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市場調査レポート
商品コード
1358958
ログ管理市場の2030年までの予測:セグメント別、地域別の世界分析Log Management Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component (Solution, Services and Other Components), Deployment Mode, Organization Size, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ログ管理市場の2030年までの予測:セグメント別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のログ管理市場は2023年に29億8,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは13.9%で成長し、2030年には74億2,000万米ドルに達すると予測されています。
コンピュータシステム、ネットワーク、アプリ、その他のデジタル機器によって生成されるログデータを収集、保存、分析、監視するプロセスは、ログ管理として知られています。多くの場合自動的に生成されるログは、これらのシステム内で発生したアクションやイベントの記録です。情報技術(IT)とサイバーセキュリティの取り組みでは、ログ管理は多くの重要なタスクを実行するため、ログ管理が必要です。オペレーティング・システム、サーバー、ネットワーク・デバイス、アプリケーション、データベース、セキュリティ・アプライアンスなどは、ログ管理システムによってログ・データが収集されるソースのほんの一部に過ぎないです。
Retarus社によると、2020年に情報漏えいを特定し、封じ込めるまでの平均時間はなんと280日で、1分間に290万米ドルがサイバー犯罪によって失われています。2020年の時点で、データ侵害の平均コストは386万米ドルでした。ログ管理ソリューションやサービスを利用することで、サイバー攻撃を特定するまでの時間を短縮し、このような損失を防ぐことができます。
ITシステム、ネットワーク、アプリケーションから生成されるログデータの量は増加の一途をたどっています。デジタル機器の普及、クラウド・コンピューティング、IoT(モノのインターネット)ガジェット、オンライン・サービスの拡大などが、この増加を後押ししています。この膨大な量のデータを管理し、意味を持たせるために、組織はログ管理ソリューションを必要としています。サイバー脅威、データ侵害、セキュリティ・インシデントの増加により、組織は現在、セキュリティ・モニタリングとインシデント検知に力を入れています。セキュリティ情報・イベント管理(SIEM)システムには、ログ管理が含まれていなければなりません。ログ管理は、企業がセキュリティ・イベントを迅速に認識し、対処することを可能にするため、市場の成長を促進します。
ネットワーク・デバイスの数と複雑化により、ログ・エントリーの数が大幅に増加しています。IT管理ソフトウェアのプロバイダーであるIpswitchは、様々なネットワーク・デバイスからの1日のログ・エントリーは約10,000件に上ると推定しています。さらに、機密情報が頻繁に含まれるログデータを扱う際には、データ・プライバシーの問題が生じる。GDPRやHIPAAのようなデータ保護法は、ログデータの収集、保存、アクセス方法に厳しい制限を課しているため、組織はこれをクリアしなければならず、これが市場の成長を妨げています。
マシンデータの伸びは、従来の企業データの50倍に達します。組織は、脅威管理、インシデント対応、レポーティングのためのログ管理システムにおける最先端技術の利用から利益を得ています。ログ管理ソフトウェアは、ファイアウォール、アプリ、その他のシステムなどのエンタープライズ・テクノロジーと統合することで、データを収集、整理、分析することができます。その結果、マルウェアやログインの失敗、その他の悪質な行為をITセキュリティ・チームに通知します。さらに、企業にとっては、AIやその他の最先端技術を活用したプロトコル・インテリジェンスの導入がますます重要になってきています。高度なログイン・インテリジェンスは、ログを自動的に調査し、ログ・データから広範な問題や問題の根本的な原因を見つけ出すため、企業は問題が発生する前に検知することができます。
ログ管理メーカーにとって、クラウド・コンピューティングの普及が進むと、困難が生じる可能性があります。クラウド環境では、組織はシームレスな統合とログ管理機能を頻繁に要求し、この点で不十分なソリューションは市場シェアを失うリスクがあります。さらに、商用のログ管理ベンダーは、オープンソースのログ管理およびSIEM(セキュリティ情報およびイベント管理)ソリューションの利用可能性という脅威に直面しています。オープンソースに基づく代替製品は、リソースの限られた企業によって選択される可能性があり、市場の成長を阻害します。
COVID-19のおかげで、組織はますます多数のクラウドリソースを集中管理するようになっています。その結果、ログデータは、アプリケーション、ネットワーク、エンドポイントの機能性とセキュリティを評価し、改善するためにさらに重要になります。さらに、ログ・データは、パフォーマンスを迅速に向上させることができる重要な問題を特定し、解決するのに役立ちます。その結果、インフラ、アプリケーション、クラウド・サービスからログ情報を収集し、組み合わせるログ管理製品やサービスのニーズが高まっています。ログ管理は、問題の特定、パフォーマンスの評価、構成の最適化を支援します。COVID-19が推進するデジタルトランスフォーメーションの高まりにより、新しいデバイスはそれぞれ、かなりの量の分散したログデータを生成します。COVID-19の発生後、ログデータは指数関数的に増加しているため、調査は複雑になっています。
クラウドログ管理は、クラウドベースのログ管理またはクラウドロギングとも呼ばれ、さまざまなクラウドベースのサービス、アプリケーション、インフラ要素によって生成されるログデータを収集、保存、分析、管理するプロセスであるため、クラウドセグメントは有利な成長を遂げると推定されます。これは、運用管理、セキュリティ、クラウド監視のために非常に重要です。クラウドログ管理ツールは、仮想マシン、コンテナ、サーバーレス運用、データベース、クラウドネイティブアプリケーション、クラウドベースのインフラサービス(AWS、Azure、Google Cloudなど)など、さまざまなクラウドリソースからログ情報を収集します。
ヘルスケア企業内のさまざまな情報技術(IT)システムやデバイスによって生成されるログデータの収集、保存、分析、監視は、ログ管理における重要な活動であるため、ヘルスケアセグメントは予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。これは、電子カルテ(EHR)、医療機器、ネットワークアーキテクチャ、ヘルスケア業界向けに特別に設計されたその他のアプリケーションのシステムが対象となります。ヘルスケアシステムのセキュリティ、コンプライアンス、運用の有効性はログ管理に依存しており、これが市場の成長を促進しています。
アジア太平洋地域は、この地域におけるモバイルデバイスの使用の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。データの盗難を防ぐため、オーストラリア、中国、日本などのアジア太平洋諸国はログ管理を広く取り入れています。インドのような発展途上国では、デジタル・インディアのような政府のさまざまな取り組みを通じてプロセスのデジタル化が加速しており、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、小売、ITなどの分野でモバイルやウェブベースのアプリケーションの利用が拡大しています。
北米は予測期間中CAGRが最も高いと予測されます。これは米国をはじめとする技術先進工業国が北米を構成しているためであり、世界のログ管理業界に最も貢献している地域です。セキュリティインフラの導入と技術開発に関しては、この地域が最も洗練され、柔軟性があります。中小企業がログ管理を受け入れることで、顧客基盤を増やし、業務効率を高めることができます。高度な持続的脅威(APT)や標的型攻撃の増加に伴い、ログやネットワークイベントを管理することでITインフラを保護するログ管理における高度なログ管理ソリューションのニーズが高まっています。
According to Stratistics MRC, the Global Log Management Market is accounted for $2.98 billion in 2023 and is expected to reach $7.42 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.9% during the forecast period. The process of gathering, storing, analyzing, and monitoring log data produced by computer systems, networks, apps, and other digital devices is known as log management. Logs, which are often generated automatically, are records of the actions and events that take place within these systems. Information technology (IT) and cybersecurity initiatives require log management since it performs a number of crucial tasks. Operating systems, servers, network devices, applications, databases, and security appliances are just a few of the sources from which log data is gathered by log management systems.
According to Retarus, the average time to identify and contain a breach in 2020 was a staggering 280 days; every minute, USD 2.9 million is lost to cybercrime. As of 2020, the average cost of a data breach was USD 3.86 million. By using log management solutions and services, the time taken to identify a cyberattack can be reduced, and such losses can be prevented.
The amount of log data that is produced by IT systems, networks, and applications keeps growing. The proliferation of digital devices, cloud computing, IoT (Internet of Things) gadgets, and growing online services are driving this increase. To manage and make sense of this enormous amount of data, organizations require log management solutions. Organizations are now concentrating more on security monitoring and incident detection due to the increase in cyber threats, data breaches, and security incidents. Security information and event management (SIEM) systems must include log management since it enables enterprises to quickly recognize and address security events which enhance the growth of the market.
The number of network devices and the growing complexity has resulted in a significant increase in the number of log entries. Ipswitch, a provider of IT management software, estimates that daily log entries from various network devices total about 10,000. Moreover, data privacy issues arise when handling log data, which frequently contains sensitive information. Data protection laws like GDPR and HIPAA, which place severe restrictions on how log data is gathered, stored, and accessed, must be navigated by organizations which hamper the growth of the market.
The growth of machine data is 50 times greater than that of traditional corporate data. Organizations benefit from the usage of cutting-edge technology in log management systems for threat management, incident response, and reporting. By integrating with enterprise technologies like firewalls, apps, and other systems, log management software may gather, organize, and analyze data. It consequently notifies the IT security team of malware, failed login attempts, and other infamous actions. Moreover, for businesses, implementing protocol intelligence that makes use of AI and other cutting-edge technology is becoming more and more crucial. Advanced login intelligence examines logs automatically to find the underlying causes of widespread problems and problems in the log data, allowing enterprises to detect problems before they arise.
For manufacturers of log management, the increased popularity of cloud computing can present difficulties. In cloud environments, organizations frequently demand seamless integration and log management capabilities, and solutions that fall short in this regard risk losing market share. Moreover, commercial log management vendors face a threat from the availability of open-source log management and SIEM (Security Information and Event Management) solutions. Alternatives based on open source may be chosen by businesses with limited resources which impedes the growth of the market.
Organizations are increasingly concentrating on centrally controlling numerous cloud resources thanks to COVID-19. As a result, log data becomes even more crucial for assessing and improving the functionality and security of applications, networks, and endpoints. Additionally, log data can assist you in locating and resolving critical problems that can quickly enhance performance. As a result, there is a rising need for log management products and services that gather and combine log information from infrastructure, applications, and cloud services. Log management aids in problem identification, performance evaluation, and configuration optimization. Each new device will produce a significant volume of dispersed log data due to the COVID-19-driven rise in digital transformation. The study is complicated by the log data's exponential rise following the occurrence of COVID-19.
The cloud segment is estimated to have a lucrative growth, as Cloud log management, also known as cloud-based log management or cloud logging, which is the process of gathering, storing, analyzing, and managing log data produced by various cloud-based services, applications, and infrastructure elements. It is crucial for operational management, security, and cloud monitoring. Cloud log management tools gather log information from a variety of cloud resources, including as virtual machines, containers, server less operations, databases, cloud-native applications, and cloud-based infrastructure services (such AWS, Azure, and Google Cloud).
The healthcare segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, as collecting, storing, analysing, and monitoring log data produced by various information technology (IT) systems and devices within healthcare companies is a crucial activity in log management. This covers systems for electronic health records (EHRs), medical equipment, network architecture, and other applications specifically designed for the healthcare industry. The security, compliance, and operational effectiveness of healthcare systems depend on log management which propels the growth of the market.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the increasing use of mobile devices in this area. To prevent data theft, Asia Pacific nations like Australia, China, and Japan have widely embraced log management. Developing nations like India are accelerating the digitalization of processes through various government initiatives like Digital India and greater use of mobile and web-based applications across sectors including Banking, Financial Services and Insurance (BFSI), retail, and IT.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the United States and other technologically advanced industrialized nations make up North America, which is the region that contributes the most to the global log management industry. Regarding the adoption of security infrastructure and the development of technology, the region is the most sophisticated and flexible. The acceptance of log management by SMEs enables them to increase client base and boost operational effectiveness. The need for advanced log management solutions in log management to secure IT infrastructure by managing logs and network events is increasing as a result of the rise of Advanced Persistent Threats (APTs) and targeted attacks.
Some of the key players profiled in the Log Management Market include: IBM, Solarwinds, Splunk, Sumo Logic, Rapid7, Sematext, Humio, Chaos Search, McAfee, Alert Logic, Alien Vault, Veriato Inc, LogRhythm Inc, DataDog, Graylog, RSA, Intel Corp and Cisco Systems
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