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市場調査レポート
商品コード
1383472
水素燃焼エンジンの2030年までの市場予測:タイプ別、推進力別、設置別、技術別、用途別、地域別の世界分析Hydrogen Combustion Engine Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Internal Combustion Engine and External Combustion Engine), Propulsion (Hybrid and Electric), Installation, Technology, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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水素燃焼エンジンの2030年までの市場予測:タイプ別、推進力別、設置別、技術別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年11月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、水素燃焼エンジンの世界市場は2023年に182億2,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.7%で成長し、2030年には443億1,000万米ドルに達すると予測されています。
水素内燃機関(H2 ICE)とも呼ばれる水素燃焼エンジンは、水素を一次燃料とする内燃機関の一種です。ガソリンエンジンやディーゼルエンジンと同様の原理で作動するが、化石燃料を燃やす代わりに水素ガスを燃焼させて発電します。水素燃焼エンジンでは、水素はエンジンのシリンダー内に注入され、空気と混合された後、スパークプラグによって点火されます。
米国エネルギー省によると、2018年には世界中で約6万8500台の燃料電池がさまざまな用途向けに出荷され、燃料電池の売上高は23億米ドルに達しました。
水素をエンジンで燃焼させると、副生成物は水蒸気だけであるため、水素はクリーンなエネルギー源と考えられています。水素は、再生可能エネルギー源、炭素回収・貯留(CCS)付き天然ガス、さらには原子力エネルギーなど、さまざまな原料から製造することができます。世界中の多くの政府が、水素燃焼エンジンを含む水素技術の利用を促進するための政策を実施し、財政的インセンティブを提供しています。こうした措置には、補助金、税制優遇措置、助成金、規制支援などが含まれ、市場の成長と普及を促進する可能性があります。
水素燃焼技術に関する誤解や知識不足は、否定的な認識につながる可能性があります。多くの消費者は、水素燃焼技術に関する信頼できる包括的な情報にアクセスできない可能性があります。このような教育資源の不足は、この技術の採用について十分な情報を得た上での意思決定を困難にします。このような需要不足は、採用率の鈍化につながり、市場成長の妨げとなる可能性があります。
水素燃焼エンジンは定置式発電用途に利用でき、遠隔地や非電化地域に信頼できる電力源を提供できます。これは、従来の電源へのアクセスが限られている地域では特に重要です。また、水素燃焼エンジンは、バスやトラックなどの大型車、海上輸送、鉄道輸送など、さまざまな輸送用途にも利用できます。これは、特に商業輸送セクターにおいて、市場成長の大きな機会となります。
製造コストが高いと、水素燃焼エンジンや水素自動車の小売価格が高くなる可能性があります。その結果、消費者の手が届きにくくなり、そうした自動車の需要が減少する可能性があります。その結果、水素エンジンの研究開発・生産への投資が抑制される可能性があります。さらに、研究開発から資源が流出し、水素燃焼エンジン技術の進歩が遅れる可能性もあります。さらに、市場失敗のリスク、補助金への依存度の高さ、生産規模の限定が、市場の需要を阻害します。
COVID-19の大流行は、水素燃焼エンジン市場にいくつかの潜在的な影響を与えました。操業停止、規制、安全対策により、水素燃焼エンジンに関連する研究開発活動が遅れました。輸送や発電など、通常水素燃焼エンジンを利用するセクターは、需要の変動や操業の中断に見舞われました。さらに、一部の政府は、パンデミックに対応して、水素燃焼エンジンを含むクリーン・エネルギー技術に関連する政策やインセンティブを調整し、市場の成長を阻害から支えました。
内燃機関セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。内燃機関は、病院、データセンター、緊急サービスなどの重要施設のバックアップ電源として機能し、停電時の継続的な稼働を保証します。水素内燃機関は、信頼性の高い電力を供給するためにも使用できます。低排出ガス、効率、エネルギー密度、多用途性、迅速な燃料補給、燃料源の柔軟性といった利点が、この分野の需要を押し上げています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはハイブリッド・セグメントです。ハイブリッド水素燃焼エンジンは、燃料源としての水素の利用と従来の燃焼エンジンを組み合わせたものです。ハイブリッド水素燃焼エンジンは、水素とガソリンやディーゼルのような従来の燃料の両方で作動するように設計することができます。このため、水素の補給インフラが限られている地域でも車両を運転できる柔軟性があります。より持続可能で環境に優しい交通・エネルギーシステムへの移行において、大きな役割を果たす可能性を秘めています。
水素技術への関心と投資が高まっていることから、予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。アジア太平洋地域の多くの国々が、水素技術の開発と採用を促進するための野心的な水素戦略や政策を発表しています。日本や韓国のような国々は、排出量削減の手段として水素を動力源とする輸送手段に特に関心を示しています。また、アジア太平洋地域には世界最大級の自動車メーカーがあります。同地域の研究開発活動の活発化と環境への配慮が、市場の成長を後押ししています。
予測期間中、CAGRが最も高いのは欧州と予測されます。欧州の水素燃焼エンジン市場は、より広範な代替燃料自動車産業の中でダイナミックに発展している分野です。多くの欧州諸国は、二酸化炭素排出量の削減と持続可能な輸送の促進という野心的な目標を掲げています。欧州政府および業界利害関係者は、水素燃焼エンジン技術の発展のための研究開発に投資しています。同地域では、水素ベースの技術や効率改善、コスト削減、安全性向上に焦点を当てたプロジェクトの促進を目的としたインセンティブ、補助金、政策が増加しており、市場の成長を後押ししています。
According to Stratistics MRC, the Global Hydrogen Combustion Engine Market is accounted for $18.22 billion in 2023 and is expected to reach $44.31 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.7% during the forecast period. A hydrogen combustion engine, also known as hydrogen internal combustion engine (H2 ICE), is a type of internal combustion engine that uses hydrogen as its primary fuel source. It operates on a similar principle to a gasoline or diesel engine, but instead of burning fossil fuels, it burns hydrogen gas to generate power. In a hydrogen combustion engine, hydrogen is injected into the engine's cylinders, mixed with air, and then ignited by a spark plug.
According to the U.S. Department of Energy in 2018, around 68,500 fuel cell units were shipped for different applications, globally, generating $2.3 billion fuel cell revenue.
Hydrogen is considered a clean energy carrier because when it is combusted in an engine, the only by-product is water vapour. It can be produced from a variety of feedstocks, including renewable sources, natural gas with carbon capture and storage (CCS), and even nuclear energy. Many governments around the world are implementing policies and providing financial incentives to promote the use of hydrogen technologies, including hydrogen combustion engines. These measures may include subsidies, tax incentives, grants, and regulatory support, which can drive market growth and adoption.
Misconceptions or lack of knowledge about hydrogen combustion technology can lead to negative perceptions. Many consumers may not have access to reliable and comprehensive information about hydrogen combustion technology. This lack of educational resources can make it difficult for them to make informed decisions about adopting this technology. This lack of demand can lead to slower adoption rates and hinder market growth.
Hydrogen combustion engines can be utilized in stationary power generation applications, providing a reliable source of electricity for remote or off-grid areas. This can be particularly important in regions with limited access to conventional power sources. Also, hydrogen combustion engines can be used in various transportation applications, including heavy-duty vehicles like buses and trucks, as well as in marine and rail transport. This presents a significant opportunity for market growth, especially in the commercial transportation sector.
High production costs can result in higher retail prices for hydrogen combustion engines and vehicles. This may make them less affordable for consumers, reducing the demand for such vehicles. This may deter investment in research, development, and production of these engines. Further, it may divert resources away from research and development efforts, potentially leading to slower advancements in hydrogen combustion engine technology. Additionally, risk of market failure, higher dependence on subsidies and limited scale of production hampers the market demand.
The COVID-19 pandemic had several potential impacts on the hydrogen combustion engine market. Lockdowns, restrictions, and safety measures delayed research and development activities related to hydrogen combustion engines. The sectors that typically utilize hydrogen combustion engines, such as transportation and power generation, have experienced fluctuations in demand and operational disruptions. Further, some governments have adjusted their policies and incentives related to clean energy technologies, including hydrogen combustion engines, in response to the pandemic which supported the market growth from hindering.
The internal combustion engine segment is estimated to have a lucrative growth. They serve as backup power sources for critical facilities, such as hospitals, data centers, and emergency services, ensuring continued operation during power outages. Internal hydrogen combustion engines can also be used to provide reliable power. Its benefits such as low emissions, efficiency, energy density, versatility, quick refueling and flexibility in fuel sources are boosting the segment demand.
The hybrid segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. A hybrid hydrogen combustion engine combines the use of hydrogen as a fuel source with a traditional combustion engine. Hybrid hydrogen combustion engines can be designed to operate on both hydrogen and conventional fuels like gasoline or diesel. This provides flexibility, allowing the vehicle to operate in areas where hydrogen refueling infrastructure may be limited. It has the potential to play a significant role in the transition towards more sustainable and environmentally-friendly transportation and energy systems.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing interest and investments in hydrogen technologies. Many countries in the Asia-Pacific region have announced ambitious hydrogen strategies and policies to promote the development and adoption of hydrogen technologies. Countries like Japan and South Korea have shown particular interest in hydrogen-powered transportation as a means to reduce emissions. Also, Asia-Pacific is home to some of the world's largest automotive manufacturers. The region's growing R&D activities and environmental concerns are fuelling the market growth.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The hydrogen combustion engine market in Europe is a dynamic and evolving sector within the broader alternative fuel vehicle industry. Many European countries have set ambitious goals for reducing carbon emissions and promoting sustainable transportation. European governments and industry stakeholders have been investing in research and development efforts to advance hydrogen combustion engine technology. The region's rising incentives, subsidies, and policies aimed at promoting hydrogen-based technologies and projects focused on improving efficiency, reducing costs, & enhancing safety are boosting the market growth.
Some of the key players profiled in the Hydrogen Combustion Engine Market include: Thales Group, Austro Engine, Bell Textron Inc, Deere Company, AVID Technology Group, Reliance Industries Limited (RIL), Adgero SARL, Ulemco, Siemens, ElringKlinger AG, J.C. Bamford Excavators Limited (JCB), Ricardo PLC, FEV Group, Rio Tinto, Komatsu, Honda, Toyota, Apus Group, Cummins and BMW.
In March 2023, JCB debuted its hydrogen combustion engine at the Conexpo 2023 show in Las Vegas. The engine is the company's solution for zero carbon emissions for construction and agricultural equipment. The new hydrogen combustion engine is a promising development in the quest for sustainable and efficient heavy machinery.
In February 2023, Reliance Industries Limited (RIL) and Ashok Leyland unveiled India's first Hydrogen Internal Combustion Engine (H2-ICE) technology solution for heavy duty trucks at the India Energy Week in Bengaluru. The truck was flagged off by Prime Minister Narendra Modi.