性を高めるために特殊な材料が使用されることが多くあります。これにより、エネルギー損失を最小限に抑え、架線から列車への効率的な電力伝達を実現します。これらは、メンテナンス要件の削減、コスト削減、エネルギー効率、システム全体の信頼性向上に貢献します。
鉄道輸送セグメントは、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。パンタグラフコンタクトストリップは電気鉄道輸送において重要な部品であり、電力の効率的な収集と伝送を可能にします。その設計は、電気列車の信頼性、適応性、全体的な性能に貢献し、最新の鉄道システムにおける重要な技術となっています。また、再生可能エネルギーから供給される電力の効率的な利用を可能にし、鉄道輸送が環境に与える影響をさらに軽減します。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。アジア太平洋地域では、特に中国が、堅調な内需、支持的な政策、強力な製造基盤を背景に、世界のパンタグラフコンタクトストリップ市場をリードしています。インドの鉄道資本支出は最も大きいです。このほか、特にインドなどの新興諸国では、鉄道インフラの整備やアップグレードに力を入れるよう各国政府が奨励しており、地下鉄や路面電車のプロジェクトが増加していることも、予測期間中に同地域の市場を押し上げる要因となっています。
予測期間中、北米のCAGRが最も高いと予測されます。最も重要な電化鉄道システムのひとつが北米に存在します。米国とカナダが北米地域の主要市場です。北米には、持続可能な輸送に対する政府の強力な支援があります。さらに、電化レベル、インフラ開拓、政府政策の違いが北米市場の成長を後押ししています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Pantograph Contact Strip Market is growing at a CAGR of 3.5% during the forecast period. A pantograph contact strip is a crucial component in the design of pantographs. The pantograph is an apparatus mounted on the roof of an electric vehicle that collects electric current from overhead lines (catenary) to power the vehicle's electric motor. The contact strip is the part of the pantograph that makes physical contact with the overhead wires, ensuring a stable and efficient transfer of electrical power. The contact strip is designed to withstand the wear and tear associated with continuous contact with the overhead wires during the vehicle's operation.
According to the Indian Railway Ministry statistics, Indian railways has logged the highest ever electrification of sections covering 6,015 Route Kilometre (RKM) in a single year during 2020-21. More than 5 times electrification was achieved during (2014-21) last seven years as compared to during 2007-14.
The integration of renewable energy often goes hand in hand with efforts to electrify transportation, such as electric buses and trains. Pantograph contact strips are essential components for electric vehicles, especially in public transportation systems like electric buses and trains. The stability and reliability of the grid are critical for the success of renewable energy integration, indirectly influencing the demand for components like pantograph contact strips. As the demand for electric transportation increases, so does the demand for associated components like pantograph contact strips.
A pantograph contact strip is a crucial component in the overhead catenary system used in electric railways. Different railway systems may use different materials for pantograph contact strips. Incompatibility between the materials and designs can lead to increased wear and tear, reducing the overall efficiency and reliability of the system. If these designs are not standardized, trains from one system may face difficulties when operating on tracks with a different type of contact strip. It also creates dimensional variances, standardization issues and operational issues which thereon impedes the market efficiency.
IoT integration & smart solutions often involve the use of data analytics to derive insights from the information collected by IoT devices. In the context of pantograph contact strips, IoT sensors can provide data on the condition of these components. This enables predictive maintenance, where issues can be identified and addressed before they lead to significant failures. This can reduce downtime and improve the overall reliability of transportation systems. This not only reduces operational costs but also aligns with the growing emphasis on sustainable and energy-efficient transportation solutions.
Pantograph contact strips are typically made from high-quality and durable materials to ensure efficient and reliable contact with the overhead wires or catenary systems. These materials must possess good conductivity, wear resistance, and durability, which can contribute to higher material costs. The manufacturing process also involves precision machining, molding, or other specialized techniques to meet the required specifications. These aspects can contribute significantly to the overall initial costs and hamper the market demand.
The covid epidemic significantly impacted the pantograph contact strip market. The pandemic has caused disruptions in global supply chains, affecting the production and distribution of various products. This lead to delays in the manufacturing and availability of pantograph contact strips. Industries related to public transportation and infrastructures have faced challenges due to reduced mobility and the shift to remote work, impacting the demand for pantograph contact strips. With the pace of recovery, governments and businesses started investing in infrastructure projects that had positively influenced the demand for pantograph contact strips.
The specialized pantograph contact strips segment is estimated to have a lucrative growth. Specialized pantograph contact strips play a crucial role in the efficient and reliable operation of electric trains and trams. Specialized materials are often used in the construction of pantograph contact strips to enhance conductivity. This helps minimize energy losses and ensures efficient power transfer from the overhead wire to the train. They contribute to reduced maintenance requirements, cost savings, energy efficiency and improved overall system reliability.
The rail transportation segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. The pantograph contact strip is a critical component in electric rail transportation, enabling the efficient collection and transmission of electric power. Its design contributes to the reliability, adaptability, and overall performance of electric trains, making them a key technology in modern rail systems. It enables the efficient utilization of electricity, which can be sourced from renewable energy, further reducing the environmental impact of rail transportation.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. In Asia-Pacific, particularly China, leads the global Pantograph Contact Strip market, with robust domestic demand, supportive policies, and a strong manufacturing base. Indian railways had the highest railway capital expenditure. Besides these, encouraging governments across region to focus on the rail infrastructure and upgradations along with increasing metro trains and tram projects, particularly in developing countries like India, etc. are also boosting the regional market during the forecast period.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. One of the most significant electrified rail systems is present in North America. The United States and Canada, are the leading the markets in the North American region. It has the strong government support for sustainable transportation. Additionally, the differences in electrification levels, infrastructure developments and government policies are propelling the market growth in North America.
Some of the key players profiled in the Pantograph Contact Strip Market include Furrer+Frey AG, Faiveley Transport, Morgan Advanced Materials, Brecknell Willis Composites Limited, Mersen, Schunk Carbon Technology, Mors Smitt B.V., Stemmann-Technik GmbH, Sicat Srl, Decheng Railway Equipment Co., Voestalpine BWG GmbH and Yale Lift Truck Technologies.
In March 2021, Mersen, a global expert in electrical specialties and advanced materials, has announced the signing of an order worth more than 2 million euros with China's RongXin HuiKo Electric (RXHK) for the Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area power supply project. Mersen will supply nearly 28,000 cooling plates to protect the power modules integrated in two high voltage flexible HVDC converter stations.
In April 2019, Yale debuts industry-first dual-mode pantograph robotic reach truck at ProMat. The brand-new Yale® robotic reach truck, is capable of autonomously depositing and retrieving loads from locations as high as 30 feet and reaching into double-deep storage.