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市場調査レポート
商品コード
1383370
デジタル糖尿病管理市場の2030年までの予測: 製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Digital Diabetes Management Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Type, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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デジタル糖尿病管理市場の2030年までの予測: 製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年11月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のデジタル糖尿病管理市場は2023年に189億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは15.6%で成長し、2030年には521億米ドルに達すると予測されています。
糖尿病は、体内のグルコースレベルに影響を及ぼす慢性疾患です。この病気は主に、膵臓がインスリンを作れない、あるいは体内のグルコースレベルを安定させられないことによって引き起こされます。糖尿病治療では、体内の血糖値をコントロールするための機器やアプリケーションが使用されます。これらのガジェットを使用して糖尿病を正確に測定することは、データを記録・保存するだけでなく、患者を効果的に治療するのに役立ちます。
WHOによると、2018年、糖尿病を患う人の数は、1980年の1億800万人から2014年には約4億2,200万人へと大幅に増加しています。全世界の糖尿病有病率は4.7%から8.5%に増加しています。2016年には、糖尿病が原因で約160万人が死亡しています。
人工知能(AI)は急速に発展している分野であり、糖尿病の診断と治療への応用は、この長期的な疾患への取り組み方を完全に変えました。機械学習の概念を用いて、糖尿病や関連合併症の発症可能性の予測モデルが開発されています。臨床的意思決定支援は、糖尿病を自分でコントロールする権限が患者に与えられるため、患者と医療提供者の双方にとって有益です。これが市場拡大に拍車をかけています。
多くの場所で、患者はいまだに昔ながらの糖尿病管理方法を好んでいます。多くの患者は、安価なコストと接続機器やアプリケーションに関する知識不足のため、デジタル・プラットフォームを避け、従来型の血糖モニタリングを好んでいます。スマートフォン、タブレット、ノートPCの糖尿病治療への導入が各国で進んでいないことも、最先端技術の普及を妨げています。デジタル糖尿病治療は、知識の低さ、有資格者の不足、診療報酬の低さのために、より使いにくくなっています。
在宅介護の現場におけるデジタル糖尿病管理機器の需要は、糖尿病に対する認識を高めるための政府のプログラムや、ユーザーフレンドリーなインスリン投与機器のインターフェースによって牽引されています。世界中でこれらのガジェットの使用が増加しているのは、技術的に先進的なアイテムに対する消費者の意識が高まっているためです。さらに、糖尿病有病率の大幅な増加や、政府による啓発キャンペーンが市場拡大を後押しする可能性もあります。
先進国に比べて貧しい国々では、技術的に先進的なデジタル糖尿病管理プラットフォームの利用が比較的少ないです。これは、インフラの不十分さ、国のeヘルス政策が曖昧であること、データのプライバシーやセキュリティに対する国民の懸念を払拭する必要があること、相互運用性の実現に課題があること、有資格の医療情報学専門家が不足していること、地域統合戦略がないことなど、多くの要因に起因しています。これが市場拡大を妨げている要素です。
デジタル糖尿病管理機器の市場は、伝染病の流行によってプラスの影響を受けた。深刻な肺感染症の患者が病院に運び込まれたとき、血糖値のコントロールが極めて重要になっています。患者の血糖値は、病気治療薬の投与によって大きく変化しました。さらに、米国疾病予防管理センターは、糖尿病とCOVID-19の診断を受けた患者が直面する重症患者入院のリスクの高さを強調しました。その結果、糖尿病を管理するための機器がより必要とされるようになっています。
持続血糖モニタリングシステム分野は、ディスプレイデバイスとして機能するスマートデバイスとの互換性などの高度な機能により、予測期間中に最大となる見込みです。これは、継続的な技術進歩、製品イントロダクションの増加、デバイスへのリモートモニタリング技術の統合、社会的認知の拡大などの要因によるものです。この技術の使用により、患者の血糖値をリアルタイムでモニターすることが容易になります。また、各人の血糖値の全体像を把握することもできます。
予測期間中、病院セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。病院は、患者に糖尿病情報、自己管理ツール、サポートを提供するオンラインリソースやモバイルアプリケーションを採用することができます。これらの技術を使用することで、患者は自分の健康状態をよりよく理解し、血糖値を追跡し、服薬を管理し、医療専門家から指導を受けることができます。
北米は、先進技術の利用可能性と多くのデジタル血糖患者モニタリングデバイスの最近の承認に助けられ、予測期間中最大の市場シェアを維持すると予測されています。好意的な償還ガイドラインと政府支援は、業界の拡大をさらに促進します。さらに、IT企業と医療プロバイダーのコラボレーションも業界の成長を後押ししています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを維持すると予測されています。この市場は、糖尿病患者数の増加、医療コストの増大、同地域における市場競合企業の増加など、さまざまな要因の結果として発展すると予想されます。糖尿病とそれに関連するその他の健康問題に対する健康意識の拡大や、この地域の可処分所得の増加は、この地域市場の拡大を支える追加的な要因であると予測されます。
According to Stratistics MRC, the Global Digital Diabetes Management Market is accounted for $18.9 billion in 2023 and is expected to reach $52.1 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.6% during the forecast period. Diabetes is a chronic disease that affects the body's glucose levels. This illness is mostly brought on by the pancreas' failure to make insulin or to keep the body's glucose levels stable. Devices and applications are used in diabetes care to control blood glucose levels in the body. Using these gadgets to accurately measure diabetes aids in treating patients effectively as well as recording and retaining data.
According to WHO, in 2018, the number of people suffering with diabetes has significantly risen from 108 million in 1980 to approximately 422 million in 2014. The prevalence of diabetes across the glove has increased from 4.7% to 8.5%. In 2016, around 1.6 million deaths occurred due to diabetes.
Artificial intelligence (AI) is a fast developing field, and its applications in the diagnosis and treatment of diabetes have completely changed how we approach this long-term condition. Predictive models for the likelihood of acquiring diabetes and related complications have been developed using machine learning concepts. Clinical decision support is advantageous to both patients and healthcare providers since people are given more authority to control their diabetes on their own. This is fueling market expansion.
Patients still prefer the old-fashioned ways of managing their diabetes in many places. Many patients steer clear of digital platforms in favor of conventional blood glucose monitoring due to the cheap cost and lack of knowledge about connected devices and applications. The low uptake of smartphones, tablets, and laptops for diabetes treatment in various nations has also hampered the acceptability of cutting-edge technologies. Digital diabetes therapy has been made more difficult to use because to low knowledge, a shortage of qualified workers, and poor reimbursements.
Demand for digital diabetes management devices in homecare settings is being driven by government programs to increase diabetes awareness and user-friendly insulin delivery device interfaces. The increased use of these gadgets around the globe is due to rising consumer awareness of technologically advanced items. Additionally, a significant increase in the prevalence of diabetes and several government awareness campaigns might fuel market expansion.
Comparatively fewer technologically advanced digital diabetes management platforms are used in poorer nations than in industrialized ones. This is attributed to a number of factors, including insufficient infrastructure, hazy national e-health agendas, the need to allay public concerns about data privacy and security, challenges in achieving interoperability, a shortage of qualified health informatics professionals, and a lack of regional integration strategies. This is the element impeding market expansion.
The market for digital diabetes management devices was positively influenced by the epidemic. When patients with serious lung infections were brought to hospitals, controlling blood glucose levels became crucial. The patient's blood glucose levels significantly changed as a result of the disease-treating medications. Additionally, the Centers for Disease Control and Prevention underlined the elevated risk of admission to critical care that persons with diabetes and a COVID-19 diagnosis faced. Devices for managing diabetes become much more necessary as a result.
The continuous blood glucose monitoring system segment is expected to be the largest during the forecast period owing to its advanced features such as compatibility with smart devices that serve as display devices. This is attributed to the factors including on-going technical advancement, an increase in product introductions, more remote monitoring technology integration into devices, and expanding public awareness. The usage of this technology will make it easier to monitor a patient's blood glucose levels in real time. It also provides a complete picture of each person's blood glucose levels.
The hospitals segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Hospitals can employ online resources or mobile applications that provide patients diabetes information, self-management tools, and support. With the use of these technologies, patients may have a better understanding of their health, track their blood sugar levels, manage their medication, and receive guidance from medical professionals.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period aided by the availability of advanced technologies and the recent approval of many digital blood glucose patient monitoring devices. Favorable reimbursement guidelines and governmental assistance further fuel industry expansion. Additionally, collaborations between IT firms and healthcare providers help the industry grow.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period. This market is expected to develop as a result of a variety of factors, including an increase in the number of individuals with diabetes, growing healthcare costs, and an increase in the number of market competitors in the area. The expanding health awareness of diabetes and the other linked health issues, as well as the region's rising disposable income, are additional factors projected to support the expansion of this regional market.
Some of the key players in Digital Diabetes Management market include: Sanofi, Medtronic, Abbott Laboratories, Bayer AG, Insulet Corporation, Dexcom, Inc., F. Hoffmann-La Roche Ltd., Johnson and Johnson, B. Braun Melsungen AG, LifeScan, Inc., Terumo corporation., Ascensia Diabetes Care Holdings AG, Novo Nordisk A/S, AGaMatrix , Care Innovaions, LLC, Tandem Diabetes, DarioHealth Corporation and Decide Clinical Software GmbH.
In May 2023, Medtronic plc, a global leader in healthcare technology, announced definitive agreements for the acquisition of EOFlow Co. Ltd., manufacturer of wearable insulin patches to offer the benefits of automated insulin delivery and simplify diabetes treatment.
In April 2023, Glooko, Inc., a prominent software company, inked a Global partnership deal with Hedia, an insulin dosing algorithm company, to offer an interoperable solution that integrates remote patient monitoring, connected care, and digital therapeutic technologies to increase access to people with Type 1 and Type 2 diabetes in need of bolus insulin dosing advice.
In February 2023, Dexcom launched Dexcom G7 CGM device in the US and is planning to launch in Europe and Asia Pacific by first quarter of 2024.