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市場調査レポート
商品コード
1383319
空港用鳥分散システムの2030年までの世界市場予測: 製品タイプ別、用途別、地域別分析Airport Bird Dispersal System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Laser, Unmanned Aerial Vehicle (UAV), Acoustic and Radar), Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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空港用鳥分散システムの2030年までの世界市場予測: 製品タイプ別、用途別、地域別分析 |
出版日: 2023年11月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の空港用鳥分散システム市場は、2023年に1億3,460万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.1%で成長し、2030年には2,175億米ドルに達する見込みです。
空港の空港用鳥分散システムは、鳥が航空機に衝突したときに起こるバード・ストライクに関連する危険を軽減することを目的としたもので、航空安全管理の不可欠な部分です。バードストライクは航空機に損傷を与える可能性があるため、乗務員や乗客の安全にとって重大なリスクとなります。これらのシステムは、空港地域から鳥類を遠ざけたり、飛散させたりするために、さまざまな技術や手段を用いています。その場所に生息する特定の鳥類種や周囲の環境要因が、これらのシステムの効果に影響を与えることが多いです。
安全性を優先し、動物への危害を減らすため、鳥分散システムの技術の大半は非致死的です。これには、鳥類が空港周辺に生息するのを防ぐための環境改変、レーザー、騒音発生装置、視覚的抑止の使用などが含まれます。鳥類が人道的に扱われることを保証しつつ、リスク低減の目的を達成するために、非致死的アプローチが選択されます。鳥類の分布と航空活動は調整されます。例えば、空港では、鳥による攻撃の危険性が最も高い離着陸時の安全性を向上させるために、特別な鳥分散技術を採用しています。パイロットや航空管制官にも鳥の行動を通知し、助言を与えることで、安全を確保し、リスクを軽減しています。
環境問題、特に非対象種や生態系に悪影響を及ぼすと考えられる場合、特定の鳥分散技術が制限されたり、全面的に禁止されたりすることがあります。その結果、空港では代替手段が少なくなり、特定の鳥類放散装置の必要性が低下する可能性があります。環境に配慮した鳥類防除技術を遵守するためには、より高価で生態系に優しい技術に投資する必要がある場合があり、特定の空港にとっては法外な費用がかかる場合があります。このような経済的負担は、市場に悪影響を及ぼす可能性があります。
鳥分散システムについては、業界標準や規範は、規制への準拠によって確立される部分もあります。空港と鳥類防除システムのサプライヤーに一貫した枠組みを与えることで、これらの基準は、システムの信頼性と安全規制への準拠を保証します。鳥分散システムの使用における一貫性の向上は、市場の標準化の結果です。さらに、航空安全要件が厳しくなるにつれて、鳥分散装置の必要性はますます高まっています。空港はこれらの法律を遵守し、鳥による攻撃の危険性を軽減する必要に迫られており、これが市場の成長を後押ししています。鳥分散装置を供給する企業にとって、規制遵守は顧客層を拡大します。
定期的な改良と出費は、継続的な技術開発のサイクルから生じる可能性があります。空港や航空会社にとって、最新技術に対応し続けることは難しく、予算が圧迫され、価格が上昇する可能性があります。設置、使用、維持がより困難になる可能性があります。鳥分散システムへの投資のROI時間は、技術の進歩が早ければ早いほど短くなります。このことは、特に予算が厳しい小規模空港にとって、新技術の導入が財政的に可能かどうかに影響する可能性があります。
疫病の流行中、渡航制限と航空需要の減少により、いくつかの空港で航空便が著しく減少しました。航空便が減少すれば、鳥による攻撃の可能性が低くなるため、鳥分散装置はそれほど必要ではなくなっています。その結果、空港は防鳥技術の一部を廃止することで経費を節約することができました。パンデミックによって空港周辺の人間活動が減少した結果、地域の生態系は被害を受けたかもしれないです。人が少なくなったことで、野生動物や鳥類が空港周辺や空港内に生息域を確立した可能性があり、その結果、フライトが戻った後に鳥類による攻撃の危険性が高まった可能性があります。
空港の鳥分散システムに効率的で比較的新しく追加されたのがレーザーであるため、レーザー分野は有利な成長を遂げると推定されます。レーザーは、鳥を制御し、誘導路、エプロン、滑走路を含む空港の重要な空間から鳥を遠ざけるという2つの目的を果たします。強力なレーザーは、光ビームで個々の鳥や鳥の群れを狙うために使用されます。レーザー光線は鳥に危険視され、その付近から逃げるように仕向けられます。鳥は、レーザー光源を捕食者や障害物と見なせば、そこから逃げるかもしれないです。一般的に言って、レーザーを使った鳥分散装置は鳥類にとって無害であると考えられています。空港のクリティカルゾーンに鳥を入れないための非致死的ソリューションを提供することで、致命的な鳥対策技術の必要性を軽減します。
軍用空港と商業空港は同様にバードストライクを懸念しているため、軍用空港セグメントは予測期間中に最も高いCAGR成長を示すと予想されます。実際、軍用飛行場や空軍基地では、バードストライクによる被害を受けやすい高性能軍用機が頻繁に使用されるため、バードストライクは軍用機にとって特に危険です。そのため、バード・ヒットの危険性を減らすために、軍用空港でもバード・ディスペル・システムを使用しており、軍用空港の全体的なセキュリティ・プロトコルに含める必要があります。このことは、鳥対策に携わる従業員が、既存の警備・安全対策と協調して行動しなければならないことを意味しています。
アジア太平洋地域の空港は航空業界の安全に対する高い意識を共有しているため、予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。バードストライク防止対策は、各国の民間航空局などの規制機関によって頻繁に義務付けられています。これが、安全性を向上させ、法律を遵守するために鳥類飛来防止システムを使用する動機となっています。アジア太平洋諸国では航空機の利用が大幅に増加しているため、フライトや乗客の増加に伴い鳥類による攻撃のリスクが高まり、鳥分散装置の需要が高まっています。アジア太平洋地域の自然の多様性は注目に値し、環境に対する意識も高まっています。このように、上記のすべての要因が市場成長の原動力となっています。
北米は予測期間中CAGRが最も高いと予測されるが、これは航空を含む多くの産業で最新技術が北米地域に受け入れられているためです。これは、レーダーやレーザーシステムを含む最先端の鳥類制御技術の応用をカバーしています。この地域には、急速に更新し成長している空港がある一方で、資金面で制限される空港もあります。国際民間航空機関(ICAO)のような国際航空機関は、国際的な規範や勧告を確立することで、北米地域の鳥類対策技術に影響を与えています。
According to Stratistics MRC, the Global Airport Bird Dispersal System Market is accounted for $134.6 million in 2023 and is expected to reach $217.5 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. Airport bird dispersal systems, which are intended to lessen the dangers associated with bird strikes which happen when birds crash with aircraft are essential parts of aviation safety management. Bird strikes represent a serious risk to flight crew and passenger safety, since they have the potential to cause damage to aircraft. These systems use a variety of techniques and tools to discourage or scatter birds away from airport regions. The particular bird species present in the location and the surrounding environmental factors frequently influence how effective these systems are.
The majority of bird dispersal systems' techniques are non-lethal in order to prioritize safety and reduce harm to animals. These include modifying the environment, using lasers, noise-making equipment, and visual deterrents to prevent birds from living near airports. In order to guarantee that birds are treated humanely and yet achieve the aim of risk reduction, non-lethal approaches are selected. The distribution of birds and aviation activities are coordinated. For example, airports adopt particular bird control techniques to improve safety during take-off and landing, when the danger of bird attacks is highest. Pilots and air traffic controllers are also notified of bird behaviour and given advice thus ensuring the safety and mitigate the risk.
Certain bird control techniques may be restricted or outright banned due to environmental concerns, especially if they are thought to be detrimental to non-target species or the ecosystem. This may result in airports having fewer alternatives and less need for certain bird dispersal devices. It may be necessary to invest in more costly and ecologically friendly technology in order to comply with environmentally responsible bird control techniques, which can be prohibitively expensive for certain airports. This financial strain may have a detrimental impact on the market.
For bird dispersion systems, industry standards and norms are established in part via regulatory compliance. By giving airports and bird control system suppliers a consistent framework, these standards guarantee that the systems are reliable and compliant with safety regulations. Increased consistency in the use of bird dispersion systems is a result of market standardization. Moreover, bird dispersal devices are becoming more and more necessary as aviation safety requirements tighten. Airports are driven to comply with these laws and reduce the danger of bird attacks, which in turn propels market growth. For companies that supply bird dispersal systems, regulatory compliance expands their clientele.
Regular improvements and expenditures might result from a cycle of ongoing technology development. Keeping up with the latest technology may be difficult for airports and airlines, which can put strain on their budgets and increase prices. It can be more difficult to install, use, and maintain The ROI time for investments in bird dispersal systems gets shorter the faster technology advances. This may have an impact on whether implementing new technology will be financially feasible, particularly for smaller airports with tighter budgets.
Travel restrictions and a decline in demand for air travel during the epidemic led to a notable decrease in air traffic at several airports. Bird dispersal devices were not as necessary when there were fewer flights since there was less chance of bird attacks. Airports were able to save expenses by eliminating some of their bird control techniques as a result. Local ecosystems may have suffered as a result of the pandemic's decreased human activity near airports. When there were fewer people around, wildlife and birds could have established habitats close to or inside airport borders, which could have increased the danger of bird attacks once flights returned.
The laser segment is estimated to have a lucrative growth, as they are an efficient and relatively new addition to airport bird dispersal systems are lasers. They serve the dual purposes of controlling birds and keeping them away from vital airport spaces including taxiways, aprons, and runways. Powerful lasers may be used to target individual birds or flocks of birds with their light beams. The laser beams are seen by birds as a danger, prompting them to flee the vicinity. Birds may flee from the source of the laser light if they see it as a predator or an obstruction. Generally speaking, laser-based bird dispersion devices are thought to be harmless for birds. They lessen the need for deadly bird control techniques by offering a non-lethal solution to keep birds out of airport critical zones.
The military airport segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, as Military and commercial airports alike are concerned about bird strikes. Actually, since military airfields and airbases frequently host high-performance military aircraft that may be more vulnerable to damage from bird attacks, bird strikes can be especially dangerous for them. Therefore, in order to reduce the danger of bird hits, military airports also use bird dispersal systems and must be included into military airports' overall security protocols. This implies that employees dealing with bird control must coordinate their actions with existing security and safety measures.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to airports in the Asia-Pacific region that share the aviation industry's high regard for safety. Bird strike prevention measures are frequently mandated by regulatory agencies such as the Civil Aviation Authority of each respective nation. This is what motivates the use of bird dispersal systems to improve security and abide by laws. The amount of air travel has significantly increased in several Asia Pacific nations thus the risk of bird attacks rises with more flights and passengers, which drives up demand for bird control equipment. The natural diversity of the Asia-Pacific area is noteworthy, and environmental awareness is rising. Thus all the above factors drive the market growth.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to modern technology have been embraced by the North America area in a number of industries, including aviation. This covers the application of cutting-edge bird control techniques including radar and laser systems. While some airports in the area are quickly updating and growing, others can be limited by money, Airport management may take into account the expense of installing and maintaining bird dispersal devices. By establishing international norms and recommendations, international aviation organizations like the International Civil Aviation Organization (ICAO) influence bird control techniques in the North American area.
Some of the key players profiled in the Airport Bird Dispersal System Market include: Scarecrow Bio-Acoustic Systems Ltd, Bird Control Group, Clear Flight Solutions, OIS Advanced Technology, Volacom, Sterela, AeroExpo and OvoControl.
In March 2020, AERIUM Analytics announced the recent acquisition of a technology and intellectual property (IP) portfolio from Clear Flight Solutions, covering the RoBird technology. The acquired technology includes the ornithopter drone RoBird® and all associated patents and knowledge.
In April 2016, OIS Advanced Technology (OIS-AT) and Sagem announce Make-In-India Joint Venture Collaboration for AASM Hammer. With this Sagem has declared OIS-AT as the Indian Manufacturer for this weapon system
In August 2007, Scarecrow launches next generation bird dispersal technology; Scarecrow; Scarecrow Bio-acoustic Systems Ltd. a unique Tablet Computer controlled development of its long-established vehicle-based SCARECROW PREMIER bird dispersal system.