市場調査レポート
商品コード
1371949
航空機用旅客シートの世界市場、2030年までの市場予測:タイプ別、材料別、技術別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Aircraft Passenger Seat Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Material, Technology, Distribution Channel, Application and By Geography |
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航空機用旅客シートの世界市場、2030年までの市場予測:タイプ別、材料別、技術別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機用旅客シート市場は、2023年に141億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.72%で成長し、2030年には237億2,000万米ドルに達すると予想されています。
航空機内で乗客が座る座席は、航空機用旅客シートとして知られています。また、座席は固定式とリクライニング式があり、通常は布製、金属製、プラスチック製で構成されています。乗客に座る場所を提供し、離着陸時の安全を確保するため、航空機の乗客用座席は必要不可欠です。
米国連邦規則第121条によると、各乗客の座席の背もたれが直立状態でなければ、航空会社は航空機を離着陸させることができないです。
経済成長や観光動向に加え、航空需要に影響を与えるその他の要因として、人口動態の変化が挙げられます。新興市場、特にアジアにおける航空需要の高まりは、航空会社に機材の拡大を余儀なくさせ、その結果、現代的な座席配置に対する需要が高まっています。さらに、航空会社は、季節の変わり目や、国際大会や重要な運動会などの例外的な行事による航空需要の急増に対応して、座席配置を変更する必要がある場合もあります。
航空座席市場は、経済的要因によって大きな影響を受ける可能性があります。不況や景気後退、国際的な金融危機により個人消費が落ち込み、航空需要が低下する可能性があります。航空会社が機材の近代化や拡張計画の延期を決定した場合、旅客座席の追加需要が影響を受ける可能性があります。さらに、シートメーカーは、為替レートの変動や材料費の高騰により、製造コストが上昇する可能性もあります。
航空会社の旅客用シート市場は、世界的、特に新興国における中間層の増加により、かなり有望です。さらに、所得の上昇に伴い、より多くの人々が飛行機で旅行する余裕を持つようになっています。航空会社は、さまざまなタイプの乗客のニーズや嗜好を満たす多様な座席オプションを提供することで、この拡大する市場を活用することができます。
景気後退や不況は、航空座席市場にとって非常に危険です。経済が不安定な時期には、人々の裁量的支出が減るため、航空旅行の需要が減少することがよくあります。航空会社が機材のアップグレードや座席の増設計画を延期すれば、新しい旅客席の需要が減るかもしれないです。さらに、顧客支出の減少は、航空会社を厳しい財務状況に追い込み、最先端の座席配置への投資能力を制限する可能性があります。
航空機用乗客市場は、COVID-19の大流行により、大幅かつ直接的な影響を受けた。世界の旅行制限、旅客需要の減少、機材の欠航により、航空会社は困難な財務上の決断を迫られ、座席の交換やアップグレードを目的としたプロジェクトの延期や断念を余儀なくされました。受注が激減したため、シート・メーカーは減産やレイオフを余儀なくされました。さらに、航空機の旅が徐々に回復するにつれ、メーカーは乗客の安全、衛生、健康を第一に考えたシート作りに再び力を注いでいます。これには、社会的距離をとる構成や抗菌素材などのイノベーションが含まれます。
最も大きなシェアを占めるセグメントはエコノミークラスシートと予測されます。これは、安価な航空旅行を求める乗客が費用対効果の高い選択肢を持てるようにするためです。エコノミークラスの座席は、大多数の旅行者を収容できるように設計されています。多くの旅客を運ぶ必要があるため、航空会社は客室スペースの大部分をエコノミークラス用に確保することが多いです。さらに、これらの座席は、安全および規制要件を遵守しながら、最大収容人数を収容できるように作られているため、事業にとって不可欠な部分となっています。
航空機用旅客シートの市場は、ビジネスジェット機分野で最も高いCAGRを示しています。特に新興経済国でのエグゼクティブ旅行やプライベート旅行の需要が高まっていることもあり、この市場は急成長を遂げています。空の旅に効率性、柔軟性、プライバシーを求める企業幹部や富裕層は、ビジネスジェットを好む傾向があります。さらに、小型で燃費効率が高く、ハイテクを駆使したビジネスジェット機モデルの導入により、より利用しやすいプライベート航空が開拓されたことも、市場拡大の一因となっています。
世界の航空機市場では、北米が最大のシェアを占めています。この優位性は、大規模な航空機メーカーが存在すること、航空部門が盛んであること、大陸全体で航空需要が高いことなどによる。ボーイングやエアバスといった大手航空機メーカーが北米を拠点としているため、新しい航空機に対する需要は安定しており、北米の航空会社は頻繁に航空機を近代化し、増やしています。さらに、この地域が航空機のトップ市場であることは、その旅客数、長距離路線、多様な航空サービスによって裏付けられています。
世界の航空機市場では、アジア太平洋のCAGRが最も高くなると予想されています。この著しい成長の主な原動力は、新興国経済の急速な拡大、中産階級の増加、都市化の進展です。アジア太平洋における航空需要の急増により、民間航空機とリージョナル航空機の両方の受注が増加しています。さらに、同地域で事業を展開する航空会社は、この需要に対応するため、環境にやさしく燃料効率の高い航空機に重点を置いて保有機材を増やしています。アジア太平洋は、格安航空会社の拡大、新規路線の開設、空港インフラの近代化により、航空機市場のリーダーとして台頭しています。
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Passenger Seat Market is accounted for $14.10 billion in 2023 and is expected to reach $23.72 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.72% during the forecast period. The seats in which passengers sit in an aircraft are known as aircraft passenger seats. Moreover, they can be fixed or reclining, and they are usually composed of fabric, metal, or plastic. Because they give passengers a place to sit and keep them safe during takeoff and landing, aircraft passenger seats are essential.
According to part 121 of the U.S. Code of Federal Regulations, no air carrier may take off or land an airplane unless each passenger seat back is in the upright position.
In addition to economic growth and tourism trends, other factors that impact demand for air travel include demographic changes. Rising air travel demand in emerging markets, especially in Asia, has forced airlines to expand their fleets, which in turn has increased demand for contemporary seating arrangements. Moreover, airlines may also need to modify their seating arrangements in response to spikes in demand for air travel brought on by seasonal changes and exceptional occasions such as international conventions or significant athletic events.
The market for airline passenger seats can be greatly impacted by economic factors. Recessions, economic downturns, or international financial crises may cause consumer spending to decline, which will lower demand for air travel. The demand for additional passenger seats may be impacted if airlines decide to postpone plans for fleet modernization or expansion. Furthermore, seat manufacturers may also see an increase in production costs due to changes in currency exchange rates and rising material costs.
The market for airline passenger seats is quite promising due to the growing middle class worldwide, especially in emerging economies. Moreover, a wider range of people can now afford to travel by air as more people rise in income. Airlines can take advantage of this expanding market by providing a variety of seating options to meet the needs and preferences of different types of passengers.
Economic downturns and recessions can be very dangerous for the market for airline passenger seats. Demand for air travel frequently decreases during unstable economic times as people cut back on discretionary spending. There may be less demand for new passenger seats if airlines postpone their plans to upgrade their fleet or add more seats. Furthermore, lower customer spending may put airlines in a difficult financial position and limit their capacity to make investments in cutting-edge seating arrangements.
The market for passenger seats on airplanes was significantly and immediately impacted by the COVID-19 pandemic. Due to restrictions on travel worldwide, a decline in passenger demand, and grounded fleets, airlines were forced to make difficult financial decisions and postpone or abandon projects aimed at replacing and upgrading their seats. A sharp decline in orders caused seat manufacturers to reduce production and lay off workers. Additionally, manufacturers are refocusing on creating seats that put passenger safety, hygiene, and well-being first as air travel slowly recovers. This includes innovations like social distancing configurations and antimicrobial materials.
The segment with the largest share is predicted to be economy-class seats. This is so that passengers looking for inexpensive air travel have a cost-effective option. Economy-class seats are designed to accommodate the majority of travelers. Due to the necessity of carrying a large number of passengers, airlines frequently reserve a large amount of their cabin space for economy-class seating. Additionally, these seats are an essential part of the business because they are made to accommodate maximum capacity while adhering to safety and regulatory requirements.
The market for aircraft passenger seats has shown the highest CAGR in the business jet segment. Due in large part to the growing demand for executive and private travel, especially in emerging economies, this market has experienced rapid growth. Corporate executives and high-net-worth individuals who want efficiency, flexibility, and privacy in their air travel tend to prefer business jets. Furthermore, the development of more accessible private aviation through the introduction of smaller, fuel-efficient, and high-tech business jet models is another factor contributing to the market's expansion.
In the global aircraft market, North America typically holds the largest share. This dominance is explained by the existence of significant aircraft manufacturers, a thriving airline sector, and a high demand for air travel throughout the continent. There is a steady demand for new aircraft because major players like Boeing and Airbus are based in North America, and its airlines frequently modernize and grow their fleets. Moreover, the region's status as the top market for aircraft is further supported by the volume of passengers it handles, its long-haul routes, and the variety of airline services it offers.
In the global aircraft market, the Asia-Pacific region is anticipated to hold the highest CAGR. The primary drivers of this remarkable growth are the rapid expansion of emerging economies, the growing middle class, and the rise in urbanization. There has been an increase in orders for both commercial and regional aircraft due to the surge in demand for air travel in the Asia-Pacific region. Furthermore, the air carriers operating in the area are growing their fleets to accommodate this demand, putting a focus on ecologically friendly and fuel-efficient aircraft. The Asia-Pacific region has emerged as a leader in the aircraft market due to the expansion of low-cost carriers, the creation of new routes, and the modernization of airport infrastructure.
Some of the key players in Aircraft Passenger Seat Market include: Stelia Aerospace, HAECO Cabin Solutions, Expliseat, Geven, Acro Aircraft Seating, Optimares, Ipeco Holdings, Amsafe, Zodiac Aerospace, Elan Aircraft Seating, Thompson Aero, B/E Aerospace, ZIM Flugsitz, Aviointeriors, Lacobucci Hf Aerospace and Recaro.
In June 2023, Diehl Aviation and HAECO Cabin Solutions inked a strategic commercial agreement to jointly deliver a wide range of aircraft cabin projects, including bespoke installations, as an integrated interiors supplier. Fast forward to this month's Aircraft Interiors Expo (AIX) in Hamburg and the fruit of their labor was on display in the form of a new premium cabin concept for single-aisle aircraft.
In June 2023, Acro Aircraft Seating - a leading passenger seat manufacturer for commercial airlines - has been selected to supply Deutsche Aircraft with their Series 9 economy class seats for the D328 family of aircraft, which includes the new D328eco and a retrofit option for the proven D328 turboprop and D328 jet.
In September 2022, Proponent, the largest independent aerospace distributor in the world, is pleased to announce the expansion of our partnership with AmSafe Bridport, a world-leading manufacturer in cargo restraint, fire protection, and aircraft safety solutions. Proponent is proud to now be the exclusive distributor for AmSafe Bridport in the Asia Pacific region. Along with Asia, Proponent is already the exclusive distributor for AmSafe Bridport in EMEA and the Americas, making us their global distributor.